vriend wil alleen ruige seks

20-02-2010 23:11 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,



Het klinkt misschien allemaal erg plat, maar ik gooi het hier maar ff neer.. misschien hebben sommige van jullie eenzelfde ervaring..



Mijn vriend en ik hebben best regelmatig seks, en meestal geniet ik er ook van.



De laatste tijd, nu we elkaar ook al bijna 2 jaar kennen, ben ik er achter gekomen dat hij echt van ruige seks houdt.. dit houdt in dat hij tijdens de seks graag aan mn haren trekt, hardhandig met me omgaat, soms op me wil spugen, een beetje wil slaan (zachtjes) en aan trash talk doet (sletje, hoertje)

Soms vind ik dit best leuk, al geef ik er zelf niet echt om.

Maar de laatste tijd hebben we dit dus alleen maar.. zodra we weer beginnen ben ik weer de onderdanige zogezegd.. en ik voel er niks voor om ditzelfde bij hem te doen (wat hij ook niet verlangt volgens mij). Ik vind het dus best lastig hoe ik hem dit duidelijk maak? Want ik vind het ook wel heel fijn om weer eens gewoon 'lekkere seks' of lieve seks te hebben.. ipv al dat ruige gedoe.. maar ik vind het echt moeilijk.. ik wil hem niet beledigen en ik ben bang dat ik er druk op ga leggen als ik erover begin..



Soms is hij ook best dwingend.. gisteravond was ik kapot na een dag hard werken en hij wilde persee dat ik hem aftrok, hij heeft mijn hand vastgehouden en zich op die manier afgetrokken maar toen hij maar aan bleef dringen of ik hem wilde pijpen heb ik nee gezegd. Hij was hier heel beledigt over..

Maak ik hier nu een big deal van?



xx
Alle reacties Link kopieren
quote:stout1975 schreef op 20 februari 2010 @ 23:50:

dominant seks opeisen vind ik dan ook heel iets anders als seks met een dominante partner.



Volgens mij zit dat in het woordje opeisen..Precies.
Alle reacties Link kopieren
Als beide partijen er van genieten geen probleem, maar je voelt je rot een duidelijke indicatie dat je een nee moet gaan verkopen. Het past niet bij je, dus maak hem dat heel erg duidelijk.

Anders raak je verder van huis als je hiermee doorgaat , zie post mamalief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarah Scott schreef op 20 februari 2010 @ 23:56:

[...]



Nee, dat zit hem erin dat de onderdanige iets tegen haar zin doet.

Een dominant kan heus wel iets opeisen van zijn onderdanige vrouw, maar wel binnen hun vooraf gestelde grenzen. En dat is hier ab-so-luut niet aan de orde.Ook waar, maar hier is het een ander verhaal omdat er niks is afgesproken en er geen afgesproken of vrijwillige rol is van dominant en onderdanig.
Ja dat zeg ik
Alle reacties Link kopieren
ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 20 februari 2010 @ 23:50:

Schrik van mezelf dat ik het zo neertyp maar ja, het kan een hele grote impact hebben ja dus vandaar even met de billen bloot om TO te waarschuwen dat zoiets je heel lang kan achtervolgen.



Ik zeg niet dat ze moet kappen met hem maar wel dat ze heel goed grenzen moet bewaken en ik weet dat het moeilijk is.



Grenzen vervagen als je er vaak genoeg overheen laat lopen.



Echt TO zeg het, praat erover en doe niks wat je niet wilt, beter ruzie en een nukkige man in bed dan jarenlang last ervan.



Het is niet alleen het sexuele waar je last van kan krijgen maar het werkt enorm door in alles, in je zelfbeeld als mensen, iemand die je vertrouwt en waar je van houdt dingen doet of jou dingen laat doen die je eigenlijk niet wilt.



Mamalief, dankje voor je openheid!!

Maar ook heel vervelend om te lezen wat er met je is gebeurd destijds :(



Ik denk ook dat jij inderdaad heel goed begrijpt in wat voor situatie ik zit.. je kunt/wilt er niet meteen mee kappen, maar je weet dat er iets moet gebeuren..



Ik zie ook in dat ik heel goed mijn grenzen moet aangeven, ik ben wat dat betreft veels te toegevelijk, ben al snel bang voor ruzie of problemen, en ga dat dan liever uit de weg door mezelf maar weg te cijferen.

Ik geloof ook wel dat dat langzaam ook in je zelfbeeld sluipt, en je niet meer in je eigen kracht staat op een gegeven moment. Ik voel dat ik daar al last van krijg en dat ik vaak onzeker ook. Ik neem je advies zeker aan, en ik ga dit met hem bespreken.
Alle reacties Link kopieren
@ stout



Het klopt dat er plenty vrouwen zijn die graag van ruig houden en onderdanig willen zijn, maar dit is niet normaal!



De manier waarop hij dit doet; echt dwingen, emotioneel sadistisch zijn door haar een schuldgevoel te geven als ze iets niet doet, Dat zijn dingen die helemaal niets te maken hebben met dominantie of onderdanigheid.



@ Lanvin



Dit is echt absoluut niet normaal. Je vriend heeft geen respect voor jou en je wensen. Ik houd zelf enorm van ruige sex en ik ben ook behoorlijk onderdanig maar als mijn vriend me zo zou behandelen, zonder enig respect, zou ik hem een klap in zijn gezicht geven en weggaan. Sex moet altijd, ALTIJD, van twee kanten komen. Dat klinkt misschien raar als je bedenkt dat ik het geweldig vind dat mijn vriend me dwingt dingen te doen, maar die dingen hebben we (min of meer) vooraf besproken en ik heb altijd een uitweg, een stopwoord.

Confronteer hem, dit klopt echt niet.



Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Heel toevallig zie ik nu net een topic over pleasegedrag...



TO echt, pas op en ga er wat aan doen nu het nog "vers" is...het kan je hele persoonlijkheid en leven zo beïnvloeden als je te toegeeflijk bent op welk vlak dan ook maar op dit vlak zeker.



Hoop dat je er met je vriend over kunt praten en zo niet dat je iig je grenzen blijft bewaken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mamalief, wat ontzettend naar...

Alle reacties Link kopieren
@ hannaviva, ik bedoelde natuurlijk ook: het kan een afspraak zijn tussen twee mensen.

Zomaar out of the blue ineens een potje dominant gaan lopen doen is nogal apart.

Duidelijk tegen de zin van iemand seksuele handelingen gaan verrichten is zelfs onaanvaardbaar.
Alle reacties Link kopieren
Nou niet allemaal mij gaan knuffelen want afgezien dat ik geen knuffelaar ben heeft TO meer behoefte aan steun dan ik, ik weet al wat het met je doet en ben al zover dat ik het niet weer laat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
TO, vraagje:



Ben jij in het normale leven de sterkste van jullie twee?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 21 februari 2010 @ 00:12:

TO, vraagje:



Ben jij in het normale leven de sterkste van jullie twee?



Het is inderdaad in het verdere leven ook dat ik mensen graag ' please' en moeilijk nee kan zeggen.



Ik ben als het er op aan komt denk ik wel de sterkste ja, heb al op jonge leeftijd best veel moeten verwerken (moeder overleden toen ik 12 was, geen contact vader etc.) dus ik denk altijd wel dat ik door dat alles sterk ben geworden.

M' n vriend is vaak wel wat sneller in paniek als er eens iets voorvalt, die lag bijv. afgelopen jaar op de hartbewaking met hyperventilatie ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik niet zomaar uit nieuwsgierigheid natuurlijk maar omdat het hier zo was dat man in het dagelijkse leven nogal aan me hing, dingen aan me overliet, enigszins afhankelijk van me was en daarom (denk ik dan maar even als amateur psycholoog) in de slaapkamer de touwtje sin handen wilde hebben, de macht hebben om zo de "balans" terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Vind t trouwens super dat jullie mij allemaal zo helpen!!

Ik heb hier zeker iets aan!
Alle reacties Link kopieren
BAM



en Stout! weer terug?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 21 februari 2010 @ 00:17:

Dat vraag ik niet zomaar uit nieuwsgierigheid natuurlijk maar omdat het hier zo was dat man in het dagelijkse leven nogal aan me hing, dingen aan me overliet, enigszins afhankelijk van me was en daarom (denk ik dan maar even als amateur psycholoog) in de slaapkamer de touwtje sin handen wilde hebben, de macht hebben om zo de "balans" terug te krijgen.



Nou daar kun je trouwens best eens gelijk in hebben.. zo heb ik er nog niet over nagedacht, maar ik ben hier ook meestal degene die alles regelt.. hij laat ook veel aan mij over idd, zoals de financieen, boekhouding etc..

Ik vind dat eigenlijk best wel heel aannemelijk.. (dat hij daarom misschien op dat gebied dominant word)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lanvin, ik ben zelf bdsm-minded, maar zoals dit beschreven wordt door jou vind ik niet okee. Hij dringt het aan je op, waar bdsm-ers dit overleggen en afstemmen met elkaar. En dit is zijn ding, niet besproken, hij probeert gewoon hoe ver hij kan gaan en dat is nogal fout.



In bdsm gaat het om gelijkheid in het afspreken/ afstemmen (er zijn ook vormen van niet, maar ook daar zijn beide partijen mee akkoord gegaan, vanuit eigen vrijheid en ook de vrijheid om nee te zeggen daartegen).

Daarbij is vertrouwen en respect belangrijk uitgangspunt en niet wie zijn zin krijgt.



Daarbij wordt veel onderscheid gemaakt juist in wat iemand aangeeft niet te willen of moe of niet in de stemming te zijn. Er wordt juist veel rekening mee gehouden als 1 vd 2 aangeeft wat wel en niet lekker was, wat aanrader en wat minder leuk bleek. Dat alles is in alle openheid bespreekbaar, zonder dat de ander gaat mokken of verongelijkt gaat lopen doen.



Jou is niks gevraagd, hij probeert gewoon of jij evt in bepaalde dingen meegaat die hij lekker vindt.En mag hij al blij zijn dat je in sommige opzichten dat soms ook leuk/lekker vindt, wat ruiger. Maar zoals jij al aangeeft: het is niet jouw ding, dus jij wil OOK lief en zacht, soms.



Ik snap helemaal hoe "fout" dit voelt, dat doordrukken van zijn zin willen hebben en ook nog hoe/ op een moment dat jij daar niet voor in de stemming bent. Ik als "liefhebber" van "hardere seks" zou dit niet kunnen waarderen, verre van zelfs!!



Onder bepaalde voorwaarden (oa allebei in de mood en in "sekstijd") kan ik van wat dwang genieten. Maar dat is wel "afgesproken dwang": dwz als ik het ook wil en op een moment dat ik dat lekker vind/ in seksueel opzicht.

Dus niet als ik half slaap en de ander wil ff gepleased worden. Als de wil en stemming er niet is bij mij, doe ik dat no way!



Dit is niet seksuele dominantie, maar dominant gedrag van iemand die zijn zin wil hebben. Dat is iets heel anders. Hij negeert jouw wil/behoefte op dat moment en dat is echt niet okee.



Hij neigt naar bdsm, maar zou dat met je moeten bespreken en samen overeen komen (of niet). Hij kan dat niet zomaar uitproberen bij je. Er is niks echt vernederenders dan zomaar zijn wil opleggen aan jou en jou echt ongelijkwaardig behandelen. Je dwingen tot dingen is altijd verkeerd, tenzij je dus besproken hebt dat ie dat mag en onder welke omstandigheden. Dit voelt echt ongelijkwaardig en als een echte hoer behandeld worden en dat is NIET okee!



Dus praten zal je zeker moeten. En zelf heel goed nadenken wat je wel en niet hiervan/hiermee wil en kan of accepteren wil. Alleen voor zover het JOU ook aanspreekt en opwinding geeft, niet (alleen) om hem te pleasen of met de inzet van relatie behouden als je er niet in mee zou gaan. Daarmee mag ie je niet "chanteren". Een relatie takes 2! En ook in seks!



En ook in bdsm komt ie hiermee niet weg. Juist daar is belangrijk dat je (los van de bdsm) in de gewone omgang dat respect, vertrouwen en gelijkwaardigheid bovenaan hebt staan. Het is NIET een eenzijdig pleasen van 1 persoon (wat weleens onterecht verondersteld wordt), maar een deal tussen 2 (gelijkwaardige) personen, die ongelijkwaardigheid afspreken (met vaak grenzen daaraan dus) en waar die overgang duidelijk is. Geen vrijbrief om "zijn zin te doen" dus!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ga ik even verder met mijn gepsychologiseer...



Als je in je jeugd zoiets hebt meegemaakt kun je denken dat je sterk bent maar vaak is het zo dat je jezelf afsluit of jezelf minder belangrijk voelt dan alle problemen of je het gevoel hebt maar niemand tot last te moeten zijn dat je daardoor je eigen willen niet serieus genoeg neemt.



Weet niet goed hoe ik het duidelijk moet zeggen (dat komt in deel 2 van de cursus huistuinenkeukenpsychologie) maar het gevoel van er mogen zijn en je eigen wil naleven kan enorm verstoord raken door zulke ingrijpende dingen in je jeugd.



Hell ik ben nu 35 en wil nog steeds onzichtbaar zijn en iemand tot last zijn en iedreen pleasen maar TO, keer dit nu het nog kan.



Hoe vaker je over je grenzen gaat hoe moeilijke rhet wordt om het terug te draaien omdat "je het altijd wel goed vond".
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 21 februari 2010 @ 00:25:

Hij neigt naar bdsmIn welk universum is dat?
Alle reacties Link kopieren
het woord dwingen staat me niet aan. heeft volgens mij ook nix met bdsm te maken. gewoon met een dwingeland.
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet het vast ook niet als dwingen Grooves, zolang TO "meedoet" ziet hij niet in wat er fout is en noemt het vast even aansporen tot...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel lang en vaak enorm kwaad geweest om wat "hij" deed maar kan nu alleennog maar kwaad op mezelf zijn omdat ik het liet gebeuren.



Zo is het wel TO, je laat het gebeuren.



Klinkt hard maar is wel waar als je er nu niks van zegt of aan doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven