Prikpil... wie denkt er even mee?

24-11-2010 21:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 weken geleden heb ik bij de dokter om te prikpil gevraagd. Eerder vree ik óf met condoom óf niet..

Maar nu heb ik een vaste relatie en wilde ik toch eens verder kijken.



Meestal menstrueer ik vrij onregelmatig, maar ik was ongeveer een week voor mijn dokterbezoek ongesteld. Dus dat feest kan elk moment weer beginnen.



De dokter zei dat ik gelijk de volgende dag, met de prik die ik bij de apotheek heb opgehaald, kon langskomen... dan zou de assistente hem zetten.

Maar thuis aangekomen zocht ik eventjes op internet en daar stond dat zo'n eerste prik in 1 van de eerste dagen van een menstruatie gegeven moet worden. Dat vertelde ik dus de volgende dag aan de assistente.

De assistente zei dat ze nog nooit een 'eerste prik' had gezet en zette vervolgens haar leesbril op, ging zitten en ging uitgebreid (!!) de bijsluiter lezen om vervolgens tot dezelfde conclusie te komen. Inderdaad; de prikpil moet in de eerste week van de menstruatie gezet worden.

Dus kon ik weer gaan, want mijn menstruatie was net een paar dagen voorbij.



Eigenlijk was ik best wel verbaasd en had ik de assistente van de huisarts ietsje professioneler verwacht. Helemaal doordat het iets normaals als een prikpil betreft.





Een heel verhaal; maar daar komt mijn vraag vandaan.

De assistente vertelde dat ik, zodra die prik gezet is, gewoon onbeschermde seks met mijn vriend kan hebben.

Op internet kan ik daar weinig informatie over vinden en over de professionaliteit van de assistente heb ik mijn twijfels.





Wat kunnen jullie mij vertellen over de prikpil... en vanaf wanneer zou ik onbeschermd seksueel contact met mijn vriend kunnen hebben?

Want laten we eerlijk wezen... stel dat ik blind op het advies van de assistente af ga, en ze heeft het niet bij het rechte end... zit ik met de gebakken peren. En ik zit echt nog niet op een kind te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 01 december 2010 @ 09:37:

Lieve Lies, ik weet niet hoe oud je bent maar je klinkt nog heerlijk naïef. Niets mis mee, want zo zijn de meeste mensen als ze jong zijn en onervaren met seks.

Maar laat je allebei testen op soa voor je het condoom weggooit.

Misschien durft hij je niet helemaal op te biechten of hij ooit als eens eerder met iemand iets heeft gedaan. Een test is niet zo ingrijpend. Kom, als jij die hele prikpil kan halen, kunnen jullie ook voor elkaar zo'n test doen. Allebei even naar de huisarts. Aangezien jij toch nog dingen met hem wil bespreken zit jij er toch al, dus dat kan dan mooi in een moeite door.



Kleine moeite, groot plezier.

Volgens mij zie je dat verkeerd en ben ik lang niet zo naïef als dat mijn manier van schrijven misschien doet overkomen.



Een SOA test is niet nodig, omdat ik 100% zeker weet dat mijn vriend en ik elkaars eerste bedpartners zijn.





Anticonceptie ed heb ik nog nooit gebruikt omdat dat niet eerder nodig was. En nu is dat wel nodig, dus had ik een paar vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingpong schreef op 04 december 2010 @ 16:51:

Lies! Btje off-topic hier, maar is 'vaste vriend' msn-maatje?

Heee PingPong.

Ja, heb je helemaal gelijk in.

Alleen MSNen we nu bijna nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n 3 kwart jaar aan de prikpil geweest. Was bijna alleen maar ongesteld. Niet hevig, maar toch..

Toen ik hem kreeg was ik de eerste maand niet beschermd zei de huisarts. Ik denk dat hij het ruim nam, maar beter zo dat dat je zogenaamd meteen beschermd bent wat misschien niet zo blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven