Pijn tijdens seks gaat niet weg

09-03-2024 14:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan iemand mij advies geven, ik ben echt ten einde raad. Ik heb al 4 jaar een relatie en we hadden altijd hele goede seks en dit deed nooit pijn. In juni kreeg ik een schimmelinfectie, die is inmiddels weggegaan, maar ik heb al maanden last van heel veel pijn tijdens de seks. Het is bij de ingang van de vagina en het voelt heel scherp en stekend. Alsof er allemaal scheurtjes zitten. Ik ben al naar de dokter en gynaecoloog geweest. Die konden niks vinden. Ik kreeg als advies om fysiotherapie voor mijn bekkenbodemspieren te volgen. Dit heb ik onder controle , maar de pijn blijft alsnog. Heeft iemand alsjeblieft advies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zet je maar schrap voor alle adviezen in de strekking van: sEks iS meEr daN PEnetRatIe. O_o

Maar wat rot! Ik heb ook zoiets gehad. Bij mij vond mijn huisarts een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Godzijdank. Want het is super frustrerend om niet gewoon te kunnen seksen. Ik neem aan dat je rust al hebt geprobeerd? En dan bedoel ik maanden niet een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook gehad, heel lang geleden. Best een tijdje mee gelopen. Huisarts zag niks, maar gynaecoloog gelukkig wel. Bij mij was het weefsel verdikt, waarschijnlijk geïrriteerd door het dragen van strings icm strakke spijkerbroeken. Ik heb toen een plastiek gehad.

Maar kan het niet opnieuw een schimmelinfectie zijn? Het is handig als jouw vriend ook de zalf gebruikt, ook al heeft hij geen last.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent dus ook bij een bekkenfysio geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
09-03-2024 19:39
Zet je maar schrap voor alle adviezen in de strekking van: sEks iS meEr daN PEnetRatIe. O_o

Maar wat rot! Ik heb ook zoiets gehad. Bij mij vond mijn huisarts een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Godzijdank. Want het is super frustrerend om niet gewoon te kunnen seksen. Ik neem aan dat je rust al hebt geprobeerd? En dan bedoel ik maanden niet een paar dagen.
Bedankt voor de antwoord! Ik heb ongeveer 2-3 weken geen seks gehad. Dit had verder niet geholpen. Denk je dat maanden geen seks hebben iets zal helpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
09-03-2024 19:54
Je bent dus ook bij een bekkenfysio geweest?
Ja, klopt! Dat is nu onder controle, maar ik zit nog steeds met diezelfde pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
09-03-2024 19:54
Je bent dus ook bij een bekkenfysio geweest?
Ja, klopt! Dat is nu onder controle, maar ik zit nog steeds met diezelfde pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
To, ik had dezelfde klachten. Bij mij kwam het door de nuvaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
09-03-2024 19:50
Ik heb het ook gehad, heel lang geleden. Best een tijdje mee gelopen. Huisarts zag niks, maar gynaecoloog gelukkig wel. Bij mij was het weefsel verdikt, waarschijnlijk geïrriteerd door het dragen van strings icm strakke spijkerbroeken. Ik heb toen een plastiek gehad.

Maar kan het niet opnieuw een schimmelinfectie zijn? Het is handig als jouw vriend ook de zalf gebruikt, ook al heeft hij geen last.
Ik heb naast de pijn tijdens seks geen klachten die erop lijken dat ik een schimmelinfectie zou hebben. Ik ben ook nog vorige week bij de gynaecoloog geweest en zij zag verder ook niks. Mijn vriend heeft verder ook helemaal geen klachten, maar ik kan kijken of het effectief is als hij de crème gaat smeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb helaas precies hetzelfde en ook bij mij kon de huisarts niks geks zien. Wel dat ik onbewust mijn spieren erg aanspande. Dat kan komen doordat je onbewust bang bent voor de pijn en dan span je je aan en doet het pijn. Ik heb oefeningen meegekregen en dat hielp wel iets maar het is niet weg. Het is vooral bij de ingang en dan voelt het of het scheurt. Echt heel naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je zeker dat het een schimmelinfectie was? En of hij echt weg is? Ik had dit heel hardnekkig en bleek later een bacteriële vaginose te zijn. Na antibiotica waren alle klachten weg. Verder moet je uiteraard direct stoppen met penetratie als het pijn doet. Niet forceren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sooof333 schreef:
10-03-2024 09:56
Bedankt voor de antwoord! Ik heb ongeveer 2-3 weken geen seks gehad. Dit had verder niet geholpen. Denk je dat maanden geen seks hebben iets zal helpen?
Dat weet ik niet. Ik ben natuurlijk geen arts.

Bij de klachten die ik had, heb ik bijna 3 maanden geen seks gehad voor het over was. Dit was een ander probleem dan jij hebt, maar in dat licht denk ik: 2 á 3 weken is niet heel lang voor rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lichen sclerosis heet zoiets toch? Als ik het goed heb gespeld.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven