Verlangen naar oprechte intimiteit

04-06-2020 14:31 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! Graag wil ik mijn hart even luchten door dit verhaal van mij af te schrijven.

Ik ben een man van 28 met vriendin (27), 3 super lieve dochters (6, 3 en 2), huis, vrienden, werk, alles op orde en grotendeels ook gelukkig, maar nu mis ik dus 1 dingetje en dat is het gevoel dat ik bemind wordt, dat het even om mij gaat.

Mijn vriendin is nooit echt een ster in bed geweest maar voordat we kinderen hadden deed ze soms nog haar best.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook ben opgehouden met elke keer maar proberen, strelen, kijken of ze misschien toch zin heeft of wilt maken. Maar na de zoveelste afwijking, met elke keer een excuus, bescherm ik mezelf voor de pijn van afwijzing door maar niet te proberen.
Ze zegt zelf nooit echt de behoefte te hebben, maar als we het eenmaal doen vindt ze het wel lekker en is ze ook wel nat enzo.

Onze routine is ook heel eenzijdig, alleen maar op haar gericht. Vroeger toen ik nog probeerde zag dat er zo uit: ze ligt altijd met haar rug naar mij toe, dan mag ik eerst minimaal een kwartier kriebelen voor ze ook maar denkt aan omdraaien. Dan ligt ze op haar rug en zo blijft ze liggen ook, ik kan haar opwarmen door over te gaan op haar erogene zones. Ik hou van beffen, dan wordt ze helemaal gek en dat doet mij dan weer goed. Tot het punt dat ze mij in haar wilt, dan trekt ze mij zo half op zich (kom schatje zegt ze dan hijgend). Zodra ze is klaargekomen is het ook klaar, meestal komen we wel zo ongeveer samen en is ze klaar.
Dan ligt ik weer de halve nacht wakker te balen, teleurgesteld, soms boos, vaak door onbegrip hoe ze zo egoïstisch kan zijn.

In die 10 jaar samen heb ik het natuurlijk meerdere malen geprobeerd te bespreken. Nu praat zij niet makkelijk over zichzelf of seks dus dit is al een hele opgave.
Heb alles al gehoord ; ik weet niet zo goed wat ik moet doen (dat dus maar uitgelegd, andere keer maar filmpje opgezocht) ..
Als je met mij bezig bent dan zit ik daar zo in dan vergeet ik jou (maar als ik niks doe doen we het simpelweg niet)..
Moe, stress door werk, school en/of kinderen.
In ons laatste gesprek hierover zei ze dat ze wel een keer had gedacht of ze niet aseksueel was. Maar dat was ze niet want als we het doen vindt ze het wel fijn.
Nou daar ben ik mooi mee geholpen.

Het is ook niet dat ik hele rare dingen wil. Wil gewoon ook gestreeld worden, aangeraakt, afgetrokken, gepijpt, ander standje.
Maakt niet uit als het maar meer in balans komt dan nu.

Ik weet niet meer wat ik moet,
Merk dat ik vaker chagrijnig ben om kleine dingen, nietszeggende dingen die ik vroeger hard zou weglachen.
Ben veel somberder, vorig jaar tegen depressie aangezeten.

Wil graag die vrolijke, creatieve, gezellige vader weer zijn die ik nu langzaam uit het oog verlies.

Al met al een heel verhaal. Ik hoop dat jullie bruikbare tips of verhalen hebben.

Groetjes, JongeVaderVan3
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 08:52
Maar het is ALTIJD al zo geweest in de relatie. Hij wil opeens gewild en begeerd worden omdat hij zich niet niet zo sprankelend meer voelt en wil dat zij dat oplost door hem meer te begeren.
Hoe eerlijk is het dat hij wil dat zij zijn probleem oplost?
Hoe eerlijk is het dat hij zijn midlife crisis bij haar neerlegt?
Hij zegt dat hij zich niet zo vrolijk voelt en hoopt dat een wildere echtgenote dat probleem oplost.
Maar zo was ze nooit, en dus is het ook niet eerlijk om te verwachten dat ze dat nu opeens wel gaat zijn.
Hij kan beter een motor kopen :-)
TO zegt dat ze vroeger nog wel eens haar best deed. Jij bent degene die er bij verzint dat het altijd al helemaal niks was.

Kijk, TO heeft de kinderen jong, dat zijn intentieve jaren. En echt, het helpt als je een goed sexleven hebt, fijne intimiteit, dat geeft een heerlijk gevoel van verbondenheid. Dat je de wereld samen aan kan.

Zelfs ongeacht of het altijd zo was, de relatie heeft een probleem. De connectie mist. Daar moet je toch echt iets voor verzinnen: samen

Een motor kopen los echt helemaal niks op.
Roelanje schreef:
05-06-2020 08:46
“Schat ik hou heel veel van je en we hebben het heel fijn samen, maar ik ben niet blij met ons seksleven. We hebben het hier al vaker over gehad en dat lijkt niets te helpen. Ik wil zo niet verder. Ik zou graag betere seks met jou willen. Ik zou hiervoor graag een open gesprek met je voeren. Misschien komen we tot andere vormen waarin mijn behoefte aan intimiteit gezien wordt, fantasieën, speeltjes, therapeuten of iets anders. Als Deze reis niet met mij aan wil gaat er iets veranderen. Ik kan zo niet door. Ik voel me verdrietig en gefrustreerd.”

En dan kijken wat ze doet. En als ze niets doet dan moet je ook iets veranderen. Minnares/ prostitué erbij, wel eerlijk vertellen. Toch de scheiding inzetten.

Of je besluit dat het zo goed is. Maar dan moet je ook stoppen met willen dat het verandert. Je kan voor haar kiezen en daar hoort (op dit moment iig) een seksleven bij zoals je het beschreven hebt.
Dit.

Ik snap alleen echt en oprecht niet dat mannen keer op keer verwachten dat hun ietwat preutsige vrouw met weinig seksuele beleving of ambitie vanzelf gaat veranderen in een hete sekspoes die kreunend de sterren van de hemel pijpt. Want die verhalen beginnen standaard met ‘in het begin was ze ook al niet enorm enthousiast over seks’
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 09:08
Zij heeft dat nooit gewild. Voor hem is dat nú opeens een probleem. Dus als er iemand die voorwaarden verandert is hij het. Hij wist in feite waar hij aan begon.
ze deed in het begin haar best
nu zelfs dat niet meer
babbeleo schreef:
05-06-2020 09:08
TO zegt dat ze vroeger nog wel eens haar best deed. Jij bent degene die er bij verzint dat het altijd al helemaal niks was.

Kijk, TO heeft de kinderen jong, dat zijn intentieve jaren. En echt, het helpt als je een goed sexleven hebt, fijne intimiteit, dat geeft een heerlijk gevoel van verbondenheid. Dat je de wereld samen aan kan.

Zelfs ongeacht of het altijd zo was, de relatie heeft een probleem. De connectie mist. Daar moet je toch echt iets voor verzinnen: samen

Een motor kopen los echt helemaal niks op.
‘Ze is nooit een ster in bed geweest’

Dat klinkt alsof ze toen met tegenzin z’n apparaat nog wel eens een aai gaf.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
04-06-2020 22:50
Ze zou eens open kunnen staan voor een gesprek. Dat wil nog wel eens helpen! En als je goed gelezen hebt kun je ook zien dat de meesten juist over dát stukje vallen!

Je bent er natuurlijk niet bij. Als ik vanaf begin al weinig libido zou hebben, man gaat toch relatie met me aan en gaat dan na X aantal jaar wekelijks lopen zeuren over seks dan levert dat irritatie op. En uiteraard wil je dan uiteindelijk niet meer praten. Wat hij dan als gewoon een goed gesprek begint komt bij haar over als 'god daar gaat hij weer met dat gezeik en gedram om seks', wat zijn intentie ook zijn moge.
Bovendien kan je praten tot je een ons weegt, daar verandert meestal je libido niet van. Kan me goed indenken dat je op den duur je maag vol hebt van die gesprekken. De conclusie is namelijk toch altijd dat zij tekortschiet en hem teleurstelt, en als kers op de taart misschien ook nog wel wat dreigementen. Ga er maar aan staan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
ik snap eigenlijk ook niet, waarom een vrouw niet weggaat, bij een man met een hoog libido
Veel hoger dan dat van haar

Dat kan voor beiden niet leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:13
ik snap eigenlijk ook niet, waarom een vrouw niet weggaat, bij een man met een hoog libido
Veel hoger dan dat van haar

Dat kan voor beiden niet leuk zijn

Ja eens, als dat niet matcht ga je een relatie vol frustratie tegemoet. Zij die zich continu tekort voelt schieten en hij die zich nooit gewild voelt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 09:08
Zij heeft dat nooit gewild. Voor hem is dat nú opeens een probleem. Dus als er iemand die voorwaarden verandert is hij het. Hij wist in feite waar hij aan begon.
En nee, niet voor iedereen is seks leuk en 'normaal', er zijn legio mensen voor wie het een moetje is.
Ik lees dat niet van TO. TO vertelt over een eenzijdige routine, waarbij ze helemaal gek wordt van beffen dan hem in haar wil en dan klaarkomt.
Als ik al wat lees, lees ik een wat luie sex houding waarbij zij wel aan haar trekken komt en hij niet.

Waar haal je het vandaag dat zij nooit heeft gewild en dat hij voorwaarden verandert? En dat de seks voor haar niet leuk en normaal is?
Ik lees wat anders.
babbeleo schreef:
05-06-2020 09:15
Ik lees dat niet van TO. TO vertelt over een eenzijdige routine, waarbij ze helemaal gek wordt van beffen dan hem in haar wil en dan klaarkomt.
Als ik al wat lees, lees ik een wat luie sex houding waarbij zij wel aan haar trekken komt en hij niet.

Waar haal je het vandaag dat zij nooit heeft gewild en dat hij voorwaarden verandert? En dat de seks voor haar niet leuk en normaal is?
Ik lees wat anders.
‘Ze is nooit een ster in bed geweest maar deed af en toe nog wel haar best’

Het staat er gewoon hoor
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:13
ik snap eigenlijk ook niet, waarom een vrouw niet weggaat, bij een man met een hoog libido
Veel hoger dan dat van haar

Dat kan voor beiden niet leuk zijn
Omdat zij het probleem niet heeft. Zij heeft gewoon een relatie, een huis, compleet gezin, mogelijk zijn inkomen een stuk hoger, en dat gezeur om seks wordt vanzelf minder als je het maar negeert of drama schopt
Waarom een relatie voortzetten als de seks niet goed zit? Ik begrijp daar niks van. Dat is toch de basis die goed moet zitten? Je hebt die seksuele klik met elkaar of niet, als dat niet zo is, dan kun je er beter gelijk mee stoppen.
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:20
Waarom een relatie voortzetten als de seks niet goed zit? Ik begrijp daar niks van. Dat is toch de basis die goed moet zitten? Je hebt die seksuele klik met elkaar of niet, als dat niet zo is, dan kun je er beter gelijk mee stoppen.
Omdat je nooit alles vindt in een partner. 100% match is het leukst natuurlijk. Maar realistisch? Nee.

Dus je hoopt op 100% maar neemt genoegen met 80%.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 09:18
‘Ze is nooit een ster in bed geweest maar deed af en toe nog wel haar best’

Het staat er gewoon hoor
Volgens jou heeft de relatie dus geen probleem? Want die quote die je al een paar keer hebt aangehaald staat er?
Iedereen happy en ze leven nog lang en gelukkig?
LaFolie schreef:
05-06-2020 09:12
Je bent er natuurlijk niet bij. Als ik vanaf begin al weinig libido zou hebben, man gaat toch relatie met me aan en gaat dan na X aantal jaar wekelijks lopen zeuren over seks dan levert dat irritatie op. En uiteraard wil je dan uiteindelijk niet meer praten. Wat hij dan als gewoon een goed gesprek begint komt bij haar over als 'god daar gaat hij weer met dat gezeik en gedram om seks', wat zijn intentie ook zijn moge.
Bovendien kan je praten tot je een ons weegt, daar verandert meestal je libido niet van. Kan me goed indenken dat je op den duur je maag vol hebt van die gesprekken. De conclusie is namelijk toch altijd dat zij tekortschiet en hem teleurstelt, en als kers op de taart misschien ook nog wel wat dreigementen. Ga er maar aan staan.
Libido is geen vaststaand feit. Libido is afhankelijk van oa hoe bevredigend je seks vindt en hoe je opgevoed bent. Dat kan veranderen.

En los van het onderwerp: als je partner van jou afhankelijk is voor het vervullen van een behoefte en jij wilt je partner graag gelukkig zien heb je wat mij betreft de verplichting om in ieder geval een open houding en gesprek te hebben. Dat afdoen als ‘drammen’ geeft aan dat je jd partner en zijn behoeftes echt niet serieus neemt.

Als je partner van vage art house films houdt en jij niet kan hij nog met iemand anders gaan en als jij graag sport en hij niet kun je nog met iemand anders of alleen gaan. Voor je begeerd geliefd en gewild voelen heb je écht je partner nodig. Die dan afwijzen met ‘zo ben ik nu eenmaal niet’ vind ik domweg respectloos en duwt de ander in de hoek van moeten zeuren. Niet chique
babbeleo schreef:
05-06-2020 09:23
Volgens jou heeft de relatie dus geen probleem? Want die quote die je al een paar keer hebt aangehaald staat er?
Iedereen happy en ze leven nog lang en gelukkig?
Wat grappig dat je er zomaar een mening bij verzint. Ik quote enkel een zin waaruit blijkt dat het niet nieuw is
Sorry dat ik het zo zeg maar:

Het was altijd al niks
Het is niks
Het zal nooit wat worden

Het boeit haar gewoon 0,0.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 09:24
Wat grappig dat je er zomaar een mening bij verzint. Ik quote enkel een zin waaruit blijkt dat het niet nieuw is
Ja, en dan? (ik stelde een vraag grapjas)
babbeleo wijzigde dit bericht op 05-06-2020 09:26
6.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-06-2020 09:15
Ik lees dat niet van TO. TO vertelt over een eenzijdige routine, waarbij ze helemaal gek wordt van beffen dan hem in haar wil en dan klaarkomt.
Als ik al wat lees, lees ik een wat luie sex houding waarbij zij wel aan haar trekken komt en hij niet.

Waar haal je het vandaag dat zij nooit heeft gewild en dat hij voorwaarden verandert? En dat de seks voor haar niet leuk en normaal is?
Ik lees wat anders.

Ik lees dat anders, namelijk uit het perspectief van een vrouw dat er geen zin in heeft. Je maar laten opwarmen tot je kan en hem dan gauw op je trekken zodat hij klaarkomt (ik lees ook dat ze tegelijk klaarkomen, dus hij ook aan z'n trekken komt) en het weer over is. Het is even een toneelstukje om hem te pleasen.

En er staat duidelijk dat ze nooit een ster geweest is in bed. Wat ik volgens mij kan vertalen naar 'ze had er nooit zin in, maar het toneelspelen lukte voorheen nog iets beter'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
-Lucille- schreef:
05-06-2020 09:22
Omdat je nooit alles vindt in een partner. 100% match is het leukst natuurlijk. Maar realistisch? Nee.

Dus je hoopt op 100% maar neemt genoegen met 80%.
Maar sommige behoeften kun je buiten je relatie prima vervullen. Seks niet in de meeste gevallen. En seks is toch wel de basis van je intimiteit en verbondenheid. Als het daar beroerd mee gaat is de rest ook niet top. Kijk maar naar to, niet alleen de seks is ruk, ook de communicatie.

Seks en intimiteit vaak wel de kanarie in de kolenmijn in een relatie. Die bezwijkt als eerste maar is eerder een signaal van een groter probleem.

En dan heb ik het niet over tijdelijke situaties als drukke periode op werk, overspannenheid of ziekte of geboorte van een kind waardoor seks even minder is. Zolang je daar maar open over kunt praten en weet dat je beiden graag zou willen maar het nu even niet anders is is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Hihi :hihi: dat tegelijkertijd klaarkomen vind ik ook altijd wel een sterke.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 08:24
dat heet toch verkrachting? :idee:
Volgens mij zit nog groot gebied tussen een keer de leiding nemen, dominanter zijn, aansturen op je eigen behoeftes en een verkrachting.
Nu hebben ze toch ook sex in vorm van laten likken en plat op de rug liggen. Wat is mis mee om de stoute schoenen aan te trekken en dat op andere plek (douche, keuken, bank) te doen wat misschien ook wat variatie oplevert.
Tijdens beffen naar 69 te gaan en eens kijken wat er gebeurt.
Tijdens seks te stoppen, zelf op je rug gaan liggen en je partner op je te trekken.

Als ze op moment nee zegt verbaal en/of non verbaal en je gaat stug door is natuurlijk een ander verhaal.

Misschien zijn mijn grenzen ook wel anders, zoveel mensen zoveel wensen.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 09:25
Ik lees dat anders, namelijk uit het perspectief van een vrouw dat er geen zin in heeft. Je maar laten opwarmen tot je kan en hem dan gauw op je trekken zodat hij klaarkomt (ik lees ook dat ze tegelijk klaarkomen, dus hij ook aan z'n trekken komt) en het weer over is. Het is even een toneelstukje om hem te pleasen.

En er staat duidelijk dat ze nooit een ster geweest is in bed. Wat ik volgens mij kan vertalen naar 'ze had er nooit zin in, maar het toneelspelen lukte voorheen nog iets beter'.
Ik lees het er niet, maar als ik jouw denktrant volg dan is het nòg cynischer dan ik al naar dit verhaal kijk.

Ik zie een luie egoïstische instelling qua sex, ze laat het zich compleet aanleunen, ze laat zich opwarmen, ze laat zich gek beffen en ze laat zich lekker klaarkomen.

En jij zegt: dat is een toneelstuk van A tot Z. De tering, dat is cynisch. Dan is het nòg erger met die relatie van TO dan ik al denk.
Helemaal cynisch bekeken: daar passen dat keihard huilen om je zin te krijgen ook wel bij.

Reddeloos verloren deze relatie. Scheiden, zo snel mogelijk.
babbeleo wijzigde dit bericht op 05-06-2020 09:33
0.04% gewijzigd
-Lucille- schreef:
05-06-2020 09:22
Omdat je nooit alles vindt in een partner. 100% match is het leukst natuurlijk. Maar realistisch? Nee.

Dus je hoopt op 100% maar neemt genoegen met 80%.
Maar als de seks al niet goed is in het begin, dan weet je dat dit een groot ding gaat worden in je relatie. Dat heeft niks met 80% te maken. Er ontbreekt dan iets fundamenteels.
Hij wil dingen dier nooit zijn geweest. Hij wil niet terug naar de situatie zoals die ooit was. Dat zou ik redelijk vinden, daar kun je over praten.

Maar hij wil iets nieuws. Hij wil begeerd worden, op ern manier waarop ze dat eerder nooit heeft gedaan. Hij vindt de seks zoals die vanaf het begin was opeens saai.

Dát is niet eerlijk dat is het eenzijdig veranderen van de voorwaarden.

De discussie gaat er niet over dat ze seks moet bieden, dat doet ze wel. Op de manier zoals ze gewend zijn.
Maar hij wil opeens meer en vindt dat ze daar in mee moet gaan omdat hij anders niet gelukkig genoeg is.
Alle reacties Link kopieren
JongeVaderVan3 schreef:
04-06-2020 15:48

Brief heb ik al een keer geprobeerd, toen kwam de respons dat ze zelf ook weleens had gedacht of ze niet aseksueel was.

Mijn voorzichtige conclusie op basis van wat je allemaal schrijft. Jullie liggen qua seksuele behoeften zover uit elkaar dat het nooit een ideale match zal worden.
Om dan toch in een relatie te kunnen blijven, moet je goed op de hoogte zijn van wat het met de ander doet, waar de onzekerheden en de frustraties liggen.

Als ik dan lees wat je schrijft over die brief, dan koppel je dat gelijk aan haar vermeende a-seksualiteit. Ik denk dat je dan de verkeerde brief hebt geschreven. De brief ging misschien over verwachtingen die je van haar hebt.
Ik denk dat als eerste stap het nu beter is om los van verwachtingen uitleg te geven over wat je nodig hebt en acceptatie daarvoor krijgen. Dat zou ik samen met haar en een seksuoloog of relatietherapeut doen.
Daar zou ik dan niet heen gaan voor een oplossing, maar met name om samen tot de conclusie te durven komen dat het geen ideale match is.
Vervolgens om erachter te komen wat ieder van jullie nodig heeft.
En van daar uit kijken of je verder kunt en wat voor 'oplossingen' er zijn. Makkelijk wordt het niet, maar langer wegkijken gaat jullie opbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven