Voor het zingen de kerk uit net zo betrouwbaar als condoom?

23-04-2018 11:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor de goede orde wij doen het met condoom maar ik vroeg me iets af. Ik las iets op internet over dat voor het zingen de kerk uit eigenlijk net zo betrouwbaar is als met condoom. Klopt dit eigenlijk wel?

Aan de ene kant geloof ik het want als r een gaatje in t condoom zit. Voel je dat zelf niet en zit het al in je. En met voor het zingen de kerk uit trek je hem er uit. Maar waarom werd er dan altijd gezegd dat dat een onbetrouwbare metbode is? Terwijl er nu juist gezegd wordt van niet?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet.
Nou ik zou het je iig niet adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou he dat willen?
Alle reacties Link kopieren
Als dat net zo betrouwbaar was, waren er nooit condooms, of andere anti-conceptie, uitgevonden, denk ik. Waarom zou je dat dan nog nodig hebben, tenslotte.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, net zo betrouwbaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is vergelijkbaar met het condoom, denk ik. In voorvocht kan geen zaad zitten, tenzij de man kort ervoor nog een zaadlozing had. Dus als je er een beetje handig mee omgaat, zal het ongeveer even veilig zijn.
Ik geloof dat het betrouwbaar is, wij doen het al zeker 7 jaar zo. Ik ben verder al 6 keer binnen 2 maanden zwanger geworden toen we er eenmaal voor wilde gaan. Dat is echt geen toeval.

Maaaar ik geloof ook dat het van de man veel wilskracht vergt, het veel makkelijker fout kan gaan dan andere manieren. En als je het twee keer achter elkaar doet moet er wel tussendoor geplast worden. Want anders blijft er sperma in de plasbuis achter, waardoor je alsnog zwanger kan raken.

Ik zou het dus nooit iemand aanraden als ze zich een ongelukje echt niet kunnen veroorloven. Maar ik geloof ook zeker niet dat het volledig onbetrouwbaar is. Dat er genoeg sperma in voorvocht zit om een vrouw te bevruchten geloof ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar hier het serieuze antwoord (want als je zulke vragen stelt kan je het hard gebruiken):

Bij goed gebruik van voor het zingen de kerk uit gaan is de kans op zwangerschap ongeveer 4%. MAAR, omdat deze methode het seksen onderbreekt gaat het heel vaak fout. Je moet dan echt een ijzeren zelfbeheersing hebben, en als je opgewonden bent is die vaak ver te zoeken.

Bij condooms heb je dit natuurlijk niet. En check voor het omdoen van een condoom altijd of er niet al een gaatje in zit. Scheurt je condoom vaak? Dan is de kans groot dat je een verkeerde maat gebruikt.

Daarbij beschermt een condoom wel tegen SOA's, voor het zingen de kerk uit niet.
Alle reacties Link kopieren
ik theorie wel, in de praktijk is het verrekte lastig
Krijgen kinderen tegenwoordig op school geen seksuele voorlichting meer?
Alle reacties Link kopieren
Not sure why maar ik heb er echt nooit moeite mee gehad. Wanneer ik voelde dat ik over een paar seconde ging komen trok ik hem er gewoon uit. Hebben zoveel mannen daar echt moeite mee??

En inderdaad TO wat de rest zegt. Per definitie is het niet zozeer onveiliger, de kans dat een condoom opeens een gaatje krijgt is net het zelfde als de kans dat de man zijn voorvocht genoeg sperma bevat om je te bevruchten. Alleen als zijn pull-out game faalt tja, dan zit je wel met een aardig groot probleem.
Het hangt erg van de man af denk ik. Voor mij is het veiliger dan condoom denk ik, want ik haal hem er gewoon uit. Een condoom kan knappen of eraf glijden als je lang neukt en je hebt veel voorvocht.
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe is het met de mogelijke zwangerschap van die vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Ik, als vrouw, vind voor het zingen de kerk uit helemaal niet fijn, trouwens. Heb een vriendje gehad die dat deed. Dan liever condoom. Echt.

En als de man in de buurt van je vagina klaarkomt, dan loop je dus nog steeds risico.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yup, net zo veilig hoor.
Ik weet wanneer mijn eisprong is en zelfs dan hebben we gewoon seks met inderdaad voor het zingen de kerk uit.

Je moet het alleen wel met een 'ervaren' man doen, niet met een vers van de pers jochie. Mijn moeder was na de eerste keer seks zwanger, ondanks voor het zingen de kerk uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het al jaren zo...
-
Alle reacties Link kopieren
Piepmuizin schreef:
23-04-2018 13:21
Yup, net zo veilig hoor.
Ik weet wanneer mijn eisprong is en zelfs dan hebben we gewoon seks met inderdaad voor het zingen de kerk uit.

Je moet het alleen wel met een 'ervaren' man doen, niet met een vers van de pers jochie. Mijn moeder was na de eerste keer seks zwanger, ondanks voor het zingen de kerk uit.
.
Mijn oma dus ook.

En als ik jou zo lees is een regelmatige cyclus wel belangrijk. Ik werd van de tweede zwanger op de laatste dag van de menstruatie. Daar houd je dus geen rekening mee, denk ik?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook zo , man stopt echt wel op tijd. De keren dat ik zwanger wilde worden was ik het ook binnen 1 x . Maar ik weet dan ook precies wanneer mijn eisprong is. Na de eisprong mag hij gewoon erin blijven, vind ik veel lekkerder ook.
Vriendin heeft drie kinderen rondrennen. Allemaal onder het mom.....voor het zingen de kerk uit gegaan.
Tis wat je zelf wil he?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2018 12:52
TO, hoe is het met de mogelijke zwangerschap van die vriendin?
Test was daarna negatief bij haar hahah. Was vals positief dus
Alle reacties Link kopieren
ja heb t wel s gedaan voor t zingen de kerk uit. Ik zelf vind dat fijner. Misschien dat we t maar gaan doen zonder. Me vriend trekt dan wel op tijd terug. Dat is dus geen probleem. Maar ik heb ovulatie testen dus als ik mn eisprong krijg en ook in mn vruchtbare periode blijven we het fan met condooms doen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een vraagje. Als je nou een onregelmatige cyclus hebt. Wanneer kan je dan het beste beginnen met de ovulatie testen?
Alle reacties Link kopieren
Als hij geplast heeft sinds zijn vorige zaadlozing is het net zo betrouwbaar als een condoom. Je kan natuurlijk nog wel soa's overbrengen.
Troeteltje schreef:
23-04-2018 13:59
Vriendin heeft drie kinderen rondrennen. Allemaal onder het mom.....voor het zingen de kerk uit gegaan.
Tis wat je zelf wil he?
Dan is ze er bijzonder slecht in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven