Mag vriendinnetje van bi-dochter wél komen logeren?

27-07-2021 10:49 308 berichten
Hai!

Dilemma hier! We gaan hier in huis heel open met seksualiteit om, maar nu lopen we een beetje vast:

Mijn oudste dochter (14) heeft nu bijna een jaar verkering met een hartstikke leuke jongen (14). Rond afgelopen Valentijn kwam de vraag of hij mocht komen logeren. We hebben dat toegestaan, maar één keertje…. We begrepen ook wel dat het een speciale dag was en naast elkaar slapen is gewoon fijn en spannend. Ze hebben sindsdien niet meer om logeren gevraagd.

Maar nu: mijn jongste dochter (12) komt ons afgelopen vrijdag vertellen dat ze verkering heeft. Met een meisje! Hadden we niet verwacht, we weten niet of het een fase is, maar dat maakt niet uit. Ze is verliefd en wij zijn blij voor haar. Het feit dat ze hier zo open over is, hartstikke top! Het hele gezin is blij voor haar.

Haar verkering blijkt “Sanne” te zijn, nu zo’n half jaar haar beste vriendin en al jaren klasgenootjes.

Komt mijn oudste dochter naar me toe: ,,Mag Sanne nu nog wel blijven logeren?? Dat is oneerlijk, want mijn vriend mag het niet!”

En ze heeft natuurlijk een punt…..

Nu we weten dat Sanne haar verkering is, zijn er voor mijn gevoel wel wat dingen anders. Ik ga er vanuit dat zowel oudste als jongste in het kus-en-frunnik-stadium zitten. Ik wil gelijke monniken, gelijke kappen. Op wie je valt, maakt niks uit.

Maar ja… Sanne is hier het afgelopen half jaar geregeld komen logeren en mijn dochter ook daar.

Nou, geef maar raad! Hoe ga ik hiermee om zonder geruzie en scheve gezichten?
Alle reacties Link kopieren
Jet-Set schreef:
11-08-2021 13:59
(Ex)
Maar dat gesprek heb ik al vaker gehad hoor…. Laatste keer was toen oudste haar eerste menstruatie kreeg toen ze bij hem was….
Wat naar dat dat niet hielp. Gelukkig hebben ze jou nog om het mee te delen.
madamzonderm schreef:
11-08-2021 14:09
Wat naar dat dat niet hielp. Gelukkig hebben ze jou nog om het mee te delen.
Wellicht dat ik wat overcompenseer. Maar ja, ben niet perfect.
Alle reacties Link kopieren
Troost je, het kan nog erger: Een ex die grapjes maakt over de menstruatie van z'n transgender zoon. Zooo grappig (niet)

Dat heeft hem een uitbrander van zowel mij als zoon gekost. Hoop dat hij het goed onthouden heeft voor de toekomst.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
11-08-2021 20:04
Troost je, het kan nog erger: Een ex die grapjes maakt over de menstruatie van z'n transgender zoon. Zooo grappig (niet)

Dat heeft hem een uitbrander van zowel mij als zoon gekost. Hoop dat hij het goed onthouden heeft voor de toekomst.
Jezus…. Wat een klootzak. Nou ja, een klotestreek
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je uit ervaring zeggen dat niet bij elkaar mogen slapen geen reden is om geen seks te hebben...
Ik mocht vroeger niet aan de pil van mijn moeder omdat ik dan seks zou gaan hebben. Blijven slapen was ook uit den boze.
Geloof mij we vreeën er wat op los, verstandig met condoom, dat dan weer wel.
In de auto, in een fietsenhok, in een verlaten schoolgebouw etc.

Als jullie zo open zijn over seksualiteit gooi dit dan ook open en bespreek anticonceptie, koop condooms voor ze en ga naar de dokter met je dochter en laat ze lekker bij elkaar slapen.
Als ze echt toe zijn aan seks doen ze het ook als ze niet bij elkaar slapen.
Laatste update:

Haar vader weet het nu ook en reageerde heel begripvol en lief naar onze jongste. Hadden zowel mijn dochter als ik niet verwacht, maar zo zie je maar!

Mijn oudste dochter gaat zodra het kan (volgende menstruatie afwachten, ze was nu net een week te laat) aan de prikpil.

Dus eind goed, al goed!

Dank iedereen die goede raad en zijn/haar mening heeft gegeven. Fijn dat je af en toe zo kunt sparren met elkaar.

Misschien tot ziens in andere topics!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed ging en bedankt voor de update :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste dochter is 11
Ik zou er geen probleem mee hebben. Veranderd niks en wat ze graag willen doen ze anders ergens anders. Dan liever tijdens logeerpartij.
Verbieden maakt het zwaarder dan zou moeten. Anders is haar openheid ook bestraft.
Jet-Set schreef:
27-07-2021 10:49
Hai!

Dilemma hier! We gaan hier in huis heel open met seksualiteit om, maar nu lopen we een beetje vast:

Mijn oudste dochter (14) heeft nu bijna een jaar verkering met een hartstikke leuke jongen (14). Rond afgelopen Valentijn kwam de vraag of hij mocht komen logeren. We hebben dat toegestaan, maar één keertje…. We begrepen ook wel dat het een speciale dag was en naast elkaar slapen is gewoon fijn en spannend. Ze hebben sindsdien niet meer om logeren gevraagd.

Maar nu: mijn jongste dochter (12) komt ons afgelopen vrijdag vertellen dat ze verkering heeft. Met een meisje! Hadden we niet verwacht, we weten niet of het een fase is, maar dat maakt niet uit. Ze is verliefd en wij zijn blij voor haar. Het feit dat ze hier zo open over is, hartstikke top! Het hele gezin is blij voor haar.

Haar verkering blijkt “Sanne” te zijn, nu zo’n half jaar haar beste vriendin en al jaren klasgenootjes.

Komt mijn oudste dochter naar me toe: ,,Mag Sanne nu nog wel blijven logeren?? Dat is oneerlijk, want mijn vriend mag het niet!”

En ze heeft natuurlijk een punt…..

Nu we weten dat Sanne haar verkering is, zijn er voor mijn gevoel wel wat dingen anders. Ik ga er vanuit dat zowel oudste als jongste in het kus-en-frunnik-stadium zitten. Ik wil gelijke monniken, gelijke kappen. Op wie je valt, maakt niks uit.

Maar ja… Sanne is hier het afgelopen half jaar geregeld komen logeren en mijn dochter ook daar.

Nou, geef maar raad! Hoe ga ik hiermee om zonder geruzie en scheve gezichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven