Open relatie; vriend wilt seks met anderen. Ervaringen?

19-10-2017 19:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn vriend en ik zijn 3,5 jaar gelukkig samen. Ik ben mijn vriends eerste bedpartner, ik heb voor hem eerdere partners gehad. Mijn vriend heeft een hoop ervaringen nog niet opgedaan/gemist op seksueel gebied, en dit gun ik hem oprecht om te ervaren. Op romantisch gebied heeft hij geen enkele behoefte om met iemand anders te zijn; het is puur op seksueel gebied (lust) dat hij graag seks met anderen wilt ervaren en dat begrijp ik ook volledig. Mijn vriend geeft zelf ook aan wel seks met anderen te willen hebben/proberen, met daar het romantische aspect in weggelaten. Dat gevoel had hij voor en tijdens onze relatie ook al. Met ons seksleven is verder niks aan de hand, dit is prettig en fijn en we experimenteren nu stapje voor stapje meer.
Om deze redenen hadden we een goed gesprek en kwamen we met het idee dat hij wel eens 'er op uit' kan gaan in bijv. een saunaclub of iets dergelijks. Puur om het een keer te ervaren en te zien of dit past bij zijn behoeftes.

Ik ben daarom erg benieuwd naar ervaringen van koppels die een open relatie hebben en/of net zo'n ideeën/gevoelens hebben. Hoe was dat voor jullie? Hoe pakte dat uit? Voor/nadelen/tips/tops? Dankje!
Maar wat wil jij?
JA, wat ik vaak zie met vrienden die dit doen is dat

Je partner wil dit, en heel grappig, zodra jij dan met ander naar bed gaat, reageert hij intolerant en maakt hij relatie uit. Uiteindelijk was het dan toch, Ik mag vreemdgaan, Jij niet.

Hij verwacht vast ook niet dat jij dat gaat doen, maar spreekt dit niet uit naar jou toe.

Ik zou zeggen, verras hem gewoon met de mededeling dat je erg blij bent met zijn nieuwe voorstel, biecht zogenaamd op dat je al met anderen slaapt, je collegas van werk of studiegenoten, en wens hem veel plezier met zijn nieuwe sekspartner.

Kijk hoe hij reageert, geef het een week, en ben ik benieuwd of je vriend wel zo tolerant was naar jou toe of met 2 maten meet. (hij wel buiten deur seks en jij niet).


Maar alleen als je al relatie wil opgeven omdat je monogaam bent en ook een monogame relatie wil houden. Laat hem dan los want jullie passen niet bij elkaar qua levenswijze en dat gaat vroeg of laat opbreken. Wees authentiek jezelf en als seks met anderen te ver gaat, doe dit dan niet.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-10-2017 19:38
Maar wat wil jij?
Ik heb (nog) niet de behoefte om met anderen te zijn, maar ik ben wel benieuwd naar hoe en wat. Ik ben nog heel erg zoekende naar mijn eigen seksualiteit en sta open voor veel experimenteren.
Ik zou het liefst willen dat mijn vriend alleen met mij bleef, maar ik kan me tegelijk ook goed inleven in wat hij wil en waarom. Ik moet het eens ervaren hoe het is als mijn vriend dat gaat doen en welk effect dat op hem heeft.
Saunaclub? Parenclub bedoel je. In Nederlandse sauna's zijn gewenste en ongewenste intimiteiten niet toegestaan.
(en dat willen we graag zo houden).
Mijn ervaring is dat een open relatie alleen werkt als je allebei kunt flierefluiten.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-10-2017 19:46
Saunaclub? Parenclub bedoel je. In Nederlandse sauna's zijn gewenste en ongewenste intimiteiten niet toegestaan.
(en dat willen we graag zo houden).
Hier in de buurt zijn saunaclubs waar mannen heengaan en daar dames ontmoeten om seks mee te hebben (tegen betaling). Geen doorsnee sauna of parenclub dus.
IvyRose schreef:
19-10-2017 19:51
Hier in de buurt zijn saunaclubs waar mannen heengaan en daar dames ontmoeten om seks mee te hebben (tegen betaling). Geen doorsnee sauna of parenclub dus.
Oh een bordeel dat vind ik wat anders dan een open relatie hebben.
Bij een open relatie denk ik aan niet betaalde seks
Een open relatie werkt twee kanten op ook voor jou dus.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 19:56
15.55% gewijzigd
IvyRose schreef:
19-10-2017 19:51
Hier in de buurt zijn saunaclubs waar mannen heengaan en daar dames ontmoeten om seks mee te hebben (tegen betaling). Geen doorsnee sauna of parenclub dus.
Dat is dus een prostituee. Dat zou ik dus echt goor vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier open relatie, tot tevredenheid van beide.
IvyRose schreef:
19-10-2017 19:51
Hier in de buurt zijn saunaclubs waar mannen heengaan en daar dames ontmoeten om seks mee te hebben (tegen betaling). Geen doorsnee sauna of parenclub dus.
Zo wil je het anders laten klinken?
Alle reacties Link kopieren
Als jij zijn eerste sekspartner bent snap ik best dat hij nieuwsgierig is naar hoe het met een ander zal zijn.

Zelf zou ik dat alleen absoluut niet leuk vinden.

Misschien dat ik toch akkoord zou gaan met eenmalig seks met een ander in de hoop dat hij er san achter komt dat het met zijn eigen vriendin toch leuker is.
Alle reacties Link kopieren
Als hij toch een keer naar een prostituee wil doe dan niet zo'n duur clubje. Gewoon ergens waar ze achter het raam zitten.
Kost 50 euro en dan hebben jullie het maar gehad.

Waarom niet naar een parenclub als jij toch ook nog niet weet wat je wil? Je hoeft er niets hé, je kan er ook gewoon eens wat gaan drinken en rondkijken.
Je komt het hier vragen dus ik ga er even vanuit dat jij niet stond te springen bij deze vraag. Of wil je echt zelf graag sexen in de sauna met een ander?

En swingen is wel wat anders dan een open relatie he?

Ik zou hem al deze vrijheid gunnen maar wel zonder mij.

No way dat ik een open relatie aan ga. Dat is niet mijn ding. Mag de ander zijn ding zijn, vind ik niks mis mee. Maar TO echt alleen als jij dat ook wil. Echt wil.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 20:18
22.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welke “ervaring” mist hij die hij niet met jou kan opdoen?
swifty schreef:
19-10-2017 19:42
JA, wat ik vaak zie met vrienden die dit doen is dat

Je partner wil dit, en heel grappig, zodra jij dan met ander naar bed gaat, reageert hij intolerant en maakt hij relatie uit. Uiteindelijk was het dan toch, Ik mag vreemdgaan, Jij niet.

Hij verwacht vast ook niet dat jij dat gaat doen, maar spreekt dit niet uit naar jou toe.

Ik zou zeggen, verras hem gewoon met de mededeling dat je erg blij bent met zijn nieuwe voorstel, biecht zogenaamd op dat je al met anderen slaapt, je collegas van werk of studiegenoten, en wens hem veel plezier met zijn nieuwe sekspartner.

Kijk hoe hij reageert, geef het een week, en ben ik benieuwd of je vriend wel zo tolerant was naar jou toe of met 2 maten meet. (hij wel buiten deur seks en jij niet).


Maar alleen als je al relatie wil opgeven omdat je monogaam bent en ook een monogame relatie wil houden. Laat hem dan los want jullie passen niet bij elkaar qua levenswijze en dat gaat vroeg of laat opbreken. Wees authentiek jezelf en als seks met anderen te ver gaat, doe dit dan niet.

Ik vind dit zo raar. Hoe oud ben je dan?

Waarom zou je dit zo spelen als je geen open relatie wil. Wat is er mis met nee dank u, dat is niks voor mij te zeggen?
Rare kinderachtige spelletjes.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-10-2017 20:10
Als hij toch een keer naar een prostituee wil doe dan niet zo'n duur clubje. Gewoon ergens waar ze achter het raam zitten.
Kost 50 euro en dan hebben jullie het maar gehad.

Waarom niet naar een parenclub als jij toch ook nog niet weet wat je wil? Je hoeft er niets hé, je kan er ook gewoon eens wat gaan drinken en rondkijken.
Een parenclub willen we ook wel eens proberen ja, gewoon kijken hoe het daar is en wat het met ons doet (idd zelf nog niks hoeven). Ik ben erg benieuwd hoe dat is!
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor, dat jij dat voor hem over hebt. Maar hij had ook trouw voor jou over kunnen hebben. Waardoor ik denk dat die liefde niet zo diep zit dat de een zich enigszins voor de ander in wil perken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-10-2017 20:19
Mooi hoor, dat jij dat voor hem over hebt. Maar hij had ook trouw voor jou over kunnen hebben. Waardoor ik denk dat die liefde niet zo diep zit dat de een zich enigszins voor de ander in wil perken.
Sorry de laatste zin moet je even voor mij toelichten haha, die snap ik niet
Alle reacties Link kopieren
Oh, misschien de rest van m'n verhaal ook ff typen. Hier open sinds het begin. Aangegeven dat ik hem heel leuk vond maar dat ik dacht dat monogaam gewoon niet zo m'n ding was, en daar wel achter wilde komen. Hij had iets van nouja. We gaan het ontdekken dan maar he! Begonnen met regels, is nu veel losser. Inmiddels 4,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er specifieke handelingen die hij mist?

Seks is namelijk precies dat, seks. Zeker met een hoer komt daar bijzonder weinig gevoel bij kijken.

Weet je zeker dat hij niet iets anders mist? Het veroveren van iemand, gewoon die eerste keer met een nieuw iemand? Dat kan ik me namelijk ergens wel voorstellen.

Maar puur seks om de seks met een ander? Wat denkt hij daarin te vinden wat jij hem niet kan bieden?
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
19-10-2017 20:27
Oh, misschien de rest van m'n verhaal ook ff typen. Hier open sinds het begin. Aangegeven dat ik hem heel leuk vond maar dat ik dacht dat monogaam gewoon niet zo m'n ding was, en daar wel achter wilde komen. Hij had iets van nouja. We gaan het ontdekken dan maar he! Begonnen met regels, is nu veel losser. Inmiddels 4,5 jaar.
Mooi om te horen! Wat waren de dingen die ervoor zorgden dat het goed is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
19-10-2017 20:28
Zijn er specifieke handelingen die hij mist?

Seks is namelijk precies dat, seks. Zeker met een hoer komt daar bijzonder weinig gevoel bij kijken.

Weet je zeker dat hij niet iets anders mist? Het veroveren van iemand, gewoon die eerste keer met een nieuw iemand? Dat kan ik me namelijk ergens wel voorstellen.

Maar puur seks om de seks met een ander? Wat denkt hij daarin te vinden wat jij hem niet kan bieden?
Ik denk voornamelijk die eerste meer met een nieuw iemand. Hij wilt het ook niet vaker dan 1x met iemand doen; juist elke keer een nieuw iemand. De spanning van seks met een nieuw iemand... dat zoekt hij en wilt hij ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Vriend wil seks met anderen...

ik wil
jij wilt
hij wil
wij willen
jullie willen
zij willen
Alle reacties Link kopieren
IvyRose schreef:
19-10-2017 20:31
Mooi om te horen! Wat waren de dingen die ervoor zorgden dat het goed is gegaan?
Open zijn, eerlijk, praten praten. Verder tja. Het past bij ons blijkbaar. Zijn niet altijd even actief maar dat de mogelijkheid er is is leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven