Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 18

15-01-2017 20:33 3082 berichten
Een nieuw 18e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 17
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 18:42
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
18.08% gewijzigd
Poly_stel schreef:
13-11-2018 08:29

Zelf zijn wij de afgelopen jaren meer richting poly gegroeid. Soms nog gezellig swingmoment en verder de intimiteit van de diepere intimiteit van een (2e) relatie.

We komen wel steeds vaker stellen tegen die deze splitsing ook hebben gemaakt, als soort automatisme.
Wij ook, ging vanzelf. Het klikte met een ander stel en het werd steeds leuker en fijner samen.

We rotzooien af en toe op een feest of in de sauna met anderen, maar laten het daar ook bij, geen behoefte aan contact of vervolg meestal.
Ik lees wel veel herkenbaars, maar swingen is niet iets wat bij ons in de buurt komt van een poly-relatie. Daarvoor is de knip te groot; het is voor ons een 2+2 en geen quartet (heel andere beleving dan een trio). Dus enerzijds is de beleving samen erg mooi en anderzijds is er ook een stukje verwijdering. Ik weet niet hoe ik dat goed moet omschrijven, want het is niet iets negatiefs, maar meer een constatering. Net zo goed als dat ik na eend date ook erg behoefte heb om mijn liefje in m'n armen te hebben. Dat is geen jaloezie, maar meer een behoefte om de mooie intensiteit ook even samen te voelen.

Alsof je elk apart naar een geweldig mooie film bent geweest; dan wil je dat met je partner delen en dat gevoel wat je bij die film had zo goed mogelijk overbrengen. Het was voor jezelf een prachtige ervaring en je geniet van het enthousiasme waarmee je partner terug is gekomen van de film. Maar het is niet hetzelfde als samen naar de film gaan.

Het is misschien niet de beste vergelijking omdat we met een date met een stel niet apart zijn en er bijvoorbeeld ook vv onderling leuke dingen gedaan worden. Misschien dat het voor de vrouwen in zo'n setting meer als trio ervaart en voor de mannen meer als 2+2? Soms ben jaloers op bi-mannen :biggrin:
Hebben jullie dan alleen contact met een ander stel, nooit los van elkaar?
Hoe definiëren jullie trouwens een polyamoureuze relatie?
(algemene vraag, niet alleen gericht aan Shifty of Poly_stel)
Alle reacties Link kopieren
GirlPowerrrrr-2 schreef:
12-11-2018 21:21
Wij bezoeken weleens de feesten van Deccadent en hier is drugs absoluut niet toegestaan.
De mensen die iets nemen worden per direct eruit gezet, en hier gebeurt het echt!
Dank voor je uitleg GP. De opdrachten lijken ons al spannend genoeg ;-)

En Shifty, jouw uitleg hierboven: spijker, kop.
mc4 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 10:04
Reden: Aanvullend commentaar
7.03% gewijzigd
Mijn vriend en ik daten altijd samen, op 1x na (ik heb 1x alleen met een vrouw gedate). Ook als we een club bezoeken gaan we daar samen met een ander stel dezelfde ruimte in. Wij seksen niet met anderen zonder dat wij er allebei bij zijn (op die ene keer VV na dus).

Voor mij is een polyamoureuze relatie het hebben van meerdere liefdesrelaties. Dus bijv A en B zijn getrouwd, maar A heeft naast B ook een liefdesrelatie met C en evt ook nog D. B kan er ook nog 1 of meerdere relaties naast hebben evt. met bijv E en/of F. Er hoeft geen connectie te zijn tussen C, D, E en F.

Voor mij is dat niet wat ik zoek. Ik heb een liefdesrelatie met mijn partner, en samen hebben we seks met anderen. Er is een stel waar we nu een keer of 8 mee afgesproken hebben, maar daarnaast spreken we ook met andere stellen af en bezoeken we soms een club. Wij zouden er niet aan moeten denken dat we door een ander stel geclaimd worden, wat ik soms wel zie gebeuren bij swingers die een intensieve (swingers)relatie hebben met een ander stel.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
13-11-2018 09:17
Ik lees wel veel herkenbaars, maar swingen is niet iets wat bij ons in de buurt komt van een poly-relatie. Daarvoor is de knip te groot; het is voor ons een 2+2 en geen quartet (heel andere beleving dan een trio). Dus enerzijds is de beleving samen erg mooi en anderzijds is er ook een stukje verwijdering. Ik weet niet hoe ik dat goed moet omschrijven, want het is niet iets negatiefs, maar meer een constatering. Net zo goed als dat ik na eend date ook erg behoefte heb om mijn liefje in m'n armen te hebben. Dat is geen jaloezie, maar meer een behoefte om de mooie intensiteit ook even samen te voelen.

Alsof je elk apart naar een geweldig mooie film bent geweest; dan wil je dat met je partner delen en dat gevoel wat je bij die film had zo goed mogelijk overbrengen. Het was voor jezelf een prachtige ervaring en je geniet van het enthousiasme waarmee je partner terug is gekomen van de film. Maar het is niet hetzelfde als samen naar de film gaan.

Het is misschien niet de beste vergelijking omdat we met een date met een stel niet apart zijn en er bijvoorbeeld ook vv onderling leuke dingen gedaan worden. Misschien dat het voor de vrouwen in zo'n setting meer als trio ervaart en voor de mannen meer als 2+2? Soms ben jaloers op bi-mannen :biggrin:

Fijn dat jij dat ook nogmaals benadrukt, swingen is in de verste verte niet met poly te vergelijken. Net als een open relatie totaal anders is dan een echte poly relatie. Geschetste metafoor is ook mooi! Ik kijk niet graag film/tv en mijn vrouw weer wel.

Swingersdate doen wij wel liefst in aparte ruimtes maar samen komen en gaan.

Maar heel wat anders, nooit meer een polyrelatie met een stel. Mijn vrouw kreeg jaren geleden een relatie met de man van mijn vriendin. Dat gaf toch ellende. Die man was toch partij jaloers en ik mocht mn vrouw oplappen. Ik heb toen met pijn in mijn hart mijn relatie verbroken om er maar “vanaf te zijn”. Dus ook daar wijsheid met de jaren. :angel:
Delen is het mooiste wat er is...
Poly_stel schreef:
13-11-2018 11:06

Maar heel wat anders, nooit meer een polyrelatie met een stel. Mijn vrouw kreeg jaren geleden een relatie met de man van mijn vriendin. Dat gaf toch ellende. Die man was toch partij jaloers en ik mocht mn vrouw oplappen. Ik heb toen met pijn in mijn hart mijn relatie verbroken om er maar “vanaf te zijn”. Dus ook daar wijsheid met de jaren. :angel:

Ik denk dat dat ook vrij onmogelijk is. Jij en de vrouw van dat stel moeten elkaar dan net zo leuk vinden als jouw vrouw en die man elkaar. Zo niet, dan groeit het vroeg of laat gewoon scheef. Spijtig dat het zo verliep bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-11-2018 10:01
Mijn vriend en ik daten altijd samen, op 1x na (ik heb 1x alleen met een vrouw gedate). Ook als we een club bezoeken gaan we daar samen met een ander stel dezelfde ruimte in. Wij seksen niet met anderen zonder dat wij er allebei bij zijn (op die ene keer VV na dus).

Voor mij is een polyamoureuze relatie het hebben van meerdere liefdesrelaties. Dus bijv A en B zijn getrouwd, maar A heeft naast B ook een liefdesrelatie met C en evt ook nog D. B kan er ook nog 1 of meerdere relaties naast hebben evt. met bijv E en/of F. Er hoeft geen connectie te zijn tussen C, D, E en F.

Voor mij is dat niet wat ik zoek. Ik heb een liefdesrelatie met mijn partner, en samen hebben we seks met anderen. Er is een stel waar we nu een keer of 8 mee afgesproken hebben, maar daarnaast spreken we ook met andere stellen af en bezoeken we soms een club. Wij zouden er niet aan moeten denken dat we door een ander stel geclaimd worden, wat ik soms wel zie gebeuren bij swingers die een intensieve (swingers)relatie hebben met een ander stel.

Heel herkenbaar, jij omschrijft onze eerste ca vijf jaar binnen het swingerswereldje. Claimen werkt trouwens ook niet binnen poly relatie hoor! Zelfs niet binnen eigen relatie. Maar wij vinden het vooral belangrijk dat mensen waar wij mee swingen zelf ook alles goed voor ogen hebben. Teveel al discussies in bv clubs meegemaakt, partners die elkaar in het openbaar terecht gingen wijzen.
Delen is het mooiste wat er is...
Sugar¹ schreef:
13-11-2018 09:51
Hebben jullie dan alleen contact met een ander stel, nooit los van elkaar?
Hoe definiëren jullie trouwens een polyamoureuze relatie?
(algemene vraag, niet alleen gericht aan Shifty of Poly_stel)

In principe niet. Maar niet uit principe :biggrin:

Een poly-relatie zie ik als een intensieve liefdesrelatie met meerdere mensen. Dus je voelt dan liefde en verbondenheid zoals binnen een vaste 1 op 1 relatie, maar dan met meerdere personen. Wat in mijn beleving niet wil zeggen dat het niet verschillende vormen van liefde kunnen zijn. Maar wat wel wil zeggen dat het verder gaat dan daten/swingen/vriendschap+/spelrelatie. Ik ga er dan van uit dat er behalve de lusten ook de lasten mee spelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan dit weekend voor de eerste keer naar een pc. Nou zijn wij vooral op zoek om plezier te hebben met mannen erbij en niet persee met vrouwen. Komt dit vaak voor in een pc of is het toch meer dat de stellen het met elkaar doen ? Het is namelijk niet zo dat ik vrouwen niet aantrekkelijk vind of dit totaal niet ziet zitten maar eigenlijk zijn we opzoek naar een man of zelfs meerdere om een leuke avond mee te hebben en ik wil niet met een te hoge verwachting daar heen gaan en dan teleurgesteld thuis komen.
Er zijn genoeg parenclubs waar single mannen ook welkom zijn, dat lijkt me dan meer geschikt.

In een parenclub voor alleen stellen dan krijg je er ook een vrouw bij.
Heb je al een club in gedachten? Als je alleen geïnteresseerd bent in een man erbij, moet je naar een club waar ook single mannen worden toegelaten.
Overigens kun je er beter maar rekening mee houden dat er niet altijd iemand is waar je een leuke avond mee kunt hebben.
Onze insteek is 'we gaan voor een gezellige fijne geile avond samen, en als dat met anderen erbij is, is dat helemaal fijn'.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in gedachten om naar de fata te gaan. En we gaan ook sowieso voor een leuke avond samen maar we hopen toch ook wel op een spannende avond.
Ik zou niet naar de Fata gaan. Daar komen alleen stellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raad jij aan dan ?
Ongeveer alles behalve Fata en Fun, die zijn echt alleen voor stellen. Al zijn op zaterdag in andere clubs single mannen ook minder vaak toegestaan dan op andere avonden.
Om iets aan te raden is iets meer info best handig. Welke regio ongeveer, hou je van dance of van kroeg-muziek of vind je een dj niet belangrijk. Heb je zelf al gecheckt op de websites van de club of er themaavonden zijn en of single mannen die avond zijn toegestaan?
Anoniempje556 schreef:
13-11-2018 14:23
Mijn vriend en ik gaan dit weekend voor de eerste keer naar een pc. Nou zijn wij vooral op zoek om plezier te hebben met mannen erbij en niet persee met vrouwen. Komt dit vaak voor in een pc of is het toch meer dat de stellen het met elkaar doen ? Het is namelijk niet zo dat ik vrouwen niet aantrekkelijk vind of dit totaal niet ziet zitten maar eigenlijk zijn we opzoek naar een man of zelfs meerdere om een leuke avond mee te hebben en ik wil niet met een te hoge verwachting daar heen gaan en dan teleurgesteld thuis komen.
Ik zou naar een sauna gaan. Keuze te over, qua mannen.
Alle reacties Link kopieren
Regio maakt in principe niet uit. We houden allebij van lekkere dance muziek om in de sfeer te komen. Een sauna is voor ons geen optie omdat ik me beter voel in een mooi lingerie setje dan kompleet naakt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben samen rond gekeken en ik denk dat de showboat meer aansluit met waar wij naar opzoek zijn.
Welke club hangt er ook een beetje af van wat voor sfeer je wilt.

Zoek je het ' gang-bang' idee, dus echt een grote groep mannen die jou gaat neuken. Of meer een vriendelijke meneer voor erbij.
kindrebel schreef:
13-11-2018 16:56
Ik zou naar een sauna gaan. Keuze te over, qua mannen.
Een sauna? Dank je feestelijk, als ik naar de sauna ga, zit ik niet te wachten op seksende mensen. Echt, het idee.

Er zijn ook clubs waar alleengaande mannen mogen komen. Dat scheelt per club of dat goed werkt of niet, in sommige clubs kunnen ze nogal erg opdringerig zijn. Ik heb alleen ervaring met Mystique, daar was het nooit een probleem als ik nee zei.
MokThee schreef:
14-11-2018 13:27
Een sauna? Dank je feestelijk, als ik naar de sauna ga, zit ik niet te wachten op seksende mensen. Echt, het idee.
Andere mensen zitten daar wel op te wachten, met beschikbare single mannen bijvoorbeeld, zoals de forummer waaraan mijn suggestie was gericht.
kindrebel schreef:
14-11-2018 17:14
Andere mensen zitten daar wel op te wachten, met beschikbare single mannen bijvoorbeeld, zoals de forummer waaraan mijn suggestie was gericht.

Maar je bedoelde niet een reguliere sauna toch neem ik aan?
shifty schreef:
14-11-2018 19:10
Maar je bedoelde niet een reguliere sauna toch neem ik aan?
Nee natuurlijk niet. We zitten hier toch in het swingerstopic? :nut:
kindrebel schreef:
14-11-2018 19:29
Nee natuurlijk niet. We zitten hier toch in het swingerstopic? :nut:

Ik dacht ik check 't even, want dan denk ik dat mokthee een reguliere sauna voor ogen had bij haar reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven