Vervelende eerste keer seks ervaring

23-04-2021 02:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit de afgelopen dagen wat meer met een situatie uit 2018 waar ik nooit wat mee gedaan heb. Ik was toen midden 20. Ergens in die periode ging ik wat meer op ontdekkingstocht met mijn seksualiteit. Ik woonde voor het eerst op mijzelf, ben opgegroeid met een wat strengere cultuur waar seks taboe was. Ik werd er toch nieuwsgierig naar. Leerde de wereld van Tinder en daten kennen. Maar nu had ik een eigen plek, waar iemand ook naar mij toe kon komen, spannend. Ik zat in die periode niet lekker in mijn vel en was op zoek naar de spanning, achteraf gezien. Ik ontmoette een man op Tinder, qua uiterlijk helemaal mijn type. We spraken af buiten, ik viel voor zijn charmes en hij was zo ontzettend knap en ergens ook nog leuk. Al wist ik, dit is geen goed nieuws. De tweede keer vroeg hij al bij mij thuis te komen, ik vond het eng maar toch gedaan. Vriendinnen wisten van hem af, maar niet de details: hij kwam vervolgens vaker bij mij thuis. Ik was niet erg ‘’gevorderd’’ dus we gingen niet all out, maar hij liet me wel veel dingen zien. Wat ik destijds leuk vond. Op een gegeven moment werd het contact minder en verwijderde hij mij uit het niets. Ik voelde me gebruikt, althans: niet gewild omdat ik geen seks wilde. Een tijdje later zag ik hem weer op Tinder, ik zocht in de tussentijd constant naar hem. We spraken weer af. Hij gaf aan, ik wil niet meer met je afspreken want ik wil seks. Hij was eerlijk. Ik gaf aan dat ik dat dan ook wilde, ik deed het om hem bij me te houden. Maar hij wilde mij niet ontmaagden. Hij zei dat hij het wel wilde doen als ik het eerst met iets anders zou proberen bij mezelf, dan was het voor hem minder erg. Ik was naief, en gaf toe. We hadden seks de tweede keer erna, ik werd alsnog door hem ontmaagd, bloed overal. Gek genoeg deed het mij niet zo veel, ik was compleet gevoelloos. We hadden erna nog even telefonisch contact, maar toen verdween hij en wilde niet meer afspreken. Dat zette voor mij de toon: ik kreeg het idee dat mannen mij alleen voor de seks wilden. Ik ging mijn grenzen weerleggen, op zoek naar spanning. Ik ging vaker met iemand mee naar huis, geen seks. Dit kan ook gezond klinken, als in dat ik nieuwsgierig was en op zoek was naar wat ik fijn vond. Maar, het voelde niet zo. Het voelde alsof ik het deed om mannen bij me te houden, of aan te trekken. Dit ervaar ik nog steeds soms, niet wetend wat mannen van mij willen, of wat ik wil. Toen mijn eerste vriend die ik kort erna ontmoette meer interesse in mij leek te hebben, was ik verbaasd. Na de seks dacht ik dat hij zou verdwijnen, maar deed hij niet. Ik merkte wel dat ik erg geïrriteerd raakte toen hij er geen ‘’bijzonder’’ moment van maakte toen wij seks hadden. Aan hem vertelde ik wel dat hij mijn eerste was, in mijn ogen is hij dat nog steeds. De eerste keer was voor mij achteraf gezien een trauma. Ik heb het weggestopt en niet meer met iemand over gehad. Maar dat gevoel dat mannen mij enkel leuk vinden voor seks, begint langzaam af en toe terug te komen. Terwijl ik dat niet wil, ik wil een relatie. Maar ben bang dat dit altijd een vooroordeel bij mij blijft. De eerste keer was zeker niet gedwongen en ik stemde in, maar ik deed het uit zwakte. En dat maakt het voor mij nog steeds zwaar. Ik ben in therapie voor andere dingen, maar wil dit denk ik wel een keer aankaarten. Wat ik hiermee wil? Niet veel.. ik denk vooral mijn verhaal doen. Ik durf het niet aan vriendinnen te vertellen, bang dat ze denken dat ik ze alle jaren ‘’voorgelogen’’ heb over mijn eerste keer. Maar wil het aan de andere kant wel kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat jij dit hebt meegemaakt en dat jij je zo voelt. Je verhaal hier delen en opschrijven, is al een mooie stap om met die gevoelens en gedachten om te gaan.

Wat maakt dat het nu weer terug komt denk je? Is er specifiek iets gebeurt?

Wat ik je vooral mee wil geven is, schaam je niet. Er zijn genoeg mensen die alleen seks willen voor de lusten en daar is niets mis mee. Zolang je daarover eerlijk en respectvol naar elkaar toe bent.

Ook al zei je geen nee tegen hem, een eerste keer is altijd spannend en voor jou was het een nare ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je dit niet met je vriendinnen wilt delen en dat hoeft ook niet, want dit is jouw privé.

Ik denk dat het goed is om dit ook eens in je therapie te bespreken. En als je het moeilijk vind om te vertellen of over te beginnen, laat de therapeut dit verhaal lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel, ik ben ook lang in de overtuiging geweest dat mannen echt primair alleen op seks uit waren. Inmiddels weet ik echt wel beter, maar die overtuiging zit er soms nog een beetje in.

Is er iets gebeurd waardoor je dat gevoel weer hebt gekregen TO? Ik kan me voorstellen dat als je opgroeit in een religieus gezin, je verstandhouding met seks wat lastig is. Ik denk dat in de basis het heel belangrijk is om te weten waar jouw grenzen liggen. Als je dat weet en die kan bekrachtigen, ben je zelf veel meer in control dan nu. Nu voelt het een beetje alsof je overgeleverd bent aan de beslissingen en houding van iemand anders, dat laat je je kwetsbaar voelen en dat is onprettig, want het schept ook verwachtingen van de ander maar de ander kan niet in jouw hoofd kijken. Dan naderhand zit je met een gevoel van gebruikt te zijn, maar als je zelf niet weet wat je nu wel en niet wil, kan een ander dat ook niet weten.

Leer jezelf kennen TO, en neem zo de regie. Eventueel middels therapie. Dat zou mijn advies zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat krijg je er van als je liegt.
Jij hebt je vriend en je vriendinnen verteld dat de eerste keer seks met je vriend voor jou de eerste keer was.

Dus heb je de weg geblokkeerd om over je echte eerste keer te praten.

Je hebt jezelf in de problemen gewerkt met je gelieg.

Je zal je eigen normen en waarden geen seks hebben als je niet in ern relatie zit aanmoeten passen naar de realiteit. Omdat je dus een persoon bent die wel seks heeft gehad zonder dat ze in een relatie zit. Of je moet gaan leven volgens je eigen normen en waarden .

Zit je ook nog in de knoop met dat je gelogen hebt of mag dat wel van je zelf.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-04-2021 05:46
Dat krijg je er van als je liegt.
Jij hebt je vriend en je vriendinnen verteld dat de eerste keer seks met je vriend voor jou de eerste keer was.

Dus heb je de weg geblokkeerd om over je echte eerste keer te praten.

Je hebt jezelf in de problemen gewerkt met je gelieg.

Je zal je eigen normen en waarden geen seks hebben als je niet in ern relatie zit aanmoeten passen naar de realiteit. Omdat je dus een persoon bent die wel seks heeft gehad zonder dat ze in een relatie zit. Of je moet gaan leven volgens je eigen normen en waarden .

Zit je ook nog in de knoop met dat je gelogen hebt of mag dat wel van je zelf.
Iets niet onder ogen kunnen zien omdat je moeite met iets hebt vind ik toch een vorm van liegen waar je je niet perse om het liegen rot over hoeft te voelen.
Vreemde post.
Alle reacties Link kopieren
Je wilde sex en je hebt sex gekregen. Het was niet wat je ervan verwachtte.
Zie het als een miskoop van een broek of een festival waar je voor hebt gespaard en wat tegenviel.
Dan ga je jezelf ook niet heel zwaar vallen als het anders is gelopen, je leert ervan beter op te letten en minder snel genoegen te nemen met bepaalde zaken.
Je maakt er echt iets veel te groots van.
Die man was eerlijk, jij nam genoegen met wat hij te bieden had.
Er is niemand iets aangedaan, je hebt geleerd dat dit niks voor jou is.
Dat maken mensen die niet in een cocon leven nou eenmaal weleens mee, sex is iets ingewikkelds.
Heel tinder zit vol met mensen die daarin hun weg zoeken.
Toen ik jong was was ik degene die vaak wel sex en geen relatie wilde. Ook mannen vinden dat vaak ingewikkeld.
Je zoekt tot je een persoon hebt gevonden die deelt wat jij wil delen. Het zegt niks over jou als persoon dat je dacht dat je zo wel ontmaagd had willen worden en dat het niet zo goed heeft uitgepakt.
Bergen niet-gelovige mensen gaan soms over hun eigen grenzen heen.
Hou jezelf volgende keer beter in de gaten.
sugarmiss schreef:
23-04-2021 05:46
Dat krijg je er van als je liegt.
Jij hebt je vriend en je vriendinnen verteld dat de eerste keer seks met je vriend voor jou de eerste keer was.

Dus heb je de weg geblokkeerd om over je echte eerste keer te praten.

Je hebt jezelf in de problemen gewerkt met je gelieg.

Je zal je eigen normen en waarden geen seks hebben als je niet in ern relatie zit aanmoeten passen naar de realiteit. Omdat je dus een persoon bent die wel seks heeft gehad zonder dat ze in een relatie zit. Of je moet gaan leven volgens je eigen normen en waarden .

Zit je ook nog in de knoop met dat je gelogen hebt of mag dat wel van je zelf.
Onnodig harde post.
Ze hoeft helemaal niet haar eigen normen en waarden aan te passen, wat een onzin. Ze heeft een keertje seks gehad zonder dat ze een relatie heeft, dat heeft echt helemaal niks te maken met daarmee.

To, probeer het eens los te laten. Ik ken geen enkele vrouw waarbij de eerste keer een (letterlijk en figuurlijk) vlekkeloze ervaring was. Dat zou natuurlijk anders moeten zijn maar dat is een hele andere discussie.
Er is niks fout aan wat je hebt gedaan, je hoeft je nergens voor te schamen. Die jongen is niet zo netjes geweest, leer daar van zodat je je een volgende keer niet meer slecht voelt achteraf. Seks is iets waar je je fijn bij zou moeten voelen en wat je doet omdat jij dat wil, niet om een man aan je te binden.

En verder ben ik het heel erg eens met de post van Surebaby, lees die goed TO.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
23-04-2021 07:23
Je wilde sex en je hebt sex gekregen. Het was niet wat je ervan verwachtte.
Zie het als een miskoop van een broek of een festival waar je voor hebt gespaard en wat tegenviel.
Dan ga je jezelf ook niet heel zwaar vallen als het anders is gelopen, je leert ervan beter op te letten en minder snel genoegen te nemen met bepaalde zaken.
Je maakt er echt iets veel te groots van.
Die man was eerlijk, jij nam genoegen met wat hij te bieden had.
Er is niemand iets aangedaan, je hebt geleerd dat dit niks voor jou is.
Dat maken mensen die niet in een cocon leven nou eenmaal weleens mee, sex is iets ingewikkelds.
Heel tinder zit vol met mensen die daarin hun weg zoeken.
Toen ik jong was was ik degene die vaak wel sex en geen relatie wilde. Ook mannen vinden dat vaak ingewikkeld.
Je zoekt tot je een persoon hebt gevonden die deelt wat jij wil delen. Het zegt niks over jou als persoon dat je dacht dat je zo wel ontmaagd had willen worden en dat het niet zo goed heeft uitgepakt.
Bergen niet-gelovige mensen gaan soms over hun eigen grenzen heen.
Hou jezelf volgende keer beter in de gaten.
Dit.
En wees trouw aan jezelf. Je hebt jezelf tekort gedaan door iets te doen waarvan je kon weten dat je het eigenlijk niet wilde. Je bent niets aangedaan. Zie het als een les in omgang met jezelf.

Mannen op tinder zijn vaak uit op alleen seks. Je wist het van deze man, en het merendeel zal er net zo inzitten. Dezelfde mannen kunnen daarnaast ook een relatie willen. Dat komt niet perse samen op tinder.. In de meeste gevallen zijn mannen net mensen.

En jij ook. Give yourself a break. Shit happens.
Je maakt seks enorm belangrijk in je beleving en je koppelt er heel veel relationele aspecten aan, maar vervolgens wil je dat je het zelf en de mannen in je leven het niet belangrijk vinden; dat werkt niet.

Je maakt zelf van seks de roze olifant in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
To, de verantwoordelijkheid voor jezelf en je gedrag ligt niet bij een ander.

Je wist wat die man wilde, niet alleen uit gedrag maar ook uit wat hij zei. Jij koos zelf. Er is niets mis met casual seks, ook niet voor de eerste keer.

Er is niets mis met een vaste liefdesrelatie willen. Ook vrouwen met een casual seks verleden hebben nog steeds kans op een vaste relatie.

Leer dat jij verantwoordelijk bent voor jou en leg de verantwoording niet steeds bij de mannen neer die je via Tinder date. En ja, bespreek ea in therapie, want je gedachtenkronkels staan een leuk leven en een leuke relatie met je vriend in de weg.

Jij bent ook verantwoordelijk voor hoe de seks gaat. Wanneer jij van de eerste keer een bijzonder moment wil maken, dan kan je dat ook uitspreken tegen je vriend of geen seks hebben tot dat jij het moment bijzonder genoeg vindt. Je kan zelf ook dingen doen om het bijzonder te maken. Lekker eten, mooie slaapkamer met kaarzen en bloemen, ...etc.

Jij doet alsof de man alleen verantwoordelijk is voor hoe het gaat. Dat is niet zo. Seks heb je samen. Je bent beide 50/50 verantwoordelijk voor de omstandigheden en wat er gebeurd. Wanneer jij graag iets wil, dan zeg je dat of je regelt zelf ook iets. Stop om de man 100% verantwoordelijk te maken voor de manier waarop jij seks hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ai, dat is een vervelend gevoel.

Besef dat lang niet elke man enkel uit is op seks. Dat filtert zich wel na een paar dates zonder seks.

Maar over wat er vroeger is gebeurd: dat is nu eenmaal gebeurd en het was destijds je eigen keuze. Met je kennis van nu zou je het anders hebben gedaan, maar dat is wel vaker zo in het leven. Wie heeft er nou nooit een domme actie?

Mijn eerste keer was een onenightstand. Met de kennis van nu zou ik dat niet weer doen, maar ik heb dat toen met mijn volle verstand gedaan en ervan genoten.
Het is een leermoment en zo zou jij het ook moeten zien. Je hebt iets geprobeerd, het is achteraf niet bevallen maar niet iets om je voor te schamen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het als je beseft dat de meeste mensen niet altijd bij hun eerste sekspartner blijven. Dat is toch wel een beetje een onrealistisch, ouderwets ideaal. Je hebt geen fout gemaakt, zo loopt het gewoon heel vaak. Daarnaast is die eerste keer voor heel veel vrouwen niet wat ze hoopten. Misschien wel voor de meeste vrouwen. Of het nou een one-night stand was of een echte liefde. Zelfs als achteraf blijkt dat ze lang en gelukkig leven met hun eerste.

Je hoeft dit natuurlijk helemaal niet met anderen te bespreken, maar de kans is groot dat je vriendinnen je rottige gevoel best kunnen begrijpen als je dat wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet eens echt een fout. Die man wilde casual seks, to heeft daarmee ingestemd met de gedachte dat er dan meer in zou zitten, maar die man is duidelijk geweest. Het is geen fout. Het is meer dat je erachter komt dat je met seks alleen mensen niet aan je bindt. En dat seks geen ruilmiddel is in een relatie. Seks is ook niet iets wat een man bij jou doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik was 15, ik dacht dat ik er klaar voor was. Dacht dat ik gek was op de jongen in kwestie en hij op mij. Gozer heeft het na de ontmaagding aan iedereen vertelt die het maar wilde horen. En daarna heb ik mezelf nog een jaar vertelt dat hij mij echt wel leuk vond. En niet alleen af en toe langs kwam voor de seks. Al was hij binnen 5 minuten weer weg zodra hij was klaar gekomen.. :facepalm: :-D Daarna heb ik me nog 4 jaar zo gedragen met andere jongens. Ik wilde zo graag liefde en aandacht, had classic daddy issues achteraf gezien.. Ik heb toentertijd ook gelogen tegen mijn huidige partner over mijn aantal bed partners. Geen aanrader! Dat heeft echt onnodige stress in onze relatie opgeleverd. Mensen moeten je gewoon accepteren hoe je bent en was.

Ik zou het toch eens bespreekbaar maken in therapie. Het hoeft niks groots te zijn. Maar mijn ervaring is wel dat bij zulke onderwerpen een psycholoog je wel kunt helpen om op een andere manier naar dingen te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ladyyy1991 schreef:
23-04-2021 02:23
Dat zette voor mij de toon: ik kreeg het idee dat mannen mij alleen voor de seks wilden. Ik ging mijn grenzen weerleggen, op zoek naar spanning. Ik ging vaker met iemand mee naar huis, geen seks. Dit kan ook gezond klinken, als in dat ik nieuwsgierig was en op zoek was naar wat ik fijn vond. Maar, het voelde niet zo. Het voelde alsof ik het deed om mannen bij me te houden, of aan te trekken. Dit ervaar ik nog steeds soms, niet wetend wat mannen van mij willen, of wat ik wil.
Begrijpelijk dat zo'n ervaring makkelijk generaliseert. Maar niet elke man 'wil' hetzelfde van je.
Mocht je een relatie hebben ligt seks voor de hand maar er zijn genoeg mannen die met je willen zijn voor wie je bent en vast wederzijds.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
23-04-2021 07:27
On
Die jongen is niet zo netjes geweest.
Waarom is de jongen volgens jou niet netjes geweest?

Hij is toch eerlijk geweest tegen to. Hij wil alleen seks en liever niet met een maagd. Want daar komt gedoe van denkt zo'n jongen.

Da dringt to toch aan pp seks en achteraf voelt zij zich daar rot om en nou is de jongen in jouw ogen weer de foute persoon.

Terwijl hij er helemaal niets aan kan doen dat to over haar eigen grenzen gaat. Hij had haar notabene eerst afgescheept.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een opvallend fragment:
Ik voelde me gebruikt, althans: niet gewild omdat ik geen seks wilde. Een tijdje later zag ik hem weer op Tinder, ik zocht in de tussentijd constant naar hem.
Je voelde je gebruikt en tóch wilde je weer met hem afspreken.
Ik denk dat het 'probleem' bij jouzelf ligt. Niet goed weten/aanvoelen wat je nodig hebt. Een laag zelfbeeld mogelijk. Want waarom in vredesnaam wil je nog eens afspreken met iemand die jou even daarvoor nog een slecht gevoel gaf? Dat slechte gevoel, je gebruikt voelen, heeft een functie: dat je voortaan wel uitkijkt met iemand die alleen uit is op seks. En dat je al helemaal niet meer met deze specifieke man wil afspreken.
sugarmiss schreef:
23-04-2021 09:52
Waarom is de jongen volgens jou niet netjes geweest?

Hij is toch eerlijk geweest tegen to. Hij wil alleen seks en liever niet met een maagd. Want daar komt gedoe van denkt zo'n jongen.

Da dringt to toch aan pp seks en achteraf voelt zij zich daar rot om en nou is de jongen in jouw ogen weer de foute persoon.

Terwijl hij er helemaal niets aan kan doen dat to over haar eigen grenzen gaat. Hij had haar notabene eerst afgescheept.
“Hij zei dat hij het wel wilde doen als ik het eerst met iets anders zou proberen bij mezelf, dan was het voor hem minder erg.”

Jij vind het de normaalste zaak van de wereld als een man/jongen dat tegen jou zou zeggen? Ik vind het bizar dat zo’n jongen zegt tegen een meisje dat ze zichzelf eerst moet penetreren voordat hij het wil.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt van seks iets heel bijzonders en groots. Het is in mijn ogen gewoon iets wat bij mensen hoort zoals eten drinken slapen en seks. Ik kan er onwijs van genieten maar van eten en drinken en slapen ook.

Ik heb ongeveer vier jaar lopen hoeren en sloeren om het maar even zo uit te drukken. Ik was onzeker na een hele slechte relatie en ik had ook daardoor mijn puberteit gemist. Ik ben met veel diverse ( ook foute) mannen naar bed geweest waar zelden liefde bij kijken kwam het enige criterium was dat ze mij graag wilden en ik soort van kracht voelde omdat ik aantrekkelijk gevonden werd. Jij noemt dat zwak bij je zelf? Ik hang er geen label aan dat was die ik toen was en wat ik nodig had. Niet goed of fout. Toen ik zo was kwam ik ook nooit sirieus relatie materiaal tegen eigenlijk alle mannen leken idd uit op seks. Nu weet ik dat dat aan mij lag.

Op een dag was ik er klaar mee, ik voelde me sterk en zelfverzekerd en ik wilde dat niet meer. Ik had de wens voor een gezin en kinderen en was inmiddels 28. Ik ben gestopt met dat uitdagen en verleiden om zo maar te zeggen stelde grenzen en wilde ook niet zomaar meer met iemand naar bed. En gek genoeg kwam ik al dat soort mannen ineens ook niet meer tegen en deden ze ook geen pogingen meer. En toen kwam ik mijn huidige aanstaande man tegen. Ik vond t dood eng wel een sirieuse relatie aan te gaan maar ik vond hem echt leuk en dacht als ik dit wil moet ik gewoon in t diepe springen. Nu acht jaar later is onze oudste bijna vijf jaar en de jongste 1,5.

We zijn nog steeds onwijs happy samen en ik ben vanaf t begin hondstrouw geweest aan hem en kom echt niet meer in situatie om zomaar seks met iemand te hebben.

Maar ik straf mezelf niet voor dat verleden en ik heb er geen last meer van. Er waren mooie en minder mooie ervaringen maar ik had dat toen nodig om dat zo te doen. Nu ben ik anders doordat ik een steady persoon geworden ben. Ik schaam me er ook niet voor. Mijn partner en ik hebben ons verledens niet in details besproken. Hij weet dat ik wat meer bedpartners gehad heb en hij maar twee. Dat is ooit in t begin gezegd maar heeft geen enkele invloed op onze relatie en daar hebben we t nooit over. We leven in t hier en nu.

Hopelijk kun je het ook laten zijn wat t geweest is en nu verder met je leven.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Een eerste keer sowieso - maar seks in het algemeen zie ik niet als een perfect sprookje, maar als een leerproces waarbij je ervaart wat wel/niet bij je past, je leert, je past dingen aan en je gaat verder tot dat je wel weet waar je mee bezig bent en wat je leuk vindt.

Ik had voor mijn eerste keer bewust een oudere vriend gezocht. Puur uit nieuwsgierigheid en omdat ik wel iemand wilde die wist waar hij mee bezig was. Het was best fijn en hij was inderdaad ervaren, dus het is zeker geen slechte herinnering. Wel frons ik nu achteraf als volwassene wel een beetje mijn wenkbrauwen bij het leeftijdsverschil en denk ik dat het pur sec misschien niet oké was. Toch heb ik geen negatieve herinnering eraan omdat ik wel helder voor mezelf had dat ik precies heb gekregen wat ik zelf zocht.

Dus het is niet zozeer het probleem wat mannen al/niet doen of willen. Meer of jij meer kunt staan achter jezelf en je gemaakte keuzes. En geen dingen meer doen waar je niet aan toe bent.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Mensen gebruiken snel het woord trauma.
Misschien er professionele hulp bij zoeken als het daadwerkelijk een trauma was?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
23-04-2021 10:07
Dit vind ik een opvallend fragment:



Je voelde je gebruikt en tóch wilde je weer met hem afspreken.
Ik denk dat het 'probleem' bij jouzelf ligt. Niet goed weten/aanvoelen wat je nodig hebt. Een laag zelfbeeld mogelijk. Want waarom in vredesnaam wil je nog eens afspreken met iemand die jou even daarvoor nog een slecht gevoel gaf? Dat slechte gevoel, je gebruikt voelen, heeft een functie: dat je voortaan wel uitkijkt met iemand die alleen uit is op seks. En dat je al helemaal niet meer met deze specifieke man wil afspreken.
Toch klinkt het enigszins begrijpelijk hoewel onverstandig.
Iemand deed rot tegen je en dat is de herinnering eraan. Dus je spreekt nog eens af in de hoop het beter wordt.
Een beetje als bij iemand blijven in de hoop dat diegene verandert.
Beter om iemand die je slecht behandelt uit je leven te houden.
stellar schreef:
23-04-2021 10:37
“Hij zei dat hij het wel wilde doen als ik het eerst met iets anders zou proberen bij mezelf, dan was het voor hem minder erg.”

Jij vind het de normaalste zaak van de wereld als een man/jongen dat tegen jou zou zeggen? Ik vind het bizar dat zo’n jongen zegt tegen een meisje dat ze zichzelf eerst moet penetreren voordat hij het wil.
Maar daar zit de crux. Ze MOET namelijk helemaal niets. Hij geeft zijn voorkeur aan. Hij liegt en bedriegt daarbij niet, maar is eerlijk over wat hij wil.
TO heeft er vervolgens zelf voor gekozen te doen wat hij wil. Ze had ook kunnen kiezen het niet te doen, of een tegenvoorstel te doen, of op haar beurt eerlijk te zijn tegen hem; 'ik vind je leuker dan alleen seks en ik zou graag meer willen.'

Zij had de kaarten in handen en heeft de verkeerde gespeeld. Ik zie dus ook niet in wat de man hier verkeerd heeft gedaan.
TijdvoorTaart schreef:
23-04-2021 14:23
Maar daar zit de crux. Ze MOET namelijk helemaal niets. Hij geeft zijn voorkeur aan. Hij liegt en bedriegt daarbij niet, maar is eerlijk over wat hij wil.
TO heeft er vervolgens zelf voor gekozen te doen wat hij wil. Ze had ook kunnen kiezen het niet te doen, of een tegenvoorstel te doen, of op haar beurt eerlijk te zijn tegen hem; 'ik vind je leuker dan alleen seks en ik zou graag meer willen.'

Zij had de kaarten in handen en heeft de verkeerde gespeeld. Ik zie dus ook niet in wat de man hier verkeerd heeft gedaan.
Ik ben het met je eens dat ze niks MOEST en er dus zelf voor heeft gekozen. Ik doelde niet op zijn wel of niet eerlijkheid.
Een kerel die zoiets voorstelt (penetreer jezelf eerst) aan een meisje is niet helemaal fris.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal. Het is een Self-Fulfilling Prophecy. Als jij jezelf vertelt dat mannen je enkel willen om seks, dan trek jij die mannen ook aan die er idd zo in staan.

Het omgekeerde kan dus ook. Als jij jezelf gaat vertellen dat mannen alleen maar een relatie met je willen, dan ga je die mannen aantrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven