seks

16-06-2019 14:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal ,
Ik heb een vraag , ik pak nu 16 dagen de pil en heb gister voor de eerste keer seks gehad met mijn vriend.
We gingen de hele tijd stoppen als hij bijna kwam en deden daarna verder het ging goed , maar op het einde kwam hij toch wat zeker niet de bedoeling was! hij zegt dat het niet in me was maar op mij , hij voelt zich natuurlijk schuldig en we hebben alle 2 angst. Ik pak de pil elke dag rond hetzelfde uur en ben begonnen met pil op eerste dag van menstruatie ben ik nu veilig ofniet?
Overal op internet staat dat je op de eerste dag van je menstruatie meteen beschermd bent maar ja wat als het niet is...? Iemand help aub!
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je er van om de bijsluiter eens door te lezen?
Of vraag het aan je moeder.
Ja je bent veilig.
Je neemt 16 dagen de pil. Mag ik daaruit verstaan dat dit de eerste maand is dat je de pil neemt? Als je de maand voordien geen pil hebt genomen dan ben je NIET veilig, je lichaam kent die pil nog niet en moet daar aan wennen. Jij weet op voorhand niet hoe je lichaam gaat reageren, dus, wij kunnen je niet helpen.


Als er staat dat je vanaf de eerste dag beschermd bent, dan bedoelt men, in een voortdurende pilinname, dus 21 dagen pil, 7 dagen niet. In die 7 dagen ben je ook nog beschermd door die pil die je de weken daarvoor hebt genomen en dat effect duurt ook voort als je na 7 dagen met de volgende strip begint. Maar inderdaad, lees maar eens de bijsluiter: eerste maand condoom bij gebruiken.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 16-06-2019 15:07
38.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pakken? Doorslikken, hoop ik.
mammezel schreef:
16-06-2019 15:04
Je neemt 16 dagen de pil. Mag ik daaruit verstaan dat dit de eerste maand is dat je de pil neemt? Als je de maand voordien geen pil hebt genomen dan ben je NIET veilig, je lichaam kent die pil nog niet en moet daar aan wennen. Jij weet op voorhand niet hoe je lichaam gaat reageren, dus, wij kunnen je niet helpen.

Dit is medisch advies en nog onjuist ook.
Waarom is dat medisch advies, ik leg toch gewoon uit hoe een pil werkt?

Nog straffer!
Alle reacties Link kopieren
Je mag er van uit gaan dat wat in de bijsluiter staat juist is. Sowieso is het verstandig om het altijd met condoom te doen, terugtrekken is super onbetrouwbaar en beschermt niet tegen soa’s.
Zoals verwacht loopt alles anders
mammezel schreef:
16-06-2019 15:09
Waarom is dat medisch advies, ik leg toch gewoon uit hoe een pil werkt?

Nog straffer!

Nee dat doe je niet. Het klopt niet wat je schrijft.

https://www.pilonline.nl/starten-met-de-pil
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-06-2019 15:04
Je neemt 16 dagen de pil. Mag ik daaruit verstaan dat dit de eerste maand is dat je de pil neemt? Als je de maand voordien geen pil hebt genomen dan ben je NIET veilig, je lichaam kent die pil nog niet en moet daar aan wennen. Jij weet op voorhand niet hoe je lichaam gaat reageren, dus, wij kunnen je niet helpen.


Als er staat dat je vanaf de eerste dag beschermd bent, dan bedoelt men, in een voortdurende pilinname, dus 21 dagen pil, 7 dagen niet. In die 7 dagen ben je ook nog beschermd door die pil die je de weken daarvoor hebt genomen en dat effect duurt ook voort als je na 7 dagen met de volgende strip begint. Maar inderdaad, lees maar eens de bijsluiter: eerste maand condoom bij gebruiken.
Wat een lulkoek

Als je begint met slikken op dag 1 van menstruatie ben je de eerste maand al beschermd
mammezel schreef:
16-06-2019 15:04
Je neemt 16 dagen de pil. Mag ik daaruit verstaan dat dit de eerste maand is dat je de pil neemt? Als je de maand voordien geen pil hebt genomen dan ben je NIET veilig, je lichaam kent die pil nog niet en moet daar aan wennen. Jij weet op voorhand niet hoe je lichaam gaat reageren, dus, wij kunnen je niet helpen.


Als er staat dat je vanaf de eerste dag beschermd bent, dan bedoelt men, in een voortdurende pilinname, dus 21 dagen pil, 7 dagen niet. In die 7 dagen ben je ook nog beschermd door die pil die je de weken daarvoor hebt genomen en dat effect duurt ook voort als je na 7 dagen met de volgende strip begint. Maar inderdaad, lees maar eens de bijsluiter: eerste maand condoom bij gebruiken.

Gelukkig ben je geen arts. Je geeft totaal verkeerde info.
TO: het juiste antwoord staat in de bijsluiter. Gebruik de volgende keer ook condooms i.v.m. SOA's.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-06-2019 15:04
Je neemt 16 dagen de pil. Mag ik daaruit verstaan dat dit de eerste maand is dat je de pil neemt? Als je de maand voordien geen pil hebt genomen dan ben je NIET veilig, je lichaam kent die pil nog niet en moet daar aan wennen. Jij weet op voorhand niet hoe je lichaam gaat reageren, dus, wij kunnen je niet helpen.


Als er staat dat je vanaf de eerste dag beschermd bent, dan bedoelt men, in een voortdurende pilinname, dus 21 dagen pil, 7 dagen niet. In die 7 dagen ben je ook nog beschermd door die pil die je de weken daarvoor hebt genomen en dat effect duurt ook voort als je na 7 dagen met de volgende strip begint. Maar inderdaad, lees maar eens de bijsluiter: eerste maand condoom bij gebruiken.
Dat klopt gewoon niet.
To, welke pil gebruik je?

En gebruik in vervolg ook een condoom erbij. De pil voorkomt een zwangerschap maar geen ziektes.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik heb nog eens op internet gekeken, en inderdaad, ik kan nergens een fundering vinden van wat ik beweer. Ik baseerde mij nog toen ik vroeger zelf de pil nam.

Maar, daar ben ik wel formeel in (maar daar doet iedereen mee wat hij zelf wil): ik zou nooit de eerste maand bij beginnend pilgebruik vertrouwen op die pil. Je weet niet hoe je lichaam reageert en ik zou het risico niet nemen. No way.

Net zoals ik al vrouwen heb geweten die - ondanks stipt nemen van de pil - toch zwanger zijn geraakt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kia•Ora post_id=30054895 time=1560691534 user_id=368522]
Dat klopt gewoon niet.
To, welke pil gebruik je?

En gebruik in vervolg ook een condoom erbij. De pil voorkomt een zwangerschap maar geen ziektes.
Ik gebruik de Annais 20 pil
Alle reacties Link kopieren
Nadenkertjex25 schreef:
16-06-2019 15:32
Begin met Annaïs 20 op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw
menstruatie). Als u op de eerste dag van uw menstruatie met Annaïs 20 begint, bent u meteen
beschermd tegen zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan
moet u de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom)
gebruiken.
Maar echt, denk ook aan jouw gezondheid. Gebruik ook een condoom.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Nadenkertjex25 schreef:
16-06-2019 15:32
Alsjeblieft:

U heeft de afgelopen maand geen anticonceptiemiddel met hormonen gebruikt.
Begin met Annaïs 20 op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw
menstruatie). Als u op de eerste dag van uw menstruatie met Annaïs 20 begint, bent u meteen
beschermd tegen zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan
moet u de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom)
gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kia•Ora post_id=30054936 time=1560692283 user_id=368522]
Maar echt, denk ook aan jouw gezondheid. Gebruik ook een condoom.
Dus het is veilig? en ja volgende keer toch met condoom
Alle reacties Link kopieren
Nadenkertjex25 schreef:
16-06-2019 15:40
Als je netjes op dag 1 van je menstruatie bent begonnen, hem dagelijks hebt genomen rond dezelfde tijd dan volgens de bijsluiter wel ja.

Als je er teveel over twijfelt dan haal je de map.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Niet de MAP halen hoor, is totaal onnodig en dan is je anticonceptiepil ook niet meer veilig.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-06-2019 15:09
Waarom is dat medisch advies, ik leg toch gewoon uit hoe een pil werkt?

Nog straffer!
Moet je t wel goed uitleggen!
Mosterd, sorry
apatura wijzigde dit bericht op 16-06-2019 16:10
3.78% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
mammezel schreef:
16-06-2019 15:31
Ik heb nog eens op internet gekeken, en inderdaad, ik kan nergens een fundering vinden van wat ik beweer. Ik baseerde mij nog toen ik vroeger zelf de pil nam.
Vroeger werkte de pil ook niet zo. Waarschijnlijk heb je dat gewoon zelf altijd gedacht.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
16-06-2019 15:31
Ik heb nog eens op internet gekeken, en inderdaad, ik kan nergens een fundering vinden van wat ik beweer. Ik baseerde mij nog toen ik vroeger zelf de pil nam.

Maar, daar ben ik wel formeel in (maar daar doet iedereen mee wat hij zelf wil): ik zou nooit de eerste maand bij beginnend pilgebruik vertrouwen op die pil. Je weet niet hoe je lichaam reageert en ik zou het risico niet nemen. No way.

Net zoals ik al vrouwen heb geweten die - ondanks stipt nemen van de pil - toch zwanger zijn geraakt.
Hoelang geleden is dat dan? Want toen ik 20 jaar terug aan de pil begon was deze ook vanaf dag 1 van de menstruatie veilig.
yourlocalhero schreef:
16-06-2019 16:24
Hoelang geleden is dat dan? Want toen ik 20 jaar terug aan de pil begon was deze ook vanaf dag 1 van de menstruatie veilig.
Sommige apotheken geven ook zelf advies. Mij werd ook verteld dat het pas na 7 dagen werkt. Ik heb dat altijd zo raar gevonden. Ik moest tijdens de stopweek ook 7 dagen stoppen met de pil, maar als het pas na 7 dagen werkt, ben je dus niet beschermd in de eerste week na je menstruatie.

Laatst was ik bij de gynaecoloog en die zei dat de stopweek onzin is en dat je de pil gewoon door kan slikken. Heerlijk die tegenstrijdige adviezen overal. Ik vind het niet zo gek dat er dan dit soort vragen gesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
16-06-2019 16:41
Sommige apotheken geven ook zelf advies. Mij werd ook verteld dat het pas na 7 dagen werkt. Ik heb dat altijd zo raar gevonden. Ik moest tijdens de stopweek ook 7 dagen stoppen met de pil, maar als het pas na 7 dagen werkt, ben je dus niet beschermd in de eerste week na je menstruatie.

Laatst was ik bij de gynaecoloog en die zei dat de stopweek onzin is en dat je de pil gewoon door kan slikken. Heerlijk die tegenstrijdige adviezen overal. Ik vind het niet zo gek dat er dan dit soort vragen gesteld worden.
Nooit gehoord (en aardig wat apotheken gehad ;) )
Ik moet de pil doorslikken al jarenlang dus ik weet niet beter.
Maar de bijsluiter is vaak het meest accuraat (ivm indekking van de fabrikanten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven