Vanaf start zwangerschap tot 6,5 maand oud geen seks gehad.

21-05-2019 23:29 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik weet er zijn al talloze topics hierover geweest, alleen ik ben geen topic kaper dus vandaar mijn eigen topic gemaakt!

Vanaf de start van de zwangerschap tot nu toe hebben ik en mijn vriendin maar heel weinig seks. Misschien maar 1x per 2-3 maanden, het knaagt aan mij en zorgt voor enorm veel frustraties richting haar. Waarop zij reageerde met een antwoord als dan zoek je toch iemand voor de seks. Echter als ik dit doe dan word ze ook weer boos en verdrietig waardoor ik voortijdig dit afkap en ik dus nog steeds met een seks frustratie zit opgescheept.

Ze slikt momenteel niet de pil, en we vrijen dus met condoom.
(Reden hiervoor is dat we 1-1.5 jaar ertussen willen voor we proberen voor nummer 2)
Echter de seks is zo'n struikelblok dat ik mij afvraag of ik wel de juiste keuzes in het leven heb genomen en het wel verstandig is om nog voor een 2e te gaan.

Ik wil niet van haar af omdat ik ontzettend veel van haar hou, maar ik wil gewoon seks hebben, liefst met haar maar als zij niet wilt wat moet ik dan? En als ik het met een ander zou doen dan word ze dus boos en verdrietig. (begrijpelijk aan de ene kant) Maar als ze zelf geen seks wilt dan worden haar behoefte/problemen ineens mijn problemen.
Ik wil eerlijk zijn in mijn relatie en dus niet stiekem gaan doen, echter op dit moment zie ik geen andere keuzes... (ze gaf eerder toestemming, en nu weer niet voor een fwb)

Het probleem doet ons ook verder uit elkaar trekken, maar ik heb mijzelf altijd voorgenomen dat als je aan kinderen begint je niet zomaar ertussen uit kan knijpen...
(Vind dat mijn zoon een goede vader/moeder relatie verdient, zonder gescheiden ouders.)

Wat moet ik hiermee?

Ze heeft tijdens de seks wel pijn af en toe, en het is heel gevoelig. Maar 1x per 2-3 maanden zal de gevoeligheid toch ook niet wegnemen? Of denk ik daar te makkelijk over?
Alle reacties Link kopieren
En als er een tweede gemaakt moet worden, krijgt ze ineens wel zin in seks?
Alle reacties Link kopieren
Hoptjop naar de huisarts met je vriendin.
Supervervelend voor jou dat dit zo gaat, maar er is vast een goede reden voor haar dat ze niet wil/kan/durft.
Is het geen pijn, dan is het misschien juist angst voor een tweede, of angst voor pijn, of misschien voelt ze zich minder aantrekkelijk in haar lijf wat door de zwangerschap misschien veranderd is.
Praten is key en lukt dat haar (hoe vervelend ook voor jou) niet met jou, dan misschien wel met een “vreemde” die haar ook nog eens verder kan helpen.

Succes! Hopelijk komen jullie er samen uit.
Ik vind het niet zo raar dat er tijdens en na de zwangerschap geen tot weinig seks was. Ik had bijv. de eerste 12 weken ontzettend last van misselijkheid en dan niet in de ochtend, maar 's avonds. Vanaf 20 weken al heel erge bekkeninstabiliteit, wat gewoon ontzettend pijn doet. Mijn dochter is nu 6 maanden en de pijn is er nog steeds. Zowel m'n bekkenbodem als vaginaal.

Dus ja, ik vind dat je er veel te makkelijk over denkt. De gevoeligheid gaat echt niet weg door meer seks. Bij mij in ieder geval niet. Als zij pijn ervaart tijdens de seks is de kans groot dat ze steeds minder zin krijgt, waardoor je in een vicieuze cirkel belandt. Daar zit ik nu ook deels in, maar ik probeer er zoveel mogelijk aan te doen. Helaas tot nu toe zonder resultaat, maar ik zou wel aanraden om een gynaecoloog ernaar te laten kijken.

Overigens vind ik het ontzettend sneu voor je vriendin dat je zo zit te pushen. Althans, zo komt het op mij over. Jij krijgt geen seks en vindt dat je er dan wel even iemand bij mag nemen daarvoor. Ze was zwanger en heeft net een kind gekregen! Je hebt er zelf voor gekozen een kind met haar te krijgen, daar mag je zelf ook wel iets voor over hebben. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal langer herstel nodig.
Suzan_1991 schreef:
22-05-2019 01:29
Ik vind het niet zo raar dat er tijdens en na de zwangerschap geen tot weinig seks was. Ik had bijv. de eerste 12 weken ontzettend last van misselijkheid en dan niet in de ochtend, maar 's avonds. Vanaf 20 weken al heel erge bekkeninstabiliteit, wat gewoon ontzettend pijn doet. Mijn dochter is nu 6 maanden en de pijn is er nog steeds. Zowel m'n bekkenbodem als vaginaal.

Dus ja, ik vind dat je er veel te makkelijk over denkt. De gevoeligheid gaat echt niet weg door meer seks. Bij mij in ieder geval niet. Als zij pijn ervaart tijdens de seks is de kans groot dat ze steeds minder zin krijgt, waardoor je in een vicieuze cirkel belandt. Daar zit ik nu ook deels in, maar ik probeer er zoveel mogelijk aan te doen. Helaas tot nu toe zonder resultaat, maar ik zou wel aanraden om een gynaecoloog ernaar te laten kijken.

Overigens vind ik het ontzettend sneu voor je vriendin dat je zo zit te pushen. Althans, zo komt het op mij over. Jij krijgt geen seks en vindt dat je er dan wel even iemand bij mag nemen daarvoor. Ze was zwanger en heeft net een kind gekregen! Je hebt er zelf voor gekozen een kind met haar te krijgen, daar mag je zelf ook wel iets voor over hebben. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal langer herstel nodig.
Dit dus... Precies goed verwoord!
Alle reacties Link kopieren
Als jij een bowlingbal door je piemel gewrongen krijgt zou jij nog zin in seks hebben? Het doet pijn bij haar schrijf je maar JIJ moet en zal seks hebben.
Joh, klinkt dat niet een beetje boel egoïstisch? Gewoon even het betere handwerk. En doe es lief tegen haar. Masseren, olietje en géén seks.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
22-05-2019 01:44
Joh, klinkt dat niet een beetje boel egoïstisch?
Laat ze zien dat ze het jammer vindt voor TO door hem wel op andere manieren te 'helpen'? Ja, dan is TO wat egoïstisch.

Doet ze alsof TO z'n behoeften complete onzin zijn? In dat geval zou ik haar toch echt als de egoïst bestempelen.
Suzan_1991 schreef:
22-05-2019 01:29
Ik vind het niet zo raar dat er tijdens en na de zwangerschap geen tot weinig seks was. Ik had bijv. de eerste 12 weken ontzettend last van misselijkheid en dan niet in de ochtend, maar 's avonds. Vanaf 20 weken al heel erge bekkeninstabiliteit, wat gewoon ontzettend pijn doet. Mijn dochter is nu 6 maanden en de pijn is er nog steeds. Zowel m'n bekkenbodem als vaginaal.

Dus ja, ik vind dat je er veel te makkelijk over denkt. De gevoeligheid gaat echt niet weg door meer seks. Bij mij in ieder geval niet. Als zij pijn ervaart tijdens de seks is de kans groot dat ze steeds minder zin krijgt, waardoor je in een vicieuze cirkel belandt. Daar zit ik nu ook deels in, maar ik probeer er zoveel mogelijk aan te doen. Helaas tot nu toe zonder resultaat, maar ik zou wel aanraden om een gynaecoloog ernaar te laten kijken.

Overigens vind ik het ontzettend sneu voor je vriendin dat je zo zit te pushen. Althans, zo komt het op mij over. Jij krijgt geen seks en vindt dat je er dan wel even iemand bij mag nemen daarvoor. Ze was zwanger en heeft net een kind gekregen! Je hebt er zelf voor gekozen een kind met haar te krijgen, daar mag je zelf ook wel iets voor over hebben. Sommige vrouwen hebben nu eenmaal langer herstel nodig.
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik van de manier waarop je hierover praat. Zo komt het over bij mij: "Ok, ze heeft pijn en is net mama geworden, maar ik heb mijn behoeftes. Ofwel wil ik bij haar, ofwel bij een ander. En anders zal ik maar moeten vertrekken." Is dat in goede en slechte tijden?

'Ze heeft tijdens de seks wel pijn af en toe, en het is heel gevoelig. Maar 1x per 2-3 maanden zal de gevoeligheid toch ook niet wegnemen? Of denk ik daar te makkelijk over?' Als ze pijn heeft, moet je het al niet verder zoeken? Wie krijgt nu zin in seks als het pijn doet? Ga samen naar de dokter en bekijk wat er aan de hand is.

Samen praten!! Misschien kan ze dan wat meer bij jou doen zodat ze zelf geen pijn heeft. Misschien kan ze een vibrator aanschaffen zodat ze haar zin wat omhoog kan krikken. En zo zijn er nog heel wat opties.

En natuurlijk is het niet vanzelfsprekend voor haar om jouw een ander te gunnen. Zij zit thuis, een vermoeide jonge mama, voor jouw kind te zorgen, terwijl jij even gaat seksen op een ander?

Als je aan kinderen begint, engageer je je met je partner en ga je niet bij het eerste lopen.
Alle reacties Link kopieren
Supergoed idee om nog een tweede te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 6,5 maand geen seks gehad? Of je hebt bijna geen seks, elke 2,3 maanden? Hoe oud is je kind. Ik denk dat als alles helemaal goed verloopt veel vrouwen de laatste 2 maanden geen seks hebben en de eerste 2-3 maanden na de baby ook niet, hier in ieder geval niet in die periodes.
Alle reacties Link kopieren
Lekker egoïstisch van je vriendin TS. Gewoon opzoek gaan naar een FWB.
Is seks dan alleen maar penetreren? Je kan toch ook vrijen, teasen, elkaar oraal bevredigen of met de hand. Samen douchen, stoeien, zoenen, kroelen, strippen, opwindende gesprekken voeren? Kortom, voor seksuele spanning en bevrediging zorgen zonder dat er een piemel in een poes komt. Zodat je elkaar ziet als seksueel wezen.

Als je een kind hebt gebaard, kan dan helemaal niets van dit alles meer?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
22-05-2019 08:42
Is seks dan alleen maar penetreren? Je kan toch ook vrijen, teasen, elkaar oraal bevredigen of met de hand. Samen douchen, stoeien, zoenen, kroelen, strippen, opwindende gesprekken voeren? Kortom, voor seksuele spanning en bevrediging zorgen zonder dat er een piemel in een poes komt. Zodat je elkaar ziet als seksueel wezen.

Als je een kind hebt gebaard, kan dan helemaal niets van dit alles meer?
Eens. En straks wil ze een tweede kind en kan het allemaal weer wel, totdat ze zwanger is. TO, ik zou hiervoor passen.
Alle reacties Link kopieren
threebee schreef:
22-05-2019 08:15
Ik denk dat als alles helemaal goed verloopt veel vrouwen de laatste 2 maanden geen seks hebben en de eerste 2-3 maanden na de baby ook niet
Dat is maar wat je goed noemt. Vraag jonge vaders eens naar hoe de zwangerschap verliep, en je zal horen wat “goed” ook kan betekenen. Maar die hoor je niet verder. En alleen al door dit forum valt te weten dat maanden zonder seks na de bevalling ook niet noodzakelijk “goed” valt te noemen.

Niks mis met een half jaartje zonder seks rond zwangerschap en bevalling, als dat is hoe het gaat. Maar om dat nou goed te noemen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je kind is 6,5 maand oud. Je vrouw heeft nog klachten van de bevalling, want seks doet pijn. Hoe is de zorg voor jullie baby verder verdeeld? Is je vrouw redelijk uitgerust omdat jullie de zorg overdag en ‘s nachts eerlijk verdelen? Of loopt ze op haar tandvlees? Als mensen overbelast zijn is zin in seks het eerste wat verdwijnt. Als daar ook nog pijn bij seks bijkomt is het niet verwonderlijk dat seks onderaan de prioriteitenlijst belandt. Ik zou hier samen eens over praten.
"Ze heeft tijdens de seks wel pijn af en toe, en het is heel gevoelig. Maar 1x per 2-3 maanden zal de gevoeligheid toch ook niet wegnemen? Of denk ik daar te makkelijk over?"

Welnee joh. Ze moet zich niet zo aanstellen. Dat het pijn doet is dan maar even zo. Zolang jij maar aan je trekken komt. Dat jij haar pijn doet, doet je ook niet zoveel want het gaat om jou nietwaar? Liever dat je haar pijn doet dan dat je even niet kunt neuken. Even op de tandjes bijten de pijn toleren (think of a happy place, think of a happy place), jij kwakkie kwijt en ze is er weer vanaf.

zucht.....
Alle reacties Link kopieren
mannen hebben toch een heel raar idee over zwangerschap en wat dit met een vrouwenlichaam (en geest) doet.

Ik krijg ook steeds meer het idee dat de mannen de zeggenschap krijgen over de vrouw en haar lichaam.

wordt eens tijd dat we daar ook eens goede voorlichting over gaan geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
22-05-2019 09:46
mannen hebben toch een heel raar idee over zwangerschap en wat dit met een vrouwenlichaam (en geest) doet.

Ik krijg ook steeds meer het idee dat de mannen de zeggenschap krijgen over de vrouw en haar lichaam.

wordt eens tijd dat we daar ook eens goede voorlichting over gaan geven.
Mannen, tuig is het!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zie hier mensen die zeggen dat je ook andere dingen kunt doen ipv penetreren. Natuurlijk kan dat, alleen het probleem is dat de zin om die dingen te doen volledig weg is door de pijn. Zin maken gaat dan ook echt niet lukken. De pijn of de angst voor de pijn overheerst. En vinden jullie het echt leuk als jullie partner seksuele handelingen verrricht terwijl je weet dat hij/zij daar totaal geen zin in heeft? Pak gewoon het probleem aan ipv aan blijven modderen.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
22-05-2019 08:54
Je kind is 6,5 maand oud. Je vrouw heeft nog klachten van de bevalling, want seks doet pijn. Hoe is de zorg voor jullie baby verder verdeeld? Is je vrouw redelijk uitgerust omdat jullie de zorg overdag en ‘s nachts eerlijk verdelen? Of loopt ze op haar tandvlees? Als mensen overbelast zijn is zin in seks het eerste wat verdwijnt. Als daar ook nog pijn bij seks bijkomt is het niet verwonderlijk dat seks onderaan de prioriteitenlijst belandt. Ik zou hier samen eens over praten.
Dit! 100% dit.

Wij hebben tijdens mijn zwangerschap wel seks gehad, maar daarna 6 maanden niet. Ik had een postnatale depressie en daarnaast waren we ontzettend moe en moesten heel erg wennen aan de verandering. We knuffelden wel, maar het duurde even voor de zin in seks er weer was. Ben zo blij dat mijn man niet heeft lopen zeuren of pushen. Het was daardoor ook fijn om wel weer te gaan vrijen, niet beladen.
hamerhaai schreef:
22-05-2019 09:46
mannen hebben toch een heel raar idee over zwangerschap en wat dit met een vrouwenlichaam (en geest) doet.

Ik krijg ook steeds meer het idee dat de mannen de zeggenschap krijgen over de vrouw en haar lichaam.

wordt eens tijd dat we daar ook eens goede voorlichting over gaan geven.

Vraag anders even aan Alyssa Milano, die weet wel wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
22-05-2019 10:42
Ik zie hier mensen die zeggen dat je ook andere dingen kunt doen ipv penetreren. Natuurlijk kan dat, alleen het probleem is dat de zin om die dingen te doen volledig weg is door de pijn. Zin maken gaat dan ook echt niet lukken. De pijn of de angst voor de pijn overheerst. En vinden jullie het echt leuk als jullie partner seksuele handelingen verrricht terwijl je weet dat hij/zij daar totaal geen zin in heeft? Pak gewoon het probleem aan ipv aan blijven modderen.
Over welke pijn heb je het hier?
Als er niet gepenetreerd wordt, is er ook geen pijn.
Je kunt heus wel knuffelen met je man en zelfs seksuele handelingen verrichten, gewoon omdat je van hem houdt en hem dat graag laat weten.
karin6789 schreef:
22-05-2019 11:10
Over welke pijn heb je het hier?
Als er niet gepenetreerd wordt, is er ook geen pijn.
Je kunt heus wel knuffelen met je man en zelfs seksuele handelingen verrichten, gewoon omdat je van hem houdt en hem dat graag laat weten.
Ja dat leg ik net uit. Die zin is er gewoon helemaal niet meer door de pijn die ze eerder heeft gehad tijdens de seks. Dan heb je vaak ook echt geen zin in andere seksuele handelingen. Pijn wordt volgens mij echt teveel onderschat.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier al heel veel topics over geschreven maar steeds als een man zegt dat hij meer seks wil dat krijgt hij steeds een stempel hier. Ik vind het ook egoïstisch van haar. In een relatie ben je met twee en seks hoort daar bij. Dat ze na de bevalling moet rusten is zeer normaal. En die reacties van je zelf dan maar te bevredigen zijn ook al zo saai. Zelf bevredigen is compleet anders dan seks met een vrouw. Ik zou ook zeker niet meteen voor een tweede gaan.
Praat met elkaar en maak duidelijke afspraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven