Sex tussen neef en nicht

30-10-2020 23:10 304 berichten
Ik ga het in deze topic hebben over één van de laatste taboes op het gebied van sex, namelijk sex tussen neef en nicht. Wat vinden jullie van sex tussen neef en nicht? Vind je dat het moet kunnen of kan het maar beter een taboe blijven? Heeft iemand van jullie er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
In Turkse families komen huwelijken tussen neven en nichten nogal eens voor.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Onaantrekkelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
31-10-2020 07:18
In Turkse families komen huwelijken tussen neven en nichten nogal eens voor.


In de Koran staat dat het mag. Vergeet nooit meer hoe verbaasd een Turkse vriendin reageerde toen ik zei dat het ongezond was. Had ze nooit van gehoord. Sommige moslims geloven dus gewoon niet dat het ongezond is want als het in de Koran staat is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Een taboe maakt het spannend en dramatisch.
Ook makkelijk want je hebt de schoonfamilie al ontmoet.
Ook moeilijk want de familie niet kiezen als het mis gaat onderling. Daarmee wordt het een soort kantoor relatie. Behalve dan dat niemand uit de familie kan, je hoort er allemaal bij.
En dan heb je nog de gedeelde erfelijke foutjes waarop evt kinderen meer kans maken. Tenzij onvruchtbaarheid in de familie zit natuurlijk.

Ik gok op verboden vruchten als deel van de aantrekkingskracht.
En jemig wat als het mis gaat.

Er zijn nog steeds bij iedereen meer mensen niet jouw familie dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het normaal is om dit in eerste instantie weerzinwekkend te vinden, immers, je nageslacht loopt gevaar een bepaald genetisch gebrek dubbel te krijgen waardoor het dus ook zichtbaar wordt.

Maar de mens is een vreselijk kunstmatig wezen geworden waardoor hij dit niet meer belangrijk hoeft te vinden: hij kiest er dan voor zich niet meer voort te planten of een donor te nemen.

In bepaalde culturen waar familie erg belangrijk is om een welvarend leven te kunnen leiden wordt juist veelvuldig met elkaar getrouwd, waardoor men weliswaar in materieel opzicht erg rijk werd, maar minder rijk qua gezondheid. 't Is maar wat je belangrijk vindt.

Maar in veel dieren in het ingeschapen om voor een partner zo ver mogelijk aan de wandel te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het ligt voor mij voornamelijk aan de omstandigheden. Mijn neven en ik zijn sams opgegroeid. Maar als ik een neef zou tegenkomen die ik op volwassen leeftijd voor het eerst zou zien, en die ook geen deel is geweest van familie verhalen. Waarom niet.

Ik ken toevallig een getrouwde neef en nicht, familie van man en andere cultuur. Ze hebben zover ik weet hartstikke gezonde kinderen. Ik zou er als neef en nicht wel wat bewuster mee omgaan, en misschien op eigen houtje toch wat mogelijke genetische afwijkingen uitsluiten. Maar verder vind ik iel wat vies. Een beetje overdreven.
anoniem_394611 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 08:21
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin wiens grootouders neef en nicht zijn. Ze is zo Vlaams als wat en niemand in de familie heeft een beperking of enge ziekte of...

Maar het blijft uitzonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dan je stiefmoeder die maar 5 jaar ouder is dan jij, dat is pas spannend.
Jee, ik verbaas me over het woord weerzinwekkend, puur omdat het neef/nicht betreft. Waarom? De handelingen en de gevoelens zijn toch hetzelfde als bij mensen die geen neef/nicht zijn?

Nou vind ik veel uitwassen van seks eng en naar, maar dat staat los van eventueel bloedverwantschap.
Ik kom uit een erg grote familie, aan vaders kant 10 ooms en tantes en meer dan 60 neven en nichten.
Pas 10 jaar geleden heb ik die ontmoet (neven en nichten).
Ik ben een van de jongste en als wij vroeger naar mijn oma gingen, gebeurde zelden, waren daar eigenlijk nooit andere neven/nichten. Die gingen al niet meer mee met hun ouders. Ik kende ze dus niet. Vanaf mijn 12de, was er helemaal geen contact meer, na de scheiding van mijn ouders.

Het had mij zomaar kunnen gebeuren in het verleden dat ik met een neef had staan zoenen. Had geen idee wie ze waren.
Dat is een andere situatie, en ander gevoel, dan wanneer je opgroeit met je neven en nichten.
Alle reacties Link kopieren
In de tijd van de farao's was het heel normaal om met een nabij familielid te trouwen. Toetanchamon's ouders waren zeer nauw verwant en de jongen zelf was lichamelijk erg zwak. Hij trouwde zelf met zijn halfzus, en die kinderen daaruit waren niet eens meer levensvatbaar.

Maar een dergelijke levensloop is in het westen ondenkbaar. Men is hier voor zijn welvaart minder afhankelijk van familie waardoor er meer vrijheid is in het kiezen van je partner.

Natuurlijk gaat je genenpoel niet zo kapot als iemand bij uitzondering zwanger wordt van een nabij familielid, zoals bij die rijke stumper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het idee vind ik walgelijk. Maar het gebeurt. Ik heb een ex die met zijn nicht is getrouwd en ze hadden eerst echt een broer/zus relatie. Vind het maar vreemd..
Alle reacties Link kopieren
Als er al kinderen Van komen , is er nog niet veel aan de hand.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neef-nichthuwelijk

Het is meer iets cultureels om er iets op tegen te hebben, dan biologisch.

En aangezien het mij niet aangaat, wat 2 anderen doen. Vind ik er niks van.

Ik vind wel iets van mensen, die een oordeel hebben over hoe anderen hun leven inrichten
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-10-2020 23:44
Overigens, Beppie van Engeland is met haar neef getrouwd en Charles en Camilla zijn ook hechte bloedverwanten. Het gebeurt in die gelederen dus nog wel.
Zouden die nog seks hebben dan? En zo ja, toch vast niet om kinderen te krijgen... :nooo:
Boomvalkje schreef:
31-10-2020 06:42
Neef en nicht nemen altijd een risico met samen kinderen willen krijgen. Zou zelf het risico nooit willen nemen.
Dat neef en nicht met elkaar liggen te rampetampen en/of een relatie hebben: totaal geen oordeel over. Weerzinwekkend lees ik hier.. waarom?
Het is een taboe. Een taboe zorgt ervoor dat veel mensen het bij voorbaat al niet doen/willen/durven. En het zorgt ervoor dat je het bij voorbaat al weezinwekkend vindt zonder dat je precies weet waarom je dat eigenlijk vindt.
Wie zegt dat ik niet precies weet waarom ik het weerzinwekkend vind? Seks met familie is m.i. behoorlijk smerig. Om (voor mij) voor de hand liggende redenen.

En omdat de wet het niet verbied (de Koran verbied het overigens ook niet, dus in bepaalde culturen zie je het inderdaad veelvuldig terug komen), moet het maar acceptabel zijn? Nou nee. Niet voor mij.

Ik vind seks met je neef hetzelfde als seks met je oom/broer/(stief)vader. Allemaal even walgelijk. En jezelf voortplanten met familie, dat is inteelt. Voor mij is dat echt misselijkmakend.

Ik bemoei me verder niet met mensen die het wel doen en zal ze heus niet om de oren slaan met mijn mening hoor. Maar als je mij om mijn mening vraagt, geef ik hem. En ik ben niet zo politiek correct en ruimdenkend zoals veel mensen vinden dat je móet zijn.
Cateautje schreef:
30-10-2020 23:44
Overigens, Beppie van Engeland is met haar neef getrouwd en Charles en Camilla zijn ook hechte bloedverwanten. Het gebeurt in die gelederen dus nog wel.
Nee joh. Elizabeth en Philip zijn geen volle neef en nicht. Ze zijn beiden achter-achter-kleinkinderen van Victoria. Daar zitten heel wat stappen tussen hoor.

Charles en Camilla delen een voorouder uit de 17e eeuw. Dat zou ik geen hechte bloedverwanten noemen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maar weet iemand wat de kansen zijn op genetische afwijkingen als jouw ouders ook al neef en nicht waren? Dat kan denk ik wel snel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
31-10-2020 08:20
Jee, ik verbaas me over het woord weerzinwekkend, puur omdat het neef/nicht betreft. Waarom? De handelingen en de gevoelens zijn toch hetzelfde als bij mensen die geen neef/nicht zijn?

Nou vind ik veel uitwassen van seks eng en naar, maar dat staat los van eventueel bloedverwantschap.
Dit. Er wordt zelfs het woord ‘ongezond’ gebruikt. Seks tussen neef en nicht is niks gezonder of ongezonder dan seks tussen mensen die geen (verre) familie zijn. Zelfs wanneer neef en nicht kinderen krijgen, is het risico op beperkingen of zeldzame ziekten nauwelijks groter. (2% meer kans bij een kind dat verwekt wordt door neef en nicht)
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
31-10-2020 08:18
Nee, dan je stiefmoeder die maar 5 jaar ouder is dan jij, dat is pas spannend.
Die van mij is maar 10 jaar ouder. Maar ik ben geen man. ;-)

OT; nee, ik vind mijn neven niet aantrekkelijk.
Maar als ik er achter zou komen dat mijn partner ver familie is, zou ik de relatie niet verbreken. Tenzij halfbroer ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het risico op afwijkingen voor kinderen tussen neef en nicht is volgens mij vergelijkbaar met kinderen krijgen na je 40ste, en dat vinden we toch ook niet verwerpelijk? Op biologische grond is het pas een probleem als je generaties lang neven en nichten laat trouwen zoals de adellijke families vroeger.

Op persoonlijk niveau vind ik het vreemd als men echt samen is opgegroeid als familie, maar mensen moeten het zelf weten. Als je bij wijze van spreke op volwassen leeftijd een neef tegenkomt die je niet eerder gekend hebt of die je misschien maar heel sporadisch gezien hebt in je jeugd dan kan ik me voorstellen dat je daar verliefd op kan worden en zou dat in mijn ogen gewoon moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-10-2020 00:02
Een handicap hoeft niet, maar inteelt verzwakt.
Dat is ook niet waar.
vampierprinsesje schreef:
31-10-2020 10:09
Het risico op afwijkingen voor kinderen tussen neef en nicht is volgens mij vergelijkbaar met kinderen krijgen na je 40ste, en dat vinden we toch ook niet verwerpelijk? Op biologische grond is het pas een probleem als je generaties lang neven en nichten laat trouwen zoals de adellijke families vroeger.

Op persoonlijk niveau vind ik het vreemd als men echt samen is opgegroeid als familie, maar mensen moeten het zelf weten. Als je bij wijze van spreke op volwassen leeftijd een neef tegenkomt die je niet eerder gekend hebt of die je misschien maar heel sporadisch gezien hebt in je jeugd dan kan ik me voorstellen dat je daar verliefd op kan worden en zou dat in mijn ogen gewoon moeten kunnen.

Dat vind ik ook. Ik merk dat het me raakt wanneer mensen hierover spreken in termen als walgelijk, weerzinwekkend, afstotelijk enzovoorts. Waarom is die liefde verwerpelijk? Wat is daar zo onsmakelijk aan? Ik vind het erg dat mensen daar zo'n nietsontziend oordeel over hebben. Net als vroeger, en soms nog steeds, over homo-liefde.
Verschrikkelijk! Je zult maar intens houden van je neef of nicht en dan wordt daar zo over geoordeeld. En waarom? Je hoeft daar zelf toch niet mee te dealen?
Inderdaad. Het hele topic heeft nogal een bekrompen uitgangspunt door het als taboe te benoemen. En vervolgens proberen ze een kortzichtige blik te rechtvaardigen door het te koppelen aan statistieken over kinderen. Alsof daarmee je kleinzieligheid gefundeerd is.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 10:27
79.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij is na zijn scheiding hertrouwt met zijn nicht. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen, mijn familie is familie en daar ontwikkel ik geen romantische gevoelens voor.
vampierprinsesje schreef:
31-10-2020 10:09
Het risico op afwijkingen voor kinderen tussen neef en nicht is volgens mij vergelijkbaar met kinderen krijgen na je 40ste, en dat vinden we toch ook niet verwerpelijk? Op biologische grond is het pas een probleem als je generaties lang neven en nichten laat trouwen zoals de adellijke families vroeger.

Op persoonlijk niveau vind ik het vreemd als men echt samen is opgegroeid als familie, maar mensen moeten het zelf weten. Als je bij wijze van spreke op volwassen leeftijd een neef tegenkomt die je niet eerder gekend hebt of die je misschien maar heel sporadisch gezien hebt in je jeugd dan kan ik me voorstellen dat je daar verliefd op kan worden en zou dat in mijn ogen gewoon moeten kunnen.

Mijn en ook mans familie zijn niet heel erg uitgewaaierd over het land. Al drie keer gehad dat ik op een ouderavond in een lokaal zat met een neef of nicht van mij of mijn man. Zat mijn kind dus bij een achterneef/nicht in de klas. En wat oudere achternicht was ooit de juf van onze jongste zoon. Mijn kinderen hadden geen idee, zelfs niet als zo iemand dezelfde achternaam had, als wij of als opa/oma want best veel voorkomende namen.

Zo zouden ze in theorie dus ook de wel wat verder wonende achterneven/nichten kunnen ontmoeten zonder dat wij dat door hebben. De liefde zou al kunnen zijn opgebloeid voordat iemand in de gaten heeft hoe het zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven