Seksueel erg veranderd in relatie, juiste knoppen?

15-04-2010 09:38 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik steek maar gelijk van wal, het probleem is dat in onze relatie de seksualiteit erg veranderd is van haar kant. Maar eerst wat info voor af. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 jaar een relatie, daarvoor heeft ze een stuk of 30 bed partners gehad en kon ze volgens haar zeggen niet de juiste man vinden maar genoot ze wel volop van de seks.



Toen ze mij leerder kennen hadden we de eerste 3 maand geweldige seks! ik had moeite om haar bij te houden zeg maar! Naar 3 maanden werd dat minder en nu is er niets meer.. Nu een 1/2 jaar geleden is ze begonnen met bezoek aan psycholoog om er achter te komen hoe dat nu kan.



Daar is uit gekomen dat haar behoefte minder is geworden op het moment dat mijn kinderen 1 weekeind in de 2 weken kwamen, en dat mijn gedrag is veranderd naar haar toe sinds zei geen behoefte meer heeft, volgens hun ben ik een soort van dwingend zonder daadwerkelijk te dwingen.. en dat het nu taak voor mij is om bij haar de juiste knoppen te raken. Ik heb aangegeven bij haar en haar psycholoog dat ik volledig in het duister tast wat betreft de juiste knoppen, voorheen ging het geheel vanzelf en alles wat ik nu doe zoals toen werkt averechts, Haar antwoord mbt de knoppen, is wacht maar af tot ik bij jou kom... Maar dan weet ik toch nog niet wat haar knoppen zijn... Mis ik nu iets ?

Uit mezelf moet ik geen aanzet tot seks maken en wachten.



Iemand advies over knoppen???
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat voor veel vrouwen die spanning van het begin en nw partners geil maakt, in een relatie wordt het minder spannend en meer voorspelbaar met elkaar. Die spanning laat het hormoon testeron vrij komen wat dus maakt dat je meer zin in sex hebt. Maar dat is tijdelijk en gaat dus weer naar normaal niveau (bv in een relatie)



Bij mannen veranderd dat niet maar worden ze bv minder knuffelig en zacht, gaat het dus meer om de sex.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat de seks minder wordt met de tijd. Maar binnnen een half jaar van superseks naar een totaal gebrek aan seks, zo erg dat je ervoor naar een psych gaat? Dat is denk ik iets anders dan wat dat boek beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
eens met doddie,



Er is wel een verschil tussen een opwindende one-night stand of een relatie. Die 30 sex partners hebben er naar mijn idee niet veel mee te maken. De sex was in het begin van de relatie toch ook fantastisch?

Ik denk dat je elkaar na een tijdje wel wat anders gaat benaderen dan in de eerst weken.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen die extreem op hormoon schommelingen reageren. Het zal zonder meer mede verantwoordelijk zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me juist om die extreme verandering een aannemelijke verklaring. Zeker om wat christina al aan gaf. Ik weet niet of ze vaker een vaste relatie had en het toen ook veranderde? Maar wat er zeker veranderde was de wisselende partners in een vaste relatie. Waarin het probleem eerst niet speelde maar later in de relatie naar voren kwam.



Als je dan uitgaat van wat men in het boek beschrijft, dat bij die eerste kennismaking/verliefdheid er hormonen vrij komen die bij een vrouw lust opwekken (aantrekkingskracht enz) en dan leest dat die later in een relatie normaliseren waardoor er meer behoeft komt aan liefde bij een vrouw (in bv een relatie) dan vind ik die gedachten helemaal niet zo gek.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
@JohnnyCake: De sex was de eerste 3 maanden fantastisch, daarna werd het al minder en nu helemaal niks meer. Volgens mij staat er niet dat de sex van fantastisch naar 0 is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat jullie zeggen, maar dit is toch wel een heel extreem geval. Als alle vrouwen zo waren dan was de mensheid al lang uitgestorven, denk je niet? Als alle vrouwen na 6 maanden naar de psych gaan wegens plotseling uitvallende libido dan waren de alle psychologen miljonair. Nee, deze dame zit in de knoop volgens mij. Ze kan het één en ander niet aan en komt met vage verhalen over knoppen. Dat is wat anders dan een langzaam verminderende libido. Neem alleen al haar laatste advies: kom niet naar mij, ik kom naar jou. Dat gaat nooit werken als het alleen aan de hormonen ligt!



Ik absolveer Hans overigens niet van alle verantwoordelijkheid. Hopelijk komt hij met wat meer informatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf niet snap is dat die psychologen dan aankomen met de juiste knoppen. Die knoppen werden toch wel beroerd in die wisselende contacten en het begin van de relatie? Als die knoppen dus nu niet meer werken is er iets anders aan de hand, en dat heeft denk ik inderdaad alles te maken met de duur van de relatie en het feit dat die manier inmiddels bekend en voorspelbaar is en niet meer spannend, of dat er inderdaad hormonaal iets veranderd is en die hormonen niet meer aangemaakt worden waar die in begin wel aanwezig waren.



Ik herken het zelf ook wel, ik vond de liefde bedrijven niet geil, ik merkte ook dat ik bij die spanning meer opleef en het opwindender vind. En als je elkaar goed leert kennen is het niet meer spannend, je kent elkaar door en door, kent elkaars maniertjes, dat maakt vertrouwd en de sex vaak beter maar niet meer spannend, en soms kan een vrouw dan meer behoefte hebben aan wat knuffels dan aan sex. Ze wordt er simpel niet meer zo geil van.



Ik denk zelf dat dat niet veel te maken heeft met juiste knoppen (nogmaals die wist hij anders wel te beroeren toen ze net een relatie hadden dus waarom zouden die dan nu niet meer werken?)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Johnny cake er kan ook best meer spelen, maar het valt me op dat het wel in veel relatie\s dus voorkomt, misschien niet zo extreem maar wel herkenbaar.



bij ons kwamen we er bv achter dat we ook sexueel heel erg verschillend zijn maar hoe konden we dat toen weten? Mijn man was de eerste waarbij ik klaarkwam en als ik de boekjes moest geloven had ik sexueel een man waar elke vrouw van droomde (maar bleek ik veel meer een mannelijke benadering van sex te hebben en heeft hij meer een vrouwelijke benadering)



Daar zijn we pas jaren later achter gekomen door met andere te gaan vrijen, wat overigens ook wel weer die spanning en misschien die hormonen terug brengen die je dus in begin ervaard.



Er kan dus zeker meer aan de hand zijn maar waar het vooral om gaat is dat mannen en vrouwen gewoon verschillen en dat je tegen die verschillen gaat aanlopen binnen een relatie.



en dat de mensheid nog niet uitsterft is omdat er ook in begin van relatie's kinderen geboren worden en er vaak vreeemd gegaan wordt maar ook nw relatie's aangegaan worden, die hormonen komen nl vooral vrij vanwege inderdaad die voortplating en dat hoeft niet met 1 partner te zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens dat Hans met wat meer info mag komen. Ik kan me wel voorstellen dat als Hans onbedoeld een bepaalde druk legt op het hebben van sex dat dat je sexdrive niet ten goede komt. Vriendin zegt toch dat ze hem dwingend vind op een niet dwingende manier? Ik vraag me ook af wat ze daarmee bedoelt.

Ik kan me voorstellen dat als de sex zo'n issue is en je voor je gevoel probeert je partner je geforceerd elke keer het bed in te krijgen dat je daar allebei niet vrolijk van wordt.

Ik kan me dan ook voorstellen dat je als vrouw zegt 'laat het heel even rusten en van mijn kant komen'. Hans gaat er meteen vanuit dat ie dan maanden geen sex heeft (maar goed dat heeft ie nu ook al niet, dus ik zou het proberen). Dat werkt dan denk ik alleen maar de verkeerde kant op want het draait dan dus echt om de sex en bevestig je haar gevoel van dwingend zijn. Misschien met een beetje positiviteit en weer wat gezelligheid in je relatie, even de druk van het probleem (de sex) af.



Ik ben het met je eens dat ze met zichzelf in de knoop zit, daarom siert het haar dat ze het wel probeert op te lossen.
quote:doddie schreef op 15 april 2010 @ 11:34:

Inmiddels ben ik er door een sms contact met die vriendin acher



" Waarom mannen sex willen en vrouwen liefde nodig hebben"



auteurs Allen & Barbara Pease.



Ik denk dat je hier heel veel antwoorden in vind. Alles wetenschappelijk onderzocht en een antwoord op de vraag waarom de sexbehoefte binnen een relatie zo vaak veranderd



Ik vond het heel interessantZo'n boek is, gezien de titel, alleen interessant voor stellen waarvan het de vrouw is, die niet meer zoveel seks wil?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen knopjes die je aan of uit kunt zetten voor zin in seks, zelfs mijn tieten hebben geen aan of uit stand.....



Het werkt iets ingewikkelder dan dat.



Je vriendin lijkt niet lekker in haar vel te zitten, vandaar de psycholoog. Dat je dan qua seks ook niet goed in je vel zit, is ontzettend logisch. Praat over dingen ondernemen waardoor zij zich een leuker persoon voelt ipv het continue over het seksgedeelte te hebben.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
@ Doddie, dat boek gaat wel heel diep, geloof niet dat dat soort boeken voor iedereen is weggelegd. Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor maar dit word zo wel heel erg uitgekauwd. Je zou er zelf bijna een probleem van gaan denken te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Er is hier toch al een probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarah Scott schreef op 15 april 2010 @ 12:32:

[...]



Zo'n boek is, gezien de titel, alleen interessant voor stellen waarvan het de vrouw is, die niet meer zoveel seks wil?Het gaat over de verschillen tussen mannen en vrouwen, nu is niet elke man en vrouw hetzelfde, ik gaf zelf al aan dat het in onze relatie ook al precies andersom zit dan wat gangbaar is. Toch was wat ik zo snel las ook voor mij wel een eye opener. Helaas kon ik het zelf niet in de boekhandel krijgen maar zit er hard over na te denken het zelf ook te kopen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 15 april 2010 @ 12:36:

@ Doddie, dat boek gaat wel heel diep, geloof niet dat dat soort boeken voor iedereen is weggelegd. Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor maar dit word zo wel heel erg uitgekauwd. Je zou er zelf bijna een probleem van gaan denken te hebben...





Nee het gaat juist helemaal niet zo diep en wordt heel humoristich en luchtig beschreven. Ik lag soms echt in een deuk om bepaalde vergelijkingen en citaten.

Maar de wetenschappelijk onderbouwde bevindingen werkte wel verhelderend bij me. Niet dat het wat oplost maar het maakt het wel begrijpelijker.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Doddie, christina, we wachten af op meer info van Hans!
Alle reacties Link kopieren
je bedoeld dat een paar hier daar op wachten denk ik johnny? Ik kan ook zonder die info prima aan dit topic mee doen, maar snap dat er een paar zijn die wat meer info willen ontvangen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het om Hans' probleempje ging doddie, het onderwerp van dit topic...
Alle reacties Link kopieren
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
wie zegt dat ik daar niet mee bezig ben? Het voelt een beetje als de mond snoeren omdat er een paar behoefte hebben aan meer informatie, dat snap ik goed maar ik denk dat als ik antwoord geef op wat vragen hier over mijn reacties dat zeker niet een belemmering hoeft te zijn voor Hans zijn probleem, wie weet heeft hij er zelfs wel iets aan, dat kunnen wij niet zo bepalen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Doddie, het was zeker niet mijn bedoeling om jou de mond te snoeren. Ik heb een iets andere visie op het probleem van Hans en na vier posts over en weer hierover dacht ik dat wat meer info van Hans de boel zou verduidelijken. Misschien blijk dat dat jij volkomen gelijk hebt met je informatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook in de hoek zoeken die Doddie noemt. Veel? sommige? vrouwen hebben vooral interesse in seks als er wat te veroveren valt. Als de buit eenmaal binnen is wordt de aandrang ras minder. Vandaar wel zin in de 30 mannen voor jou (zullen vast geen lange relaties zijn geweest) en ook de eerste drie maanden in jou. Denk dat daar meer een verband ligt dan met de kinderen. Het moment waarop zij over de vloer kwamen, viel gewoon samen met het moment waarop jullie relatie duurzamer werd.

Ik vrees dat er weinig aan te doen is dat ze minder spontane zin heeft of het initiatief neemt - maar je kunt er natuurlijk nog wel voor zorgen dat ze zin gaat krijgen. En daarvoor moet je idd de juiste knoppen zien te vinden. En niet meteen beginnen bij die knoppen voorop ;) Dat ze zelf zegt dat je moet wachten tot zij naar jou komt... vrees dat je dan lang kan wachten.

Wat de zin natuurlijk weer kan aanwakkeren is de angst dat ze jou kwijtraakt, of het moment dat je meer interesse in iemand anders gaat krijgen dan haar. Dan wordt de veroveringszin weer opgewekt. Maar of je met zulke spelletjes een fijne relatie hebt cq houdt?? Doddie en haar man zoeken het in partnerruil enzo. Dat kan ook een manier zijn...
.
Alle reacties Link kopieren
Nog een praktisch tipje voor de knoppen: besteed wel veel lichamelijke aandacht aan haar maar zonder dat het op seks uitdraait. Strelen, masseren en dan ook op de gevoeligere plekjes zoals billen en binnenkant dijen en dan langzaam en terloops wat omhoog zonder daar echt fanatiek aan de slag te gaan . Dan krijgt ze vast wel zin in meer. En dat moet je dan niet meteen geven...
.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan niet snap is het volgende. (Bij het wegblijven van Hans ;)) Waarom kopen vrouwen vibrators als ze geen zin in orgasmes hebben? Of raken ze zo opgewonden van een vibrator dat het vanzelf gaat? Met andere woorden, als het allemaal zo hormonaal bepaald is en als vrouwen zou weinig controle hebben over de wil om seks te hebben dat ze er zelfs voor naar een psycholoog moeten, waarom is de viva-vib dan zo populair?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven