Relatie met man, verlangen naar een vrouw

25-03-2020 20:13 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Evening,

Sinds ruim 7 maanden heb ik (vrouw) een vaste vriend. Een hele leuke lieve sexy man. De seksuele genoegdoening in onze relatie is niet optimaal. Dat heeft er niets mee te maken dat het seksueel tussen ons niet klinkt, maar vooral dat ik liever met vrouwen naar bed ga.

Als vrouw identificeer ik mijzelf als hetero, wat betreft het romantische deel. Ik word verliefd op mannen. Op vrouwen ben ik (nog) nooit verliefd geweest. Neemt niet weg dat ik wel met vrouwen seks heb gehad en daar toch wel .. heel blij van werd, zeg maar. Zodanig blij dat ik het mis. In bed doet een vrouwenlichaam me (lichamelijk in ieder geval) doorgaans veel meer dan het mannenlichaam. Nee, ik vind mannen niet onaantrekkelijk of vies, pijpen is geen probleem. Grappig genoeg kan ik alleen klaarkomen door penetratie en daar heb ik toch het liefst en man voor, want dildo's vind ik niet fijn. Nothing beats the real thing, zeg maar. Neemt niet weg dat ik dat zachte dat vrouwen hebben, borsten, billen, simpelweg veel opwindender vind. Lesbische seks is ook heel anders; zachter, sensueler, minder gericht op klaarkomen, het hoeft minder gehaast (wat ik zeg, dit is mijn perceptie).

Ik ben verliefd op mijn vriend, en onze seks is goed, maar... Ik vind het heel vervelend, maar op seksgebied ben ik gewoon niet ''fullfilled''. Misschien stel ik me aan, maar ik merk gewoon dat ik echt snak naar een vrouw en daardoor minder zin krijg in seks met mijn vriend. Voordat ik in een relatie kwam was het geen issue, want dan wisselde ik af. Niet dat ik nou zoveel seks had, maar toch.

HOE maak ik dit bespreekbaar met mijn vriend, ik wil hem niet kwijt. Mijn doel voor nu is niet eens zozeer dat hij me ''toestemmig'' gaat geven om een vrouw te zoeken, maar vooral dat ik erg meer zit en dat ik denk dat het een potentieel probleem kan opleveren in onze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-03-2020 10:06
Je vraag is: HOE maak ik dit bespreekbaar met mijn vriend, waarom negeer je dan elke vraag over jullie communicatie? Waarom vertel je hier dan niet waar je precies bang voor bent en waarom?

Communiceer je ook zo met je partner(s)? Dan snap ik, lullig gezegd, wel een beetje waar het mank gaat.
We kunnen prima praten... maar dit vind ik zelf een precair onderwerp. Ik ben bang voor zijn reactie, ik kan niet voorspellen hoe hij hierop gaat reageren. In onze maatschappij is monogamie in de breedste zin van het woord de norm, dus ja.
Alle reacties Link kopieren
JoosjeVis schreef:
27-03-2020 10:39
We kunnen prima praten... maar dit vind ik zelf een precair onderwerp. Ik ben bang voor zijn reactie, ik kan niet voorspellen hoe hij hierop gaat reageren. In onze maatschappij is monogamie in de breedste zin van het woord de norm, dus ja.
toch is het de enige optie
gewoon vragen hoe hij er in staat

en als hij 100% monogamie predikt, dan is hij niet de juiste man voor jou
JoosjeVis schreef:
26-03-2020 22:45
Deze vraag vind ik moeilijk te beantwoorden. Hierin schuilt namelijk het gevaar dat ik generaliserende dingen over mannen ga zeggen. Maar in het algemeen is mijn ervaring dat mannen ruwer zijn en hun vrouwelijke partner minder goed aanvoelen. Ze hebben naar mijn gevoel meer haast (zijn ook sneller opgewonden). Bij vrouwen ervaar ik meer rust in bed, er is meer ruimte om elkaar en jezelf te ontdekken. Harmonie misschien, zou je kunnen zeggen. Mannen zijn in mindere mate gericht op de lichamelijke signalen die een vrouw uitzendt tijdens de seks ... en misschien zijn mede daardoor hun orale kunsten ook niet zo goed als die van vrouwen. Maar dat gaat ook weer niet voor elke man op. Ik had eens een vriendje die enorm goed was in en ook oneindig door kon gaan met beffen. Ik heb ook heel erg het gevoel dat mannen vooral erop gericht zijn om te neuken en daar ook doelbewust en niet altijd even subtiel naar toe werken tijdens het voorspel ... dat bedoel ik ook met dat gehaaste. En natuurlijk is hard de liefde bedrijven heerlijk, maar het voorspel daaraan voorafgaand is soms te kort, te rigide, te fantasieloos... Alsof je niet echt naar elkaars lichaam luistert, en bij vrouwen heb ik wel het gevoel dat dat meer gebeurt.
Je analyse klopt wel voor een deel en bepaalde zaken zijn inderdaad herkenbaar, zoals seks uit lust dat vaak erg snel gebeurt: kleren uit en naast zoenen of hoogstens beffen om ervoor te zorgen dat de vrouw nat genoeg is, al snel penetratie. Zo'n seks uit lust kan OK zijn voor zowel vrouw als man, maar is niet de enige manier. Vaak hoort daar ook verfijnder versieren bij, sensueel verleiden en zachte aanrakingen. Liefkozen zonder haast of directe focus op genitaliën. Via Tantra massage en erotische yoga ervaar ik als man wel die meer complete vorm van liefde bedrijven.

Wat in realiteit vaak gebeurt, zijn twee rondes, waarbij eerst lust resulteert in harde seks en daarna tijd volgt voor het sensuele beminnen. Of andersom in volgorde is persoonlijk het prettigst. Zolang er ruimte is om uiting te geven aan primitieve driften van dierlijk intense seks :-)
Alle reacties Link kopieren
JoosjeVis schreef:
27-03-2020 10:39
We kunnen prima praten... maar dit vind ik zelf een precair onderwerp. Ik ben bang voor zijn reactie, ik kan niet voorspellen hoe hij hierop gaat reageren. In onze maatschappij is monogamie in de breedste zin van het woord de norm, dus ja.
In het ergste geval wordt hij boos of verdrietig of reageert hij anderzijds met misgenoegen. Laat je je daardoor uit het veld slaan, je hebt toch zelf ook nog een keuze?

Je schrijft dat je niet persé toestemming wenst om het met een vrouw aan te gaan, dan heb je toch niks te verliezen?
Ik zie werkelijk het probleem niet.
Hoe oud zijn jullie?
...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 10:46

en als hij 100% monogamie predikt, dan is hij niet de juiste man voor jou
Dat weten we niet.
Ik lees niet in de OP dat zij het persé moet aangaan met een vrouw, misschien kan zij zich best schikken in die monogamie. Maar dan is het in elk geval wel een onderwerp en wie weet op termijn....
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-03-2020 11:30
Dat weten we niet.
Ik lees niet in de OP dat zij het persé moet aangaan met een vrouw, misschien kan zij zich best schikken in die monogamie. Maar dan is het in elk geval wel een onderwerp en wie weet op termijn....
Ik destilleer dat dan weer wel uit haar reacties wat verderop.
Nou, zeg het maar ts.
babbeleo wijzigde dit bericht op 27-03-2020 11:57
1.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-03-2020 11:30
Dat weten we niet.
Ik lees niet in de OP dat zij het persé moet aangaan met een vrouw, misschien kan zij zich best schikken in die monogamie. Maar dan is het in elk geval wel een onderwerp en wie weet op termijn....
dan hoeft ze niet "bang" te zijn voor zijn reactie
en dat is ze wel
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
27-03-2020 11:51
dan hoeft ze niet "bang" te zijn voor zijn reactie
en dat is ze wel
Daarom denk ik dat TO niet helemáál eerlijk is en het wel degelijk aan wil gaan met een vrouw naast haar bestaande relatie.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-03-2020 13:13
Daarom denk ik dat TO niet helemáál eerlijk is en het wel degelijk aan wil gaan met een vrouw naast haar bestaande relatie.
Haar vriend zal uitgegaan zijn van een monogame relatie.
En nu wil TO handvatten om vreemd te kunnen gaan met een ander met instemming van haar vriend.
Dat die ander een vrouw is, doet er niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je dit niet bespreekbaar durft te maken. Je hebt er helemaal niks aan om het voor je te houden, want je merkt nu al dat je ongelukkig gaat worden als je dit gaat onderdrukken. En HOE je dit bespreekbaar maakt? In de context van een gesprek over jullie sexleven/verleden/vroegere partners etc. Of je gaat er even speciaal voor zitten en zegt: Schat, er is iets wat ik graag met je wil bespreken.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:17
Haar vriend zal uitgegaan zijn van een monogame relatie.
En nu wil TO handvatten om vreemd te kunnen gaan met een ander met instemming van haar vriend.
Dat die ander een vrouw is, doet er niet toe.
Ook dit weet TO niet eens zeker. En als hij niet wil meedenken over een oplossing voor dit probleem, is het niet de juiste partner voor TO. Kun je maar beter op tijd weten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
27-03-2020 11:29


Je schrijft dat je niet persé toestemming wenst om het met een vrouw aan te gaan, dan heb je toch niks te verliezen?
Als huidige vriend er achter komt, dat ze vreemd gaat, kan hij wel eens niet zo amused reageren en het uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:17
Haar vriend zal uitgegaan zijn van een monogame relatie.
En nu wil TO handvatten om vreemd te kunnen gaan met een ander met instemming van haar vriend.
Dat die ander een vrouw is, doet er niet toe.

VIND IK! Eeeeh jij!
...
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:19
Als huidige vriend er achter komt, dat ze vreemd gaat, kan hij wel eens niet zo amused reageren en het uitmaken.
Heb jij een glazen bol?
...
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
27-03-2020 13:19
Ook dit weet TO niet eens zeker. En als hij niet wil meedenken over een oplossing voor dit probleem, is het niet de juiste partner voor TO. Kun je maar beter op tijd weten.
Waarom MOET hij willen meedenken?
Waarom is het zo anders nu het een vrouw betreft?
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je "zo anders". Of je het wil geloven of niet, er ZIJN mensen die openstaan voor andere dingen dan een monogame relatie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
27-03-2020 13:25
Hoe bedoel je "zo anders". Of je het wil geloven of niet, er ZIJN mensen die openstaan voor andere dingen dan een monogame relatie.
Dan is het wel zo eerlijk om daar vanaf het begin open over te zijn.
En niet pas na 7 maanden introduceren, dat het voor jou onmogelijk is monogaam te zijn in een relatie met een man.
anoniem_393038 wijzigde dit bericht op 27-03-2020 13:33
17.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Precies.
Wij hebben de afspraak dat ik seks mag hebben met een vrouw en hij met een man. En dat vinden wij inderdaad anders dan omgekeerd.
...
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:31
Dan is het wel zo eerlijk om daar vanaf het begin open over te zijn.
Dat beslis jij toch niet?
Wie denk je er precies dat je bent?
...
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:31
Dan is het wel zo eerlijk om daar vanaf het begin open over te zijn.
En niet pas na 7 maanden introduceren, dat het voor jou onmogelijk is monogaam te zijn in een relatie met een man.
Wensen kunnen ook veranderen tijdens een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
27-03-2020 13:37
Wensen kunnen ook veranderen tijdens een relatie.
Kan, hoeft niet.
Als vriend zegt hier niet in mee te kunnen en/of willen gaan, is dat zijn goed recht.
Misschien toch handiger om voor je een relatie start een man duidelijk te maken, dat je ook met vrouwen wil vrijen.
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:31
Dan is het wel zo eerlijk om daar vanaf het begin open over te zijn.
En niet pas na 7 maanden introduceren, dat het voor jou onmogelijk is monogaam te zijn in een relatie met een man.


Je mag niet gedurende een relatie anders gaan denken over essentiële zaken dan dat je in de eerste maand dacht? Als je in de eerste maand aangaf geen kinderwens te hebben mag je de rest van de relatie daar niet meer op terugkomen? Als je in de eerste maand zei nooit in een ander land te willen wonen mag je nooit iets zeggen emigreren? Als je in het begin van de relatie beweerde monogaam te kunnen zijn mag je nooit een gesprek aangaan over een andere relatievorm?
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:55
Kan, hoeft niet.
Als vriend zegt hier niet in mee te kunnen en/of willen gaan, is dat zijn goed recht.
Misschien toch handiger om voor je een relatie start een man duidelijk te maken, dat je ook met vrouwen wil vrijen.


Dat is zijn goed recht, natuurlijk, maar dat kun je dus alleen weten door het gesprek aan te gaan. Wat TO volgens jou niet eens zou mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
27-03-2020 13:31
Dan is het wel zo eerlijk om daar vanaf het begin open over te zijn.
En niet pas na 7 maanden introduceren, dat het voor jou onmogelijk is monogaam te zijn in een relatie met een man.
wij zijn samen sinds de vorige eeuw, en onze "regels" veranderen nog steeds
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
27-03-2020 13:57
Dat is zijn goed recht, natuurlijk, maar dat kun je dus alleen weten door het gesprek aan te gaan. Wat TO volgens jou niet eens zou mogen doen.
Natuurlijk moet ze dat wel doen!
Had ze al veel eerder moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven