Mijn man begint oud te worden.

29-10-2019 17:27 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik schelen redelijk wat in leeftijd.
Dat was nooit een probleem, op geen enkel vlak, maar de laatste tijd begin ik toch dingetjes te merken. Terwijl we al ruim 25 jaar gelukkig samen zijn.

Ik ben behoorlijk met mijn uiterlijk bezig, ik was dit altijd al. Ik zie er goed uit, dat weet ik, en dat is ook een van de redenen dat mijn man op mij gevallen is.
Mijn man was vroeger een leuke man om te zien, werd knapper naarmate hij ouder werd en nu hij de 50 gepasseerd is begin ik hem ouwelijk te vinden.
Wat hij eigenlijk niet eens is vergeleken met zijn omgeving. Maar dat is wat IK vind.

Hij begint een beetje een buikje te krijgen (die ik waarschijnlijk alleen zie) zijn haar wordt dunner op zijn kruin, hij begint een grijzige baard te krijgen en zijn lachrimpeltjes staan nu permanent in zijn gezicht.
Terwijl ik er zelf alleen maar jonger uit ben gaan zien de afgelopen 5-10 jaar.

Ik merk ineens dat het me tijdens de seks gaat tegenstaan dat hij ouder begint te worden en begint te tekenen. Ik voel me niet meer zo heel erg seksueel tot hem aangetrokken (en hij wel heel erg tot mij)
Met zijn libido is niks mis, maar met de mijne daarentegen wel. En dat heeft eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, meer met zijn uiterlijk te maken dan mij lief is.
Ik hou met heel mijn hart van hem maar ik merk dat ik steeds meer begin te fantaseren over jongere mannen. Knappe, strakke en frisse mannen.
Nu zou ik mijn man voor geen goed in willen ruilen en is onze relatie, hand op mijn hart, heel erg goed. Maar de seks begint wel echt een dingetje te worden.

En ja ik heb het hier uitvoerig met hem over gehad. Maar ja hij kan er zelf ook niet veel aan doen dat de tand des tijds aan hem begint te vreten en dat ik daar vervolgens last van heb in bed. Ik voel me dan ook oprecht schuldig naar hem toe. Ik vind mezelf echt niet geweldig, integendeel. Ik baal hier dan ook echt van. Ik wil dit helemaal niet voelen. Want dat verdient hij niet...

Wat ik met dit topic wil? Ik weet het eigenlijk niet. Van me afschrijven I guess?
anoniem_389641 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 17:35
3.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker lullig om dat tegen je man te zeggen. We worden allemaal ouder. Jij blijft ook geen “lekker wijf” hoor! Ik vind mijn uiterlijk ook belangrijk en doe er ook mijn best voor. En ik durf ook rustig te zeggen dat ik een leuke vrouw ben maar ik kan ook niet meer tippen aan meiden van begin 20 en dat hoeft ook niet. Jij denkt zeker dat jouw kerel het ook niet eens lekker zou vinden om met een jonge meid het bed in te duiken.....
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk voor een vrouw om er jong(er) uit te zien : pushuppie voor tiet en kont, botoxje, fillertje, strategisch geplaatst make uppie , grijsdekkend verfje, ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
29-10-2019 18:41
En fantaseer er maar op los ...jonge strakke mannen.
Die zien jou ook niet staan...vinden je waarschijnlijk te oud.
Op een MILF kruipen is toch wel een bucketlist dingetje, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is bijna 50, met buikje, rimpels en zo goed als grijze kop. We schelen zo'n 15 jaar en ik word ook met de dag knapper. We grinniken erom dat hij mijn beste jaren krijgt en hop, door met de dag.

Ik las tussen alle postings de suggestie dat je hem zat bent om hij te veel naar jouw pijpen danst. Ga die eens onderzoeken. Samengevat als wilde haren kwijt, buit binnen, burgerlijke modus. En jij voelt je niet meer bejaagd. En dat projecteer je op de halve rimpel en verdwaalde grijze haar.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
29-10-2019 18:02
Hij is niet onverzorgd, als hij van zijn werk komt en strak in het pak zit vind ik hem heerlijk om te zien. Maar hij moet nu wel wat meer moeite doen. Vroeger viel ik op zijn excentrieke uiterlijk. Inmiddels is hij die wilde haren (letterlijk) wel kwijt. Wat overblijft is een fantastische vent maar knap vind ik hem helaas niet (meer) echt.
Dus eigenlijk viel je op zijn excentrieke kapsel ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
29-10-2019 18:30
Tenzij je Benjamin Button bent ga je er niet jonger uitzien naarmate je ouder wordt natuurlijk. Beauty is in the eye of the beholder. Jij ziet waarschijnlijk een museum, wij daarentegen een mausoleum.
Een mausoleum hahahahahaahahahahah
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
29-10-2019 18:25
Hoeveel jaar kun je nou helemaal schelen als hij net de 50 gepasseerd is en jullie al 25 jaar bij elkaar zijn?
Dat vraag ik me dus ook af. TO?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt ook regelmatig tegen mij dat hij mij nog altijd een lekker wijf vindt en dat vind ik echt heel leuk. Vooral omdat we lang samen zijn. Koester je relatie en knijp je handjes in elkaar dat hij zo blij met je is.
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien ook kan, is dat jijzelf, met hem als spiegel, bang bent voor je eigen naderende ouderdom?

Ik vind je wel heel eerlijk en moedig dat je je gevoelens zo durft te benoemen.
(Of je overschat dit forum.)
Alle reacties Link kopieren
En wat gebeurt er als jij in de overgang komt, je figuur verandert, je haar dunner wordt, je haar slapper? Gaat hij dan ook uitzien naar een jonger exemplaar? Ik vind het allemaal nogal oppervlakkig klinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt wel dat mijn man ouder is geworden en toch zie ik hem nog als die puber van toen. Heel gek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we eindelijk allemaal aftakelen en ouder worden en dat we ons misschien niet meer lichamelijk tot elkaar voelen aangetrokken. Op een gegeven moment wordt het meer liefde dan lust, en je kunt ook seks hebben vanuit liefde toch?
Ik heb het gevoel dat jij iets teveel met uiterlijk bezig bent, waar komt dat vandaan? Meestal is dat namelijk onzekerheid.
'Happiness is only real when shared'.
lila01 schreef:
29-10-2019 18:49
Dat vraag ik me dus ook af. TO?
Volgens eerdere reacties is TO eind veertig. Dus hooguit een paar jaar verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat ze je WARE leeftijd schatten doordat hij aan je arm hangt ? Ben je bang dat hij op jou afstraalt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar wat had je verwacht eigenlijk? Dat hij bloedmooi en puntgaaf 80 zou worden? Zijn jouw verwachtingen wel realistisch?
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat of je hem sexy vindt niet louter op uiterlijk is gestoeld?
Ik bedoel, het is voor mij meer gelieerd aan de hele persoon die iemand is, wat iemands uitstraling bepaalt, en voor mij oa gekoppeld aan opwindende en bevredigende seks samen hebben, een bepaalde verbinding en gevoel wat diegene oproept.
En niet aan wat dikker of rimpel of dunner, grijzend haar of zo.
Vaak vind ik persoonlijk een mannengezicht er mettertijd alleen maar interessanter op worden als het niet meer zo gladjes is.

Nu val ik wel op een wat steviger type mannelijke man en niet op slank en jongensachtig, strak en afgetraind. Mijn smaak groeit blijkbaar met mijn leeftijd mee,
ik vind grijzend haar en zelfs kaal tegenwoordig sexy.
Laatste man die ik sexy vond en gek op was is zo goed als helemaal kaal met zwart-grijs ringbaardje, stevige bouw en armen, incl een behoorlijk buikje (zelfs dat vond ik "lekker", noemde het een boeddha-belly).

Ook maken lichamelijke kwalen, bril die gepaard gaan met ouder worden voor mij iemand niet minder aantrekkelijk als ik alles bij elkaar op zijn hele uitstraling val.
Wat bij mij wel invloed heeft op mijn zin in seks is iemands gedrag, als er in de omgang iets mis is of geen aandacht (en waardering) voor elkaar.

Ik snap dat het lastig is als je seksueel zo op alleen dat veranderende uiterlijk afknapt als je verder geen twijfel hebt aan je liefde voor en de wisselwerking met hem.
Kan me nog voorstellen dat hij straks op jóu afknapt hierdoor, als doordringt dat onder dat nog altijd mooie plaatje die jij blijkbaar nog bent de waardering voor hem er niet meer is, zoals hij (nu) is.

Uiterlijke veroudering heb je ook weinig zelf invloed op, als je een beetje gezond leeft. Ik zou niet weten hoe, maar op die gedachten over wat jou stoort en minder sexy bent gaan vinden is misschien wél een eigen invloed mogelijk.
Omdenken oid?
Hoe vaker je dit aan jezelf herhaalt, hoe meer impact nameljk deze gedachten zullen hebben en blijvend zullen zijn?

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, want ik denk dat er meer in aanleg en onbewust meespeelt in wat je smaak en voorkeuren zijn wat je sexy" vindt en zo voelt/ opwindt, ik weet dus niet of dat bewust (terug) te beinvloeden is in positieve zin als je daar moeite voor zou doen.
Ook als je meer oog krijgt voor andere mooie en knappe dingen in hem zien hoeft het nog niet zo te zijn dat dat je (seksuele) blik op hem verandert.

Veroordeel jezelf er maar beter niet om, dat je dat oppervlakkig vindt van jezelf, dat kan het alleen maar versterken.
Beter lijkt me accepteren dat je dat weliswaar wat minder vindt worden aan hem, maar je liefde niet in de weg staat en zoekt naar andere punten waarop jij hem nog wél "lust"..
Succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
29-10-2019 18:00
We hebben totaal geen plannen om uit elkaar te gaan. Nu niet en nooit niet. Ik vind het jammer dat eerlijk zijn over mijn aantrekkingskracht meteen vertaalt wordt in het feit dat jullie hem een lievere en leuke vrouw gunnen, dat ik gericht ben op materie (hoe komen jullie hier nou bij?) en dat ik oppervlakkig ben (integendeel wil ik zelfs beweren maar ik snap dat jullie het van hetgeen ik hier post moeten hebben)
Mijn man zou heel erg ongelukkig worden van een evenzo oude of oudere vrouw. Mijn man is zelf nog heel jong van geest en hoewel zijn uiterlijk langzaamaan begint te tonen blijft het nog steeds een jonge vent (in ieder geval een stuk jonger dan de gemiddelde 50'er)
Hij is zelf behoorlijk gericht op uiterlijk (in ieder geval die van mij) en hij vertelt me ook elke dag hoe mooi hij me vindt.
Jullie hebben blijkbaar allebei nogal starre ideeën over leeftijd.
Alsof alle 50-plussers 'oud' zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
29-10-2019 18:42
Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat je niet mag zeggen van jezelf dat je mooi bent.
sorry ze maar zij komt arrogant over met de zin van ik word mooier met ouder worden dus mijn man mag zeker niet lelijk worden met ouder worden
Tja niks aan te doen.
Ik zou ook niet bij een vent blijven waar ik niet meer nat van wordt jammer dan hoor maar het moet wel leuk blijven. Je zal maar de rest van je leven het bed moeten delen met iemand waar je lichamelijk op bent afgeknapt.
Mij niet gezien.
Een relatie heb ik niet voor mijn straf.
Tintelfris schreef:
29-10-2019 19:12
Tja niks aan te doen.
Ik zou ook niet bij een vent blijven waar ik niet meer nat van wordt jammer dan hoor maar het moet wel leuk blijven. Je zal maar de rest van je leven het bed moeten delen met iemand waar je lichamelijk op bent afgeknapt.
Mij niet gezien.
Een relatie heb ik niet voor mijn straf.
Tja. Dat wordt dan eenzaam oud worden. Elke vrouw komt zelf ook ooit op een leeftijd en uiterlijk waar niemand behalve je eigen man hem nog omhoog krijgt bij je. En om dan op je 70ste op zoek te gaan moeten naar iemand waar je nog een natte foef van krijgt die hem ook nog eens op een oud lijk omhoog kan krijgen is een behoorlijke opgave. ;)

Het zou niet mijn manier van leven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
29-10-2019 19:12
Tja niks aan te doen.
Ik zou ook niet bij een vent blijven waar ik niet meer nat van wordt jammer dan hoor maar het moet wel leuk blijven. Je zal maar de rest van je leven het bed moeten delen met iemand waar je lichamelijk op bent afgeknapt.
Mij niet gezien.
Een relatie heb ik niet voor mijn straf.
Ik mag toch hopen dat er na 25 jaar samen wat meer diepgang in je relatie zit dat alleen een natte kut. Wat een armoe zeg.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Oh my O_O
Ik begrijp wel dat je na 25 jaar samen niet meer zo opgewonden wordt van iemand. Het lichaam is nu eenmaal een aspect bij seks. Niet het enige, maar toch een aspect. Blijkbaar heeft iedereen hier zo’n fantastische relatie dat ze nog wekelijks in de kroonluchters hangen, maar volgens mij ligt dat iets genuanceerder. Ik vind de vraag van TO dus niet zo gek. Ze zegt ook niet dat ze dan maar op de buurman springt. Ze vraagt alleen wat ze met dit gevoel moet. Shoot her.
Die TO, en dan te bedenken dat het alleen nog maar erger wordt:

1. Dat buikje wordt een echte pens
2. Die rimpeltjes worden groeven
3. Dat kale kruintje wordt een echte biljartbal
4. Terwijl de haren in zijn neus en oren vermenigvuldigen
5. Zijn pik hard krijgen en houden wordt een enorme onderneming
6. Alle spieren worden steeds kleiner
7. Terwijl zijn prostaat steeds groter wordt en zijn blaas in de weg gaat zitten
8. Zijn ogen worden minder dus die schoonheid van je ziet ie toch niet meer zo
scherp
9. En hoewel zijn oren ook groter worden, gaat ie steeds minder horen

Dus TO ??????? Run, baby run
Sjulia schreef:
29-10-2019 18:01
Ik vind het eigenlijk best wel zielig dat je dit ook aan je man hebt verteld. Daar kan hij toch niks mee?
Ik vind het ook zielig. Gaat het nou over onverzorgdheid, okee, daar kun je iets mee. Maar je uiterlijk en dan specifiek het ouder worden? Daar kan hij niets aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven