Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
Wat vreselijk wat er gebeurd is. Ik sluit mij bij de meeste reacties aan. Een paar dingen die ik toch echt nogmaals wil benoemen:
-Het is nooit jouw schuld wat er nu gebeurd is bij je
-Zoek steun in je eigen omgeving en professioneel als je daar de behoefte aan hebt (kan ook later). Je kan naar de POH-GGZ
- Inderdaad melding doen bij de politie. En goed laten informeren aangifte doen en wat dit inhoudt. Dan kan je zelf beslissen of je het wil doen of niet. Sowieso wel een melding. Dikke kans dat zo'n hufter in de toekomst andere agressief gedrag laat zien of de klootzak die hij toch al is dat ie het bij een ander meisje doet. Dan staat dat meisje sterker in haar zaak.

Ik ben ook voor relatie verbreken......Maar snap wel dat het proces is wat je zelf door heen moet gaan. Bedenk even wat je nodig hebt om stappen hierin te zetten.

Heel veel sterkte! :redrose: :hug:
Je geeft heel onduidelijke en dubbele signalen als je een melding doet bij de politie en een aangifte overweegt, maar hem tegelijkertijd nog in je leven houdt en steeds met hem probeert te praten. Ik kan me ook niet echt voorstellen hoe dat is gegaan, je hebt hem direct al verteld dat je een melding wilde doen schreef je, ondertussen bleven jullie weken lang in contact en ruzie maken. Ik vind dit een heel vreemde gang van zaken. Natuurlijk wordt hij boos als je zegt dat je een melding hebt gedaan bij de politie, wat verwacht je precies nog van hem? Wat wilde je bereiken met die melding? Waarom ga je steeds in gesprek met hem hierover? Het is net of je nog iets van hem wil, ondanks je melding en mogelijke aangifte. Deze man heeft je verkracht. Verbreek het contact!

Begrijpelijk dat je je afschuwelijk voelt na zoiets, wat een verschrikkelijk nare ervaring. Verbreek het contact en zoek hulp, praat met je vriendinnen of je zus of zo nodig met de huisarts of praktijkondersteuner, maar stop met aan die man trekken!.
Alle reacties Link kopieren
Poppy92 schreef:
06-09-2019 22:41
Even vertellen wat ik vanmiddag besproken heb.. Ik werd doorverbonden met de zedenpolitie. Ze hebben mijn verhaal aangehoord, zaken genoteerd (het verhaal in grote lijnen en zijn personalia) en een melding gemaakt. Dat blijft 10 jaar in het systeem staan en komt bij een volgend "incident ", omhoog. De rechercheur vertelde me inderdaad dat een daadwerkelijke aangifte, heel moeilijk zou worden en dat ik echt moest overwegen of ik dat wilde. Dit ga ik nog laten bezinken. De reden dat ik niet eerder stappen heb ondernomen was omdat ik dacht (Google.. ) dat je geen aangifte in Nederland kunt doen van iets dat in het buitenland ,buiten de EU zelfs, gebeurd is. Maar het bleef me zo plagen dat ik dacht, ik vraag het gewoon en het bleek wél te kunnen. Op vakantie zelf durfde ik er niet mee naar de politie te gaan. Ik heb toen wel nog in paniek mijn zusje geappt en die appjes heeft zij gelukkig bewaard, dat zou in een evt zaak goed van pas komen. Maar ik weet echt niet of ik dat wil.

De afgelopen weken waren zwaar. We hebben veel ruzie gehad, echt heel veel. Ik was veel boos, down, maar ik mocht er niet over praten. Dus dat maakte het er niet beter op.

Vanavond heb ik hem verteld dat ik alsnog melding heb gedaan (ik heb toen direct al gezegd dat ik dat wilde doen als dat kon!) En hij werd ontzettend kwaad. Alles is ineens mijn schuld, hoe kon ik dit nu zo overtrekken, heb dit flikken achter zijn rug om en wat nou als ie een VOG nodig heeft etc..

Ik ben echt met stomheid geslagen. Wist wel te zeggen dat hij mij ZIJN fout niet kwalijk mag nemen, dat het niet mijn schuld is en dat ik dit nooit heb gewild, maar daar reageerde hij niet eens op. Hij is kwaad en moet het laten bezinken, zegt ie.

Nou, ja.. Ik eigenlijk ook.. want zijn reactie is, hoe pijnlijk ook, wel heel duidelijk en ik weet dat ik hem los moet laten. Hoe krom is het, dat dat ook rot voelt? Het is zó niet zwart-wit. Maar hoe duidelijk wil ik het hebben.. En nu? Ik weet het echt even niet, verder.
Ik denk dat jij echt hulp moet gaan zoeken als jij overweegt bij deze verkrachter te blijven. Ben je echt zo wanhopig dat je door wil gaan met een vent die je net kent en jou al zo vreselijk behandeld.

Wat een raar spel speel jij daarnaast hem aangeven bij de politie maar nog wel in een relatie met hem willen blijven zitten, hoe denk je dat deze relatie zich in de toekomst zal ontwikkelen, en ik vind jou echt een slecht voorbeeld naar je kinderen toe en je creëert ook nog eens een onveilige situatie voor je kinderen. Hoop dat je geen dochters hebt...

Wordt gewoon misselijk van het feit dat je nog twijfelt of je door wil gaan met deze verkrachter...echt om te kotsen.
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent pas heel pril met deze man.
Waarom stop je niet, met energie steken in de relatie?
Zoek hulp, verwerk wat er gebeurd is (want dat is niet niks), steek daar je energie in.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
09-09-2019 01:04
Je geeft heel onduidelijke en dubbele signalen als je een melding doet bij de politie en een aangifte overweegt, maar hem tegelijkertijd nog in je leven houdt en steeds met hem probeert te praten. Ik kan me ook niet echt voorstellen hoe dat is gegaan, je hebt hem direct al verteld dat je een melding wilde doen schreef je, ondertussen bleven jullie weken lang in contact en ruzie maken. Ik vind dit een heel vreemde gang van zaken. Natuurlijk wordt hij boos als je zegt dat je een melding hebt gedaan bij de politie, wat verwacht je precies nog van hem? Wat wilde je bereiken met die melding? Waarom ga je steeds in gesprek met hem hierover? Het is net of je nog iets van hem wil, ondanks je melding en mogelijke aangifte. Deze man heeft je verkracht. Verbreek het contact!

Begrijpelijk dat je je afschuwelijk voelt na zoiets, wat een verschrikkelijk nare ervaring. Verbreek het contact en zoek hulp, praat met je vriendinnen of je zus of zo nodig met de huisarts of praktijkondersteuner, maar stop met aan die man trekken!.
Dat ben ik wel met Tuinhek eens. Ik denk dat jij voor jezelf een afweging moet maken wat je nu precies wil: verder met je verkrachtig en een relatie opbouwen of een melding/eventueel aangifte doen en al het contact verbreken?

Ik zou er snel klaar mee zijn (snap dat aangifte wel een stap voor je is), maar zou niets meer met zo iemand willen, maar goed, ik zit hier van een afstand in en het is mij niet overkomen. Het vertrouwen is naar mijn mening zo beschaamd. Ik snap echter wel dat jij er met je gevoel naar hem toe in zit, maar dat gevoel dien je ook te baseren op hetgeen hij jou heeft aangedaan. Wil je zo iemand in je leven en het leven van jouw kinderen? En dan gaat het niet alleen om het vegrijp - de verkrachting, maar ook om zijn houding daarna...

Sterkte TO!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vergeven betekent niet dat er niets gebeurd is maar dat HIJ de last moet dragent, zijn eigen last, niet jij. Jij moet gerustgesteld worden door nieuw gedrag van hem.

Na twee dagen erover op moeten houden lijkt niet op heel erg sérieus nemen.

een dagje poeslief doen is nIet genoeg. Gewoon altijd rekening houden met wat jij wilt. Zo niet dan wegwezen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 20:58
Reden: ongepast
98.26% gewijzigd
[...]

Ja ik denk dat je de enige bent. Idioot.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 20:57
Reden: quote verwijderd
81.20% gewijzigd
[...]

To is mijns inziens heel verstandig geweest door dit alles niet te doen. Dit is een heel enge man die tijdens de verkrachting nog aangeeft dat hij weet wat hij doet. En daarna nog doodleuk met to vakantie gaat vieren en totaal geen boodschap heeft aan haar verdriet.
Achteraf had hij geen emotie of empathie, stel je voor wat deze engerd had gedaan in zijn geiligheid als to had gevochten.
De enige reden waarom hij direct erna een beetje aardig kon doen was omdat hij vond dat het daarmee maar klaar kon zijn.
Het enige waar deze man zich nu druk om maakt is over zijn VOG, ook een teken. Er missen heel veel steekjes in dat hoofd, beter vecht je niet met zo iemand.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 20:59
Reden: quote verwijderd
23.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
Verdiep je eens in flight/freeze/fight reacties. Want wat je zegt klopt niet. Bevriezen is een heel normale reactie in zo’n situatie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 20:59
Reden: quote verwijderd
59.01% gewijzigd
[...]

Dan begrijp je m.i. echt niets van seksueel misbruik en de mogelijke reacties hierop. Ik hoop voor jou dat er nooit een dag komt, waarop je geconfronteerd wordt met de pijnlijke kant van bovenstaande opvattingen omdat je dan uit eigen ervaring spreekt en bijvoorbeeld bevriest.

Gelukkig is TO hier (in dit topic) al ca. anderhalve week niet meer. Hoeft ze dergelijke opvattingen in elk geval niet lezen, waarop je de schuld bij het slachtoffer legt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 20:59
Reden: quote verwijderd
32.26% gewijzigd
[...]

Nee, helaas niet. Zou heel wat verkrachtingen schelen als mensen zoals jij het wel zo zouden zien.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 21:00
Reden: quote verwijderd
40.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
18-09-2019 21:01
Ja ik denk dat je de enige bent. Idioot.
Goh wat aardig weer. Scheld je in het normale leven ook gelijk iemand uit?

En ik weet van bevriezing maar komop het is haar vriend. Als een vreemde het doet oke maar je kent elkaar toch wel langer? Gewoon op de manier hoe ze het hier neer zet vind ik het gewoon niet als verkrachting klinken.
sjiraf wijzigde dit bericht op 18-09-2019 21:10
0.62% gewijzigd
Sjiraf schreef:
18-09-2019 21:07
Goh wat aardig weer. Scheld je in het normale leven ook gelijk iemand uit?

En ik weet van bevriezing maar komop het is haar vriend. Als een vreemde het doet oke maar je kent elkaar toch wel langer? Gewoon op de manier hoe ze het hier neer zet vind ik het gewoon als verkrachting klinken.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Niet*
Hij zei notabene zelf dat het een verkrachting was, en dan vind jij het geen verkrachting?
Sjiraf schreef:
18-09-2019 21:07
Goh wat aardig weer. Scheld je in het normale leven ook gelijk iemand uit?

En ik weet van bevriezing maar komop het is haar vriend. Als een vreemde het doet oke maar je kent elkaar toch wel langer? Gewoon op de manier hoe ze het hier neer zet vind ik het gewoon niet als verkrachting klinken.

Dan houd je er nogal vreemde opvattingen over verkrachting op na.
Marana schreef:
18-09-2019 21:18
Hij zei notabene zelf dat het een verkrachting was, en dan vind jij het geen verkrachting?
Nee zeg. Dat is alleen als je je kapot vecht :moon:
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 21:07
Goh wat aardig weer. Scheld je in het normale leven ook gelijk iemand uit?

En ik weet van bevriezing maar komop het is haar vriend. Als een vreemde het doet oke maar je kent elkaar toch wel langer? Gewoon op de manier hoe ze het hier neer zet vind ik het gewoon niet als verkrachting klinken.
je kunt niet door je eigen partner verkracht worden? Ze heeft nee gezegd, als iemand dan toch doorgaat, is het een verkrachting of er nou wel of niet gevochten wordt.
En verder denk ik dat jij gewoon wil rellen en daar een uitgelezen onderwerp voor uitkiest
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Absurd dat er nog steeds mensen zijn die zo denken. Om kwaad van te worden, echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
[...]
Ze heeft nee gezegd, wat genoeg moet zijn om de seks te stoppen.
Daarbij heeft ze zich fysiek verweerd.
Uit de OP:
"Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden."
Zoals je het schrijft kunnen mensen die bevriezen en niet terugvechten tegen seks niet verkracht worden. Maar die kunnen wel verkracht worden, ook door vriend. Net als vriend zelf zegt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2019 21:00
Reden: quote verwijderd
31.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon huiselijk geweld en wordt alleen maar erger. Dit is geen foutje, hij wist dat hij je verkrachten en ik geloof niet dat hij daar spijt van heeft. Hij weet slechts, dat wat hij heeft gedaan achter gesloten deuren moet blijven en daar zorgt hij wel voor, door jou van zijn spijt te overtuigen en vervolgens superlief voor je te zijn en na 2 dagen is dat toneelstuk weer afgelopen. Kom op, je bent toch niet gek? Ga bij hem weg!
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
nogmaals, jij denkt dat je niet verkracht kunt worden door je eigen partner?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
18-09-2019 22:02
Nee dit is niet om te rellen. Ik vind alleen dat vrouwen ook te snel kunnen zeggen dat ze verkracht zijn. Vooral door je partner die je al maanden / jaren kent. En als je het echt niet wil moet je vechten als een leeuw en dat lees ik niet terug. Maar laat maar ik ben schijnbaar de enige die dit vind.
Wat een hoop bullshit. Je zegt dat je hebt gelezen over bevriezing, misschien moet je het dan nog een paar keer lezen tot je het wel snapt.
En hoezo bepaal jij wat je "moet" als je echt niet wil. Je hebt duidelijk totaal geen idee waar je het over hebt. Echt belachelijk dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven