Verlangen naar oprechte intimiteit

04-06-2020 14:31 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! Graag wil ik mijn hart even luchten door dit verhaal van mij af te schrijven.

Ik ben een man van 28 met vriendin (27), 3 super lieve dochters (6, 3 en 2), huis, vrienden, werk, alles op orde en grotendeels ook gelukkig, maar nu mis ik dus 1 dingetje en dat is het gevoel dat ik bemind wordt, dat het even om mij gaat.

Mijn vriendin is nooit echt een ster in bed geweest maar voordat we kinderen hadden deed ze soms nog haar best.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook ben opgehouden met elke keer maar proberen, strelen, kijken of ze misschien toch zin heeft of wilt maken. Maar na de zoveelste afwijking, met elke keer een excuus, bescherm ik mezelf voor de pijn van afwijzing door maar niet te proberen.
Ze zegt zelf nooit echt de behoefte te hebben, maar als we het eenmaal doen vindt ze het wel lekker en is ze ook wel nat enzo.

Onze routine is ook heel eenzijdig, alleen maar op haar gericht. Vroeger toen ik nog probeerde zag dat er zo uit: ze ligt altijd met haar rug naar mij toe, dan mag ik eerst minimaal een kwartier kriebelen voor ze ook maar denkt aan omdraaien. Dan ligt ze op haar rug en zo blijft ze liggen ook, ik kan haar opwarmen door over te gaan op haar erogene zones. Ik hou van beffen, dan wordt ze helemaal gek en dat doet mij dan weer goed. Tot het punt dat ze mij in haar wilt, dan trekt ze mij zo half op zich (kom schatje zegt ze dan hijgend). Zodra ze is klaargekomen is het ook klaar, meestal komen we wel zo ongeveer samen en is ze klaar.
Dan ligt ik weer de halve nacht wakker te balen, teleurgesteld, soms boos, vaak door onbegrip hoe ze zo egoïstisch kan zijn.

In die 10 jaar samen heb ik het natuurlijk meerdere malen geprobeerd te bespreken. Nu praat zij niet makkelijk over zichzelf of seks dus dit is al een hele opgave.
Heb alles al gehoord ; ik weet niet zo goed wat ik moet doen (dat dus maar uitgelegd, andere keer maar filmpje opgezocht) ..
Als je met mij bezig bent dan zit ik daar zo in dan vergeet ik jou (maar als ik niks doe doen we het simpelweg niet)..
Moe, stress door werk, school en/of kinderen.
In ons laatste gesprek hierover zei ze dat ze wel een keer had gedacht of ze niet aseksueel was. Maar dat was ze niet want als we het doen vindt ze het wel fijn.
Nou daar ben ik mooi mee geholpen.

Het is ook niet dat ik hele rare dingen wil. Wil gewoon ook gestreeld worden, aangeraakt, afgetrokken, gepijpt, ander standje.
Maakt niet uit als het maar meer in balans komt dan nu.

Ik weet niet meer wat ik moet,
Merk dat ik vaker chagrijnig ben om kleine dingen, nietszeggende dingen die ik vroeger hard zou weglachen.
Ben veel somberder, vorig jaar tegen depressie aangezeten.

Wil graag die vrolijke, creatieve, gezellige vader weer zijn die ik nu langzaam uit het oog verlies.

Al met al een heel verhaal. Ik hoop dat jullie bruikbare tips of verhalen hebben.

Groetjes, JongeVaderVan3
Alle reacties Link kopieren
123smile schreef:
05-06-2020 09:31
Volgens mij zit nog groot gebied tussen een keer de leiding nemen, dominanter zijn, aansturen op je eigen behoeftes en een verkrachting.
Nu hebben ze toch ook sex in vorm van laten likken en plat op de rug liggen. Wat is mis mee om de stoute schoenen aan te trekken en dat op andere plek (douche, keuken, bank) te doen wat misschien ook wat variatie oplevert.
Tijdens beffen naar 69 te gaan en eens kijken wat er gebeurt.
Tijdens seks te stoppen, zelf op je rug gaan liggen en je partner op je te trekken.

Als ze op moment nee zegt verbaal en/of non verbaal en je gaat stug door is natuurlijk een ander verhaal.

Misschien zijn mijn grenzen ook wel anders, zoveel mensen zoveel wensen.
Jij zegt: Duw haar in een ander standje, gooi haar in de boeien.

je zult het vast anders bedoelen, maar als TO dat het zijn vrouw doet, is het toch echt verkrachting
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 09:34
Hij wil dingen dier nooit zijn geweest. Hij wil niet terug naar de situatie zoals die ooit was. Dat zou ik redelijk vinden, daar kun je over praten.

Maar hij wil iets nieuws. Hij wil begeerd worden, op ern manier waarop ze dat eerder nooit heeft gedaan. Hij vindt de seks zoals die vanaf het begin was opeens saai.

Dát is niet eerlijk dat is het eenzijdig veranderen van de voorwaarden.

De discussie gaat er niet over dat ze seks moet bieden, dat doet ze wel. Op de manier zoals ze gewend zijn.
Maar hij wil opeens meer en vindt dat ze daar in mee moet gaan omdat hij anders niet gelukkig genoeg is.
Een rare denktrant van dat 'het is niet eerlijk'. Alles moet zo blijven zoals het was en zeker niet 'opeens' veranderen.

1 van de 2 is ontevreden in de relatie, dat gum je niet uit door de aanschaf van een motor.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 09:20
Omdat zij het probleem niet heeft. Zij heeft gewoon een relatie, een huis, compleet gezin, mogelijk zijn inkomen een stuk hoger, en dat gezeur om seks wordt vanzelf minder als je het maar negeert of drama schopt
dat stuk snap ik, maar als mijn man (over welk onderwerp dan ook) gaat lopen zeiken/drammen, dan ben ik echt bij hem weg
(andersom ook hoor)
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:33
Maar als de seks al niet goed is in het begin, dan weet je dat dit een groot ding gaat worden in je relatie. Dat heeft niks met 80% te maken. Er ontbreekt dan iets fundamenteels.
Maar in het begin vergoelijk je nog veel, ben je verliefd etc
Zij doet wat meer haar best, hij denkt: ze moet nog beetje loskomen
etcetc

En dan komen de kinderen en gooit zij het op: ben moe
Voor je het weet, ben je tien jaar verder, de kinderen zijn groot, de seks is dood

Ik denk, dat het een breekmoment is, voor de relatie
babbeleo schreef:
05-06-2020 09:41
Een rare denktrant van dat 'het is niet eerlijk'. Alles moet zo blijven zoals het was en zeker niet 'opeens' veranderen.

1 van de 2 is ontevreden in de relatie, dat gum je niet uit door de aanschaf van een motor.
Dan moet hij weg gaan. Maar hij moet niet doen alsof het door haar komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor jullie beiden dat jullie niet dezelfde behoeftes hebben. Het is al eerder gevraagd, is ze aan de pil? Hoe groot is het verschil met toen ze niet aan de pil was ivm kinderwens?

Hier weet ik uit eigen ervaring dat de pil enorme invloed heeft op mijn libido. Zonder pil is mijn libido hoger als dat van mijn man. Maar niet zo een groot verschil als bij jullie. Met pil is het libido van mijn man juist hoger en klinkt gek, ik moest dan ook vrij weinig van hem hebben.

Ik zou toch het gesprek nog eens aan gaan samen. En ook aangeven dat ze zeker verdrietig mag zijn en dat mag uiten, maar dat jij ook je gevoel hebt en daar over wil praten.
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:45
Maar in het begin vergoelijk je nog veel, ben je verliefd etc
Zij doet wat meer haar best, hij denkt: ze moet nog beetje loskomen
etcetc

En dan komen de kinderen en gooit zij het op: ben moe
Voor je het weet, ben je tien jaar verder, de kinderen zijn groot, de seks is dood

Ik denk, dat het een breekmoment is, voor de relatie
Valt mij op dat veel vrouwen dit doen. Geen seks meer hebben en de kinderen worden als excuus aangehaald, terwijl... als je echt gek op elkaar bent en je bent allebei geil, dan zorg je er wel voor dat je samen regelmatig seks hebt.

Ik snap daar dus helemaal niks van, dat het zoveel voorkomt in lange relaties, sommigen stellen het zelfs als gegeven. Dat staat zo ver van me af.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
05-06-2020 09:46
Wat vervelend voor jullie beiden dat jullie niet dezelfde behoeftes hebben. Het is al eerder gevraagd, is ze aan de pil? Hoe groot is het verschil met toen ze niet aan de pil was ivm kinderwens?

Hier weet ik uit eigen ervaring dat de pil enorme invloed heeft op mijn libido. Zonder pil is mijn libido hoger als dat van mijn man. Maar niet zo een groot verschil als bij jullie. Met pil is het libido van mijn man juist hoger en klinkt gek, ik moest dan ook vrij weinig van hem hebben.

Ik zou toch het gesprek nog eens aan gaan samen. En ook aangeven dat ze zeker verdrietig mag zijn en dat mag uiten, maar dat jij ook je gevoel hebt en daar over wil praten.
de pil heeft invloed op je libido, maar zeker niet alles
Vrouwen neuken niet alleen als ze vruchtbaar zijn, mensen hebben geen krolsheid, zoals andere dieren, nodig

en vooral als stoppen met de pil stress meebrengt, gaat het geen verlichting bieden
-Lucille- schreef:
05-06-2020 09:34
Hij wil dingen dier nooit zijn geweest. Hij wil niet terug naar de situatie zoals die ooit was. Dat zou ik redelijk vinden, daar kun je over praten.

Maar hij wil iets nieuws. Hij wil begeerd worden, op ern manier waarop ze dat eerder nooit heeft gedaan. Hij vindt de seks zoals die vanaf het begin was opeens saai.

Dát is niet eerlijk dat is het eenzijdig veranderen van de voorwaarden.

De discussie gaat er niet over dat ze seks moet bieden, dat doet ze wel. Op de manier zoals ze gewend zijn.
Maar hij wil opeens meer en vindt dat ze daar in mee moet gaan omdat hij anders niet gelukkig genoeg is.
Wat een onzin. In een lange relatie kun je niet teruggrijpen naar ‘zo was het toen het begon dus dat blijft zo’

Als je je relatie begon op je 18e dan heb je totaal andere behoeftes, overtuigingen en verwachtingen dan op je 36e, dus hoezo mag je tussendoor niet bespreken wat je behoeftes en verwachtingen zijn?

Er kan van álles gebeuren in die periode en je bent beide niet de persoon die je 15 jaar daarvoor was. Dan is het toch volkomen logisch dat je ‘iets nieuws’ wilt zoals jij het beschrijft? Je bent een totaal nieuw mens geworden, hebt dingen ontdekt, geleerd en je kijkt er anders naar. Dus dat mag je dan toch bespreken? Een relatie staat of valt met het vermogen van beide partners om dat te kunnen, verbinding te blijven zoeken ookal veranderen de omstandigheden, wensen en behoeftes
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 09:45
Dan moet hij weg gaan. Maar hij moet niet doen alsof het door haar komt.
Het er niet over hebben? Niet bespreekbaar proberen te maken?
Gewoon weg gaan, punt!

Ze is toch echt 100% onderdeel van de relatie hoor. Zij mag ook bespreekbaar maken wat zij volgens jou zo intens ervaart dat denkt dat ze tekort schiet of het gesprek door hem gestart aangaan hoor. Niet je kop in het zand steken om even niet de realiteit onder ogen te zien dat je geen match bent met je man.
Nou wel volwassen doen he.
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:48
Valt mij op dat veel vrouwen dit doen. Geen seks meer hebben en de kinderen worden als excuus aangehaald, terwijl... als je echt gek op elkaar bent en je bent allebei geil, dan zorg je er wel voor dat je samen regelmatig seks hebt.

Ik snap daar dus helemaal niks van, dat het zoveel voorkomt in lange relaties, sommigen stellen het zelfs als gegeven. Dat staat zo ver van me af.
Wil je anders even de ruimte om je perfecte leven te etaleren?
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:48
Valt mij op dat veel vrouwen dit doen. Geen seks meer hebben en de kinderen worden als excuus aangehaald, terwijl... als je echt gek op elkaar bent en je bent allebei geil, dan zorg je er wel voor dat je samen regelmatig seks hebt.

Ik snap daar dus helemaal niks van, dat het zoveel voorkomt in lange relaties, sommigen stellen het zelfs als gegeven. Dat staat zo ver van me af.
ik ook niet, maar daar heeft TO niet zo veel aan

Gebrek aan seks heeft vaak onderliggende oorzaken, gebrek aan seks is vaak ook niet het grootste probleem, er niet over willen praten wel

TO zit in een relatie die al stuk is
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:49
de pil heeft invloed op je libido, maar zeker niet alles
Vrouwen neuken niet alleen als ze vruchtbaar zijn, mensen hebben geen krolsheid, zoals andere dieren, nodig

en vooral als stoppen met de pil stress meebrengt, gaat het geen verlichting bieden
Nou... ik heb toch echt vooral veel zin wanneer ik ovuleer en ik voel me echt een beetje aseksueel de dagen voordat ik ongesteld moet worden. Natuurlijk spelen andere zaken wel mee, aantrekkingskracht bijvoorbeeld. Ik verwacht ook niet dat ze opeens wel wil gaan pijpen als ze stopt met de pil.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:40
Jij zegt: Duw haar in een ander standje, gooi haar in de boeien.

je zult het vast anders bedoelen, maar als TO dat het zijn vrouw doet, is het toch echt verkrachting
Je hebt gelijk, had misschien wat meer toelichting nodig. :bonk:

Maar bedoel natuurlijk dat als praten, schrijven niet gewenste effect heeft je ook gewoon wat anders kan proberen en kijken hoe dat uitpakt.
Een paar boeien kan je ook tijdens massage omdoen, dat hoeft natuurlijk niet aan verwarmingsbuis en geforceerd erop los gaan.
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 09:53
Wil je anders even de ruimte om je perfecte leven te etaleren?
Wat is er perfect aan regelmatig seks hebben met je eigen man?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
05-06-2020 09:57
Nou... ik heb toch echt vooral veel zin wanneer ik ovuleer en ik voel me echt een beetje aseksueel de dagen voordat ik ongesteld moet worden. Natuurlijk spelen andere zaken wel mee, aantrekkingskracht bijvoorbeeld. Ik verwacht ook niet dat ze opeens wel wil gaan pijpen als ze stopt met de pil.
maar wees maar blij, dat je na de overgang gewoon zin houdt hoor
anders zouden er veel meer echtscheidingen zijn van 50+ers
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:59
maar wees maar blij, dat je na de overgang gewoon zin houdt hoor
anders zouden er veel meer echtscheidingen zijn van 50+ers
Ja, dat hoop ik dus. Omdat ik merk dat mijn libido mijn cyclus volgt ben ik daar soms een beetje bang voor.
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:58
Wat is er perfect aan regelmatig seks hebben met je eigen man?
Het is minder perfect dat jij onder deze en al je vorige nicks complete topics naar je toe trekt om te vertellen hoe goed jij het doet en dat je toch niet snapt dat anderen het niet net zo goed doen. Jij helpt zelden een to, je etaleert alleen jezelf.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 09:49
de pil heeft invloed op je libido, maar zeker niet alles
Vrouwen neuken niet alleen als ze vruchtbaar zijn, mensen hebben geen krolsheid, zoals andere dieren, nodig

en vooral als stoppen met de pil stress meebrengt, gaat het geen verlichting bieden
Dat klopt. Maar sommige vrouwen reageren heel heftig op de hormonen. Bij mij zijn we er achter gekomen toen een eerste kindje wenselijk was. Maar toen gedacht ach kan idd door de situatie komen. Daarna weer aan de pil, 2e kindje was wenselijk dus weer met de pil gestopt, na de 2e weer aan de pil, en we merkten echt verschil. Daarna gestopt om het te testen.....en ja hoor het is echt een groot verschil. Ben er ook niet meer aan begonnen. Toen we zeker wisten dat ons gezin compleet was ( en ook goed nagedacht over de toekomst stel je zou uit elkaar gaan ofzo) heeft mijn man zich laten steriliseren.

Ik weet dat meerdere mensen in mijn omgeving dit ervaren hebben met de pil. Het hoeft niet de oorzaak te zijn, maar kan zeker een aandeel hebben.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 09:48
Valt mij op dat veel vrouwen dit doen. Geen seks meer hebben en de kinderen worden als excuus aangehaald, terwijl... als je echt gek op elkaar bent en je bent allebei geil, dan zorg je er wel voor dat je samen regelmatig seks hebt.

Ik snap daar dus helemaal niks van, dat het zoveel voorkomt in lange relaties, sommigen stellen het zelfs als gegeven. Dat staat zo ver van me af.
Ik herken het wel. Moeizame zwangerschap en of bevalling, slapeloze nachten, onzekerheid over je lichaam, anticonceptie die de boel plat legt. Voor je het weet heb je weken /maanden niet geneukt zakt libido helemaal naar 0 en zit je in de sleur. Zeker als je beide geen moeite doet daaruit te stappen. Ben je nog wel gek op elkaar maar is geilheid verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
05-06-2020 09:57
Nou... ik heb toch echt vooral veel zin wanneer ik ovuleer en ik voel me echt een beetje aseksueel de dagen voordat ik ongesteld moet worden. Natuurlijk spelen andere zaken wel mee, aantrekkingskracht bijvoorbeeld. Ik verwacht ook niet dat ze opeens wel wil gaan pijpen als ze stopt met de pil.
Dit heb ik ook. Na mijn ovulatie ben ik toch wat minder enthousiast om te deepthroaten zeg maar...
Th∅rdis schreef:
05-06-2020 09:52
Wat een onzin. In een lange relatie kun je niet teruggrijpen naar ‘zo was het toen het begon dus dat blijft zo’

Als je je relatie begon op je 18e dan heb je totaal andere behoeftes, overtuigingen en verwachtingen dan op je 36e, dus hoezo mag je tussendoor niet bespreken wat je behoeftes en verwachtingen zijn?

Er kan van álles gebeuren in die periode en je bent beide niet de persoon die je 15 jaar daarvoor was. Dan is het toch volkomen logisch dat je ‘iets nieuws’ wilt zoals jij het beschrijft? Je bent een totaal nieuw mens geworden, hebt dingen ontdekt, geleerd en je kijkt er anders naar. Dus dat mag je dan toch bespreken? Een relatie staat of valt met het vermogen van beide partners om dat te kunnen, verbinding te blijven zoeken ookal veranderen de omstandigheden, wensen en behoeftes
Eens. Hij mag dingen willen. En zij mag dingen niet willen. Waarom is zijn wens belangrijker dan haar wens?

Je kunt de ander niet dwingen om mee te veranderen, en dan in het verstandig om uit elkaar te gaan. I.p.v. langdurige nukkigheid om toch te krijgen wat je wilt (nu zijn ze beide nukkig).

En dan ook écht uit elkaar gaan, dus niet die loze dreiging om toch nog je zin te krijgen. Dat is gewoon chantage.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 09:12
Bovendien kan je praten tot je een ons weegt, daar verandert meestal je libido niet van. Kan me goed indenken dat je op den duur je maag vol hebt van die gesprekken. De conclusie is namelijk toch altijd dat zij tekortschiet en hem teleurstelt, en als kers op de taart misschien ook nog wel wat dreigementen.
Blijft over dat man out of the blue zijn stelling: "ik ga van je scheiden want je wilt nooit neuken" poneert.

Ik zou als vrouw wel even staan te kijken als dat nooit (meer?) een onderwerp is geweest!
En zo doen we het niet snel goed.
...
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dan ook het verschil in libido. Het is in onze maatschappij nogal vaak zo dat een hoog libido of mannelijk libido gezien wordt als normaal en goed en een 'laag' libido, daar moet wat aan gedaan worden.

Sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan seks, daar is niks mis mee en als de vrouw van TO daar zelf ook oké mee is is er geen reden om het te proberen veranderen.

Als je dan geen match bent op dat vlak, dan moet daar toch een oplossing voor komen waar beide partijen blij mee zijn. Het is nogal lullig om te doen alsof het allemaal haar schuld is en ze één of ander koud ijskonijn is, en zij zich vooral maar aan moet passen en 'beter haar best moet doen.'

Door het zogenaamde zin maken en doen alsof (want dat wil TO eigenlijk, dat ze het toneelspel beter speelt) wordt de afkeer van seks alleen maar groter.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
05-06-2020 11:19
Het probleem is dan ook het verschil in libido. Het is in onze maatschappij nogal vaak zo dat een hoog libido of mannelijk libido gezien wordt als normaal en goed en een 'laag' libido, daar moet wat aan gedaan worden.

Sommige mensen hebben gewoon minder behoefte aan seks, daar is niks mis mee en als de vrouw van TO daar zelf ook oké mee is is er geen reden om het te proberen veranderen.

Als je dan geen match bent op dat vlak, dan moet daar toch een oplossing voor komen waar beide partijen blij mee zijn. Het is nogal lullig om te doen alsof het allemaal haar schuld is en ze één of ander koud ijskonijn is, en zij zich vooral maar aan moet passen en 'beter haar best moet doen.'

Door het zogenaamde zin maken en doen alsof (want dat wil TO eigenlijk, dat ze het toneelspel beter speelt) wordt de afkeer van seks alleen maar groter.

Het lijkt me goed om in een relatie dan allebei wat water bij de wijn te doen. Degene met het hoge libido blijft wat tekort komen en degene met het lage libido zal wat vaker kunnen toegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven