Zin maken, hoe ver ga je daar in?

30-04-2018 17:19 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier regelmatig dat je niet altijd kan verwachten dat zin in seks met je partner vanzelf komt, en ik ben het daar zeker mee eens. Vooral in een druk leven met stress, huishouden, evt kinderen etc.

Ik ben ruim 5 jr samen met mijn partner. Zin maken was in het begin absoluut niet nodig, maar sinds een jaar of wat wel. Na het eerste begin kwam de geilheid dan vanzelf wel verder op. Maar het is eigenlijk een beetje een glijdende schaal geweest, achteraf gezien. Van zin maken naar zin houden door ondertussen te fantaseren, en uiteindelijk heb ik nu eigenlijk vaak geen zin meer om zin te maken. Ik word niet geil meer van mijn partner.

Ik ben er best wel van overtuigd dat seks belangrijk is in een relatie, maar in mijn eigen gaat het nu mis. En ik heb eigenlijk geen idee wat ik daar nu mee moet of aan kan doen. Ik ben bang dat als ik het met mijn partner bespreek ik zijn zelfvertrouwen volledig de grond in boor. Heeft iemand hier ervaring mee, of tips misschien? Worden jullie na jaren nog steeds opgewonden van je partner?
Het helpt ook om met elkaar af te spreken dat je de ander die knuffel/omhelzing/zoen gunt.
Dus, ten eerste niet de ander wegduwen omdat je op dat moment ergens mee bezig bent. Want die 15 seconden kunnen er nooit voor zorgen dat waar je mee bezig bent totaal fout loopt.
Ten tweede, wel doorhebben dat wanneer je ziet dat de ander echt bezig is met iets dat volledige interactie vraagt, op dat moment dus even niet. Gezond verstand gebruiken.

Dus een blèrend, dreinend kind kan best 15 seconden wachten. De afwas ook. Ben je vlees aan het braden, misschien even kijken. Een sportwedstrijd kan tegenwoordig gepauzeerd worden. Een computerspelletje? kijk even wat er precies gebeurd. Een boek aan het lezen? dat kan na 15 seconden ook weer. Een soap aan het kijken, pauze/replay/on demand. Echt, er zijn maar weinig redenen waarvoor je jouw eigen partner die 15 seconden hoeft af te wijzen. En zulke kleine intimiteiten zijn toch echt de basis.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
01-05-2018 14:13
Het helpt ook om met elkaar af te spreken dat je de ander die knuffel/omhelzing/zoen gunt.
Dus, ten eerste niet de ander wegduwen omdat je op dat moment ergens mee bezig bent. Want die 15 seconden kunnen er nooit voor zorgen dat waar je mee bezig bent totaal fout loopt.
Ten tweede, wel doorhebben dat wanneer je ziet dat de ander echt bezig is met iets dat volledige interactie vraagt, op dat moment dus even niet. Gezond verstand gebruiken.

Dus een blèrend, dreinend kind kan best 15 seconden wachten. De afwas ook. Ben je vlees aan het braden, misschien even kijken. Een sportwedstrijd kan tegenwoordig gepauzeerd worden. Een computerspelletje? kijk even wat er precies gebeurd. Een boek aan het lezen? dat kan na 15 seconden ook weer. Een soap aan het kijken, pauze/replay/on demand. Echt, er zijn maar weinig redenen waarvoor je jouw eigen partner die 15 seconden hoeft af te wijzen. En zulke kleine intimiteiten zijn toch echt de basis.

Mooi
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven