Undercover... met dieren.

19-03-2013 15:55 397 berichten
Afgelopen weekend was er een aflevering van "undercover in nl" op de televisie die over seks met dieren ging. De belgische dame in kwestie schepte er genoegen in om zich te laten beseksen door haar veestapel en vroeg daar publiek bij dat grof mocht betalen.



Alberto bestempelde één en ander als dierenmishandeling en haalde er vanzelfsprekend de politie bij. Het wordt onderzocht en het verhaaltje zal nog wel een staartje krijgen. Seks met dieren is verboden (ook in België) sinds 2007.



Wat is jouw mening?
Alle reacties Link kopieren
http://www.ethiekenmaatsc ... /07/EM_22-1999-Beirne.pdf



Stof tot nadenken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze wel gelezen bianca, dank je daarvoor, maar dan nog valt het niet te ruimen dat andere dingen die we dieren aandoen en schade mee aanbrengen niet verboden en strafbaar zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of een reu er last van zal hebben nadat hij een vrouw heeft geneukt. Ik heb gelezen dat honden geen onderscheid maken tussen mensen en andere honden. Alleen mensen zijn honden van de hoogste rang in de ogen van de hond. Vooral niet als de vrouw bijna op een hond lijkt door op knieën en handen te gaan staan. Ik vind de vrouw overigens pervers.



Ik heb ook gelezen dat een hond de bek likt van een hond die hoger in de rangorde staat. Een hond zal proberen op te springen tegen zijn baasje voor wie hij ontzag heeft. Als het de kans krijgt probeert hij ook de tong in de mond van zijn baas te steken. Veel baasjes zijn daar niet van gediend en duwen de kop weg of houden de tanden op elkaar. Dan kan de hond hem niet tongzoenen. Ik vind het vies en ik moet er niet aan denken om door een hond getongzoend te worden.



Voor de hond heeft tongzoenen geen seksuele betekenis, maar voor de mens wel.



Misschien interessant om te lezen:



http://uitgelatenhond.nl/ ... waarom-doet-mijn-hond-dat



Gedrag van mensen interesseert me (ook voor mij om te functioneren op het sociale vlak), maar die interesse is ook uitgebreid naar gedrag van dieren en met name honden, waar wij toch vaak mee te maken hebben.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 22 maart 2013 @ 14:58:

Ik heb ze wel gelezen bianca, dank je daarvoor, maar dan nog valt het niet te ruimen dat andere dingen die we dieren aandoen en schade mee aanbrengen niet verboden en strafbaar zijn.Klopt, maar gelukkig zijn dieren op dit gebied wel wettelijk beschermd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 maart 2013 @ 14:43:

[...]





Nou, ik kan wel stoppen met links zoeken die het tegendeel bevestigen; je leest ze kennelijk toch niet.

In één van mijn links stond namelijk heel duidelijk beschreven welke schade het toe kan brengen. En dan heb ik het niet over uitgescheurde lichaamsopeningen.

Ik heb je ook niet gevraagd om die links, ik vind onderzoeken van weetikveelwie ook niet bijster interessant. Zoveel wetenschappers, zoveel achterhaalde wetenschap. Ik vind meningen veel interessanter.



Als een dier schade toegebracht is merk je dat in gedrag, een dier stopt met vreten, verliest zijn glanzende vacht, gedraagt zich nerveus of reageert heel specifiek op het persoon dat schade toegebracht heeft.



Ik ben geen voorvechter van dierenseks, ik vind het zelf ook een verwerpelijke manier van seksuele beleving. Ik vind het ook geen dierenmishandeling.
quote:xxxlondon schreef op 22 maart 2013 @ 15:10:

[...]





Klopt, maar gelukkig zijn dieren op dit gebied wel wettelijk beschermd.En heeft dat zin, denk je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 15:12:

[...]



Ik heb je ook niet gevraagd om die links, ik vind onderzoeken van weetikveelwie ook niet bijster interessant. Zoveel wetenschappers, zoveel achterhaalde wetenschap. Ik vind meningen veel interessanter.



Als een dier schade toegebracht is merk je dat in gedrag, Mening of een feit?





een dier stopt met vreten, verliest zijn glanzende vacht, gedraagt zich nerveus of reageert heel specifiek op het persoon dat schade toegebracht heeft.



Ik ben geen voorvechter van dierenseks, ik vind het zelf ook een verwerpelijke manier van seksuele beleving. Ik vind het ook geen dierenmishandeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB: ervaring. Ik heb jarenlang met dieren gewerkt, van vee tot huisdieren en dierentuindieren. Er hoeft niet zoveel met een beest te gebeuren wil hij stoppen met vreten of ziek worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je deskundigheid en de wet makkelijk van tafel veegt, maar wel benieuwd bent naar wat de doorsnee drol-in-de-pot ervan vindt want z'n hond verhaart nog steeds niet.



Wat mij betreft is dit er een in de discussie "Is water nat?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 15:12:

[...]



En heeft dat zin, denk je?Vraag je nu werkelijk of de wet zin heeft????
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 15:21:

BGB: ervaring. Ik heb jarenlang met dieren gewerkt, van vee tot huisdieren en dierentuindieren. Er hoeft niet zoveel met een beest te gebeuren wil hij stoppen met vreten of ziek worden.En een onderzoek is geen ervaring?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxlondon schreef op 22 maart 2013 @ 15:21:

Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je deskundigheid en de wet makkelijk van tafel veegt, maar wel benieuwd bent naar wat de doorsnee drol-in-de-pot ervan vindt want z'n hond verhaart nog steeds niet.



Wat mij betreft is dit er een in de discussie "Is water nat?"Hal-le-lu-ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:xxxlondon schreef op 22 maart 2013 @ 15:22:

[...]





Vraag je nu werkelijk of de wet zin heeft????

Ja.

Hoe controleer je dit? Denk je dat er minder seks met dieren plaatsvindt omdat het niet mag?



En inderdaad, ik ben benieuwd naar meningen. En als dat voor jou dezelfde waarde heeft als de vraag of water nat is, prima.

Als het puur gaat om het uitwisselen van wetenschappelijke linkjes dan kan viva opgedoekt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:xxxlondon schreef op 22 maart 2013 @ 15:10:

[...]





Klopt, maar gelukkig zijn dieren op dit gebied wel wettelijk beschermd.Omdat we het walgelijk vinden? Helaas kunnen we het de dieren niet vragen maar wat zou die erger vinden, stroomstooten krijgen om door te lopen, eten door zijn strot geduwd krijgen en volgepropt worden, in klein hok zonder beweging zitten, ritueeel geslacht worden, getemt worden zodat we op hem kunnen rijden, zijn kalveren doden omdat we zijn melk willen gebruiken of dat het het vrouwtje mag neuken?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Als het dan toch om het seksuele gaat, en de mens die er niet in betrokken mag worden dan vind ik het wel bijzonder dat wij als mensen bedenken welke hengst met welke merrie mag neuken. En als je merrie daar helemaal geen zin in heeft doen we het anders. Dan tappen we zijn zaad af, spuiten dat -door menselijke penetratie van een arm- in de merrie zodat we uiteindelijk toch ons doel behalen. Ook een soort van verkrachting goedbeschouwd.



En dat mag allemaal wel. Als we er zelf maar geen seksueel genot uithalen. Dat is toch zo krom als een hoepel? Geen wet die dieren daar tegen beschermt.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt om het dier was hadden we wel iets anders als prioriteit gezien, dat is het niet, we vinden het walgelijk en onbegrijpelijk en daarom is dit verboden en andere dierenmishandeling niet. Als we daar over moeten gaan nadenken moeten we nl over onze eigen keuze's gaan nadenken en dat komt te dicht bij, dit is lekker ver van ons bed en dus makkelijker om te verbieden. Maar niet vanwege het welzijn van het beest alleen omdat we het vies en pervers vinden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 22 maart 2013 @ 15:45:

[...]





Omdat we het walgelijk vinden?



Tjongejonge, lees je uberhaupt wel? Nee, niet omdat we het walgelijk vinden maar omdat wij als samenleving besloten hebben dat sex met dieren ongelijkwaardig is, net als sex met kinderen dat is. En op basis van die ongelijkwaardigheid is het strafbaar en wettelijk verboden.

Echt, het is zooooooooooooooooooooo simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 22 maart 2013 @ 15:45:

[...]





Helaas kunnen we het de dieren niet vragen maar wat zou die erger vinden, stroomstooten krijgen om door te lopen, eten door zijn strot geduwd krijgen en volgepropt worden, in klein hok zonder beweging zitten, ritueeel geslacht worden, getemt worden zodat we op hem kunnen rijden, zijn kalveren doden omdat we zijn melk willen gebruiken Dat klopt óók niet. Maar nog steeds is sex met dieren daardoor niet minder erg of minder strafbaar of minder verboden. dat is het namelijk niet voor niks.
Je hamert maar op het verbod. Kan je daar niet een beetje doorheen proberen te kijken?

Jouw discussie punt reikt niet verder dan "het is verboden dus klaar".



Ja, dan is water nat ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 15:45:

[...]



Ja.

Hoe controleer je dit? Denk je dat er minder seks met dieren plaatsvindt omdat het niet mag?



.Dus dan moet de wet maar weg? Daar bewijs je al die misbruikte kinderen/ dieren geen dienst mee.
Ik zeg niet dat die wet weg moet, jij leest ook niet hè? Ik vind het verbod prima.

Maar dat betekend voor mij niet automatisch dat het mishandeling is.



Je kan toch niet zeggen: het is verboden dus is het per definitie slecht. In dit land van betutteling is heel veel verboden. En dat zal allemaal zijn redenen wel hebben maar het betekend niet dat alles wat verboden is ook slecht is.

Wel strafbaar, dat wel. Maar dat is ook maar gewoon verzonnen door de mensen die ons land regeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 16:03:

Je hamert maar op het verbod. Kan je daar niet een beetje doorheen proberen te kijken?

Jouw discussie punt reikt niet verder dan "het is verboden dus klaar".



Ja, dan is water nat ja.



Jij denkt dat dat verbod uit de lucht komt vallen en dat er nog ruimte is voor willekeur. "Bij rijke mensen mag je stelen, bij arme niet. Rijke mensen voelen er toch niks van en ik ken een slachtoffer die helemaal niet getraumatiseerd was, die haalde zijn schouders op. Dus in die gevallen mag je wel stelen"



We hebben met z'n allen afgesproken dat het verkeerd is, onwenselijk en strafbaar is. Als er van je gestolen wordt, is dat altijd onwenselijk en schadelijk. Ongeacht of diegene nu zijn schouders ophaalt. Het gaat niet om de "persoonlijke ervaring". Het gaat om wat wij als samenleving acceptabel of onacceptabel vinden. En in het geval van sex met dieren vinden we dat onacceptabel omdat de ongelijkwaardigheidsregel dan van kracht gaat. En niet omdat de hond van Jan "helemaal niet raar doet".
quote:xxxlondon schreef op 22 maart 2013 @ 15:21:

Dat vind ik dan weer opmerkelijk. Dat je deskundigheid en de wet makkelijk van tafel veegt, maar wel benieuwd bent naar wat de doorsnee drol-in-de-pot ervan vindt want z'n hond verhaart nog steeds niet.



Wat mij betreft is dit er een in de discussie "Is water nat?"Fijn dat er iemand meedenkt! Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 22 maart 2013 @ 16:06:

Ik zeg niet dat die wet weg moet, jij leest ook niet hè? Ik vind het verbod prima.

Maar dat betekend voor mij niet automatisch dat het mishandeling is.



Je kan toch niet zeggen: het is verboden dus is het per definitie slecht. In dit land van betutteling is heel veel verboden. En dat zal allemaal zijn redenen wel hebben maar het betekend niet dat alles wat verboden is ook slecht is.

Wel strafbaar, dat wel. Maar dat is ook maar gewoon verzonnen door de mensen die ons land regeren.Ik geloof dat wij in Nederland op sexueel gebied, en dan bedoel ik wet- en regelgeving een heeeeeeel tolerant land zijn. En ik ben er heilig van overtuigd dat verboden op sexueel gebied allemaal volkomen terecht zijn, en beschermend zijn voor wie bescherming nodig heeft.
Roos, maak van mishandeling misbruik en deze hele discussie kan gesloten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven