Vrouwelijke seksualiteit

12-12-2019 09:44 42 berichten
Ik kom het heel vaak tegen in topics: het woord "vrouwelijke seksualiteit". Wat houdt dit dan precies in, in jullie ogen en waarin verschilt dit dan van mannelijke seksualiteit??
Ik kom het helemaal niet tegen in topics, maar ik gok dat de bedoeling is dat dit een topic wordt met seksuele stereotypen?
Dat kun je echt zelf niet verzinnen?
-Shifty- schreef:
12-12-2019 10:04
Ik kom het helemaal niet tegen in topics, maar ik gok dat de bedoeling is dat dit een topic wordt met seksuele stereotypen?

Bijvoorbeeld in het topic van "haar seks is stuk" wordt het een aantal keer benoemd. Mij komt het inderdaad nogal stereotyperend over, en daarom ben ik benieuwd hoe anderen dan die "vrouwelijke seksualiteit" ervaren en wat zij ermee bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben kom het zelden of noout tegen.
Misschien op een ander forum? Libelle ofzo?
de wereld wacht om ontdekt te worden
vanuit oogpunt van de vrouw? i.p.v. vanuit oogpunt van de man?
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 12:06
vanuit oogpunt van de vrouw? i.p.v. vanuit oogpunt van de man?

Ja maar is dat dan zo verschillend? Of heb ik gewoon geluk dat ik een leuke man heb waardoor we er ongeveer hetzelfde in staan?
-Shifty- schreef:
12-12-2019 10:04
Ik kom het helemaal niet tegen in topics, maar ik gok dat de bedoeling is dat dit een topic wordt met seksuele stereotypen?
Jullie willen áltijd en wij willen eigenlijk nooit en moeten overgehaald worden. Dat is het toch?
mindervanmij schreef:
12-12-2019 12:12
Ja maar is dat dan zo verschillend? Of heb ik gewoon geluk dat ik een leuke man heb waardoor we er ongeveer hetzelfde in staan?
Als er fysieke verschillen zijn, zullen er toch ook verschillen in wensen zijn. Bovendien schijnt het vanuit evolutionair oogpunt zo te zijn dat vrouwen bijvoorbeeld meestal meer emotioneel betrokken zijn en mannen minder.
Malinois schreef:
12-12-2019 12:13
Jullie willen áltijd en wij willen eigenlijk nooit en moeten overgehaald worden. Dat is het toch?
Komt dat omdat mannen dagelijks vruchtbaar zijn en vrouwen slechts een paar dagen per maand? Wat betreft voortplanting heeft de evolutie daarom niet gezorgd dat mannen meer en vaker zin hebben, omdat ze altijd paraat moeten staan?
Haha, letterlijk en figuurlijk!!!
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 12:14
Als er fysieke verschillen zijn, zullen er toch ook verschillen in wensen zijn. Bovendien schijnt het vanuit evolutionair oogpunt zo te zijn dat vrouwen bijvoorbeeld meestal meer emotioneel betrokken zijn en mannen minder.

ja maar ís dat ook zo, of is dat vooral aangeleerd vanwege de huidige samenleving? Het schijnt zo te zijn dat we in de jagers / verzamelaars samenleving helemaal niet monogaam waren en die verschillen tussen man en vrouw toen helemaal niet zo groot waren.
mindervanmij schreef:
12-12-2019 12:19
ja maar ís dat ook zo, of is dat vooral aangeleerd vanwege de huidige samenleving? Het schijnt zo te zijn dat we in de jagers / verzamelaars samenleving helemaal niet monogaam waren en die verschillen tussen man en vrouw toen helemaal niet zo groot waren.
Wie heeft het over monogaam? Dat is door de kerk geïntroduceerd met behulp van het huwelijk. Daarvoor deed niemand daar moeilijk over.
-Shifty- schreef:
12-12-2019 10:04
Ik kom het helemaal niet tegen in topics, maar ik gok dat de bedoeling is dat dit een topic wordt met seksuele stereotypen?
:hihi:
Monogamie is een behoorlijke libidokiller op lange termijn. Niemand die na 25 jaar nog net zo spontaan botergeil wordt van de ander als in het begin.
Malinois schreef:
12-12-2019 12:26
Monogamie is een behoorlijke libidokiller op lange termijn. Niemand die na 25 jaar nog net zo spontaan botergeil wordt van de ander als in het begin.
Alleen de eerste 18 maanden is er monogamie, met behulp van verliefdheid. Verliefdheid is ontworpen door de natuur, zodat de man zeker weet dat het kind dat hij gaat opvoeden, van hemzelf is en niet van een ander. Deze periode is net voldoende om een kind te verwekken, te baren en te zogen.
Malinois schreef:
12-12-2019 12:13
Jullie willen áltijd en wij willen eigenlijk nooit en moeten overgehaald worden. Dat is het toch?

Yup, ga maar vast liggen dan kom ik je zo overhalen.
-Shifty- schreef:
12-12-2019 12:32
Yup, ga maar vast liggen dan kom ik je zo overhalen.
Jij weet wel wat je moet zeggen tegen de vrouwtjes. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 12:24
Wie heeft het over monogaam? Dat is door de kerk geïntroduceerd met behulp van het huwelijk. Daarvoor deed niemand daar moeilijk over.
Echt niet. Vrijwel alle culturen op deze wereld, of het nu papua's in indonesie, stammen diep in afrika of indianen, inca's en maya's zijn, ze kennen allemaal een vorm van huwelijk en verplichte monogamie. Evolutionair ook heel logisch, als vrouw met een kind aan de borst ergens kwetsbaar zit te zijn, moet de man niet kans hebben weg te lopen. Dus ontstaat er een sociaal systeem waarbij de het taboe is als de man vrouwen zwanger kan maken die niet 'van hem' zijn.
Het enige wat de kerk heeft afgeschaft is het concept van 'harems'. Een man mag zoveel vrouwen hebben als hij kan onderhouden. Dat is in sommige culturen gebruik, in andere niet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 12:29
Alleen de eerste 18 maanden is er monogamie, met behulp van verliefdheid. Verliefdheid is ontworpen door de natuur, zodat de man zeker weet dat het kind dat hij gaat opvoeden, van hemzelf is en niet van een ander. Deze periode is net voldoende om een kind te verwekken, te baren en te zogen.

Ja en dat schijnt dus helemaal niet zo te kloppen. De oermens schijnt het helemaal niet zo boeiend te hebben gevonden wie de vader van de baby was, een kind krijgen en (op)voeden was een taak van de gehele groep. Pas toen mensen landbouw gingen bedrijven en er steeds meer kinderen kwamen en minder voedsel beschikbaar was, toen werd het opeens belangrijk om alleen je eigen kinderen te voeden en geen bastaard kinderen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
12-12-2019 12:26
Monogamie is een behoorlijke libidokiller op lange termijn. Niemand die na 25 jaar nog net zo spontaan botergeil wordt van de ander als in het begin.
na 2 jaar (als de relatie flink hecht is (latters houden het langer vol), wordt de lust al minder
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-12-2019 12:12
Ja maar is dat dan zo verschillend? Of heb ik gewoon geluk dat ik een leuke man heb waardoor we er ongeveer hetzelfde in staan?
ja, dat is het
opgelost
lilalinda schreef:
12-12-2019 12:59
ja, dat is het
opgelost

Dat zeg ik toch niet? Ik vraag me af of dat verschil nu daadwerkelijk zo groot is en waar dat dan in zit. In mijn eigen relatie herken ik het namelijk niet in zo'n heftige mate. Ja, we hebben minder seks dan toen we net samen waren, maar we hebben nu ook een heel ander leven met een kind, hypotheek etc die we toen allemaal niet hadden. Heeft dat dan echt zoveel met het man-vrouw verschil te maken?
Bovendien: dat een vrouw soms geen zin heeft, lijkt me toch ook vooral een probleem vanuit de mannelijke kijk op seks. Wie bepaalt wat normaal is in de frequentie en wat afwijkend is? Daarin speelt blijkbaar de mening van de man een grotere rol dan de mening van een vrouw.
mindervanmij schreef:
12-12-2019 13:04
Dat zeg ik toch niet? Ik vraag me af of dat verschil nu daadwerkelijk zo groot is en waar dat dan in zit. In mijn eigen relatie herken ik het namelijk niet in zo'n heftige mate. Ja, we hebben minder seks dan toen we net samen waren, maar we hebben nu ook een heel ander leven met een kind, hypotheek etc die we toen allemaal niet hadden. Heeft dat dan echt zoveel met het man-vrouw verschil te maken?
Maar, over welke verschillen lees je dan? Wat valt je dan zo op?
Fransje-Noord schreef:
12-12-2019 13:08
Maar, over welke verschillen lees je dan? Wat valt je dan zo op?

Bijvoorbeeld wat hierboven wordt genoemd: vrouw heeft weinig zin, man meer....

Vrouw is emotioneel betrokken, man niet....

Dat zijn geen dingen die ik in mijn eigen leven herken sowieso, maar tegelijkertijd vind ik het ook jammer dat blijkbaar de vrouwelijke seksualiteit zoals dat zo mooi wordt genoemd als afwijkend wordt gezien en die van de man als norm.

Maargoed dat was niet persé waarom ik dit topic had geopend, ik ben gewoon benieuwd wat anderen dan verstaan onder vrouwelijke seksualiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven