Wanneer beschermt de pil?

03-07-2020 19:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even twee vragen over de anticonceptiepil:

1. Vanaf wanneer ben je beschermd tegen zwangerschappen? Ik ben vandaag begonnen met de tweede strip.
2. Is het erg als je de pil twee á drie uur te later inneemt dan normaal? Heeft dat invloed op de werking ervan?

Groetjes,
Een 17 jarig meisje
Alle reacties Link kopieren
Zoek even de bijsluiter in het doosje of op internet
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Staat in de bijsluiter. Tot in detail.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Na 1 maand moet de pil z’n werk doen of wanneer je begonnen bent op de eerste dag van je menstruatie werkt de pil direct.

Paar uur maakt bij de meeste pillen niet uit. Vaak staat het in de gebruiksaanwijzing dat er 36 uur tussen mag zitten.

Lees voor beide vragen even de gebruiksaanwijzing door, niet iedere pil werkt t zelfde
Helena_z schreef:
03-07-2020 19:34
Staat in de bijsluiter. Tot in detail.
Dit TO. Echt, die bijsluiter zit er toch niet voor de sier bij.... heb je meer aan dan een topic erover openen...

Meisjevan4, nee hoor, na 7 dagen al. Staat in de bijsluiter.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 03-07-2020 19:50
12.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is je bijsluiter kwijt ? Google die dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja die dingen raken kwijt als je er vliegtuigjes van gaat vouwen ipv ermee te doen waar die dingen voor bedoeld zijn... :lmao: ;)
TO: als dat zo is: ga naar google, tik in gebruiksaanwijzing en merk van pil.
Alle reacties Link kopieren
Het zal zeker in je bijsluiter staan, maar mocht je twijfelen kun je altijd de huisarts of apotheek bellen :) Dat verschilt namelijk wanneer je in je cyclus begonnen bent en de soort pil maakt ook nog wel eens uit dus daar is geen standaard antwoord op.
En nee, twee of drie uur later zal geen verschil maken qua bescherming maar probeer hem natuurlijk zo strikt mogelijk te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
03-07-2020 19:49
Dit TO. Echt, die bijsluiter zit er toch niet voor de sier bij.... heb je meer aan dan een topic erover openen...

Meisjevan4, nee hoor, na 7 dagen al. Staat in de bijsluiter.
nee hoor, eerste dag al, als je begint op eerste dag menstruatie, ben je direct veilig
Alle reacties Link kopieren
Meisjevan4 schreef:
03-07-2020 19:36
Na 1 maand moet de pil z’n werk doen of wanneer je begonnen bent op de eerste dag van je menstruatie werkt de pil direct.

Paar uur maakt bij de meeste pillen niet uit. Vaak staat het in de gebruiksaanwijzing dat er 36 uur tussen mag zitten.

Lees voor beide vragen even de gebruiksaanwijzing door, niet iedere pil werkt t zelfde
Bij mij staat er dat ze minder betrouwbaar wordt in week 2 van zodra er meer dan 12 uur tussen zit en je dan beter een aanvullende conceptie gebruikt voor de volgende vijf dagen oid.
Maar echt, TO, het staat per week beschreven hoe betrouwbaar ze is en wat je moet doen als je een pil vergeet, etc.
leeg
Alle reacties Link kopieren
of vraag het je moeder
lilalinda schreef:
03-07-2020 20:24
nee hoor, eerste dag al, als je begint op eerste dag menstruatie, ben je direct veilig
Weet ik, ik bedoelde als je op een andere dag begint...
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
03-07-2020 20:40
Bij mij staat er dat ze minder betrouwbaar wordt in week 2 van zodra er meer dan 12 uur tussen zit en je dan beter een aanvullende conceptie gebruikt voor de volgende vijf dagen oid.
Maar echt, TO, het staat per week beschreven hoe betrouwbaar ze is en wat je moet doen als je een pil vergeet, etc.
Je bedoelt ook 36 uur.

Namelijk 24 uur die normaal tussen twee pillen hoort + 12 uur extra.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Meisjevan4 schreef:
03-07-2020 19:36

Paar uur maakt bij de meeste pillen niet uit. Vaak staat het in de gebruiksaanwijzing dat er 36 uur tussen mag zitten.
.
Dan is het wel heel belangrijk om te weten welke pil je gebruikt.

De minipil bijvoorbeeld wordt al snel onbetrouwbaarder wanneer je hem niet steeds op dezelfde tijdstippen neemt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
03-07-2020 21:00
Je bedoelt ook 36 uur.

Namelijk 24 uur die normaal tussen twee pillen hoort + 12 uur extra.
Ah, juist, excuus, ik weet niet waar ik zat met mijn gedachten :bonk:
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven