Symptomen van blaasontsteking na seks, maar is het niet

06-07-2024 20:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Soms, maar niet altijd krijg ongeveer een dag na de seks symptomen die lijken op een blaasontsteking. Tijdens de seks zelf heb ik nergens last van. Ik heb echt een aantal keer mijn urine ingeleverd en dat komt er steeds niet uit. Ik voel me op zo'n moment over het algemeen wat naar, heb gedurende de dag een licht tot zwaarder naar gevoel in mijn onderbuik, en heb in periodes continu het gevoel dat ik moet plassen. Het plassen zelf doet dan aan het eind ook pijn. Dit kan soms meer dan een week duren. Ik kom via google niet echt verder. Herkent iemand deze klachten of heeft iemand een idee in welke richting ik moet denken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er een verschil als je een condoom gebruikt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit helaas ook. Ook meerdere keren urine ingeleverd, maar zonder resultaat. Het enige dat nu lijkt te helpen is heel veel water drinken(minaal 2,5 liter per dag). Het is irritant en ik wil toch eens uitzoeken waar door kan komen. We beginnen meestal zonder condoom, maar omdat ik soort allergisch ben voor sperma eindigen we altijd met condoom. Dus ik weet niet of het door voorvocht komt, of door condooms. Ben al gewisseld van glijmiddel, dan kan het daar nog aan liggen, maar niet aan een bepaald merk in iedergeval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je misschien stress? Of voel je je gedwongen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vrouwelijke collega van mij vertelde me ook eens over soortgelijke klachten. Haar huisarts sprak toen over 2 dingen:
1. Teveel zuren in het sperma. Dit kan natuurlijk zijn maar ook voorkomen door veelvuldig gebruik van medicatie, alcohol en of verdovende middelen. Mocht het alcohol of verdovende middelen zijn dan kan dit opgelost worden door daarmee te minderen. Of stoppen natuurlijk. Of een condoom gebruiken. Dingen zoals ananassap en noten maskeren de zuren wel iets maar nemen het probleem niet weg.

2. (Onbewuste) stress. De stress hoeft niet per se over de seks an sich te gaan maar nu heb je misschien elke eerste keer dat je moet plassen na intimiteit dat je denkt: dit gaat zeer doen...


En naar aanleiding van Mrkje haar post. Ik kan me herinneren eens op Facebook een verhaal gelezen te hebben van een dame die was zo allergisch voor sperma dat voelde had overeenkomsten met een lichte brandwond. Als dat zo is zou dat zeker op zo'n gevoelige plek best wel een week of twee kunnen doorslepen.

Of... en dit is altijd zo'n ding om te zeggen...
En ik verwacht zeker geen antwoord maar heb je je al eens laten testen. En ik bedoel geen zwangerschapstest.

Niks van mij is medisch onderlegd, daarmee bedoel ik maar dat ik er ook helemaal naast kan zitten maar dit is wat uit ervaring in me opkwam...

P.s. misschien een second opinion bij een andere huisarts?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook gehad, ging gepaard met steeds ergere pijn. Uiteindelijk ook tijdens de sex. Na letterlijk jaren van gynaecologen eindelijk een diagnose die klopte: focale vulvitis.
Kwam door een hyperactieve bekkenbodem (bij mij ten gevolge van stress, niet gerelateerd aan sex verder). Met een bekkenbodemfysio kwam ik er gelukkig weer vanaf, want het was echt ellende.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2024 08:10
Reden: Medisch advies
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2024 08:10
Reden: Medisch advies
98.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Allergisch voor sperma is ook het eerste wat ik dacht. Dat zou ik eens laten testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken je klachten, echt super vervelend, het kan je hele dag verpesten!

Wat bij mij hielp:

Direct plassen na de seks
Direct douchen en goed uitspoelen
Veel water drinken
Goed uitplassen, zodat alles er goed uitkomt
D-Mannose proberen, dit kun je online bestellen. Bij mij leek het heel goed te werken; ik had daarna minder last. Ik nam het dagelijks of rondom de dagen dat ik seks verwachtte te hebben.
Probiotica slikken; ik las dat dit kan helpen om de juiste bacteriën weer op orde te krijgen
Ook een SOA-test gedaan, om zeker te weten dat het daar niet aan lag

Veel sterkte! Hopelijk kom je er snel vanaf!
rose_876 wijzigde dit bericht op 01-08-2024 19:33
Reden: tekst iets verbeterd
29.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een man kan je nog zeggen: wanneer hij eraf valt, laat je dan eens op soa's testen.
Of ga naar een gynaecoloog ipv vragen stellen aan dokter google en dokter viva.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je urine ook op kweek gezet of is er alleen een zg. 'dipslide' gedaan? Hoe snel had je de uitslag? Indien dezelfde dag, dan is er alleen een eerste check gedaan m.b.v. dipslide.
Bij mij is een blaasontsteking in eerste instantie niet te zien, maar op dag 2 van de klachten vaak wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar! Ik heb dat de eerste jaren met mijn man ook gehad. Heel gek. Wat mij hielp was cranberry tabletten slikken als ik last kreeg. En dan gewoon echt iets van 6 per dag. Dan gingen de klachten snel weer weg. Nu is het alweer jaren geleden dus wat het geweest is?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven