Seks zonder relatie

22-05-2018 18:00 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hoe staan jullie tegenover seks zonder relatie? Ik bedoel ONS of een SV.

Ik merk aan mezelf dat ondanks dat ik hier erg van kan genieten er naderhand altijd een afkeurend stemmetje in me opkomt die het niet oké vind. Dat bederft de pret eigenlijk ontzettend.

Hoe ga je hiermee om? Ik ben al jaren vrijgezel en heb ook zo af en toe mijn behoeften. Maar door mijn schuldgevoel en schaamte achteraf kan ik er dus niet echt van genieten.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
22-05-2018 23:08
Er is niets prachtigs of liefdevols aan gebruikt worden of een ander gebruiken.
Je kan net zo goed tegen een muur praten, snappen ze niet.
[/quote]

Nee, jullie lezen niet. Er is niet automatisch sprake van gebruik of liefeloosheid, als er geen verliefdheid is. Ik heb de meest geweldige liefdevolle seks en connectie met mensen van wie ik hou, zonder er op verliefd te zijn.
Dat jullie dat niet kunnen of willen is prima, maar doe niet alsof wat ik net ook al schreef niet bestaat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
23-05-2018 00:50
Jij hoeft niet genoegen te nemen met minder, en ook niet met anders, als dat niet bij jou past. Maar waarom verwacht jij dan wel dat anderen zich aan jou aanpassen?

Ik ben 30 en al jaren vrijgezel. Ik ben de keuze tot het leiden van een seks en liefdeloos leven of een seks liefdevol leven. Jij erkent slechts één vorm van liefde, dus zou ik volgens jou voor het eerste moeten gaan. Ik erken en ervaar echter vele vormen van liefde en ga daarom voor het tweede.
Voor mij is er geen sprake van elkaar gebruiken (hoewel soms is lekker gebruikt worden natuurlijk wel, hmmm... maar ook juist dan enkel met iemand voor wie ik liefde voel). Als het namelijk puur ging om elkaar te gebruiken voor onze seksuele behoeften, dan zou ik elke avond seks met een ander kunnen hebben en toch heb ik soms maanden geen seks. Hoe zou dat toch komen? Het antwoord is simpel, dat ik seks heb zonder een relatie, betekent niet dat ik zomaar met iedereen seks heb. Dat ik seks heb zonder verliefdheid, betekent niet dat ik seks heb zonder liefde.

Ik verwacht niet dat jij seks en liefde hetzelfde ervaart als ik. Ik verwacht niet eens dat je het begrijpt. Maar ik vind wel dat ik er niet door jou en anderen om veroordeeld hoor te worden. Gun mij mijn geluk, dan gun ik jou het jouwe.
Mooi gezegd Lollypopje :worship:
Alle reacties Link kopieren
veel mensen kennen alleen familieliefde en verliefdheid die leid tot relatieliefde en beseffen daardoor helaas niet dat er nog vele andere vormen van liefde bestaan.

Overigens is er ook niks mis met seks zonder liefde, als beiden dat fijn vinden. Enkel op basis van vriendschap, al is dat eigenlijk ook een vorm van liefde, of gewoon met iemand waar je op dat moment zin in hebt, omdat je geil bent.

Ik doe het ook soms, als het ontstaat, al heeft het niet mijn voorkeur. Het liefst heb ik seks met liefde, zelfs als die liefde slechts bestaat voor dat moment of die nacht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind het soms ongelooflijk bijzonder hoe je heel intens van elkaar kunt, houden, zonder dat je elkaar kent. Het moment en het vertrouwen is soms zo bijzonder en intens dat je bijna niet anders kan dan het op dat moment zo te voelen. Het is dan moeilijk te zeggen wat mooier was: de seks of het gevoel voor elkaar.

Soms is het just sex en toch is het nooit just sex.
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
22-05-2018 18:53
Stuifmeel van een appelboom gaat niet naar die van een perenboom...
Jawel hoor, maar daar komt geen vrucht van
En laat dat nou net de bedoeling zijn, van een ONS, babies zijn voor in je relatie. Zaad is voor in je minnares
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
22-05-2018 18:41
Grapje :D... een relatie hebben zit in de genen. Het is logisch dat je met schuldgevoel leeft zolang je geen partner hebt en niet getrouwd bent. Hoe kom je erbij dat trouwen ouderwets is... give me a break. Waar blijft het moreel...??
Zaantje, voor iemand die zelf het leven absoluut niet op orde heeft. Geen geld, geen opleiding, geen relatie. Heb je wel een flinke mening over anderen. Waarom?
Kun je je energie niet beter focussen op je eigen leventje? Daar is voldoende energie voor nodig, om dat we oo de rit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
max72 schreef:
23-05-2018 01:23
Ik vind het soms ongelooflijk bijzonder hoe je heel intens van elkaar kunt, houden, zonder dat je elkaar kent. Het moment en het vertrouwen is soms zo bijzonder en intens dat je bijna niet anders kan dan het op dat moment zo te voelen. Het is dan moeilijk te zeggen wat mooier was: de seks of het gevoel voor elkaar.

Soms is het just sex en toch is het nooit just sex.
Ik denk dat je het moet hebben ervaren, om dat soort liefde te begrijpen.
Kan trouwens ook prima zonder seks, gewoon door de connectie die er opeens ontstaat.

Ik hou van de liefde in elke vorm en ik hoop dat daar in de toekomst ook verliefdheid bij zal komen. Maar ik ga mij tot dan zeker niet andere vormen van liefde ontzeggen. Daarna ook niet trouwens. Daarvoor is de liefde te mooi :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-05-2018 07:27
Zaantje, voor iemand die zelf het leven absoluut niet op orde heeft. Geen geld, geen opleiding, geen relatie. Heb je wel een flinke mening over anderen. Waarom?
Kun je je energie niet beter focussen op je eigen leventje? Daar is voldoende energie voor nodig, om dat we oo de rit te krijgen.
Ik heb geduld op elk gebied. Ik kan leven met weinig. Ik loop niet op straat en vraagt naar seks :D :D
Ben gewaarschuwd door de moderator. Ik wou er niet verder op in, maar jij gaf antwoord.
lollypopje schreef:
23-05-2018 08:27
Ik denk dat je het moet hebben ervaren, om dat soort liefde te begrijpen.
Kan trouwens ook prima zonder seks, gewoon door de connectie die er opeens ontstaat.

Ik hou van de liefde in elke vorm en ik hoop dat daar in de toekomst ook verliefdheid bij zal komen. Maar ik ga mij tot dan zeker niet andere vormen van liefde ontzeggen. Daarna ook niet trouwens. Daarvoor is de liefde te mooi :)
Ik lees vaak dat mensen bang zijn om verliefd te worden. Ik begrijp het wel en toch verbaasd het me. Verliefd worden is zo’n zeldzaam gevoel. Het is het mooiste gevoel dat ik ken.
Ik weet ook hoe een gebroken hart voelt. Hoe slecht dat ook voelt; ik vind het de prijs waard. Omdat ik weet wat er tegenoverstaat; omdat ik weet dat het overgaat en omdat ik in z’n algemeen hou van mijn leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven