(2e hands) Fiets uitzoeken

16-05-2020 19:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben aan het speuren op internet, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn wel wat fora voor wielrenners etc., maar daar word ik niet echt wijzer van dus probeer het hier.

Zijn er lezers met fietservaring die mij in jip en janneketaal kunnen uitleggen wat ik moet gaan aanschaffen qua fiets? De situatie: sinds de lockdown fiets in regelmatig lange stukken (tussen de 30 en 50km) op mijn stadfiets. Wat een prima fietsje is, maar ik denk dat het soepeler moet kunnen. Ik wil daarom graag een fiets aanschaffen die misschien iets sneller gaat, maar vooral fijner rijdt. Omdat ik nog niet weet of dit een nieuwe hobby wordt of een uitprobeersel voor 1 zomer is mijn budget ongeveer €150. Ik ben een enorme leek en heb echt geen idee waar ik naar moet zoeken. Mountainbike? Racefiets? Heel wat anders? Tips (sowieso voor het fietsen) zijn dus welkom!
Dat klinkt in ieder geval wel als een budget voor een tweedehands fiets inderdaad, een nieuwe stadsfiets kost namelijk al meer.

Ik zou in ieder geval letten op het aantal versnellingen, maar verder ligt het er ook aan op welk terrein je wilt fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat je met een budget van 150 euro geen goede fiets kan kopen, zeker niet beter dan je huidige goede stadsfiets. Voor dat bedrag kun je hooguit een week iets huren om te kijken of het bij je past.
Ik ben zelf op dit moment ook op zoek naar een fiets en heb verschillende opties afgewogen. Ik ben er nu bijna zeker van dat ik een mountainbike wil. Ik heb dus zelf nog niet echt veel fietservaring maar kan wel een beetje uitleggen waar je op moet letten.