Verlangen naar oprechte intimiteit

04-06-2020 14:31 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! Graag wil ik mijn hart even luchten door dit verhaal van mij af te schrijven.

Ik ben een man van 28 met vriendin (27), 3 super lieve dochters (6, 3 en 2), huis, vrienden, werk, alles op orde en grotendeels ook gelukkig, maar nu mis ik dus 1 dingetje en dat is het gevoel dat ik bemind wordt, dat het even om mij gaat.

Mijn vriendin is nooit echt een ster in bed geweest maar voordat we kinderen hadden deed ze soms nog haar best.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook ben opgehouden met elke keer maar proberen, strelen, kijken of ze misschien toch zin heeft of wilt maken. Maar na de zoveelste afwijking, met elke keer een excuus, bescherm ik mezelf voor de pijn van afwijzing door maar niet te proberen.
Ze zegt zelf nooit echt de behoefte te hebben, maar als we het eenmaal doen vindt ze het wel lekker en is ze ook wel nat enzo.

Onze routine is ook heel eenzijdig, alleen maar op haar gericht. Vroeger toen ik nog probeerde zag dat er zo uit: ze ligt altijd met haar rug naar mij toe, dan mag ik eerst minimaal een kwartier kriebelen voor ze ook maar denkt aan omdraaien. Dan ligt ze op haar rug en zo blijft ze liggen ook, ik kan haar opwarmen door over te gaan op haar erogene zones. Ik hou van beffen, dan wordt ze helemaal gek en dat doet mij dan weer goed. Tot het punt dat ze mij in haar wilt, dan trekt ze mij zo half op zich (kom schatje zegt ze dan hijgend). Zodra ze is klaargekomen is het ook klaar, meestal komen we wel zo ongeveer samen en is ze klaar.
Dan ligt ik weer de halve nacht wakker te balen, teleurgesteld, soms boos, vaak door onbegrip hoe ze zo egoïstisch kan zijn.

In die 10 jaar samen heb ik het natuurlijk meerdere malen geprobeerd te bespreken. Nu praat zij niet makkelijk over zichzelf of seks dus dit is al een hele opgave.
Heb alles al gehoord ; ik weet niet zo goed wat ik moet doen (dat dus maar uitgelegd, andere keer maar filmpje opgezocht) ..
Als je met mij bezig bent dan zit ik daar zo in dan vergeet ik jou (maar als ik niks doe doen we het simpelweg niet)..
Moe, stress door werk, school en/of kinderen.
In ons laatste gesprek hierover zei ze dat ze wel een keer had gedacht of ze niet aseksueel was. Maar dat was ze niet want als we het doen vindt ze het wel fijn.
Nou daar ben ik mooi mee geholpen.

Het is ook niet dat ik hele rare dingen wil. Wil gewoon ook gestreeld worden, aangeraakt, afgetrokken, gepijpt, ander standje.
Maakt niet uit als het maar meer in balans komt dan nu.

Ik weet niet meer wat ik moet,
Merk dat ik vaker chagrijnig ben om kleine dingen, nietszeggende dingen die ik vroeger hard zou weglachen.
Ben veel somberder, vorig jaar tegen depressie aangezeten.

Wil graag die vrolijke, creatieve, gezellige vader weer zijn die ik nu langzaam uit het oog verlies.

Al met al een heel verhaal. Ik hoop dat jullie bruikbare tips of verhalen hebben.

Groetjes, JongeVaderVan3
Of dan dus: je geeft me meer seks of ik ben weg. Ja, daar word je nat van :lol:
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-06-2020 13:31
Of dan dus: je geeft me meer seks of ik ben weg. Ja, daar word je nat van :lol:
Waarom ben je schuchter om onder ogen te zien dat de relatie naar z'n grootje is?
Je steekt liever je kop in het zand?

Als je niet over breekpunten in een relatie wilt praten speel je wel verstoppertje.
Je kunt bang zijn voor de waarheid, maar dan moet je dat toch nog wel proberen te bespreken?
Als dat onoverbrugbaar is dan rest er niets anders dan uit elkaar gaan.

Is toch raar als je dan achteraf te horen krijgt dat er iets zo hoog zat bij de ander maar dat dat niet verteld werd.
Boem doei ik ben weg. En je had niks door waarom.
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-06-2020 13:43
Waarom ben je schuchter om onder ogen te zien dat de relatie naar z'n grootje is?

en toch he?
grote kans dat hij (en we hebben een vergelijkbaar topic lopen) gewoon bij haar blijft
Zoals het overgrote deel van de mannen in een sexloze/sexarme relatie
babbeleo schreef:
05-06-2020 13:43
Waarom ben je schuchter om onder ogen te zien dat de relatie naar z'n grootje is?
Je steekt liever je kop in het zand?

Als je niet over breekpunten in een relatie wilt praten speel je wel verstoppertje.
Je kunt bang zijn voor de waarheid, maar dan moet je dat toch nog wel proberen te bespreken?
Als dat onoverbrugbaar is dan rest er niets anders dan uit elkaar gaan.

Is toch raar als je dan achteraf te horen krijgt dat er iets zo hoog zat bij de ander maar dat dat niet verteld werd.
Boem doei ik ben weg. En je had niks door waarom.
Haha, mij relatie is prima. De seks ook.

En toch kan ik me inleven in de vrouw van TO.

Een lager libido is geen pikstraf, je kunt seks niet eisen, het wordt niet beter na zeuren.
Dus als je te weinig seks hebt, heb je drie opties:

Blijven en niet zeuren
Weg gaan
Open huwelijk (met instemming partner)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-06-2020 13:48
en toch he?
grote kans dat hij (en we hebben een vergelijkbaar topic lopen) gewoon bij haar blijft
Zoals het overgrote deel van de mannen in een sexloze/sexarme relatie
Je vermoedt dat het geen breekpunt is? Tja, kan best zijn bij deze TO die in geen velden of wegen meer te bekennen is.

Ik val bij deze topics wel van de ene verbazing in de andere wat betreft dames die best boude beweringen doen.
Heeft -zo vermoed ik- niet eens te maken met wat TO letterlijk zegt, maar meer een invulling uit het persoonlijk leven van de posters hierzo.

Ik laat het maar verder rusten dan. Succes allemaal.
1000 gevoelens en daarmee meningen hiero. Beste raadgever imo is een rationele en kies er een die bij je past.
1) Ik zou serieus relatie therapie overwegen. Jullie willen beide samen verder en dat is een serieuze oplossing voor jullie probleem. Ze helpen ook bij sex! Wil 1 v/d 2 niet zou ik me af vragen of de ander voldoende aan jullie relatie wil werken?
2) Niet? Kies voor jezelf!!! Ga uit elkaar, hoe moeilijk ook of doe op z'n minst wat goed voelt om de situatie te veranderen!
3) Of accepteer zoals het gaat als de liefde sterk genoeg is.
3b) Stiekem met een ander is nog een optie maar bedenk hoeveel je de ander daarmee kan kwetsen als het uit komt en wil je dat?

Raadpleeg een vriend, hij kent je het beste en weet ook wie je bent, wat je misschien wil. Maar kies voor jezelf...
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
05-06-2020 09:29
Hihi :hihi: dat tegelijkertijd klaarkomen vind ik ook altijd wel een sterke.
Oprechte vraag: Wat bedoel je daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
05-06-2020 11:51
Je komt samen klaar en gaat dan de hele nacht boos zijn dat ze zo egoistisch is?? Ik zou je verhaal snappen als jij alleen haar laat klaarkomen en jij niet aan je trekken komt, maar dit gaat nergens over.
Als je goed leest is dat ook niet waar het wrikt. Hij vindt het alleen niet fijn dat zij nooit eens aandacht aan hem besteed en dat hij altijd exact dezelfde routine moet volgen om haar te pleasen. En hij eigenlijk degene is die alles moet doen voor hun gezamelijke sex?
Zij vindt het blijkbaar wel zo fijn dat hij zoveel aandacht aan haar besteed, om haar op te warmen, te pleasen en haar tot een orgasme brengen.
Wat is er fout aan dat hij dat ook weleens mee wil maken?

Toch vreemd dit: Zij bepaalt dat hij bij iedere vrijpartij voor haar moet zorgen, maar als hij vraagt of zij ook wat aandacht aan hem wil besteden is dat verkeerd. Hoe kan het nu gezond zijn om altijd op deze manier sex te hebben?

En wat is er fout aan je in een liefdesrelatie begeerd willen voelen? Je kunt het zeker niet afdwingen en ook niet verlangen van de ander, en die ander kan zichzelf ook niet dwingen.
Maar als het begeren altijd maar van een kant komt, lijkt mij dat niet gezond voor de lange duur voor de intimiteit in een liefdesrelatie.
Het zou wel zo fijn zijn als daar ook over gesproken kan worden.

TO: ook mijn advies, en wat hier al meerdere keren vermeld is. Probeer anders eens om gewoon niet exact dezelfde routine te volgen.
Het kan misschien ook nog zo zijn dat ze onbewust wel verlangt naar verandering en dat ze het fijner vindt dat jij dat initiatief dan neemt, of dat ze misschien blij verrast is. Je kunt het allicht voorzichtig proberen.
anoniem_398006 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 11:20
0.03% gewijzigd
Babette2017 schreef:
05-06-2020 11:51
Je komt samen klaar en gaat dan de hele nacht boos zijn dat ze zo egoistisch is?? Ik zou je verhaal snappen als jij alleen haar laat klaarkomen en jij niet aan je trekken komt, maar dit gaat nergens over.
Ik vind het ook allemaal wel meevallen eigenlijk.
Huh? Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal hier lees, maar dan beter verwoord. Nou ja, ik heb 2 zoons thuis.

Ik lees hier even mee.
Robert2020 schreef:
25-06-2020 12:53
Huh? Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal hier lees, maar dan beter verwoord. Nou ja, ik heb 2 zoons thuis.

Ik lees hier even mee.
Hier staan heel veel verschillende invalshoeken. Alle kanten worden wel belicht. Ik ben heel benieuwd of je hierdoor nieuwe inzichten hebt gekregen, of het jouw standpunt juist bevestigd.

Laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
@TO. Heel herkenbaar dit. Ik ben al jaren samen met dezelfde partner, maar als het ging om seks dan knaagde er altijd wel iets. Nou had ik ook niet heel veel andere ervaring, maar ten opzichte van wat ik elders zag en las, dacht ik dat het wel veel beter moest kunnen.

Uiteindelijk heb ik dat niet thuis gevonden, maar buiten de deur. Niet fraai, daar ben ik heel eerlijk in, maar het heeft me echt de ogen geopend. Alle twijfels die ik gedurende al die jaren had opgebouwd waren in 1x weg. En dat voelde ontzettend goed. Met hernieuwd (zelf) vertrouwen ben ik de discussie aangegaan. Het is nog steeds niet helemaal wat ik ervan verwacht, maar goed, we hebben seks en het lijkt tenminste ergens op.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat dit helemaal niet over sex / neuken op zich, maar meer om aandacht naar hem toe. Voor en tijdens de sex dan wel te verstaan.

Cru gezegd: wat is het verschil tussen zijn vrouw en een opblaaspop? Neuken is leuk hoor, maar zou een resultante moeten zijn van een en ander en niet de volledige invulling van sex

Ik snap je dus wel. En tegelijkertijd, je was 20 (schat ik in) toen je een relatie kreeg met haar? Dan heb je nog niet veel ervaring gehad, schat ik zo in. Weinig vergelijkingsmateriaal. En wist je nog niet zelf heel goed wat je allemaal zou willen. Niets mis mee, maar dat wreekt zich nu dus
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Wauw, behalve Lucille niemand die zich verdiept in haar. Ik vind jouw tekst, TO, bijzonder laatdunkend over je vrouw. Nooit een ster in bed? Tja, jij ook niet als je haar niet verder kreeg dan deze riedel die je nu afsteekt.
Je profileert jezelf als slachtoffer, vergeet even dat zij wel drie kinderen gedragen en gebaard en wellicht gevoed heeft waarbij de laatste twee dicht op elkaar. Dat dit iets met haar doet, met haar lichaam doet, hoor ik je niet over.
Nee, jij wil neuken omdat jij je goed wil voelen en maakt het haar verantwoordelijkheid, tenslotte bef jij zo lekker..

Ik vind het gewoon sneu voor haar en gun haar een respectvollere partner. Iemand die praat zonder enkel eigenbelang, die wel echt wil weten wat haar opwindt. Zonder de teleurstelling en veroordeling die er duimendik bovenop ligt. Jij moet jezelf eens uit je slachtofferrolletje schoppen en eerlijk bekijken wat er speelt. In het besef dat je haar toch drie keer bevrucht hebt, ik weet niet hoe zij de verdere taakverdeling ziet? Of misschien is ze zo moe dat ze gewoon geen zin meer heeft? Of zio klaar met hoe jij met haar omgaat dat ze ook geen geilheid meer voelt?
Redenen te over, maar zolang jij zo laatdunkend over haar schrijft, niet naar jezelf kijkt en vooral het probleem bij je vrouw legt kan ik er alleen maar van hopen dat je tot inkeer komt. Experimenteren en oraten begint bij vertrouwen in de ander. Heeft ze duidelijk niet in je.
Alle reacties Link kopieren
Poezewiets schreef:
27-06-2020 01:31
Wauw, behalve Lucille niemand die zich verdiept in haar. Ik vind jouw tekst, TO, bijzonder laatdunkend over je vrouw. Nooit een ster in bed? Tja, jij ook niet als je haar niet verder kreeg dan deze riedel die je nu afsteekt.
Je profileert jezelf als slachtoffer, vergeet even dat zij wel drie kinderen gedragen en gebaard en wellicht gevoed heeft waarbij de laatste twee dicht op elkaar. Dat dit iets met haar doet, met haar lichaam doet, hoor ik je niet over.
Nee, jij wil neuken omdat jij je goed wil voelen en maakt het haar verantwoordelijkheid, tenslotte bef jij zo lekker..

Ik vind het gewoon sneu voor haar en gun haar een respectvollere partner. Iemand die praat zonder enkel eigenbelang, die wel echt wil weten wat haar opwindt. Zonder de teleurstelling en veroordeling die er duimendik bovenop ligt. Jij moet jezelf eens uit je slachtofferrolletje schoppen en eerlijk bekijken wat er speelt. In het besef dat je haar toch drie keer bevrucht hebt, ik weet niet hoe zij de verdere taakverdeling ziet? Of misschien is ze zo moe dat ze gewoon geen zin meer heeft? Of zio klaar met hoe jij met haar omgaat dat ze ook geen geilheid meer voelt?
Redenen te over, maar zolang jij zo laatdunkend over haar schrijft, niet naar jezelf kijkt en vooral het probleem bij je vrouw legt kan ik er alleen maar van hopen dat je tot inkeer komt. Experimenteren en oraten begint bij vertrouwen in de ander. Heeft ze duidelijk niet in je.

Letterlijk dit!

Hoe is de situatie nu tussen jullie?
Weet niet hoor. Ik heb er altijd een gruwelijke hekel aan als 1 van de 2 partners voor de ander bepaald dat er geen seks komt/mag zijn. Niet dat seks een recht is om maar af te eisen, maar ik vind het niet oké om iemand seks te ontzeggen (terwijl diegene daar wel behoefte aan heeft). Gewoon niet oké. Waarom zou een ander (in dit geval ook nog wel je partner!) mogen beslissen dat er voor jou geen of slechte seks in zit? Vind ik raar. Heel raar.
Ik was zelf na het baren van een kind ook niet het meest libido verhogende persoon wat er op 2 benen rondliep. Had er gewoon echt vet geen zin in. En dat had z’n redenen. Je kunt dan als man niks afdwingen, maar wel op z’n minst een gesprek voeren en kijken hoe het anders kan in de toekomst. Of kijken hoe de ander wel aan z’n trekken komt. Jaren terug wel eens in een relatie gezeten dat mannelijke partner 9 van de 10 keer niet wilde. Dus andersom ken ik ook. Helaas. Niet tof.
Seks is gewoon iets waar veel mensen behoefte aan hebben. En ja, je gaat niet dood zonder, maar ik vind niet dat de andere partij zich dan maar moet schikken en niks in te brengen heeft.
rozekoek1988 schreef:
02-07-2020 21:36
Weet niet hoor. Ik heb er altijd een gruwelijke hekel aan als 1 van de 2 partners voor de ander bepaald dat er geen seks komt/mag zijn. Niet dat seks een recht is om maar af te eisen, maar ik vind het niet oké om iemand seks te ontzeggen (terwijl diegene daar wel behoefte aan heeft). Gewoon niet oké. Waarom zou een ander (in dit geval ook nog wel je partner!) mogen beslissen dat er voor jou geen of slechte seks in zit? Vind ik raar. Heel raar.
Ik was zelf na het baren van een kind ook niet het meest libido verhogende persoon wat er op 2 benen rondliep. Had er gewoon echt vet geen zin in. En dat had z’n redenen. Je kunt dan als man niks afdwingen, maar wel op z’n minst een gesprek voeren en kijken hoe het anders kan in de toekomst. Of kijken hoe de ander wel aan z’n trekken komt. Jaren terug wel eens in een relatie gezeten dat mannelijke partner 9 van de 10 keer niet wilde. Dus andersom ken ik ook. Helaas. Niet tof.
Seks is gewoon iets waar veel mensen behoefte aan hebben. En ja, je gaat niet dood zonder, maar ik vind niet dat de andere partij zich dan maar moet schikken en niks in te brengen heeft.
Ja, dat is nu het lastige als je allebei totaal anders er tegenaan kijkt. Het is voor mij nu 3 weken geleden dat we voor het laatst seks hebben gehad en we zitten nu net onder het niveau van vorig jaar. Het klinkt triest, maar ik heb het maar zitten turven. We komen op 26x per jaar. Dat komt gedeeltelijk omdat ze (ik reken dat dan weer net niet uit) de vakantie (2 weken) altijd (onbewust zegt ze) plant in de periode dat ze ongesteld is (wat een week duurt) en vorig jaar zijn we 2x 2 weken op vakantie gegaan met onze kinderen.
Vraag ik of we daar rekening mee kunnen houden (ook voor haar fijn lijkt mij sowieso om dat niet in een vreemde omgeving te hebben), dan wordt dat afgedaan als "onzin".

Elke keer wanneer ik een toespeling doe, wordt ze chagrijnig. Vragen wat zij wil heeft geen zin, want dan wil ze het er niet over hebben. Dan krijg je een "jij wilt of denkt maar aan 1 ding". Die uitspraak wordt ook gedaan als ik een totaal niet-gerelateerde opmerking plaats.
Erger is nog dat ik steeds meer het idee heb dat ik wat van onze relatie probeer te maken (buiten seks om), maar dat knuffelen en andere intimiteit er gewoon niet in schijnt te zitten.
Op dit moment wordt er veel ge' Netflixt en weinig gechillt zeg maar (buiten dat alleen maar naar Netflix kijken nadat de kinderen op bed zijn supersaai begint te worden, maar ze wil niets anders)

Misschien is het gewoon wel zo dat je als je in een relatie bent totaal matcht op heel veel gebieden, maar dat het in dit geval totaal niet zo is.
Kan ook zijn dat onze karakters gewoon wat botsen soms. Ik ben vrij gevoelig en houd van romantiek en mijn vrouw is een nuchtere Hollandse vrouw (niet "pittig kort", maar wel lekker recht-door-zee) die haar afstand nodig heeft.

"Weet niet hoor. Ik heb er altijd een gruwelijke hekel aan als 1 van de 2 partners voor de ander bepaald dat er geen seks komt/mag zijn"
Deze uitspraak klinkt heel leuk, maar feit is dat het in de praktijk wel vaak voorkomt. Ik weet niet of dat een reden is voor de vele scheidingen, maar ik zou dat zelf graag willen voorkomen.

Seks hoeft ook niet de enige reden te zijn. Afgelopen weekend ging ik met mijn vrienden voor het eerst in 2 of 3 jaar (ik weet het zelfs niet meer) naar de kroeg en zoals altijd zegt ze weer "ja, is goed". Bij thuiskomst (net als altijd in het verleden) zit ze mij op te wachten, krijg ik te horen "dat wij toch geen pubers meer zijn". Ze wil zelf niet uit (niet met mij, maar ook niet met vriendinnen. De mannen van de vriendinnen hebben er samen met mij van alles aan gedaan om dat wel voor elkaar te krijgen maar zonder succes) en van mij mag ze alles. Ik zorg wel voor de kinderen, maar ze wil het niet eens.
Ja, dan ben je er soms toch echt wel klaar mee....ook met de relatie.

Soms denk ik:"ik laat het los en wacht op initiatief van haar kant", maar je kan wel raden wat er dan gebeurt. Dat levert dus alleen frustratie van mijn kant en geen genegenheid, knuffelen en zeker geen seks (dat laatste is zeker geen doel, maar het zou soms wel fijn zijn).

Alle tips op dit forum ten spijt (praat erover, ga naar een relatietherapeut (dit gaat echt nooit lukken. Daar is mijn vrouw te "nuchter" voor zeg maar) en "stoppen met je relatie"), zie ik niet helemaal hoe je zo'n verschil in gedachten kan overbruggen als een van de twee stug de eigen mening wilt blijven opdringen en niet kan inzien (hoe je het ook probeert) hoe een situatie voor jou is.
Ik probeer haar kijk op dingen wel te doorgronden, maar het lijkt een onbegonnen zaak te worden. Dit duurt al zo'n 10-15 jaar en we zijn "pas" 40 en 41 en voor mijn gevoel zijn we al bejaard in ons doen en laten (zowel in gedrag en activiteiten).
Alle reacties Link kopieren
Een onbevredigend seksleven wordt vaak afgedaan als oppervlakkig of banaal, vooral als het de man betreft, maar ik vind dat nogal oneerlijk. Ik heb zelf aan beide kanten gestaan in relaties (behalve het man-zijn, haha), en een gezond seksleven hoort voor het gros van de mensen gewoon bij levensgenot.

Je kunt daarin niet matchen, of andere wensen en behoeften hebben, maar als er niet over gepraat wordt dan houdt het echt een keer op. En niet wíllen praten vind ik een ontzettende rotstreek, want je bent dus ten eerste niet bereid om het probleem te bespreken maar het is dus kennelijk ook niet belangrijk dat je partner ergens ongelukkig van wordt. Daarbovenop is het een éénzijdige beslissing dat er dan dus geen seks meer is, of zo goed als geen. Ik ben zelf wel van het credo dat je geen verwachtingen kunt hebben van een ander, maar de enige uitzondering daarop voor mij is de verwachting van een gesprek als er iets niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Robert2020 schreef:
15-07-2020 09:02
Ja, dat is nu het lastige als je allebei totaal anders er tegenaan kijkt. Het is voor mij nu 3 weken geleden dat we voor het laatst seks hebben gehad en we zitten nu net onder het niveau van vorig jaar. Het klinkt triest, maar ik heb het maar zitten turven. We komen op 26x per jaar. Dat komt gedeeltelijk omdat ze (ik reken dat dan weer net niet uit) de vakantie (2 weken) altijd (onbewust zegt ze) plant in de periode dat ze ongesteld is (wat een week duurt) en vorig jaar zijn we 2x 2 weken op vakantie gegaan met onze kinderen.
Vraag ik of we daar rekening mee kunnen houden (ook voor haar fijn lijkt mij sowieso om dat niet in een vreemde omgeving te hebben), dan wordt dat afgedaan als "onzin".

Elke keer wanneer ik een toespeling doe, wordt ze chagrijnig. Vragen wat zij wil heeft geen zin, want dan wil ze het er niet over hebben. Dan krijg je een "jij wilt of denkt maar aan 1 ding". Die uitspraak wordt ook gedaan als ik een totaal niet-gerelateerde opmerking plaats.
Erger is nog dat ik steeds meer het idee heb dat ik wat van onze relatie probeer te maken (buiten seks om), maar dat knuffelen en andere intimiteit er gewoon niet in schijnt te zitten.
Op dit moment wordt er veel ge' Netflixt en weinig gechillt zeg maar (buiten dat alleen maar naar Netflix kijken nadat de kinderen op bed zijn supersaai begint te worden, maar ze wil niets anders)

Misschien is het gewoon wel zo dat je als je in een relatie bent totaal matcht op heel veel gebieden, maar dat het in dit geval totaal niet zo is.
Kan ook zijn dat onze karakters gewoon wat botsen soms. Ik ben vrij gevoelig en houd van romantiek en mijn vrouw is een nuchtere Hollandse vrouw (niet "pittig kort", maar wel lekker recht-door-zee) die haar afstand nodig heeft.

"Weet niet hoor. Ik heb er altijd een gruwelijke hekel aan als 1 van de 2 partners voor de ander bepaald dat er geen seks komt/mag zijn"
Deze uitspraak klinkt heel leuk, maar feit is dat het in de praktijk wel vaak voorkomt. Ik weet niet of dat een reden is voor de vele scheidingen, maar ik zou dat zelf graag willen voorkomen.

Seks hoeft ook niet de enige reden te zijn. Afgelopen weekend ging ik met mijn vrienden voor het eerst in 2 of 3 jaar (ik weet het zelfs niet meer) naar de kroeg en zoals altijd zegt ze weer "ja, is goed". Bij thuiskomst (net als altijd in het verleden) zit ze mij op te wachten, krijg ik te horen "dat wij toch geen pubers meer zijn". Ze wil zelf niet uit (niet met mij, maar ook niet met vriendinnen. De mannen van de vriendinnen hebben er samen met mij van alles aan gedaan om dat wel voor elkaar te krijgen maar zonder succes) en van mij mag ze alles. Ik zorg wel voor de kinderen, maar ze wil het niet eens.
Ja, dan ben je er soms toch echt wel klaar mee....ook met de relatie.

Soms denk ik:"ik laat het los en wacht op initiatief van haar kant", maar je kan wel raden wat er dan gebeurt. Dat levert dus alleen frustratie van mijn kant en geen genegenheid, knuffelen en zeker geen seks (dat laatste is zeker geen doel, maar het zou soms wel fijn zijn).

Alle tips op dit forum ten spijt (praat erover, ga naar een relatietherapeut (dit gaat echt nooit lukken. Daar is mijn vrouw te "nuchter" voor zeg maar) en "stoppen met je relatie"), zie ik niet helemaal hoe je zo'n verschil in gedachten kan overbruggen als een van de twee stug de eigen mening wilt blijven opdringen en niet kan inzien (hoe je het ook probeert) hoe een situatie voor jou is.
Ik probeer haar kijk op dingen wel te doorgronden, maar het lijkt een onbegonnen zaak te worden. Dit duurt al zo'n 10-15 jaar en we zijn "pas" 40 en 41 en voor mijn gevoel zijn we al bejaard in ons doen en laten (zowel in gedrag en activiteiten).
Ik weet dat het een dooddoener is maar als ik jou was zou dit uitprinten en haar laten lezen.

Mijn idee? Zoals ik je lees is dit het begin van ‘het einde’. Breng haar op de hoogte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar verwacht niet dat een mogelijk antwoord dan ook over seks zal gaan. Veelal spelen er bij mensen heel andere zaken die waarschijnlijk niet uitgesproken en/of opgelost zijn, waardoor er gewoonweg geen zin in seks met de ander ontstaat. Dan is het ‘geen zin’ hebben veroorzaakt door geheel iets anders. Dus:

Jij : ik ben ontevreden over ons seksleven
Zij: Kan, ik zal je vertellen waarover ik ontevreden ben en dat heeft geen moer met seks te maken.

Sta je hier open voor? Want actief luisteren naar alles wat wel gezegd wordt is een start.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
15-07-2020 11:12


Jij : ik ben ontevreden over ons seksleven
Zij: Kan, ik zal je vertellen waarover ik ontevreden ben en dat heeft geen moer met seks te maken.

dit gaat gebeuren 100%
ben er op voorbereid, en besef je, dat dit jullie breekpunt kan zijn (wat niet erg is)
lilalinda schreef:
15-07-2020 12:24
dit gaat gebeuren 100%
ben er op voorbereid, en besef je, dat dit jullie breekpunt kan zijn (wat niet erg is)
Op zich hoor ik vaak genoeg wel waar ze ontevreden over is en dan gaat het vaak over zaken regelen of klussen doen, waarvoor simpelweg geen tijd is. Het huishouden heb ik al voor zeker 75-80% op mij genomen (en nog is het niet goed), dus dat zal het niet zijn.

Ik moet ook 2 avonden in de week (nadat ik de kinderen naar bed heb gebracht) naar mijn moeder om te mantelzorgen, dat doet de zaak wellicht ook niet goed.

Ik denk dat het moeilijk genoeg zal zijn om het serieus te kunnen bespreken. We gaan het meemaken.
In een gezin met erg jonge kinderen én twee banen én mantelzorg, is het gewoon erg druk en ben je altijd uitgeput en overbelast.

Dat hoort bij deze fase. Het gaat écht wel weer beter worden. Hou het plagerige flirten actief, hou het vuurtje smeulend, totdat er weer tijd en energie is voor het vuur.

Seks is óók voorspel, flirten, geile appjes, speelse blikken, complimentjes, een glaasje wijn inschenken, gewoon omdat je het elkaar gunt zonder dat het leidt tot penetratie. Geniet samen van een extreem lang voorspel zonder druk en verwachtingen.

Het komt echt wel weer na deze hectische jaren.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
15-07-2020 19:44
In een gezin met erg jonge kinderen én twee banen én mantelzorg, is het gewoon erg druk en ben je altijd uitgeput en overbelast.

Dat hoort bij deze fase. Het gaat écht wel weer beter worden. Hou het plagerige flirten actief, hou het vuurtje smeulend, totdat er weer tijd en energie is voor het vuur.

Seks is óók voorspel, flirten, geile appjes, speelse blikken, complimentjes, een glaasje wijn inschenken, gewoon omdat je het elkaar gunt zonder dat het leidt tot penetratie. Geniet samen van een extreem lang voorspel zonder druk en verwachtingen.

Het komt echt wel weer na deze hectische jaren.
Hij zegt nu juist dat dat er niet is, dat is het probleem nou net.

Heb zoveel stellen gezien die die 'tropenjaren' doorkwamen op de manier zoals TO. En als dan de tropenjaren voorbij zijn is de verwijdering inmiddels definitief en rest er niets anders dan een scheiding.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
15-07-2020 19:44
In een gezin met erg jonge kinderen én twee banen én mantelzorg, is het gewoon erg druk en ben je altijd uitgeput en overbelast.

Dat hoort bij deze fase. Het gaat écht wel weer beter worden. Hou het plagerige flirten actief, hou het vuurtje smeulend, totdat er weer tijd en energie is voor het vuur.

Seks is óók voorspel, flirten, geile appjes, speelse blikken, complimentjes, een glaasje wijn inschenken, gewoon omdat je het elkaar gunt zonder dat het leidt tot penetratie. Geniet samen van een extreem lang voorspel zonder druk en verwachtingen.

Het komt echt wel weer na deze hectische jaren.
Ik zou er geen geld opzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven