Zin maken, hoe ver ga je daar in?

30-04-2018 17:19 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier regelmatig dat je niet altijd kan verwachten dat zin in seks met je partner vanzelf komt, en ik ben het daar zeker mee eens. Vooral in een druk leven met stress, huishouden, evt kinderen etc.

Ik ben ruim 5 jr samen met mijn partner. Zin maken was in het begin absoluut niet nodig, maar sinds een jaar of wat wel. Na het eerste begin kwam de geilheid dan vanzelf wel verder op. Maar het is eigenlijk een beetje een glijdende schaal geweest, achteraf gezien. Van zin maken naar zin houden door ondertussen te fantaseren, en uiteindelijk heb ik nu eigenlijk vaak geen zin meer om zin te maken. Ik word niet geil meer van mijn partner.

Ik ben er best wel van overtuigd dat seks belangrijk is in een relatie, maar in mijn eigen gaat het nu mis. En ik heb eigenlijk geen idee wat ik daar nu mee moet of aan kan doen. Ik ben bang dat als ik het met mijn partner bespreek ik zijn zelfvertrouwen volledig de grond in boor. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips misschien? Worden jullie na jaren nog steeds opgewonden van je partner?
blijfgewoonbianca schreef:
30-04-2018 18:56
Hartstikke lollig, maar dat gaat echt niet meer gebeuren als je 175635 jaar getrouwd bent. Mijn man zou vragen of ik mijn leesbril moest hebben, als ik met schuine oogjes naar hem ga zitten gluren.
Als je er het type niet voor bent om zoiets te doen, moet je het uiteraard lekker laten. Als de ander het niet oppikt is dat ook jammer ja. Ik draag alleen wat dingen aan waar TO mogelijk aan kan denken. Ik zeg niet dat ze ineens in een lingeriesetje een striptease op moet voeren om zin te maken bij beide.. (oh en als dat je zou helpen, ook dat vooral lekker doen!)
Even overleg gepleegd en man ziet wel wat in dat magneet idee. We gaan hem testen.
Dank voor de tip!!
Springtouw schreef:
30-04-2018 19:23
Als je er het type niet voor bent om zoiets te doen, moet je het uiteraard lekker laten. Als de ander het niet oppikt is dat ook jammer ja
Heeft niets met niet oppikken te maken, of met het type er niet voor zijn. Ik zeg alleen dat bepaalde dingen na zoveel jaar gewoon niet meer werken. Als je alles al een keer hebt gedaan, elkaar in alle mogelijke standen en in alle openingen al eens hebt bekeken, dan " doen " bepaalde dingen het gewoon niet meer. Waar je in een prille relatie elkaar gek kan maken door drie keer met je kontje te schudden is dat in je oma onderbroek gewoon niet erg erotiserend, denk ik zo maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
HaPu schreef:
30-04-2018 19:25
Even overleg gepleegd en man ziet wel wat in dat magneet idee. We gaan hem testen.
Dank voor de tip!!
Ik hoop van ganser harte dat dit net zo goed werkt als in die seksuologen serie. Laat je het eens weten?
Misschien ook een fijne site :

https://www.seksualiteit.nl/zin-lust/oe ... /zin-meter
30-04-2018 19:27
Heeft niets met niet oppikken te maken, of met het type er niet voor zijn. Ik zeg alleen dat bepaalde dingen na zoveel jaar gewoon niet meer werken. Als je alles al een keer hebt gedaan, elkaar in alle mogelijke standen en in alle openingen al eens hebt bekeken, dan " doen " bepaalde dingen het gewoon niet meer. Waar je in een prille relatie elkaar gek kan maken door drie keer met je kontje te schudden is dat in je oma onderbroek gewoon niet erg erotiserend, denk ik zo maar.
Oke, zit wat in.. Die fase zit ik nog niet. Hoe houden jullie het spannend dan?

Die magneetjes lijken me trouwens ook wel wat. Is het toch minder in je gezicht ofzo...
Springtouw schreef:
30-04-2018 19:33

Die magneetjes lijken me trouwens ook wel wat. Is het toch minder in je gezicht ofzo...
Moet dat dan?

Ik kan er prima boven op zonder raar naar elkaar te gaan loeren tijdens toneelstukjes of speciale lingerie aan te doen.
Ik zou juist daar van opdrogen of in ieder geval zou het niet werken.
Lucifermiauww schreef:
30-04-2018 19:36
Moet dat dan?

Ik kan er prima boven op zonder raar naar elkaar te gaan loeren tijdens toneelstukjes of speciale lingerie aan te doen.
Met spannend bedoelde ik meer hoe je dan seks blijft houden. Het lijkt me serieus niet tof om naar elkaar te knikken, naar boven te lopen, even te neuken, te douchen en dan weer naast elkaar op de bank je boek te gaan lezen? Dan kan ik me zeker voorstellen dat het op een gegeven moment gaan voelen als moeten. Ik kan me er gewoon niet zoveel bij voorstellen, maar ben wel oprecht geïnteresseerd hoe je dat dan aanpakt als je 1000 jaar getrouwd/samen bent.
Springtouw schreef:
30-04-2018 19:33

Waarom zou seks eigenlijk - altijd - spannend moeten zijn? Niet iedereen wordt blij van " rare " fratsen en wat je ook doet; het komt toch allemaal op hetzelfde neer, he. Er zullen legio mensen zijn die de Liefde Bedrijven en misschien dan ook niet Geil met een grote G zijn als ze dat doen. En een ander hijgt de witsel van het plafond en wil graag elke keer wat anders.
Maar ik denk dat het een misvatting is dat seks spannend dient te zijn. Waarom zou je bijv. wel elke zaterdag je auto wassen, elke vakantie naar Salou gaan, al 40 jaar bij dezelfde baas werken en moet je in bed wel de hele Kamusatra door werken? Als het werkt, werkt het; ook dat is een optie.

Wij hebben ooit eens afgesproken, 65758483 jaar geleden dat the sky the limit is en dat alles minimaal uitgeprobeerd kan worden.

Ja; hoef je geen hijgerige man van je af te slaan als je in de aardappelen staat te roeren plus je bent in je hoofd juist wél erg met seks bezig wat lustopwekkend schijnt te werken, of zo.
Springtouw schreef:
30-04-2018 19:40
Met spannend bedoelde ik meer hoe je dan seks blijft houden. Het lijkt me serieus niet tof om naar elkaar te knikken, naar boven te lopen, even te neuken, te douchen en dan weer naast elkaar op de bank je boek te gaan lezen? Dan kan ik me zeker voorstellen dat het op een gegeven moment gaan voelen als moeten. Ik kan me er gewoon niet zoveel bij voorstellen, maar ben wel oprecht geïnteresseerd hoe je dat dan aanpakt als je 1000 jaar getrouwd/samen bent.
Want dat is het enige alternatief? :-D

Wij maken gewoon tijd voor elkaar en slapen en knuffelen samen. Gewoon zonder ' de spannende of juist liefdeloze" dingen die jij noemt in je beiden posts.
Springtouw schreef:
30-04-2018 19:40
Het lijkt me serieus niet tof om naar elkaar te knikken, naar boven te lopen, even te neuken, te douchen en dan weer naast elkaar op de bank je boek te gaan lezen? Dan kan ik me zeker voorstellen dat het op een gegeven moment gaan voelen als moeten. Ik kan me er gewoon niet zoveel bij voorstellen, maar ben wel oprecht geïnteresseerd hoe je dat dan aanpakt als je 1000 jaar getrouwd/samen bent.
hahaha en OF dat tof is.
Dat douchen er na niet. tenminste,....niet als ik net daarvoor de douche al heb schoongemaakt :rofl:
Maar dat die vertrouwdheid er is, dat het zo ook kan, dat er geen hele toneelstukjes om heen hoeven om de ander op te winden, of om de " schone schijn op te houden " ; heerlijk, hoor. Niks mis mee.
En misschien voelt dat wel veel minder als moeten dan wanneer je zo'n beetje verplicht een lang voorspel met scheve oogjes en afstoten en aantrekken en drie orgasmes af moet werken voor je tot de daad mag overgaan en er na dan ook nog een half uur dient te minnekozen.
Ik denk dat monogamie echt een megadooddoener is. De rest van je leven alleen maar met een en dezelfde persoon daar is een mens denk ik niet voor gemaakt en degene die roepen van wel zijn denk ik onzeker dat man een ander lijf uiteindelijk lekkerder zal vinden.
Ja en?
Ik ben bang dat ik die magneten bij het idee alleen al in het vriesvak zou verstoppen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
snoopylynn schreef:
30-04-2018 19:58
Ik denk dat monogamie echt een megadooddoener is. De rest van je leven alleen maar met een en dezelfde persoon daar is een mens denk ik niet voor gemaakt en degene die roepen van wel zijn denk ik onzeker dat man een ander lijf uiteindelijk lekkerder zal vinden.
Ik denk dat dat per persoon verschillend is. Ik vind het prima en hoef ook niemand anders. En ik ben echt een mens dacht ik. ;)

En ik word ook niet onzeker. Heeft mijn man die behoefte echt heel erg.. is hij vrij om dat te gaan doen. Wel graag even melden dat hij liever een ander wil voordat hij rondgaat neuken. Wat ik hem nooit zal verbieden ofzo.

Maar wel zonder mij als partner. Dan passen onze behoeftes niet meer.

Verschillende mensen, verschillende wensen. Er is niet een soort mens.
feow schreef:
30-04-2018 20:07
Ik ben bang dat ik die magneten bij het idee alleen al in het vriesvak zou verstoppen.
Hahaha.
feow schreef:
Dat zijn van die dingen die ga je niet doen als er geen probleem is, natuurlijk. Dan heb je samen vastgesteld dat er een probleem is en dat er oplossingen moeten komen. Dat is al heel iets anders dan dat jouw man vanavond drie magneten voor je neus legt en zegt " hé, Troel, vanaf morgen ga jij aan geven hoe jouw libiodo er bij hangt want dat is wel zo makkelijk. "
snoopylynn schreef:
30-04-2018 19:58
Ik weet niet of 'de mens' gemaakt is voor monogamie, maar ik wel en ik ben niet bang dat man een ander lijf dan het mijne ambieert.
Mijn man is erg leuk en ik moet er niet aan denken hem met een ander te delen.
Geen probleem als andere mensen daar anders in staan, ieder z'n ding, maar om nu te beweren dat 'wij' daar niet voor gemaakt zijn is wat kort door de bocht.
feow schreef:
Op dit moment staat mijn hele seksleven in het vriesvak, dus erger kan het niet worden.
Man al zo vaak afgewezen omdat ik geen zin had dat hij niet meer zo goed durft (bij gebrek aan een beter woord).
En vragen 'heb je zin, want dan waag ik weer eens een poging' is ook een vrij grote afknapper ;-)
Dus voor hem wel prettig om te weten hoe de pet staat en misschien helpt het mij inderdaad om me weer bewust te worden van mijn libido
Ik kan je aanraden om eens wat te lezen, kijken (TedEx filmpjes) of luisteren (een geweldige podcast: 'where should we begin') van Esther Perel. Zij houdt zich met dit onderwerp bezig: de lastige spagaat tussen lust en intimiteit binnen lange relaties.
30-04-2018 20:11
Dat zijn van die dingen die ga je niet doen als er geen probleem is, natuurlijk. Dan heb je samen vastgesteld dat er een probleem is en dat er oplossingen moeten komen. Dat is al heel iets anders dan dat jouw man vanavond drie magneten voor je neus legt en zegt " hé, Troel, vanaf morgen ga jij aan geven hoe jouw libiodo er bij hangt want dat is wel zo makkelijk. "
Dat snap ik, maar eigenlijk vond ik jouw verklaring erbij wel goed en logisch.
Maar ik denk dat het bij mij niet goed gewerkt zou hebben.
Uiteraard heel fijn als het wel bij je past en resultaat heeft.

Ik hoop nooit meer in de *ga alsjeblieft slapen, blijf van me af, rillllll, o fuck dit is NIET geil, kom klaar zodat ik er vanaf ben* situatie te komen.
Dat heb ik jaren geleden wel gehad en voelde heel akelig en beschadigend.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
30-04-2018 20:25
Dat snap ik, maar eigenlijk vond ik jouw verklaring erbij wel goed en logisch.
Maar ik denk dat het bij mij niet goed gewerkt zou hebben.
Uiteraard heel fijn als het wel bij je past en resultaat heeft.

Ik hoop nooit meer in de *ga alsjeblieft slapen, blijf van me af, rillllll, o fuck dit is NIET geil, kom klaar zodat ik er vanaf ben* situatie te komen.
Bah, dat lijkt me niks nee. Hier geen 'moet' seks, daar wil man gelukkig ook niet aan.
Sorry to, volgens mij heb ik je topic lichtelijk over genomen
feow schreef:
30-04-2018 20:25

Dat klinkt ook echt heel akelig. En ik heb werkelijk, gelukkig, nog nooit op die manier de " ik heb niet zo'n zin " - wip op die manier ervaren.
HaPu schreef:
30-04-2018 17:24
Herkenning al om. Al raak ik niet zozeer niet opgewonden van man alswel van überhaupt seks. Het is niet zo dat ik fantaseer over andere mannen en masturberen, ach...
Ik ben gewoon mijn seksdrive kwijt en die wil ik graag terug vinden.
Lees dus mee voor tips
Seksdrive kwijt
Hoe jong ben je,
Slik je medicijnen?
De pil
Kinderen
Druk.
Kunnen jullie goed met elkaar praten
Wordt er nog wel gekroeld, kusjes gegeven, aai over je bol noem maar op. Het laten zien/voelen/merken, dat jullie van elkaar houden.
Legt partner druk op je voor seks. Mist hij iets.
een erotisch boek/film helpt dat om in de mood te komen.

Hoe was het in den beginne, wanneer merkte je dat je seksdrive minder werd en nu zelfs verdwenen is.
Je wilt het graag terug.
Je kunt samen met je man naar een seksuologe gaan. Je hoeft je daar absoluut niet voor te schamen.

Tips vroeg je.
Ondanks eventuele kinderen, toch tijd maken voor elkaar.
Misschien eens een week-end uit logeren bij een opa/oma/tante/oom.
Eens op een rijtje zetten, waar je voorheen wel zin van kreeg.
Voel je je nog begeert.

wordt de tijd tegenwoordig ingevuld met jullie Phone of games?

Misschien heb je hier wat aan.
Lucifermiauww schreef:
30-04-2018 19:45

Wij maken gewoon tijd voor elkaar en slapen en knuffelen samen.
Precies en dat ontbreekt vaak bij menig stel. Het tijd voor elkaar maken.
De kinderen, het werk etc. krijgt dan de schuld.
OOk mijn man en ik nemen de tijd voor elkaar, laten aan elkaar merken/voelen/zien dat we van elkaar houden.
OOk wij hebben een druk leven, kinderen opgevoed, stress gekend, ziektes mee gemaakt en er wordt nog steeds overheerlijk gevreeën.

Maar het ging hier over zin maken.
Persoonlijk ken ik dat gevoel niet.. Als mijn man mij versierd, krijg ik vanzelf zin.
Versieren klinkt een beetje au-bolllig :) In ieder geval, bij ons gaat het vanzelf.
en wij zijn ook een stel wat al heel lang getrouwd is. :)
Stokbootje, stoppen met de pil een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven