Seks in nieuwe relatie valt tegen

09-04-2024 19:07 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een 38 jarige vrouw en heb een prille relatie met een man van een aantal jaar ouder.
Hij heeft verschillende lange relaties gehad (oa van +10 jr). In mijn voorgaande relaties heb ik de seks altijd als erg prettig ervaren, en ook als een belangrijk onderdeel van de relatie.

De ervaring die ik met hem heb, is nieuw voor mij. Het voelt voor mij alsof hij helemaal niet echt aanwezig is bij de seks en met name bij het voorspel. Toen hij bijvoorbeeld voor het eerst mijn borsten en tepels aanraakte (wat bij mij heel gevoelig is), praatte hij ondertussen over de buurman. Op dat moment voelde ik me wat gefrustreerd en teleurgesteld omdat hij er helemaal niet bij leek te zijn, terwijl hij mijn lichaam voor het eerst verkende en aanraakte. Tijdens het zoenen en elkaar aanraken kan hij ineens zomaar over een random onderwerp beginnen te praten, terwijl ik daar op dat moment helemaal niet mee bezig ben, net opgewonden raak en helemaal uit het voorspel wordt gehaald. Of hij maakt ineens een grapje, out of the blue, terwijl dat helemaal niet afgestemd lijkt te zijn op de situatie.

Het frustreert me op dat moment best wel, omdat ik de seks zoals ik het gewend ben, zo fijn en verbindend kan vinden. Nu voelt het continu alsof de opgebouwde spanning weg wordt gehaald en er ook geen afstemming en verbinding is.
Ik heb dit bij hem aangegeven. Hij gaf als reactie dat seks voor hem 'niet meer spannend is, zoals het was toen hij nog jonger was'. Hij vindt seks nu 'zo normaal' dat je het maar niet te serieus moet nemen en grapjes tussendoor het nog een beetje opleuken. Zijn vorige partners vonden dit geen probleem dus hij snapt niet waarom ik hier een punt van maak.

Nu worstel ik hier toch een beetje mee.
Ik begrijp dat als je een lange relatie hebt, er soms weinig seksuele spanning meer kan zijn omdat je zo aan elkaar gewend bent etc. Maar naar mijn idee heeft het niet meer hebben van seksuele spanning niet te maken met je leeftijd en de ervaringen die je hebt. Want je kan bij een nieuwe partner volgens mij weer veel seksuele spanning en aantrekking ervaren, ook als je dit in een vorige lange relatie niet meer had. Of zie ik dit verkeerd?

Ik denk er zelfs aan of ik wel door moet gaan met deze relatie als de seks voor mij vaak zo frustrerend en ook teleurstellend is. Ik begrijp gewoon niet zo goed wat hij zegt en hoe het komt dat hij zo afgeleid lijkt te zijn bij het voorspel, en twijfel ook aan mijzelf of ik mij misschien aanstel of het te groot maak. Is de frustratie die ik voel, terecht? Of is het normaal dat iemand tijdens het voorspel met zijn aandacht heel ergens anders lijkt te zijn? Ben ik te veeleisend?

Ik ben benieuwd of jullie met me mee kunnen denken over deze vragen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schrijft dat de relatie nog pril is. Je stelt je niet aan, vind ik. Seks is inderdaad een belangrijke verbindende factor. Ik begrijp je teleurstelling. Je schrijft ook dat je in het verleden goede ervaringen had. Je begrijpt hoe het kan zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze relatie zou willen beëindigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je stelt je niet aan. Ten eerste mag je dit natuurlijk zo voelen. Maar ik zelf snap ook zelf heel goed dat dit voor jou een breekpunt zou kunnen zijn. Je hebt zelf hele andere ervaringen en weet dat het dus ook zo kan zijn. Als voor jou seksualiteit een hele andere lading heeft dan voor je vriend, kan dat een behoorlijke mismatch zijn.
Voor jou werkt seksualiteit als verbindend, voor hem klinkt het meer als een patatje halen. Waarbij zijn beleving ook ok is, maar niet matchend met die van jou.

Ik ervaar het trouwens hetzelfde al jij en ben 10 jaar ouder. Dus het ligt niet aan de leeftijd ; )
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies wat Anna285 al zegt.

Verder, ik ben in de 50, mijn man is in de 70, we zijn al ruim 20 jaar samen en we hebben nog steeds spannende seks. Vanwege allerlei medisch gedoe ook wel enigszins klungelig, maar de spanning is er zeker. Dus ja, dat kan wel. En het zou me erg storen als hij daar doorheen zou kletsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de rest van de relatie wel goed?
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
*Hestia* schreef:
10-04-2024 01:22
Is de rest van de relatie wel goed?
al zou het wel goed zijn, als je waarde hecht aan een goed seksleven, waarbij je ook graag het gevoel wil hebben dat je (nog) speciaal bent voor de ander, dan kan dit nog steeds een breekpunt zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
10-04-2024 01:34

al zou het wel goed zijn, als je waarde hecht aan een goed seksleven, waarbij je ook graag het gevoel wil hebben dat je (nog) speciaal bent voor de ander, dan kan dit nog steeds een breekpunt zijn.

Ik stelde de vraag omdat ik me slecht kan voorstellen dat de relatie verder wel goed is. 🤷‍♀️
Zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt gewoon geen seksuele klik.

Ik zou de relatie beëindigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie matchen niet.
En ik zou hier toch ook - zelfs in een langere relatie - gigantisch op afknappen.

Als ik in een voorspel zit ben ik bezig met mezelf en mijn partner.
Niet met de buurman of idiote grapjes.

Dit is niet de man met wie je gezellig en happy 85 wordt.
Hij zoekt maar iemand met wie het héél misschien wél matcht en die er misschien wel mee om kan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Ik vind je geen aansteller. Ik vind het juist knap dat je het duidelijk voelt, en bereid bent daar consequenties aan te verbinden.
Ik geloof er ook niks van dat dit met leeftijd of ervaring te maken heeft. Seks met een vaste partner gaat voor mij ook om verbinding, als die er niet is, laat dan maar. Ik denk dat je je hier op termijn enorm aan gaat storen, en je plezier in seks gaat verliezen.
eefje677 wijzigde dit bericht op 10-04-2024 08:52
15.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Los van het onderwerp: ik heb geen zin in een relatie waarin ik moet gaan verdedigen dat iets voor mij heel belangrijk is. Hij bagatelliseert nu jouw gevoelens.
Floorr8 schreef:
09-04-2024 19:07
Ik heb dit bij hem aangegeven. Hij gaf als reactie dat seks voor hem 'niet meer spannend is, zoals het was toen hij nog jonger was'. Hij vindt seks nu 'zo normaal' dat je het maar niet te serieus moet nemen en grapjes tussendoor het nog een beetje opleuken. Zijn vorige partners vonden dit geen probleem dus hij snapt niet waarom ik hier een punt van maak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je stelt je niet aan, en je bent niet gek. Ieder zijn dinge en als dit zijn ding is, dan matchen jullie gewoon niet. Zeker omdat hij ook niet openstaat om het voor jou ook fijn te maken.
Next!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik val eigenlijk meer over de opmerking : Zijn vorige partners vonden dit geen probleem dus hij snapt niet waarom ik hier een punt van maak.

Een lager libido hebben om wat voor reden dan ook, kan. Hoe je daarmee omgaat is een tweede.
Maar met deze opmerking veegt hij van tafel dat dit iets is waar jij je eigen gevoel over mag hebben en bespreekbaar mag maken. Wat zijn vorige partners wel of niet vonden is niet maatgevend in jullie relatie.

Dat zou ik een rode vlag vinden, hij diskwalificeert jouw gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
zijn eerdere relaties, waren die met mannen of vrouwen?
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
10-04-2024 07:34
Ik val eigenlijk meer over de opmerking : Zijn vorige partners vonden dit geen probleem dus hij snapt niet waarom ik hier een punt van maak.

Een lager libido hebben om wat voor reden dan ook, kan. Hoe je daarmee omgaat is een tweede.
Maar met deze opmerking veegt hij van tafel dat dit iets is waar jij je eigen gevoel over mag hebben en bespreekbaar mag maken. Wat zijn vorige partners wel of niet vonden is niet maatgevend in jullie relatie.

Dat zou ik een rode vlag vinden, hij diskwalificeert jouw gevoel.
Eens. Dit zou een punt moeten zijn wat makkelijk opgelost kan worden: jij spreekt het uit en hij houdt er rekening mee. Klaar. Het is niet zo dat small talk over de buurman voor hem een onbetwistbaar onderdeel van seks is, toch? Hij kan dat makkelijk laten, nu hij jouw bezwaar kent. Maar dat doet hij dus niet. Daar zou ik conclusies uit trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou voor mij een dealbreker zijn.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is echt respectloos om als je ziet dat iemand opgewonden raakt die opwinding te verhogen maar tegelijk ook dat te negeren en het zelfs een beetje belachelijk te maken, tenzij je van te voren daar afspraken over maakt omdat het een soort kink is.
Hij weet dondersgoed dat het spannend is, want zodra hij het zelf spannend vind gaat hij zo mal doen.
Er is iets anders aan de hand en ik zou me niet meer voor deze versie van sex lenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het klinken alsof het hem vooral niet opwindt. Dat het een handeling voor hem is zoals het wassen van je handen, het poetsen van tanden, waarbij je intussen gewoon even wat ditjes en datjes uitwisselt maar het op dat moment niet om erotiek draait.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je frustratie is terecht, jij ervaart het zo. Ik verwacht niet dat dit bij hem beter gaat worden, gezien zijn reactie is het hem allemaal om het even. Hij lijkt het ook niet vervelend te vinden dat je dit zo ervaart. This is it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
10-04-2024 08:39
Het is echt respectloos om als je ziet dat iemand opgewonden raakt die opwinding te verhogen maar tegelijk ook dat te negeren en het zelfs een beetje belachelijk te maken, tenzij je van te voren daar afspraken over maakt omdat het een soort kink is.
Hij weet dondersgoed dat het spannend is, want zodra hij het zelf spannend vind gaat hij zo mal doen.
Er is iets anders aan de hand en ik zou me niet meer voor deze versie van sex lenen.
Ik weet niet of het echt respectloos is of dat hij zich er bewust van is dat hij mal gaat doen omdat het spannend is. Misschien is het ongemak en doet hij daarom zo. Of misschien heeft ie zich wat seksuele handelingen aangeleerd terwijl het hem erotisch gezien weinig doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vertel hem letterlijk wat je hier allemaal schrijft en wat je wel en niet fijn vindt, alleen zo kun je het verbeteren. Wil hij niet luisteren, of voelt hij zich beledigd, of kan hij het niet omzetten in actie waardoor de seks voor jou fijner wordt, dan zou ik de relatie beëindigen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee je stelt je niet aan, jij ervaart dit zo en jouw gevoel doet er net zo hard toe als dat van de ander.
Zoals iemand hier al schreef komt de reactie van je partner behoorlijk respectloos over, hij bepaald nu voor jou dat jij je aanstelt en dat jouw probleem jouw probleem is. Ik vind het erg knap dat je dit bespreekbaar maakt, maar als hij zich dan zo opstelt dat jij het maar moet accepteren, dan klinkt het alsof hij geen moeite voor jou wil doen. Ik zou dit zeker een dealbreaker vinden want ik vind dat het om meer gaat dan om seks. Hij zou je beter moeten behandelen. En dan is het nu nog pril... hoe stelt hij zich op als jullie jaren samen zijn? Ik zou er niet achter willen komen, je verdient beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou anders zijn als hij zou zeggen: "goh ik vind het ook nog even wennen/opnieuw spannend en vanuit zenuwachtigheid begin ik dan raar te praten". Maar hij geeft gewoon toe: ik ben zo en ik vind het prima zo. En daarover heen ook nog eens eigenlijk: wat zeur je nou, mijn vorige partner vond het ook prima zo.

Dat vind ik dan een mismatch en als hij dus blijkbaar niet open staat voor verandering zal dat ook zo blijven.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij leest het alsof hij heel bewust de seksuele verbinding niét aangaat. Hij omzeilt de intensiteit om welke reden dan ook. Ondertussen geeft hij jou het gevoel dat je niet zo moet zeuren want zijn vorige bedpartners vonden dit geen probleem.
Ik zou hier compleet van opdrogen. Dat hij stomme grapjes maakt tijdens voorspel is hem nog wel te vergeven, dat hij dat wegzet als gezeur en niet in is voor verbetering zou de dealbreaker zijn.

Heeft hij wellicht wat erectie/libidoproblematiek en probeert hij op deze manier de aandacht wat af te leiden?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
10-04-2024 08:46
Ik vind het klinken alsof het hem vooral niet opwindt. Dat het een handeling voor hem is zoals het wassen van je handen, het poetsen van tanden, waarbij je intussen gewoon even wat ditjes en datjes uitwisselt maar het op dat moment niet om erotiek draait.
Dan is het wel opvallend dat hij niet op een willekeurig ander moment over die buurman begint. Die man weet volgens mij precies wat hij doet.
Ik had ook weleens zo'n pedante knakker gehad in mijn studententijd.
Zelf met een rooie kop en een erectie van hier tot Tokyo 'moet toch kunnen' geintjes maken en als je daarna weggaat een wazig verhaal over dat een boek lezen toch veel meer opwindend is dan 'wat er net gebeurde' en een achteloos maar toch hoopvol 'ik wacht erop om ook eens mee te maken waar al die ophef rond sex nou vandaan komt'.
Blijf wachten vriend en in de tussentijd is mijn opwinding niet jouw vermaak.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven