Risico zwangerschap door voorvocht?
zondag 15 maart 2026 om 10:47
Goedemorgen, even een vraag ter geruststelling, denk/hoop ik, en om dingen op een rijtje te zetten.
Ik ben 43 jaar. Gister seks gehad met mijn man, waarbij hij kort en maar een stukje bij mij binnen is geweest. Daarnaast wel huid op huid contact gehad, zeg maar (verder niet meer naar binnen zonder condoom). Ik gebruik geen pil, wel condoom. Hij is dus mét condoom in mij klaargekomen. Nu toch wat in de rats of je wel of niet zwanger kunt raken van voorvocht. Man heeft gister voor het seksuele contact geen zaadlozing gehad. Te vinden informatie is wat dubbel: de ene zegt geen zaadcellen in voorvocht, andere weer wel. Ik zat gister wel rond mijn ovulatie, dat maakt het voor mij denk ik vooral spannend…
Ik wil niet zomaar een map slikken indien de kans heel klein is dat ik zwanger zou kunnen zijn (ook in combinatie met mijn leeftijd
)en daarbij lees ik ook dat die weinig effectief is op het moment / na ovulatie? Wat zouden jullie doen?
Alvast dank voor het meedenken
Ik ben 43 jaar. Gister seks gehad met mijn man, waarbij hij kort en maar een stukje bij mij binnen is geweest. Daarnaast wel huid op huid contact gehad, zeg maar (verder niet meer naar binnen zonder condoom). Ik gebruik geen pil, wel condoom. Hij is dus mét condoom in mij klaargekomen. Nu toch wat in de rats of je wel of niet zwanger kunt raken van voorvocht. Man heeft gister voor het seksuele contact geen zaadlozing gehad. Te vinden informatie is wat dubbel: de ene zegt geen zaadcellen in voorvocht, andere weer wel. Ik zat gister wel rond mijn ovulatie, dat maakt het voor mij denk ik vooral spannend…
Ik wil niet zomaar een map slikken indien de kans heel klein is dat ik zwanger zou kunnen zijn (ook in combinatie met mijn leeftijd
Alvast dank voor het meedenken
zondag 15 maart 2026 om 16:00
zondag 15 maart 2026 om 17:39
zondag 15 maart 2026 om 18:43
Het zal wel los lopen.Masi schreef: ↑15-03-2026 17:39Bedankt voor de reacties. Ben een enorme piekerkont, dus tsja… Normaal gesproken zou ik denken, zeer kleine kans, ook ivm m’n leeftijd.
Heb toch een map genomen, maar goed, zoals ik al zei zit ik rond de eisprong, dus waarschijnlijk is die net geweest en dan werkt ie niet.
Bah, niks aan!
maandag 16 maart 2026 om 09:18
woensdag 18 maart 2026 om 14:59
Ik vind de MAP toch echt wel nadelen hebben hoor. Ik heb het twee keer gebruikt en werd me daar toch ziek van.wolkewitje schreef: ↑15-03-2026 16:00Bedenk even welke scenario’s er zijn en wat de voor- en nadelen zijn
Niks doen, voordeel: je hoeft niks te doen, nadelen: je zit tot je ongesteld wordt in de stress, en als je wel zwanger blijkt moet je daar dan mee dealen
MAP, voordeel: je hebt alles gedaan wat je kon, nadeel: …
In voorvocht zit bijna niks en op je 43e heb je ook echt heel lage kans op zwangerschap, maar de kans ís er wel, dus ik snap goed dat je het zo hebt gedaan.
zaterdag 21 maart 2026 om 21:46
zondag 22 maart 2026 om 09:15
Buikpijn/pijnlijk gespannen onderbuik en rugpijn. Nog steeds overigens, dus maakt het extra spannend… al zal dit deels ook versterkt worden door de spanning hierbij…
Ik heb een extra vroege test (6 dagen voor nod). Ik zou de 28e ongesteld moeten worden, wanneer zou ik dan met die test het beste (op z’n vroegst) kunnen testen?
Ik heb een extra vroege test (6 dagen voor nod). Ik zou de 28e ongesteld moeten worden, wanneer zou ik dan met die test het beste (op z’n vroegst) kunnen testen?
zondag 22 maart 2026 om 16:02
Ik heb twee keer een MAP gehad, de eerste keer was ik kots- en kotsmisselijk twee dagen lang. Heb me nog nooit zo misselijk gevoeld. Kon absoluut niet aan de MAP liggen volgens de huisarts. De tweede keer (een paar jaar later) waren de inzichten blijkbaar veranderd en kreeg ik er zonder erom te vragen een anti-misselijkheidspil erbij voorgeschreven, 'want misselijkheid is een bekende bijwerking'.
Dit is allemaal 30 jaar geleden dus er is vast van alles veranderd in de tussentijd.
maandag 23 maart 2026 om 08:13
dat ligt er een beetje aan hoe graag je de testfabrikanten sponsortMasi schreef: ↑22-03-2026 09:15Buikpijn/pijnlijk gespannen onderbuik en rugpijn. Nog steeds overigens, dus maakt het extra spannend… al zal dit deels ook versterkt worden door de spanning hierbij…
Ik heb een extra vroege test (6 dagen voor nod). Ik zou de 28e ongesteld moeten worden, wanneer zou ik dan met die test het beste (op z’n vroegst) kunnen testen?
Als je te vroeg test en hij geeft geen zwangerschap aan, blijf je twijfelen. Ik zou de 28e testen
(en check ook even de bijsluiter van de MAP)
hebben jullie al besproken, wat je doet als het per ongeluk toch raak zou zijn?
maandag 23 maart 2026 om 10:49
Masi schreef: ↑22-03-2026 09:15Buikpijn/pijnlijk gespannen onderbuik en rugpijn. Nog steeds overigens, dus maakt het extra spannend… al zal dit deels ook versterkt worden door de spanning hierbij…
Ik heb een extra vroege test (6 dagen voor nod). Ik zou de 28e ongesteld moeten worden, wanneer zou ik dan met die test het beste (op z’n vroegst) kunnen testen?
Gewoon op de 28ste
dinsdag 24 maart 2026 om 10:57
ik vind testen wel een goed idee,vanaf de 28e
Want als TO zwanger is en het niet wil, is het fijn om zsm een overtijdbehandeling te kunnen doen. Zo vroeg mogelijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in