Sleur..saaie seks...ik heb geen zin meer, wat nu?

28-07-2010 12:20 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik kom eigenlijk vrijwel nooit op de sekspijler maar ik zit nu een beetje met iets in mijn maag wat denk ik velen wel bekend voor zal komen, dus vandaar hier ff mijn verhaal.



Vriend en ik hebben nu 5 jaar een relatie, maar ik vind de seks zo routinematig geworden! Eigenlijk springt hij nou nooit eens spontaan op me, om het maar even wat plat uit te drukken. En ik heb soms het idee dat als ik niet af en toe zou vragen of we nog gaan vrijen vanavond, het er helemaal nooit van komt



Vriend zit veel achter laptop en gaat vaak later naar bed dan ik. Soms gaan we om 12 uur bijvoorbeeld wel samen, maar dan ben ik gewoon te moe en futloos voor nog een potje seksen.

Waar het nu bij ons op neerkomt is vaak een soort aangekondigde seks: "Zullen we even?"

En dan lopen we echt zo naar de slaapkamer....echt NIET spontaan dus. Ik kom op die manier ook echt voor geen meter in de stemming want ja......het is nogal steriel zeg maar op deze manier.



Daarbij komt nog dat ik moeilijk klaarkom, ik ben altijd zo snel afgedwaald in mijn hoofd....maar mijn vriend is de eerste man die het wel lukt. Alleen hij doet het niet heel vaak...en als hij dan begint, maakt hij het vaak niet af of ik krijg het idee dat hij het er maar even "bij" doet maar er eigenlijk geen zin in heeft



Kortom: hoe komen we nou weer een beetje in de spontane seks modus?? Waar we allebei weer zin hebben ipv dat we het maar een beetje doen omdat "we het al een week niet gedaan hebben".



Onze relatie is verder super, we knuffelen ook veel....dus het is niet zo dat we nooit lichamelijk contact hebben. maar ik zou zo graag weer eens besprongen willen worden...gewoon het gevoel dat je onweerstaanbaar bent, dat hij geil van je wordt......

En hij zégt wel heel vaak hoe sexy ie me vindt, maar hij dóet er dan vervolgens niks mee............ tjsa, dan voel ik me dus eigenlijk ook niet echt sexy meer.



Merk dus dat ik nu ook weinig zin heb....vaak "maak" ik maar een beetje zin omdat we het anders helemaal nooit zouden doen maar er is voor mij eerlijk gezegd weinig aan als ik én niet opgewonden raak vantevoren..en ook vrijwel nooit klaarkom.
quote:chickensoup schreef op 28 juli 2010 @ 16:33:

[...]





Ja dat is ook nog een puntje: ik lees vaak mensen die het dan hebben over vrijpartijen van 2 uur, of 3 kwartier. En hier lees ik nu weer dat "een keer een half uurtje" ook lekker kan zijn

Maar bij ons duurt de seks nooit langer dan 20 minuten eigenlijk.....meestal 10, soms 15....maar dus echt geen 3 kwartier.

Wat rekenen jullie allemaal mee in die tijd dan? Want natuurlijk liggen we vaak nog wel even na te genieten of zo, maar we zijn nooit echt een uur lang alleen maar bezig.....



Bij ons duurt het ook meestal een minuut of 10, en een enkele keer wat langer, dan heb ik het echt over seksuele handelingen. Als het aan man ligt dan duurt het soms niet langer dan een minuut, maar ik wil ook.

Als ik alles uit de kast haal dan kan het voorspel wel een uur duren en de seks daarna ook een minuut of 10 denk ik. Al kan ie dan vaak nog wel een keertje, nog 5 minuten erbij dan.

Nagenieten heb ik er niet bijgerekend.



Vrijpartijen van 2 uur zijn wel heel lang geleden eerlijk gezegd.
Chickensoup, als het jou helpt relativeren: wij zijn volgens mij meestal met 25 minuten wel klaar. Het nagenieten niet meegerekend (dat wisselt heel erg). Als we écht uit de band springen zijn we 1,5 uur bezig ofzo, maar dan zijn het meer twee verlengde vrijpartijen zeg maar. Van mij hoeft urenlang voorspel ook niet zo. Ik wil meestal erg graag erg snel genomen worden...
quote:chickensoup schreef op 28 juli 2010 @ 12:39:

ja ik heb t er wel een keer met hem over gehad, maar dat liep een beetje uit op een ruzie-achtige sfeer.

Mijn vriend kan niet zo goed met kritiek/problemen omgaan lijkt het....meestal als ik een probleem probeer aan te kaarten, schiet hij meteen in de verdediging (terwijl ik hem niet aanval of zo, maar gewoon probeer uit te leggen wat me dwars zit).



Maar goed, hij zei zelf ook dat hij die geplande seks niks vond.

Maar ik zei dus tegen hem dat ik het idee heb dat we het helemaal niet meer doen, als ik niet af en toe het initiatief neem. Hij verzandt makkelijk avond na avond achter de laptop en dat vind ik niet erg, maar ja..op die manier komt er weinig van spontane seks natuurlijk.



Ik vind het gewoon echt moeilijk om hier weer uit te komen, want zoals ik al zei is onze relatie verder op alle vlakken helemaal super maar alleen hier loopt het ff niet lekker en ik ben bang dat dat uiteindelijk dan uitloopt op 'zo'n sleurrelatie zonder seks (want als t na 5 jaar al zo is, dan weet ik niet hoe we erbij zitten na 15 jaar huwelijk zeg maar.... :-) )



Stress is trouwens een enorme libidokiller, dus als jullie hier teveel mee bezig zijn en over gaan stressen, komt het denk ik niet heel snel goed. Go with the flow zou een betere aanpak zijn. Desnoods begin jij eerst met het initiatief, sleur je hem mee naar de slaapkamer en bespring hem. Misschien vindt hij dat wel zo ontzettend geil dat hij denkt: dit wil ik vaker!



Maar ik merk bij mezelf ook gewoon heel weinig zin nu, dat maakt het ook niet makkelijker om allerlei initiatieven te ontplooien En ik baal gewoon zo erg dat klaarkomen bij mij zo moelijk gaat...nou ja moeilijk, meestal lukt het wel binnen een minuut of 10/15 maar ik krijg zo het gevoel dat dat voor mn vriend te lang duurt



Dat is heel normaal hoor. Met orale seks duurt het bij mij ongeveer ook zolang, met seks iets sneller, maar ben denk ik ook een van de weinige die snel klaar kan komen van seks, dus volgens mij is er helemaal niks mis mee.



Hij heeft t er ook vaak over dat ik moeilijk klaarkom. Maar volgens mij heeft hij hiervoor allemaal vrouwen gehad die de boel faketen,



Je hebt daar wel een punt denk ik



want volgens hem kwamen ze allemaal klaar van penetratie. Nou ja, ik ken eigenlijk vrij weinig vrouwen die dat daadwerkelijk kunnen en nu zit ik dus met het oordeel dat ik lastig kan klaarkomen, omdat hij het idee heeft dat ik net als die andere vrouwen wel even magically klaarkom van penetratie alleen

Heb m ook wel eens verteld dat er geloof ik maar 10% van de vrouwen klaarkomt van alleen een penis, maar dat wil hij geloof ik niet helemaal geloven



Ja hij klinkt nu heel horkerig maar dat is ie niet hoor :-)

Hij besteed echt wel veel aandacht aan me en zo, maar we zitten nu een beetje vast in een routine die we moeten doorbreken



Lijkt me dat je een beetje in een negatieve seksspiraal zit. Als je weinig seks hebt dan verdwijnt de drive namelijk ook steeds meer. Zo kunnen er juist weer problemen ontstaan, en besteed je daardoor misschien minder tijd aan elkaar (zoals je al aangaf met het computeren etc.) Denk dat je deze negatieve spiraal het beste kunt door breken door gewoon aan te pakken! Initiatief hoeft niet altijd van de man te komen natuurlijk, sleur hem eens achter die pc weg en laat hem eens zien wat jij goede seks vindt Ontspan daarbij en geniet van elkaar



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zou je onzeker worden als ik zei altijd/ nooit uit blik te koken?

Als ik zei altijd/nooit zelf mijn groente te verbouwen?

Als ik zei altijd/nooit naar de kapper te gaan/te camperen/te zeilen?

Waarom trek je je er dan wel iets van aan hoe lang andere mensen zeggen sex te hebben? Je kunt geen diploma in sex krijgen, er is geen graadmeter voor ( hooguit hoe tevreden je er zelf mee bent en je partner ) en het is zóóóó persoonlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, je hebt helemaal gelijk, en toch is het fijn als blijkt dat andere mensen iets net zo doen als jij. Helemaal als jij aan het twijfelen bent aan jouw manier. Voor sommige mensen is dat een fijne bevestiging, waarbij ze heus wel weten dat het daar niet om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het toverwoord is denk ik....verleiden!

En dat heb je helemaal zelf in de hand. Je moet jezelf weer spannend genoeg voor hem maken. Dat doe je meestal meer aan het begin van een relatie dan wanneer je een tijdje samen bent.



Als hij vanachter de pc je kant opkijkt even een uitdagende blik naar hem toewerpen. Een net iets korter rokje dan normaal aandoen en eens niet die gemakkelijk zittende schoenen erbij misschien. Tussen hem en de computer in op zijn schoot gaan zitten en aangeven dat het wat jou betreft tijd is voor een ander spelletje. En zo kan je van alles verzinnen.
Misschien is het al gevraagd, aangezien BGB aanwezig is waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid toch:



waarom vind je spontane sex zo belangrijk? Waarom richt je je niet op lekkere sex?
Alle reacties Link kopieren
quote:chickensoup schreef op 28 juli 2010 @ 12:20:

Daarbij komt nog dat ik moeilijk klaarkom, ik ben altijd zo snel afgedwaald in mijn hoofd....maar mijn vriend is de eerste man die het wel lukt. Alleen hij doet het niet heel vaak...en als hij dan begint, maakt hij het vaak niet af of ik krijg het idee dat hij het er maar even "bij" doet maar er eigenlijk geen zin in heeft

Dat lijkt me een groot probleem.
Alle reacties Link kopieren
.........................................
Alle reacties Link kopieren
quote:rider schreef op 29 juli 2010 @ 12:55:

Misschien is het al gevraagd, aangezien BGB aanwezig is waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid toch:



waarom vind je spontane sex zo belangrijk? Waarom richt je je niet op lekkere sex?



Nou ja, lekkere sex is natuurlijk ook belangirjk maar ik denk dat die er bij ons zelden komt omdát het allemaal zo gepland verloopt.

Het is echt "zullen we straks weer eens vrijen?"

En soms lopen we dan echt zo stom naar de slaapkamer en dan lig je opeens naast elkaar in dat bed, ja en dan.....ik raak daar helemaal niet opgewonden van en dus is lekkere seks ook snel van de baan.



Ik zou het zo leuk vinden als hij me midden op de avond opeens meesleurt of zo, of op de bank neemt.. maar dat gebeurt dus niet waardoor ik mezelf ook nauwelijks nog sexy voel.

Misschien moet ik hém dan inderdaad maar verleiden, maar daar moet ik ook weer effe zin voor creeeren want mijn libido is ook een beetje uitgedoofd. Ik mis gewoon hoe het eerst was...toen gebeurde het eigenlijk automatisch meerder malen per week. Nu denk ik som echt na 5 dagen: jeetje t is de hele week nog niet gebeurd

en voor mn gevoel "moet" het dan weer, want ik weet dat hoe minder seks je hebt hoe minder zin je hebt dus voor mn gevoel moeten we niet te lang "verzaken" anders is het einde zoek

En dat brengt dan weer die druk met zich mee, en dus denk ik de geplande seks....
quote:chickensoup schreef op 30 juli 2010 @ 14:39:

[...]





Nou ja, lekkere sex is natuurlijk ook belangirjk maar ik denk dat die er bij ons zelden komt omdát het allemaal zo gepland verloopt.Echt?



Als ik door de stad loop en spontaan zin krijg in een hapje, dan is een patatje met best spontaan en lekker, maar als ik een maaltijd plan, goed bedenk wat ik wil, op een afgesproken tijd met een gepland gezelschap, dan eet ik vaak véél lekkerder.



Ik snap oprecht nooit waarom "spontaan" lekkerder zou moeten zijn, ja zelfs een voorwaarde voor lekker zou moeten zijn.



quote:Het is echt "zullen we straks weer eens vrijen?"

En soms lopen we dan echt zo stom naar de slaapkamer en dan lig je opeens naast elkaar in dat bed, ja en dan.....ik raak daar helemaal niet opgewonden van en dus is lekkere seks ook snel van de baan.Maar dat klinkt niet als gepland en goed voorbereid, maar als lamstraalsex. Zeg maar "zullen we straks weer eens naar de McDonalds, ik ben te lui voor echt eten".quote:En dat brengt dan weer die druk met zich mee, en dus denk ik de geplande seks....

Wat je beschrijft zou ik dus geen geplande sex noemen, maar tweederangs-hongerstillende-waardeloze-sex.



Waarom vergeet je de "spontaan-eis" niet, en plannen jullie samen eens goede sex?
Alle reacties Link kopieren
Goede post van rider!



En je wilt dus goede seks, spontaan, maar hebt zelf niet zoveel zin, want duttend libido, om daar iets aan te doen? En als hij nou hetzelfde heeft, dan verandert er dus niets. En dan?



Plannen kan echt werken. Gewoon om 21.00 naar bed gaan, geen tv aan, misschien wel muziek, fles wijn mee, en samen zin maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:chickensoup schreef op 30 juli 2010 @ 14:39:

[...]





Nou ja, lekkere sex is natuurlijk ook belangirjk maar ik denk dat die er bij ons zelden komt omdát het allemaal zo gepland verloopt.

Het is echt "zullen we straks weer eens vrijen?"

En soms lopen we dan echt zo stom naar de slaapkamer en dan lig je opeens naast elkaar in dat bed, ja en dan.....ik raak daar helemaal niet opgewonden van en dus is lekkere seks ook snel van de baan.



Ik zou het zo leuk vinden als hij me midden op de avond opeens meesleurt of zo, Terwijl jij net midden in een film zit? Of verdiept in een goed boek? Of net je moeder aan het bellen bent? En dan? Dan krijg je plots geweldige zin? of op de bank neemt.. maar dat gebeurt dus niet waardoor ik mezelf ook nauwelijks nog sexy voel. Hij moet jou sexy laten voelen? Draai dat eens om; als jij je sexy voelt, dat uitstraalt en je daar ook naar gedraagt gaat zijn zin misschien ook omhoog.

Misschien moet ik hém dan inderdaad maar verleiden, maar daar moet ik ook weer effe zin voor creeeren want mijn libido is ook een beetje uitgedoofd. Je verwijt hem dus wat je zelf ook doet? Ik mis gewoon hoe het eerst was...toen gebeurde het eigenlijk automatisch meerder malen per week. Nu denk ik som echt na 5 dagen: jeetje t is de hele week nog niet gebeurd

en voor mn gevoel "moet" het dan weer, want ik weet dat hoe minder seks je hebt hoe minder zin je hebt dus voor mn gevoel moeten we niet te lang "verzaken" anders is het einde zoek

En dat brengt dan weer die druk met zich mee, en dus denk ik de geplande seks....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poppy86 schreef op 30 juli 2010 @ 14:09:

. Ben laatste tijd onzeker over mezelf en daarom vind ik het moeilijk om hem te verleiden.. (en dus ook het beginnen met sex) mensen nog tips om daar vanaf te komen?Waar ben je onzeker over?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hmm herkenbaar hoor.

Ik heb verder geen tips, maar hetzelfde probleem.

Probeerde hem net tijdens de koffie in zijn oor te fluisteren om zo de gordijnen es te sluiten, vraagt hij om nog een bakje koffie.

Wilt hij naar boven toe (ik erachteraan) zegt hij: ga maar alvast liggen, ik check even of de verf nog goed aan de ramen zit. (hij had net geverfd, en het was gaan regenen..)

Geil hoor. Dus laat maar zitten dan....
Alle reacties Link kopieren
gheghe hij heeft het alweer goedgemaakt haha!!
Alle reacties Link kopieren
o ja, hij heeft alleen de ramen opnieuw geschilderd ?
Alle reacties Link kopieren
Ben het helemaal met Stevia en Elastiekje en BGB eens. Jullie zitten nu na 5 jaar in vaste gewoontes en het is idd tijd dit te doorbreken. Die wisselwerking is er niet meer, meer een "verplicht nummertje" en je kan uit die impasse komen, hoor!



Allereerst is het nodig dat je je eigen gedachten en verlangens over seks onder de loep gaat nemen. Tips die voor anderen werken, werken niet voor iedereen. Een nieuw "setje" doet mij bijv niets en ik bespring ook niet, ik ben ook niet een verleidster in de klassieke zin van het woord.



Ik heb net zo gezeten vroeger en geloof me, het is een neerwaartse spiraal, die je echt kan doorbreken. Ik had zelf ook totaal geen zin meer, werd niet opgewonden van "spontane seks", omdat dat altijd was als hij spontaan zin had (en ik nog moest opwarmen en daar kwam het dan niet meer van, dus kwam ik ook niet klaar). Herkenbaar dus.



Laat het idee los dat het "spontaan" moet zijn, na 5 jaar is dat eraf en moet je er iets voor gaan doen (allebei of iig 1 vd 2). Zeker als jullie niet van die experimenteerders waren/zijn.

Laat ook het idee los dat jullie niet "sletterig" zijn. Dat is een keuze en goede geile steamy seks kan niet zonder een gezonde dosis sletterigheid. Seks met liefde (alleen) gaat gewoon vervelen, logisch ook, na 5 jaar (hetzelfde riedeltje). Je wordt niet meer zomaar spontaan opgewonden van elkaars lijven, dat is misschien met verliefdheid en ontdekken van elkaar nog genoeg.



Tijd voor seks met lust en zolang je ook liefde voelt voor je man kan dat niet anders dan elkaars lustobject willen en mogen zijn. Elkaars fantasieen weten of leren kennen, durven vragen daarnaar en dat als nieuwe fase zien.



Begin erbij om te fantaseren en bedenken wat jij nu onder een lekkere sekspartij verstaat. Ga de boeken lezen van Nancy Friday (bol.com of 2e hands), Goedele Liekens (die benadert het met humor), vergroot je eigen belevingswereld op gebied van seks! Als je fantasieen/verhalen van anderen leest (bijv nietvoordepoes en shespot punt nl) merk je vanzelf wel wat je aanspreekt en wat niet



Dan kan het heel goed werken dat jij voor jezelf bedenkt: vrijdag gaan we seksen. En dan ga je je lekker voorbereiden, houdt tijd vrij, stuurt hem evt een smsje op die dag op zijn werk: vanavond om 10 uur verwacht ik je op de slaapkamer )

En jij zorgt dat je lekker gebadderd hebt, eea geschoren, iets leuks aan (of juist niks, naar jouw/zijn smaak), en je vooraf al lekker in de mood bent, door te fantaseren wat je van plan bent en gaat doen (voor hem, voor jou).



Iha helpt het zoveel als je je kan verheugen en verlangen, daar ook de tijd voor neemt of krijgt, dat geldt voor veel meer vrouwen dan je denkt. Dat spontaan in de mood komen is vaak een misverstand en voor velen een fabeltje (na de verliefdheid zeker!). Zorg dus dat je in de mood komt voor je seks hebt. En dan gaan jullie de tijd nemen voor elkaar, het is geen wedstrijd! Geniet zonder het idee in je achterhoofd dat je moet klaarkomen (binnen zoveel tijd ook nog!!), maar van het bezig zijn met elkaar, met hem laten genieten en dat jij geniet.



Mensen vergeten weleens de kracht van voorpret, van verlangen, verheugen. Denk aan minnaars en hoe spannend die het vinden, en tegen het afgesproken tijdstip elkaars kleren haast van elkaars lijf rukken. Niet spontaan, maar afgesproken dus. Laat dat dus los, ga een positieve spiraal creeren van stiekem lekker mee bezig zijn van tevoren. Leer je eigen opwinding en geilheid kennen, weet van jezelf wat je geil maakt.. (ik word niet zomaar vanzelf opgewonden van het idee van seks of van zijn body en ook niet vanuit mijzelf).



Ken jezelf en ga op basis daarvan plannetjes maken. Spannende en leuke. Als hij weer (te) snel over wil gaan op 'aanvallen" en snel snel seksen, dan houd je hem tegen, "niet te snel jij, schatje, nog even wachten".



Het hoeft geen urenlange sessie te zijn, maar er zijn er maar weinig die van de standaard doorsnee 15 minuten iets voelen, laat staan klaarkomen. Je kan hem eens extra verwennen, pauzes inlassen, laten smachten, plagen, elkaar gek maken. Langzaamaan eens iets nieuws introduceren. Vergeet dat je van hem meer/ variatie verwacht, dat moet je er zelf dan maar in brengen. Mannen zitten soms toch gemakkelijker in elkaar en hij heeft bevrredigende seks, dat is genoeg voor een volgende keer zin in jou, maar is ook niet al te opwindend voor hem.



Jij bent zelf in een patroon gekomen, dat je te vaak onbevredigend achterblijft. Dat is een "pavlov-effect", dat het logisch wordt dat dat vooruitzicht je niet "spontaan" geil maakt voor een volgende keer. Je kan dat dus doorbreken door de volgende keer wel spannend te gaan maken.



Het is ook wel fijn als je achter zijn fantasieen kan komen, die hij misschien ook voor zich houdt.. Een keer in zijn oor fluisteren: waar zou jij zin in hebben, wat we nog nooit gedaan hebben?" (als jij al opgewonden bent durf je dat makkelijker uit te voeren). Ken jezelf allereerst, dan kan je bijv een keer hem een fantasie van je mailen.



Je kan dit alleen maar doorbreken op een leuke en positieve manier. Ruzie en verwijten zijn killing voor seks. Openheid kan op leuke onbeladen manieren. Het is belangrijk dat jij het ook lekker vindt, en misschien kan dat door speeltjes erin te betrekken, af te wisselen, in elk geval jezelf te kennen in seks en hem ook, wat hij nou echt opwindend zou vinden (en ook niet durft te zeggen misschien).



En als je zelf een datum prikt en hem dat laat weten (vanavond ga ik je eens lekker verwennen), zelf op een leuke manier met seks bezig bent, in je hoofd en in uitvoering, dan wordt het voor jou ook fijner en kan je er weer naar uit kijken.



Het is een zaak voor beiden, maar neem je eigen aandeel erin, probeer. Wees niet bang voor afwijzing, zoek naar de overeenkomsten. Elke man vindt een spannende vrouw leuk. Als je dit niet ten goede kan keren (op een nietbeladen manier), dan word je verongelijkt (en hij misschien ook wel, al merk je dat niet aan elkaar) en dat werkt nooit bevorderend.



Ga dus allereerst ontdekken wat jou opwindt, of dat nu een bepaalde manier van doen is (besprongen worden), meer tijd nemen voor elkaar, wat eerder wat meer signalen dat er die avond seks in de lucht hangt, en juist niet "spontaan" out of the blue seksen, als je hoofd daar helemaal niet naar staat. Er is zoveel meer uit te halen!!



Wens je veel succes en hoop dat je er iets aan hebt!. Ik weet nu precies wat me opwindt en heb ook geleerd hoe dat te krijgen (dmv hem opwinden door bijv fantasieen te sturen per mail, tot in detail, met hoe dat voelt, verhaaltjes dus). Of alleen al te smsen wat je van plan bent. Of je gaat ff douchen, naar bed en wacht hem daar op, ondertussen al fantaserend. Als je zelf in de mood bent, vallen drempels eerder weg, echt waar! Ontdek het "sletterige" (lust) in jezelf, maak het speels, het is een spel voor volwassenen, en heel normaal in een relatie!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Chickensoup.. veel succes verder :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven