Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Veeleisend mens ben je ook.



Ik ga mijn avatar verwijderen uit protest.
Tssssssssssssssssssssk!! Maar je bent wel gruwelijk door de mand gevallen, ik heb de OP nl letterlijk gecopiëerd uit deel 21. Dus.....
Toen neukte ik niet buiten de deur. Dus ik had daar niets te zoeken. Dus.



En jij was uitgeneukt voor 2013. Dus.



Neuken? (Figuurlijk gesproken dan?)
Ik zei misschien!



En ja, natuurlijk! Ik dacht dat je het nooit zou vragen.
En dan zijn er nog mensen die het zo moeilijk vinden om een date te scoren
Mag ik trouwens opmerken, nu ik erover nadenk, dat het met minnaressen stukken makkelijker werkt dan met minnaars?



Hoe zou dat komen? Bij mannen ga ik toch gauw weer een beetje een soort achtbaan in (al is die achtbaan best heel rustig en klein, zonder loopings en al te gekke wendingen, maar toch) en dat blijft heftiger dan met een mevrouw. Niet dat ik daar nou zou ervaren in ben, maar het blijft allemaal een stuk rustiger en minder ingewikkeld.



Misschien moet ik gewoon switchen
Alle reacties Link kopieren
@Thordis: grappig is dat! Bij mij is 't precies andersom! Ik ervaar daten met een man over het algemeen als veel minder heftig dan met een vrouw. Met een vrouw zit je voor je 't weet avonden te chatten over gevoelens enzoooowwww.... Terwijl mijn dates met mannen meestal veel simpeler waren.



Overigens gaat 't met mijn minnaar er wel anders aan toe, zit ook veel meer gevoel, maar dat zie ik ook wel echt als een relatie zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:bergkristal schreef op 12 december 2013 @ 16:26:

Met een vrouw zit je voor je 't weet avonden te chatten over gevoelens enzoooowwww.... Terwijl mijn dates met mannen meestal veel simpeler waren.



Je zou eens een avondje met mijn minnaar op de chat moeten zitten.. dat gaat alleen maar over gevoelens, emoties enzoooowww

Dat maakt hem overigens wel een bietje leukerder
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kan een goed gesprek ook zeker waarderen, maar bij de dames waarmee ik contact had werd alles iets te veel doodgeanalyseerd naar mijn smaak. En dat ik dat zelf doe wil nog niet zeggen dat het niet strontirritant is.
Oh nee, juist géén geanalyseer dan! Praten over emoties enzo ben ik sowieso niet zo van, maar ik ervaar het gewoon als veel rustiger en niet zo hoeven nadenken over wel of geen contact en hoeveel of wanneer en wel of niet zeggen dat je iemand lief vindt en hoe dat dan opgevat wordt, enzovoorts.



Veel minder getouwtrek, erg prettig. Gewoon veel simpeler: wij worden geil van elkaar en we vinden elkaar verder ook nog aardig, mooi toch? Veel minder gedoe dan bij een man, vind ik dan. Of ik trek de verkeerde mannen aan, dat kan ook nog,
Lekker, vers deeltje!



Hmm... mooi moment eigenlijk om ook een verse minnaar te gaan zoeken ;)



En een nieuwe avatar...
Alle reacties Link kopieren
Dag Rooss

Ik reageer hier maar verder. Ik ben onervaren als minnares. Daarbij komt nog dat ik het er met niemand kan over hebben, dus het doet goed om hier te kunnen meelezen en af en toe te ventileren.

De bedoeling van mijn minnaarsrelatie was seks. De seks met hem was van bij het begin heerlijk, dus dat zit goed. De laatste weken werd seks intenser en intiemer dus ook beter. Allemaal goed natuurlijk. Maar door de intimiteit ben ik aan hem gehecht geraakt en ben ik gevoelens voor hem gaan krijgen. Had me voorgenomen dat dit niet zou gebeuren maar ik kan het niet tegenhouden. We doen ook wel andere dingen samen zoals veel praten, filmpje bekijken, hij wil me ook meer en meer betrekken in zijn vriendenkring.

We zien elkaar ongeveer eenmaal per week. We hebben dagelijks contact. Het durft wel eens gebeuren dat hij een dagje niets van hem laat horen. Het lijkt dan of hij even afstand neemt.

Hij zit de hele dag in mijn hoofd. Mijn verstand zegt me er een eind aan te maken zoniet hou ik er een gebroken hart aan over.

Van de andere kant ben ik bijna verslaafd aan de aandacht die ik van hem krijg en de spanning die zo'n relatie teweeg brengt.

Ik weet het allemaal zo goed niet meer. Jullie meningen zijn welkom.
Happy new topic everybody

Sexy avatar oranje

Hey sexy oranje!



Nieuwkomertje, aah, dit gaat wel even wat verder ondertussen he...

In welke zin wil hij je betrekken bij zijn vriendenkring? Klinkt mij als een heel groot risico in de oren, de kans op uitkomen van je geheime minnaar wordt daarmee een stuk groter he.

Bedenk eens voor jezelf wat je wilt, waarom je open stond voor een minnaar en hoe het met je nr 1 relatie gaat. Wat wil je daarmee? Want de tijd en energie die je in je nr 2 steekt gaat ten koste van je nr 1 he.. (en dat is zo herkenbaar! Mijn huwelijk overleefde dat niet...)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook de behoefte opeens om hier weer wat neer te zetten. Heb tot nu toe een paar keer eerder gepost.. Relatie met minnaar gaat nog steeds door, is alleen maar heftiger en heftiger geworden. Dit is duidelijk niet zomaar seks buiten de deur maar bijna een relatie met alles er op en er aan. Het is mijn beste vriend geworden iemand waar ik alles mee kan delen. Nog nooit zo intiem geweest met iemand op alle vlakken. En dat gevoel is wederzijds.. Weten beide niet waar dit vandaan komt en wat we hier nu mee moeten.

Voor nu gaat hij 6 weken weg, wat me natuurlijk ontzettend zwaar valt gezien het feit dat we elkaar elke (werk)dag van 7 tot 18 zo'n beetje spreken en elkaar de afgelopen weken iedere (werk)dag hebben gezien..



Thuis was het al slecht, en dat ben ik nu alleen maar nog meer onder ogen gaan zien. Keer op keer geprobeerd het gesprek op te starten , te praten over wat het misgaat. Maar inmiddels is de hoop toch wel vervlogen. Ben er over uit dat we elkaar niet gelijk gaan maken. Hij mij in ieder geval niet.. Maar ja scheiden is ook geen klein stapje om te nemen. Kortom veel om over na te denken..



Hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik zo eens in de zoveel tijd kom 'inbreken' ...
Alle reacties Link kopieren
quote:dymo9 schreef op 13 december 2013 @ 09:31:

Hey sexy oranje!



Nieuwkomertje, aah, dit gaat wel even wat verder ondertussen he...

In welke zin wil hij je betrekken bij zijn vriendenkring? Klinkt mij als een heel groot risico in de oren, de kans op uitkomen van je geheime minnaar wordt daarmee een stuk groter he.

Bedenk eens voor jezelf wat je wilt, waarom je open stond voor een minnaar en hoe het met je nr 1 relatie gaat. Wat wil je daarmee? Want de tijd en energie die je in je nr 2 steekt gaat ten koste van je nr 1 he.. (en dat is zo herkenbaar! Mijn huwelijk overleefde dat niet...)



Dymo

Hij wil dat ik met hem mee ga naar zijn hobbyclub. Dat kan ik inderdaad niet maken wegens het risico dat het uitkomt.

De relatie met nr 1 is heel slecht, we hebben dikwijls geprobeerd om te praten, therapie gevolgd en een scheiding lijkt onvermijdelijk. We doen beiden geen inspanning meer om ons huwelijk te redden. De stap naar overspel was klein. Voel me er zelfs niet schuldig over.

Ik denk dat ik onbewust verlang naar een nieuwe volwaardige relatie. Nr 2 geeft me veiligheid en geborgenheid. Maar bij het begin van de relatie met nr 2 is duidelijk gemaakt dat we beiden geen vaste relatie wouden en konden hebben. Hij wil van zijn vrijgezelleleven genieten.

Hij heeft een druk professioneel leven en dat krijgt voorrang bij hem.

Geen probleem uiteraard.

Maar toch knaagt er iets. Doordaat ik op de tweede plaats kom, ben ik vaak onzeker. Wanneer hij een keertje wat minder van zich laat horen, voel ik me vlug aan de kant gezet.

Volgende week zouden we normaal opnieuw afspreken maar op de een of andere manier komt er geen exacte datum. Lastig, ik begin me weeral zorgen te maken.

Niet makkelijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:boefje1987 schreef op 13 december 2013 @ 16:11:

Ik had ook de behoefte opeens om hier weer wat neer te zetten. Heb tot nu toe een paar keer eerder gepost.. Relatie met minnaar gaat nog steeds door, is alleen maar heftiger en heftiger geworden. Dit is duidelijk niet zomaar seks buiten de deur maar bijna een relatie met alles er op en er aan. Het is mijn beste vriend geworden iemand waar ik alles mee kan delen. Nog nooit zo intiem geweest met iemand op alle vlakken. En dat gevoel is wederzijds.. Weten beide niet waar dit vandaan komt en wat we hier nu mee moeten.

Voor nu gaat hij 6 weken weg, wat me natuurlijk ontzettend zwaar valt gezien het feit dat we elkaar elke (werk)dag van 7 tot 18 zo'n beetje spreken en elkaar de afgelopen weken iedere (werk)dag hebben gezien..



Thuis was het al slecht, en dat ben ik nu alleen maar nog meer onder ogen gaan zien. Keer op keer geprobeerd het gesprek op te starten , te praten over wat het misgaat. Maar inmiddels is de hoop toch wel vervlogen. Ben er over uit dat we elkaar niet gelijk gaan maken. Hij mij in ieder geval niet.. Maar ja scheiden is ook geen klein stapje om te nemen. Kortom veel om over na te denken..



Hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik zo eens in de zoveel tijd kom 'inbreken' ...

Ik breek af en toe ook gewoon in en ze hebben me er nog niet uitgebonjourd



Heb je even geloept omdat ik me afvroeg hoelang jullie wat hadden. Sinds maart dus. En hiervoor een andere minnaar. Volgens mij ben jij er al heel lang over uit dat je niet verder wil met je man. Scheiden is uiteraard geen kleine stap maar ik vraag me af wat je precies tegenhoudt.Praktische redenen? Zijn er kinderen in het spel? Ik krijg namelijk niet de indruk dat je ook maar iets deelt met je man behalve dat hij er simpelweg is en je formeel gezien een relatie hebt met hem. Maar wellicht zit ik er naast. Dus waar wacht je precies op?



Overweeg je daarnaast verder met je minnaar te gaan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwkomertje: is het niet veel verstandiger om eerst te gaan scheiden van je man en je minnaar even op pauze te zetten? Het is nogal wat, wat je schrijft. Relatie opgegeven en intussen volop bezig met een ander.Je wil scheiden. Minnaar wil je ook nog overal heen meeslepen...klinkt als het recept voor een ramp want als je man erachter komt zal die scheiding waarschijnlijk een stuk minder vriendelijk gaan. Waarom dat niet eerst afsluiten nu het zo duidelijk lijkt? Die minnaar wacht toch wel? Of ben je bang dat hij dan wel een ander zoekt? Want als dat het probleem is, moet je hem al helemáál niet qua belangen voor later gaan.
Alle reacties Link kopieren
Jufmafkees

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn huwelijk, de nakende scheiding, mijn gezin, mijn job, het begint allemaal zwaar te worden.

Ik moet knopen doorhakken en mijn scheiding eerst afwerken zal het verstandigste zijn.

Ik twijfel en ben ook heel onzeker wat mijn minnaar betreft. Weet helemaal niet zeker of hij verder met me wil en op me wil wachten. De laatste weken twijfel ik zelfs of hij wel doorgaan met onze minnaarsrelatie. We hebben minder contact, zit nu te wachten op een teken van leven op hem. (zucht)

Ik zou er eigenljk moeten mee kappen maar ik laat mijn gevoelens teveel primeren.
Alle reacties Link kopieren
De belangrijkste vraag is: als je minnaar niet met je verder zou willen, zou je dan nog steeds willen scheiden? Want die scheiding moet echt los staan van je minnaar. Wat als het niet lukt met jou en minnaar? Dan wil je toch niet denken: was ik maar bij mijn man gebleven, zo slecht was het niet? Dus vandaar dat ik zeg, eerst bepalen of je wil scheiden compleet los van hoe het eventueel loopt van minnaar.



Daarnaast, zo'n minnaar geeft energie maar de momenten dat je in onzekerheid zit, kost het alleen maar energie. Die energie heb je nu hard nodig voor andere dingen denk ik zo.



Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe lang ben je eigenlijk al samen met minnaar?



Wat hij wil...tja...dat kan je of bespreken (en dan komt de angst voor afwijzing om de hoek) of je kan zeggen: ik ga eerst mijn eigen leven eens op orde zetten en dan zien we tegen die tijd wel verder. Misschien ben je hem heel erg zat, misschien gaat het geweldig en is hij ook gescheiden, je weet het niet. Ik denk alleen dat het nu niet het juiste moment is je bezig te houden met wat je minnaar wil maar meer de vraag: wat wil jij met de situatie thuis. Eerst dat uitzoeken lijkt mij wel verstandig.
Nieuwkomertje, maakt het voor je huwelijk/scheiding dan uit of deze minnaar met je verder wil of niet? Ik denk dat je het voor jezelf complex maakt door deze zaken te mixen...



Boefje, ik heb bij jou ook even geloept, ik was je verhaal kwijt maar heb het nu weer helder. Je minnaar is veel ouder, is hij voor jou relatiemateriaal? Voor jou eigenlijk dezelfde vraag als voor Nieuwkomertje, maakt het voor je huwelijk/scheiding uit wat deze minnaar voor je voelt?
Alle reacties Link kopieren
Jufmafkees

Bedankt voor je fijne antwoord.

De scheiding afwerken is het beste. Er zijn kinderen in het spel een huis dat moet verkocht worden. Het zal niet makkelijk zijn maar de situatie hier thuis is onhoudbaar. Mijn man heeft al 10 maand aan 1 stuk geen woord meer tegen me gezegd.

Ik ken mijn minnaar nog niet zo lang, 6 maand ongeveer. Bij het begin werd er veel gepraat over mijn scheiding met mijn vriend. Hij pushte me op den duur teveel in de richting van een scheiding. We zijn toen overeengekomen dat hij zich niet meer zal moeien en dat ik de beslissing tot scheiden zelf moet nemen, los van het feit of ik al dan niet een leven verder met hem wou. Van toen af aan is er nog weinig over gezegd.

Ik ken mijn vriend ook helemaal niet zo goed. Tijdens onze afspraakjes loopt alles fantastisch maar dat is een vals gevoel uiteraard.

Heb idd schrik om afgewezen te worden. Ben eigenlijk als de dood om afgewezen te worden. En zoals je aangeeft die onzekerheid vreet aan je energie. Voor het ogenblik heb ik het moeilijk met die onzekerheid. Bovendien lopen de spanningen thuis hoog op, ik heb een voltijdse, veeleisende job met veel stress. Voor het ogenblik is het me allemaal even teveel.

Ik moet alles uiteen proberen halen. Orde scheppen in de wirwar in mijn hoofd.

Nu heb ik hem nog steeds niet gehoord. Dat gebeurt nooit.

Afwachten zeker ?



Dymo

Of ik verder wil met mijn minnaar, dat weet ik niet. Ik denk soms dat hij er wel meerdere vriendinnen op na houdt en een beetje teveel van het leven geniet. Ik weet ook niet of hij verder met me wil

Hij heeft wel al eens laten weten dat hij bij een eventuele scheiding bereid is de relatie tussen ons tijdelijk te stoppen om mijn scheiding beter te laten verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, het is eigenlijk heel simpel. Je eerste prioriteit is je kinderen. Een situatie waarin, ik neem aan, hun vader 10 maanden! lang niet tegen hun moeder spreekt lijkt me behoorlijk traumatisch voor. Wat een verschrikkelijke sfeer in huis moet dat zijn. In hoeverre kan in hemelsnaam ooit bij elkaar blijven beter zijn dan scheiden in die situatie? Zullen de kinderen niet eerder opgelucht zijn?



En dat brengt je bij prioriteit twee, scheiding regelen voordat je helemaal aan de situatie onderdoor gaat en er geen puf meer voor hebt.



Die minnaar is natuurlijk een geweldige afleiding van de helse klus die je te doen staat met scheiden. Het is veel fijner om je druk te maken om of een leuke man je nog wil dan om waar je gaat wonen na de scheiding, hoe de.omgangsregeling met kinderen zal zijn en hoe jullie hen bet nieuws gaan vertellen.



Daarnaast, waar wacht je op? Op dat je minnaar zegt dat hij met jou verder wil? Want dat is nu totaal niet van belang eigenlijk. Voor de kinderen is de situatie NU verschrikkelijk thuis en voor jou ook.



Ik zou je willen adviseren minnaar tijdelijk of permanent (dan zie je zelf wel na verloop van tijd) even in de ijskast te zetten. Gewoon hem vertellen: beste kees, ik ga me volledig richten op mijn scheiding en thuis heeft al mijn aandacht nodig nu.

Als het goed is heeft Kees daar wel begrip voor. En zo niet dan weet je ook dat Kees voornamelijk aan zichzelf denkt.



Over je onzekerheid. Ik had het ook in het begin maar inmiddels weet ik als ik niks hoor is daar een hele goede reden voor en hij laat altijd wel weer wat horen. Die zekerheid heb ik omdat ik hem door en door ken en we al heel veel meegemaakt hebben. Maar dat had tijd nodig.



Je geeft aan je minnaar niet goed te kennen eigenlijk. Alleen in datesetting en virtueel. En je vertrouwt hem niet, althans, je vreest dst er ook anderen zijn en dat wil je liever niet. Lijkt me genoeg reden om hem niet de prioriteit in je levensloop te laten zijn en je nu te richten op dingen die je echt moet aanpakke .
Alle reacties Link kopieren
En sorry voor ds typefouten maar typen op de mobiel is al een klus op zich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven