Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Alle reacties Link kopieren
Ja hij gebruikt niet als zijn kind wakker is, maar daarbij houdt hij geen rekening met jou. Dat lijkt me geen goede basis voor een relatie. Ik denk dan ook altijd, stel dat er 's avonds wat met jou of het kind gebeurt, dan is hij niet in staat voor jullie te zorgen.

Maar daar draait het volgens mij niet om. Het draait erom dat jij veel meer je best doet in deze relatie dan hij. Hij lijkt het allemaal maar voor lief te nemen, hij doet wat hij wil en jij laat hem zijn gang gaan. Want blijkbaar ben jij niet sterk en zeker genoeg om verandering teweeg te brengen bij hem, en hij weet dat. Dus hij maakt misbruik van je, gevolg is dat jij het bij jezelf gaat zoeken en je nog onzekerder wordt dan je alt bent. Je gaat nog harder je best doen, maar daarbij trekt de relatie helemaal scheef in geven en en nemen.

Dus er moet grondig wat gebeuren in deze relatie, om het gezond te maken. Voor jou, dat jij weer stevig in je schoenen staat en je geliefd en geborgen voelt, en je man dat hij niet meer de vlucht nodig heeft in drugs.
Maar, ik vraag me af of dat wel gaat lukken...
'Happiness is only real when shared'.
Wiet onderdrukt een heleboel. Na stoppen merken mensen pas wat ze hebben laten liggen en vooral wat ze aan het vermijden waren.
Ik ben niet iemand die geheel tegen blowen is, als dat 1x per week ofzo is. Net zoals ik elke avond alcohol ook niet goed vind. Bij mezelf niet, maar ook in mijn partner niet.
Ik zou het toch echt gaan hebben waarom hij het nodig heeft en hem proberen te motiveren minder te blowen. Misschien staat hij er toch meer voor open dan je denkt. En op zich zou meer seks nieteens zon slechte motivatie zijn voor hem. Ga je weleens met hem weg, een nachtje of weekend? Blowt hij dan ook?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was je nog zwanger. Nu heb je een kind. Wat is t nou?
vivapimpelmees schreef:
14-12-2019 14:41
Gisteren was je nog zwanger. Nu heb je een kind. Wat is t nou?
Ik denk dat je even naar het jaartal moet kijken van het laatste bericht voor dit topic, dat was 2018.....
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
14-12-2019 14:30
Ik rook ook een blowtje na werk als ik savonds laat thuiskom, het ontspant me na een stressvolle werkdag.
De een drinkt een wijntje, de ander neemt liever hasj of wiet en anderen weer niks.
Moet allemaal kunnen, maar het gaat om de mate waarin en of het ervoor zorgt dat je tekortschiet op bepaalde aspecten van je leven zoals je gezin.
Niet iedereen die weleens wat rookt is gelijk een junk, net zoals iemand die een drankje drinkt niet gelijk een alcoholist is.
Overdags blowen ben ik geen voorstander van, dan ben je de rest van de dag niks meer waard. Je wordt er passief van, dus ik doe het zelf als ik alles heb gedaan wat ik moest en wilde doen en al mijn verplichtingen van die dag vervult zijn.
Ik woon alleen, dus in mijn geval hoef ik alleen met mezelf rekening te houden, dat scheelt. Als ik een gezin zou hebben zou ik er misschien helemaal mee gestopt zijn, of er duidelijke afspraken over gemaakt hebben met mijn partner op zijn minst wanneer het kan.
Ik zou proberen deze afspraken te maken met je partner.
Het veel roken van hasj of wiet kan ook een vlucht zijn, je hoeft dan niet meer zoveel na te denken, sust je problemen even.
Als ik jouw post lees heb ik het idee dat er wel zoiets aan de hand kan zijn met jouw man en dit is iets om samen te bespreken, de onderliggende redenen proberen helder te krijgen.
Het gezin hoort op de eerste plaats te komen namelijk.
Het gebrek aan sex lijkt me meer een symptoom, niet het feitelijke probleem.
Je slaat echt de spijmer op zn kop, ik moet echt weten wat de onderliggende reden is. Maar zodra het onderwerp over hasj roken gaat, klapt ie dicht, word ie boos, zegt ie, een jointje per dag ben je nog niet verslaafd etc. Ik word er gek van, zo’n vent die met rood doorlopen ogen op de bank ligt te zappen
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
14-12-2019 14:46
Ik denk dat je even naar het jaartal moet kijken van het laatste bericht voor dit topic, dat was 2018.....
Ai. Ik geef de schuld aan mijn kater....
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
14-12-2019 14:34
Je schrijft dat hij op zijn vrije weekenddag ook overdag blowt. Waar is jullie kind op dat moment?


Ik ga dan altijd de deur uit met mn kleine, ik ga hem eht niet confronteren met dat passieve stonede gedrag van zn vader. Heel erg eigenlijk dat ik weg ga uit mn eigen huis en hij daardoor gewoon zn gang kan gaan met zn verslaving.
Alle reacties Link kopieren
Jij faciliteert hem dan ook wel he. En je bindt er geen zware consequenties aan, dan heeft hij geen reden om te stoppen natuurlijk. Verder blijf ik bij mijn eerdere post.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
14-12-2019 14:37
Ja hij gebruikt niet als zijn kind wakker is, maar daarbij houdt hij geen rekening met jou. Dat lijkt me geen goede basis voor een relatie. Ik denk dan ook altijd, stel dat er 's avonds wat met jou of het kind gebeurt, dan is hij niet in staat voor jullie te zorgen.

Maar daar draait het volgens mij niet om. Het draait erom dat jij veel meer je best doet in deze relatie dan hij. Hij lijkt het allemaal maar voor lief te nemen, hij doet wat hij wil en jij laat hem zijn gang gaan. Want blijkbaar ben jij niet sterk en zeker genoeg om verandering teweeg te brengen bij hem, en hij weet dat. Dus hij maakt misbruik van je, gevolg is dat jij het bij jezelf gaat zoeken en je nog onzekerder wordt dan je alt bent. Je gaat nog harder je best doen, maar daarbij trekt de relatie helemaal scheef in geven en en nemen.

Dus er moet grondig wat gebeuren in deze relatie, om het gezond te maken. Voor jou, dat jij weer stevig in je schoenen staat en je geliefd en geborgen voelt, en je man dat hij niet meer de vlucht nodig heeft in drugs.
Maar, ik vraag me af of dat wel gaat lukken...
Je hebt ook helemaal gelijk, zo voelt t voor mij ook. Ik geef en krijg bijna niks ervoor terug. Op sommige punten is de relatie wel beter geworden dus daar hou ik me dan steeds aan vast. Als ik geen kind had met hem, was ik niet meer samen met hem. Ik vind het alleen vreselijk voor mn kind om in een gebroken gezin op te groeien samengestelde gezinnen straks en alle ellende daar weer van
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
14-12-2019 15:01
Jij faciliteert hem dan ook wel he. En je bindt er geen zware consequenties aan, dan heeft hij geen reden om te stoppen natuurlijk. Verder blijf ik bij mijn eerdere post.
Ja klopt dat is waar, maar wat moet ik doen ? Welke consequenties denken jullie aan? Hij is blijkbaar niet bang om me kwijt te raken, want hij weet hoe ik over dat blowen denk. ik weet niet hoe ik dat kan omdraaien. Dat ie gaat denken, ik moet wat doen anders raak ik mn gezin kwijt. Ik heb het te makkelijk voor hem gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:05
Je hebt ook helemaal gelijk, zo voelt t voor mij ook. Ik geef en krijg bijna niks ervoor terug. Op sommige punten is de relatie wel beter geworden dus daar hou ik me dan steeds aan vast. Als ik geen kind had met hem, was ik niet meer samen met hem. Ik vind het alleen vreselijk voor mn kind om in een gebroken gezin op te groeien samengestelde gezinnen straks en alle ellende daar weer van
Nou dat zegt al genoe toch. Maar jouw kind heeft meer aan een moeder die goed in haar vel zit en een sterk persoon is. Dus ik zou toch overwegen om de relatie te verbreken. En jouw kind heeft er nu niks aan dat hij opgroeid in een kil gezin.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
14-12-2019 15:10
Nou dat zegt al genoe toch. Maar jouw kind heeft meer aan een moeder die goed in haar vel zit en een sterk persoon is. Dus ik zou toch overwegen om de relatie te verbreken. En jouw kind heeft er nu niks aan dat hij opgroeid in een kil gezin.


We zijn al eens uit elkaar geweest toen ons kind er al was, en dat was ook geen fijne tijd. Heel veel stress met de omgangsregeling, alimentatie, uberhaupt het contact was al zeer vermoeiend. Als ik aan die tijd denk word ik nog paniekerig, het is echt kiezen tussen twee kwaden
Sasoe schreef:
14-12-2019 13:39
Ja dat zegt hij dus ook, dat is zijn ontspan momentje, hij drinkt niet meer, gaat niet meer uit (deden we eerst samen voor de kleine er was). En geeft aan gun me dit gewoon, ik vind het heerlijk na een lange werkdag
Dus dan wordt de vraag of jij hem dit 'gunt.' Ligt daarmee de verantwoordelijkheid bij jou?
Stel dat je zegt "nee, dit gun ik je niet " wat gebeurd er dan?
Wat zou er veranderen als hij stopt met blowen?
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:14
We zijn al eens uit elkaar geweest toen ons kind er al was, en dat was ook geen fijne tijd. Heel veel stress met de omgangsregeling, alimentatie, uberhaupt het contact was al zeer vermoeiend. Als ik aan die tijd denk word ik nog paniekerig, het is echt kiezen tussen twee kwaden
Ja, maar dat is natuurlijk ook alleen maar praktisch. Waar ben je daadwerkelijk bang voor? Want als je jezelf wat meer respecteert en in je kracht gaat staan, dan hoeft dit allemaal geen probleem te zijn natuurlijk.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Deurklopper schreef:
14-12-2019 15:23
Dus dan wordt de vraag of jij hem dit 'gunt.' Ligt daarmee de verantwoordelijkheid bij jou?
Stel dat je zegt "nee, dit gun ik je niet " wat gebeurd er dan?
Wat zou er veranderen als hij stopt met blowen?
De afspraak was jointje doe je maar buiten als je met je vrienden wat gaat drinken etc. Dus niet thuis. Ik zei dat gun ik je, moet je doen als jou dat echt helemaal ontspant en ontstresst. Maar elke dag als een zoutzak met open mond waar nog net de kwijl niet uitloopt op de bank liggen niet. Wat er zou veranderen is dat ik weer eens een normaal gesprek kan voeren, dat ik me weer gezien voel. Het voelt erg eenzaam zo
Alle reacties Link kopieren
Waarom werkt hij eigenlijk 6 dagen? is dat ook een soort van vluchten net zoals het blowen dat lijkt te zijn?
DontYouHatePants schreef:
14-12-2019 14:30
Ik rook ook een blowtje na werk als ik savonds laat thuiskom, het ontspant me na een stressvolle werkdag.
De een drinkt een wijntje, de ander neemt liever hasj of wiet en anderen weer niks.
Moet allemaal kunnen, maar het gaat om de mate waarin en of het ervoor zorgt dat je tekortschiet op bepaalde aspecten van je leven zoals je gezin.
Niet iedereen die weleens wat rookt is gelijk een junk, net zoals iemand die een drankje drinkt niet gelijk een alcoholist is.
Overdags blowen ben ik geen voorstander van, dan ben je de rest van de dag niks meer waard. Je wordt er passief van, dus ik doe het zelf als ik alles heb gedaan wat ik moest en wilde doen en al mijn verplichtingen van die dag vervult zijn.
Ik woon alleen, dus in mijn geval hoef ik alleen met mezelf rekening te houden, dat scheelt. Als ik een gezin zou hebben zou ik er misschien helemaal mee gestopt zijn, of er duidelijke afspraken over gemaakt hebben met mijn partner op zijn minst wanneer het kan.
Ik zou proberen deze afspraken te maken met je partner.
Het veel roken van hasj of wiet kan ook een vlucht zijn, je hoeft dan niet meer zoveel na te denken, sust je problemen even.
Als ik jouw post lees heb ik het idee dat er wel zoiets aan de hand kan zijn met jouw man en dit is iets om samen te bespreken, de onderliggende redenen proberen helder te krijgen.
Het gezin hoort op de eerste plaats te komen namelijk.
Het gebrek aan sex lijkt me meer een symptoom, niet het feitelijke probleem.
Een partner die elke dag drinkt zou ik ook niet willen. Maar het grote verschil is dat je na 1 wijntje heus aanspreekbaar bent, je mag nog autorijden en de mate van onder invloed is beperkt. Elke dag een wijntje vind ik ook niet ok overigens. Bij blowen is dat anders, autorijden mag niet meer en veel mensen veranderen in een soort zombie.

Daarbij heb ik het woord junk niet in de mond genomen. Verslaafd wel. En iemand die elke dag blowt is verslaafd. En uitermate sneu, maar dat is een mening. Die verslaving staat wel vast. Veel mensen die dagelijks blowen kunnen écht niet zonder, niet slapen, niet normaal functioneren. Zo iemand wil ik niet in huis en zeker niet als vader van mijn kinderen. Een kerel die elke dag 4/5 biertjes drinkt is ook verslaafd geld hetzelfde voor.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent altijd de ouder die paraat moet staan. Mocht er onverhoopt iets gebeuren met jullie kind, dan ben jij de enige ouder die nuchter kan handelen.

Nooit zelf eens de teugels iets kunnen laten varen (drankje bv) omdat de ander zich dat al heeft gepermitteerd.

Fijne verdeling. Naast het gegeven dat zijn seks stuk is.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
14-12-2019 15:36
Waarom werkt hij eigenlijk 6 dagen? is dat ook een soort van vluchten net zoals het blowen dat lijkt te zijn?
Hij is een eigen onderneming aan het opzetten, hij werkt nu zelf ook nog omdat het nog in de startende fase zit. Hij geeft wel aan binnenkort personeel aan te kunnen nemen en minder te gaan werken en zegt ook dat jointje nodig te hebben door alle stress. Maar ik zie m dus al zo weinig en als ie er is, is t een zombie waar niks zinnigs uitkomt. Hoe kan ik het gesprek met een verslaafde, want dat is gewoon zo, op gang brengen zonder dat het gelijk als een aanval voelt ? Of werkt dat met verslaafde mensen niet, een gesprek voeren? Ik heb er nooit eerder mee te maken gehad
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:14
We zijn al eens uit elkaar geweest toen ons kind er al was, en dat was ook geen fijne tijd. Heel veel stress met de omgangsregeling, alimentatie, uberhaupt het contact was al zeer vermoeiend. Als ik aan die tijd denk word ik nog paniekerig, het is echt kiezen tussen twee kwaden
Arm arm arm kind. Met dit als ouders. Echt te treurig
Alle reacties Link kopieren
bemby77 schreef:
14-12-2019 15:40
Dus jij bent altijd de ouder die paraat moet staan. Mocht er onverhoopt iets gebeuren met jullie kind, dan ben jij de enige ouder die nuchter kan handelen.

Nooit zelf eens de teugels iets kunnen laten varen (drankje bv) omdat de ander zich dat al heeft gepermitteerd.

Fijne verdeling. Naast het gegeven dat zijn seks stuk is.
Ja ook dat, als ik een keer ziek ben hoef ik er niet op te rekenen dat hij er staat in de nacht. Die ligt zelf dan half dood met rode ogen op de bank. Dus ik cijfer mezelf compleet weg, voor mn kind doe ik dat met mn ogen dicht, maar voor een volwassen vent krijg ikdaar steeds meer moeite mee,
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 15:41
Arm arm arm kind. Met dit als ouders. Echt te treurig
Jammer dat je het op beide betrekt. Ik sta vanaf dag 1 al voor mn kind, geef hem al mijn liefde en tijd, mn carriere opzij gezet om hem groot te brengen. Dus oordeel aub niet zo hard.
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:44
Ja ook dat, als ik een keer ziek ben hoef ik er niet op te rekenen dat hij er staat in de nacht. Die ligt zelf dan half dood met rode ogen op de bank. Dus ik cijfer mezelf compleet weg, voor mn kind doe ik dat met mn ogen dicht, maar voor een volwassen vent krijg ikdaar steeds meer moeite mee,
Echt? En dat pik jij? Dat je eigenwaarde zo laag is dat je dit pikt, prima. Maar dat je je kind zo weinig waard vindt dat je hem niet beter gunt vind ik schokkend
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:45
Jammer dat je het op beide betrekt. Ik sta vanaf dag 1 al voor mn kind, geef hem al mijn liefde en tijd, mn carriere opzij gezet om hem groot te brengen. Dus oordeel aub niet zo hard.
Dus je bent ook nog afhankelijk van dit stuk verdriet? Voor je kind zorgen betekent dat hij een veilige omgeving heeft en dat je hem kunt onderhouden. En dat je voor jezelf en hem zorgt en opkomt, en dat doe je allemaal niet.

Het enige wat je opzij zou moeten zetten zet je niet opzij. En je kunt het allemaal goedpraten maar je kind zit in een schadelijke omgeving en loopt hierdoor dus ook schade op. Een verslaafde vader en een moeder die dit toestaat en mogelijk maakt is niet ok
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 15:46
Echt? En dat pik jij? Dat je eigenwaarde zo laag is dat je dit pikt, prima. Maar dat je je kind zo weinig waard vindt dat je hem niet beter gunt vind ik schokkend
Nou wat ik zie is dat mijn zoon erg gek is op zijn vader, hij brengt in de avond tijd met hem door, leest hem voor bij t slaapritueel, het blijft zijn vader en die liefde is er tussen hen gewoon. Dus ik vind mn kind zelfs zoveel waard dat ik mezelf wegcijfer zodat hij bij zn vader kan zijn, missjien kan je t ook zo bekijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven