Niet verliefd kunnen worden

31-07-2021 01:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
greeneyes25 wijzigde dit bericht op 10-09-2022 22:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat de sex voor het oprapen ligt. Er zit geen spanning over iets langere tijd aan vast (zou ze , wil ze ?) dan wel je neemt niet de moeite iemand te leren kennen.

Zo maar wat mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je op date om het te vinden?
Ik date liever met iemand waar ik een vonk door voel.
Ja lastig in corona tijd
En misschien minder gebruikelijk met alle digitale mogelijkheden.
Maar wel heel fijn. Eerst flirten, aanspreken, vissen of iemand single is, telefoonnummer vragen,
Die hele spannongsopbouw mis je als je gaat daten met iemand die je nog nooit irl in de ogen hebt gekeken.
En juist dat en iemand ruiken (feromonen) is zo belangrijk om verliefd te kunnen worden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tja, ik vind het vooral eerlijk, na drie dates aangeven dat het er niet in zit. Helemaal prima.

En verliefd worden: dat komt bij de juiste persoon heus wel goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat je het pakje al open hebt gemaakt (met haar naar bed bent geweest vóórdat je iets anders voelde), vrij haastig omdat je gauw jouw eigen genot wilde.

Ik weet het is een verouderd en controversieel standpunt, maar Apple bijvoorbeeld heeft zijn hele empire gebouwd op "verlangen". En je moest heel wat doen (neerleggen en in de rij staan) om zo'n kostbaar wondertje in handen te krijgen. Hoewel ze nu wel wat meer afgestapt zijn van deze strategie met hun rotreclame.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet.
Als je in de kledingwinkel meerdere dingen past en er zit niks bij, heb je dan geen smaak of ben je in de verkeerde winkel?

Ze zat er nog niet bij.
Jammer.
Volgende.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon de juiste persoon nog niet tegen gekomen denk ik. Is het steeds hetzelfde waar je op afknapt? Wat doe je zoal op die eerste paar dates?
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
31-07-2021 09:16
Ik snap het probleem niet.
Als je in de kledingwinkel meerdere dingen past en er zit niks bij, heb je dan geen smaak of ben je in de verkeerde winkel?

Ze zat er nog niet bij.
Jammer.
Volgende.
Dan heb je de kleding enkel gepast maar heb je er geen marathon in gelopen voor je het terughangt.

Probeer eens langer te wachten met seks en te daten met vrouwen die er niet ook zo losjes in staan.
Begrijp me niet verkeerd, iedereen doet wat hij/zij wil maar een man die me van de eerste of 2de date in bed wil krijgen daar knap ik op af en word ik dus ook niet verliefd op.
Ben je niet te veel op zoek naar een kopie van de vrouw waar je toen zo verliefd op was? Je bent toen beschadigd uit die relatie gekomen. Heb je dat goed kunnen verwerken? Of heeft dat een betonlaagje om je hart gelegd waardoor het nu niet zo makkelijk meer open gaat?
Alle reacties Link kopieren
Dat met wachten met seks vind ik zo'n raar advies. Het is jammer er na 2 maanden daten achter te komen dat het met seks niet klikt. Waste of time. Date drie seks is prima.

Ik ben het eens met Madderijn. De één moet meer daten dan de ander om een leuk iemand te vinden waar het op dat moment mee klikt.
Je bent eerlijk en dat is goed.
Geen idee wat diegene met 'zo'n type' bedoelde? Als je date het zei kan het gewoon teleurstelling zijn die zich uit in een boze opmerking. Daar hoef je niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 36 en nog nooit verliefd geweest. Met 1 iemand seks gehad voor wie ik verder weinig voelde, alleen vriendschap. We deden het uit nieuwsgierigheid. Maar dat was geen succes, ik kon niet goed ontspannen en had elke keer pijn. Waarschijnlijk moet ik veel voelen voor iemand om het te laten lukken. En dat is het punt, ik ben nog niemand tegengekomen voor wie ik echt iets voel. Het matcht gewoon niet tussen mij en andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook man, date momenteel ook aardig. Ook veel tweede/derde dates, maar als ik het niet voel wil ik ook niet met die vrouw naar bed. Terwijl ik uit een relatie kom waar veel seks was (misschien was dit wel, waardoor de relatie te lang doorging). Ik zou een tijdje rust nemen. Ook heb ik twee vriendinnen die aandringen op seks, maar ik wil dit niet. Mijn vrienden verklaren mij voor gek, maar ik weet dat het teveel mijn beeld vertroebeld.
Alle reacties Link kopieren
Lees eens wat analyse/opinie/achtergrond over het tegenwoordige daten.

Voor sommige mensen is het heel ... McDonalds. Bestellen met tevredenheidsgarantie, maar ook vrij oppervlakkig.
Ze verwachten een onmiddelijke 'klik', directe vlinders in de buik, en dat nog wederzijds ook. Héél romantisch. Liefde op het eerste gezicht, van twee kanten.
En als dat er niet is swipen ze direct door.

Dat betekent niet dat die liefde er niet is of kan zijn; dat is een mindset.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
31-07-2021 17:42
Lees eens wat analyse/opinie/achtergrond over het tegenwoordige daten.

Voor sommige mensen is het heel ... McDonalds. Bestellen met tevredenheidsgarantie, maar ook vrij oppervlakkig.
Ze verwachten een onmiddelijke 'klik', directe vlinders in de buik, en dat nog wederzijds ook. Héél romantisch. Liefde op het eerste gezicht, van twee kanten.
En als dat er niet is swipen ze direct door.

Dat betekent niet dat die liefde er niet is of kan zijn; dat is een mindset.
Klopt, dit is de trend. Drie keer afspreken. Misschien wel een klik, maar één minpunt. Dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
31-07-2021 20:20
Klopt, dit is de trend. Drie keer afspreken. Misschien wel een klik, maar één minpunt. Dan is het klaar.
Ik herken dat ook wel. Ook van de tijden dat ik zelf nog aan het daten was dat ik er zo in stond. De twee keer dat ik echt verliefd ben geweest ontstond dat pas na een tijd. Ik ben kennelijk niet iemand die binnen drie dates al verliefd is. En bij allebei de keren belande ik snel in bed met mijn dates, toch kwam het verliefde gevoel, ik ben het er dus niet mee eens dat je het uit moet stellen om seks te hebben.
LaCasa schreef:
31-07-2021 20:20
Klopt, dit is de trend. Drie keer afspreken. Misschien wel een klik, maar één minpunt. Dan is het klaar.
Precies waarom ik een hekel heb aan online daten en dat ook niet doe.
Met chatten wordt een bepaald beeld opgeroepen dat zelden klopt met de werkelijkheid.
De eerste ontmoeting staat volledig in het teken van DE KLIK die er blijkbaar meteen moet zijn.
Bij een minpuntje wordt direct de conclusie getrokken dat het hem niet gaat worden en gaat het swipen in de app weer verder.
En zelfs zonder minpunten blijven veel mensen swipen omdat ze bang zijn dat ze nu misschien wel die nóg leukere mislopen.

TO, ik vind het niet zo raar dat je onder dat soort omstandigheden niet snel verliefd wordt.
Maar het zou wel leuk zijn wanneer je ook zelf reageert in je topic.
Kun je iets met de dingen die geschreven zijn? Herken je er iets van?
Alle reacties Link kopieren
-
greeneyes25 wijzigde dit bericht op 10-09-2022 22:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zulke overdreven “leuke” dates en seks met vrouwen die je amper kent of leuk vind? Je creëert allerlei verwachtingen door een soort ideale man concept af te draaien.
Verliefd worden gebeurt als je zelf meer in contact komt met je gevoel en kwetsbaarheid. Wees echt jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Greeneyes25 schreef:
01-08-2021 17:30
Excuus, heb sinds mijn post niet meer achter mijn laptop gezeten.

Qua dates: Varen door de grachten, boswandeling met picknick en een spontane duik in het meer, cocktailbarretjes, kroegentochten, strand met zonsondergang, thuis op de tafel dansen met muziek aan, proeverijen, etc etc. Hangt ook van het type vrouw af. Bij de ene vrouw past een meer avontuurlijke date dan bij de ander. Zorg er wel voor dat een date nooit saai is.

Het is verder meer dat de desbetreffende vrouwen na drie dates bij wijze van spreken al "onze" vakantie aan het inplannen zijn, terwijl ik dan nog totaaaaal niet op dat niveau zit. Dat schrikt mij dan heel erg af. Ironisch genoeg zijn het vaak juist de vrouwen die op de eerste date zeggen dat ze het altijd zo rustig aandoen, haha. Merk bovendien ook dat ik veel kritischer geworden ben, omdat ik veel beter weet wat ik wel en niet wil in een relatie. En misschien iets minder naïef dan vroeger (lees: meer gesloten) door ervaringen uit het verleden.

Raar om over jezelf te zeggen, maar ik heb nu een super leuk leven met heel veel vrienden en activiteiten. Heb door mijn drukke baan soms al problemen om m'n vrienden de aandacht te geven die zij verdienen. Dus ik ben ook niet per se op zoek naar een relatie, maar vind het ook heel leuk om mijn geluk te delen met een ander. Samen spontane weekendjes Parijs etc. Merk alleen dat die verliefdheid er niet is, terwijl anderen bij wijze van spreken al verliefd worden op de eerste de beste vrouw die ze zien. Vraag me soms af of die mannen niet ook verliefd kunnen worden op een plant verkleed als vrouw.
Ik ben de vrouwelijke versie van jou, snap je helemaal .
Alleen doe ik niet aan online daten, maar kom ik ze gewoon overal tegen , als ik denk damn die is “wel” leuk, spreek ik m aan en volgt er meestal een tel nr en date.
ik ben wel heel duidelijk dat ik met meerdere date en ze dus niks moeten verwachten.
Totdat ik zelf keer verliefd word en op mijn bek ga .
Ik heb 2 kinderen, baan, fam, vrienden, sport 3xpw, de man moet wel iets toevoegen en heel leuk zijn wil ik m in mijn schema inpassen .
Probeer eens om de sex uit te stellen? Geen idee hoe dat werkt en het kan toeval zijn maar bij geen 1 van mijn lange relaties is er op de 1e date sex geweest, waar er wel sex was op een eerste date strande het al vrij snel qua relatie.
Alle reacties Link kopieren
Aurelius schreef:
04-08-2021 19:26
Probeer eens om de sex uit te stellen? Geen idee hoe dat werkt en het kan toeval zijn maar bij geen 1 van mijn lange relaties is er op de 1e date sex geweest, waar er wel sex was op een eerste date strande het al vrij snel qua relatie.

Ja dat klopt bij mij eigenlijk ook wel, als ik de man echt heel leuk vond, was ik best nerveus en onzeker, bij mijn oppervlakkige sex dates had ik daar geen last van, en besprong ik de man om m vervolgens nooit meer te zien of te bellen .
Heb jij psychische problemen ?
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent een popie-jopie. Ik denk te weinig uitdaging dan. Misschien loop je er een keer tegenaan dat jij wel wil en zij niet. Succes gegarandeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man en doe eigenlijk nooit aan seks op de eerste date, ook niet als de vrouw het aanbied. Als ik de volgende dag wakker wordt en ik ben nog steeds nieuwsgierig dan volgt er nog een date en dan wellicht wel. Ik heb dan ook een nare ervaring achter de rug met een vrouw die vaag begon te doen met de anticonceptie en over een kind van ons beide sprak.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
04-08-2021 22:39
Ik ben een man en doe eigenlijk nooit aan seks op de eerste date, ook niet als de vrouw het aanbied. Als ik de volgende dag wakker wordt en ik ben nog steeds nieuwsgierig dan volgt er nog een date en dan wellicht wel. Ik heb dan ook een nare ervaring achter de rug met een vrouw die vaag begon te doen met de anticonceptie en over een kind van ons beide sprak.
Omg serieus ? Wat een afknapper
Ben blij dat ik in deze single fase van mijn leven al 2 (grote) kinderen heb, kan me voorstellen dat dat best een zorg is als 40+ single vrouw, maar om daar tegen je date over te beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven