Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Eckano, sat is track voor de lunges volgens mij.

Vanavond combat gedaan. Vanaf zaterdag mixen. Deelnemers willen een andere nummer 4,5 en 8. Misschien doe ik gewoon een hele release. Bv bc71. Maar danmoet ik die wel even oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke bodycombat training gedaan.
Heb nummers 4,6 en 8 vervangen met 4,6 en 8 van bc71. Het ging echt heerlijk 💪🏻👊🏻

Kan niet wachten tot de nieuwe release. 8 januari dus nog paar weekjes mixen en dan knallen met bc74
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Heeft iedereen even een winterstop? 😁

Hier staat alles op een iets lager pitje. Geen shbam omdat mijn achillespezen nog wel een beetje lastig doe. Gaat wel beter gelukkig. Dus nu 2x per week combat en 1-2x per week pump. Ook nog beetje zwemmen erbij. Maar alle kerstlunches/borrels/sneeuwstormen etc zitten mijn sportplannen nog wel eens in de weg 🤣

Gisteren combat, ik doe nu een mix van 71 en 73. En heb track 2 van 74 gedaan. Was heerlijk! Vanochtend pump. Ik mis wel de cardio van shbammen hardlopen. En merk dat ik ook aankom hierdoor. Plus al het lekkers overal 😳
Alle reacties Link kopieren
Yessss. Heb mijn internationale certificaat voor bodycombat 💪🏻🎉❤️👊🏻
Gefeliciteerd sciencerocks!
Alle reacties Link kopieren
Dank je zethetraamopen 😊
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Science! Wat heb je snel reactie! Voor niks zenuwen gehad.
Ik heb nu een mix van 73 en 38. Heerlijk die oude nummers. Nummer 8 is zo lekker rammen zonder nadenken #iloveit.

Ik kijk uit naar de nieuwe, vond m bij het kwartaal erg leuk! Armin nummer is echt te gek!

Balance ben ik ook toe aan een nieuwe. Ik mix nooit, ooit 1x gedaan omdat de birdpose er in zat en ik en vrijwel niemand die kon en kreeg daar commentaar op. Nooit meer dus. Maar ben de huidige een beetje zat. Nummer 1 heb ik er niet lekker in gekregen en heb dus elke week het gevoel dat ik achter de feiten aan loop.

Laatste loodjes voor 2017!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Science!

Hier wordt nog steeds enthousiast gepumpt hoor; inmiddels (!) zelfs een zeer voorzichtige mix gehad waarbij twee nummers werden omgewisseld met twee van de vorige release - dat moet nog wel wat spannender kunnen denk ik...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Alfagirl, ik zou graag wat oude nummers erin willen mixen. Helaas heb ik geen oude releases. Een instructeur zei dat ik wel wat oude dvd’s kan lenen, mar ik heb geen laptop met dvd-speler 🤣

Eckano, wij zijn ook aan het mixen bij pump. Guns and rosés nummer voor de borst. Heeeerlijk 😁

Ik zit te twijfelen tussen zwemmen of thuis bc74 te doen. Ik heb stiekem nummer 2 van bc74 in de mix gedaan. Heerlijk nummertje.
Sciencerocks, sorry voor de laaaaate reactie, maar wat een schitterend nieuws dat je het internationaal certificaat hebt behaald! Een DIKKE proficiat! En hoe voelt het nu? Hopelijk heb je wat meer zelfvertrouwen?

Wij lanceren de nieuwe Sh'bam volgende week zondag 7 januari. De eerste vier nummertjes heb ik geleerd en vind ik heeeel erg leuk. Wel veel armbewegingen in de release.. Ik heb een meisje in de les dat een prothese schouder heeft en al die armbewegingen niet kan meedoen. Het frustreert haar om zonder die bewegingen te sporten.

Gaan jullie tijdens het kwartaal de Les Mills Barre uitproberen? Ik wel! Ik ben zo benieuwd naar dat nieuwe programma. Indien ik het leuk vind, dan ga ik zeker de opleiding volgen.
Nog steeds een beetje geïntimideerd omdat jullie allemaal les lijken te geven, maar ik ben van plan vanavond voor het eerst een body combat les te volgen. Ben er een klein beetje zenuwachtig voor, maar heb stiekem de shizzler zitten kijken van de nieuwe release waar ze vandaag mee beginnen, zodat ik de combies stiekem al weet en me niet te veel een idioot/brookie voel. :$ Ik body pump nog steeds fanatiek, alle gewichten bij alle tracks zijn hoger dan de eerste weken, en ik werd er als voorbeeld bijgehaald de vorige les toen iemand er voor de eerste keer was en baalde van de lage gewichten. 'Zethetraamopen begon ook zo een paar weken terug en zie haar nu gaan'. :yes: heb dan ook zeker doelen voor komend jaar. :D
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, nog een gelukkig en sportief haar gewenst.

Yaqui. Dank je wel 😁. Heb echt zoveel plezier in de lessen, en het certificaat met de positieve feedback is een een kers op de taart. Kan niet wachten om morgen weer lekker les te geven. Onze release is uitgesteld tot 15 januari dus nog even de oude mix doen.

Zethetraamopen, je hoeft je echt niet geïntimideerd te voelen hoor. Misschien geven we dan 1 of meerdere van de programma’s, we zijn gewoon sporters die graag hun liefde willen delen voor wat we doen. Ik doe combat en shbam, maar sta bij de pump gewoon in de les, en alhoewel ik graag ooit op het podium zou willen met pump, heb ik nog even te gaan voordat het zover is.

Hoe was de combatles trouwens?

Pffff de december kilootjes zitten er echt aan hoor. Weinig gesport ivm met citytrip met oud&nieuw en veel lekker eten. Pffff ik heb een food baby, of eigenlijk food twins 🤣🤣
Ik heb mezelf wel weer ingeschreven voor een 8ste triathlon eind mei, dus eb een leuk doel om naar te werken.
Alle reacties Link kopieren
Zo, gisteren heerlijk gecombat, en vanochtend eindelijk weer shbam 🎉🎉

15 januari is de release voor ons, erg veel zin in. En ondanks dat ik me net een opgezwollen oliebol voel vroeg iemand mij vandaag of ik was afgevallen 🤣. Dus het valt mee. Maar wil wel weer goed aan het jaar beginnen dus lekker sporten en gezond genieten.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens Yaqui, hoe vonden de deelnemers het vandaag? Wat denk jij van nummer 5?? Ik denk dat die snel bij ons wordt gewisseld
Sciencerocks schreef:
07-01-2018 14:14
Trouwens Yaqui, hoe vonden de deelnemers het vandaag? Wat denk jij van nummer 5?? Ik denk dat die snel bij ons wordt gewisseld
Ik ben Yaqui niet, maar ik vind nr. 5 saai en eentonig. Ik doe dat Pink nummer van Work out for water van Unicef er voor in de plaats.
Sciencerocks schreef:
21-12-2017 16:59
Alfagirl, ik zou graag wat oude nummers erin willen mixen. Helaas heb ik geen oude releases. Een instructeur zei dat ik wel wat oude dvd’s kan lenen, mar ik heb geen laptop met dvd-speler 🤣

Beetje late reactie, maar je kunt op You Tube zoeken naar oude Sh'bam nummers. Hier een paar filmpjes bijv:
https://www.youtube.com/watch?v=zeLeC2UafN4
https://www.youtube.com/watch?v=e5sXzTh5rF4
Alle reacties Link kopieren
Hey sportivia, handig dat je 5 hebt gewisseld. Ik heb het nummer van workout for water niet. Ga het eens opzoeken op YouTube.

Vanavond onverwachts in moeten vallen bij shbam. Een mix van 26, 27, 28 gedaan. Was heerlijk 😊 morgen combat en woensdag pump. Mijn ontplofte oliebolgevoel begint iets af te nemen 🤣
Track 5 is idd oersaai. Het lijkt alsof Rachael hier echt geen enkele moeite heeft ingestoken. Gisteren had ik een preview gedaan van enkele nummers en vandaag, tijdens de lancering, hoorde ik wel van een lid dat ze track vijf geweldig vond omdat ze het goed in haar benen had gevoeld. Maar ik denk de bonustrack in te studeren tegen volgende les.

En wat kun je zeggen tijdens die huidige track 5 he. Wat een saaie bewegingen. De stretch is net zo. Die zal ik ook snel wisselen. De latino track is ook niet erg creatief. Oh en track 2 vind ik ook wat saai qua bewegingen. Al bij al wel een leuke release, maar ik denk dat ik het snel zal beu zijn. :(

Hoe zit het met het volume in jullie zaal? Zit er een limiter op de muziekinstallatie?
Alle reacties Link kopieren
Hier volgende week eindelijk de nieuwe release van Bodypump...

In de RPM-zaal hebben ze zo'n decibelmeter hangen; die gaan echt te keer altijd, met dat geschreeuw :@@:

In de zaal waar ook bodypump wordt gegeven hangt geen decibelmeter en is volgens mij geen geluidsbegrenzing en alhoewel daar iets minder hard wordt geschreeuwd dan bij RPM vind ik het een hoop kabaal - zou van mij wel wat minder mogen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
09-01-2018 09:35
Hier volgende week eindelijk de nieuwe release van Bodypump...

In de RPM-zaal hebben ze zo'n decibelmeter hangen; die gaan echt te keer altijd, met dat geschreeuw :@@:

In de zaal waar ook bodypump wordt gegeven hangt geen decibelmeter en is volgens mij geen geluidsbegrenzing en alhoewel daar iets minder hard wordt geschreeuwd dan bij RPM vind ik het een hoop kabaal - zou van mij wel wat minder mogen...
Hoe hard gaat de meter? Bij ons staat het in de grote zaal ingesteld op 95decibel, maar ik denk dat we in de kleine zaal amper 80decibel halen.

Het is idd erg erg lastig wanneer de micro te luid staat. Doet echt pijn aan de oren hè en haalt je volledig uit de zone.

Hahahaha, ik moet lachen met je ‘eindelijk’ de nieuwe release. Werd er uiteindelijk niet meer gemixt dan die twee nummers?

Naar het schijnt is de nieuwe release van de Bodybalance ongelofelijk goed.

De Bodycombat zou ook erg goed bevallen. Wel een moeilijke track 6?
Sciencerocks schreef:
08-01-2018 21:48
Hey sportivia, handig dat je 5 hebt gewisseld. Ik heb het nummer van workout for water niet. Ga het eens opzoeken op YouTube.

Als jij net je certificaat hebt gehaald heb je die inderdaad niet per link gekregen, want dit is de vorige release of die daarvoor verstuurd.

Ik denk trouwens niet dat je die op YT kunt vinden. Er moet maar net een instructeur zijn die dat nummer gedaan heeft en ook opgenomen heeft. Van de vorige releases zijn ook lang niet alle nummers op YT te vinden nl.
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
09-01-2018 10:10
Hoe hard gaat de meter? Bij ons staat het in de grote zaal ingesteld op 95decibel, maar ik denk dat we in de kleine zaal amper 80decibel halen.

Het is idd erg erg lastig wanneer de micro te luid staat. Doet echt pijn aan de oren hè en haalt je volledig uit de zone.

Hahahaha, ik moet lachen met je ‘eindelijk’ de nieuwe release. Werd er uiteindelijk niet meer gemixt dan die twee nummers?

Naar het schijnt is de nieuwe release van de Bodybalance ongelofelijk goed.

De Bodycombat zou ook erg goed bevallen. Wel een moeilijke track 6?
95 decibel geloof ik inderdaad en dat vind ik eerlijk gezeg heul hard voor een beetje sporten...

Ik ben een keer bij een invaller geweest en die had een leuke mix maar verder waren het alleen die twee nummers dus dat ben ik wel een beetje zat!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Zooo, net heerlijk lesje combat gedaan. Heb de warm up van 74 gedaan. Is echt leuk.
Yaqui, de nummer 6 vind ik zelf heel leuk, maar hij is wennen omdat je alles met een cross begint, dus vanuit je achterste hand. Maar ik vind hem wel echt leuk.
Vandaag en morgen even oefenen. Maandag release. Wij doen een half uur format, dus we hebben alle lessen achter elkaar van 19.00-22.00. Ik doe met de shbam met nog 2 andere instructeurs en de hele combat release alleen dit keer. Dan dinsdag de hele combat release. Heb er zin in.

Eckano, jammer als er weinig wordt gemixt. Dan zijn 3 maanden tor de volgende release erg lang.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de nieuwe release gehad van Bodypump en nog een half uur Bodyattack erachteraan gedaan; nu heb ik last van mijn kuit maar het was wel leuk! :lol:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
14-01-2018 16:56
Vandaag de nieuwe release gehad van Bodypump en nog een half uur Bodyattack erachteraan gedaan; nu heb ik last van mijn kuit maar het was wel leuk! :lol:
Waarschijnlijk tijdens de Attack teveel gesprongen op de voorkant van je voet ipv je volledige voet. Maar wat is dat leuk hè, een BodyAttack!

Is de pump goed qua muziek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven