Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
17-01-2018 14:06


Wat je eventueel ook zou kunnen doen is een extra gewicht “los” aan de barbell hangen tijdens een lange reeks deadlifts en het gewicht verwijderen voor de clean&presses.
Maar dan ben je toch veel te lang bezig om dat gewicht eraf te slopen en er weer aan te hangen? Zeker omdat je 2 of 2,5 set moet doen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
17-01-2018 18:14
Maar dan ben je toch veel te lang bezig om dat gewicht eraf te slopen en er weer aan te hangen? Zeker omdat je 2 of 2,5 set moet doen...
Je kunt een extra gewicht toevoegen dat niet vastzit achter de clip. Dan duurt het tien seconden om dat gewicht eraf of erop te steken. Of bedoel je iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
17-01-2018 08:21
Ik vind de nieuwe release van body combat echt geweldig! Alleen dat stukje met de catstand (?) bij kickkata's vind ik lastig.
Hij is leuk he Naomir! Gisteren de hele release voor het eerst gegeven. Deelnemers waren oo erg enthosiast, maarvonde track 4 ook wel pittig. En als je dan zegt dat ze net 206 kicks hebben gedaan zijn ze helemaal trots. Wat betreft the cat stance, die is inderdaad zwaar op de bovenbenen als je hem correct uitvoert. 90% van je gewicht is op je achterste been, en je kunt je inbeelden dat je gaat zitten op het randje van een kruk. Dus steek je billen achteruit, maar zorg dat je je buikspieren wel aanspant. Bij de kicks, probeer dat gewicht op je achterste been te houden zodat je niet steeds je gewicht verplaatsen moet. En het is de bedoeling dat je het natuurlijk voelt in die benen :-) Zelf vin dik die track geweldig omdat ik echt terug naar mijn roots kan (heb 12,5 jaar karate gedaan).

Ik mocht gisteren dus invallen voor de normale instructeur, maar ken de groep al wel. Supermomentje als instructeur toen 2 deelnemers kwamen kletsen en om wat advies vroegen en ook hoe en waarom bepaalde bewegingen worden uitgevoerd. Dus ik was helemaal in mijn nopjes dat ik mijn expertise als 'martial artist' nu echt kon gebruiken. Normaal coachen we in de lessen, maar ik mis soms de echte diepgang die ik wel altijd kwijt kon toen ik karateles gaf. En in het 10 minutenmomentje met de deelnemers kon ik echt even mijn hart ophalen. Hopelijk heb ik ze niet afgeschrikt met mijn ultieme martail art geekness :-D

Helaas vanavond heel erg verkouden (zat er al een week aan te komen) dus geen pump. Wel jammer want ik kom weer een beetje terug in mijn ritme, en heeeeel langzaam beginnen de vetjes weer te verdwijnen. (Heb de foto's van de rlease gezien, en het shirtje dat ik droeg gaat dus de vuilnisbak in. #3dubbele vetrol
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
17-01-2018 18:52
Je kunt een extra gewicht toevoegen dat niet vastzit achter de clip. Dan duurt het tien seconden om dat gewicht eraf of erop te steken. Of bedoel je iets anders?
Ik geloof niet dat dat mag bij ons; naast die clip is ook zoveel ruimte meer en als die gewichten niet vast zitten vallen ze er toch af?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
17-01-2018 20:17
Ik geloof niet dat dat mag bij ons; naast die clip is ook zoveel ruimte meer en als die gewichten niet vast zitten vallen ze er toch af?
Indien jullie de smartbar van Les Mills hebben (rood-zwart met haaientanden clip), dan mag het zeker. Het wordt tijdens de DVD presentatie ook vaak zo gedaan.

De barbell moet wel recht gehouden worden. ☺️
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-01-2018 22:59
Reden: Spam
99.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yaqui schreef:
18-01-2018 07:00
Indien jullie de smartbar van Les Mills hebben (rood-zwart met haaientanden clip), dan mag het zeker. Het wordt tijdens de DVD presentatie ook vaak zo gedaan.

De barbell moet wel recht gehouden worden. ☺️
Bedankt voor de tips! En grappig dat meerdere meiden het zo ervaren. Wij hebben ook niet zo’n smartbar.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Door verkoudheid weinig gesport deze week. Maar wel vanochtend combat gegeven. Heerlijk. Al was ik wel buiten adem 🤣

Morgen shbam en pump. Zin in de nieuwe pump. De shbam, daar gaan we ook wel wat van maken 😁
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks schreef:
17-01-2018 20:12
Hij is leuk he Naomir! Gisteren de hele release voor het eerst gegeven. Deelnemers waren oo erg enthosiast, maarvonde track 4 ook wel pittig. En als je dan zegt dat ze net 206 kicks hebben gedaan zijn ze helemaal trots. Wat betreft the cat stance, die is inderdaad zwaar op de bovenbenen als je hem correct uitvoert. 90% van je gewicht is op je achterste been, en je kunt je inbeelden dat je gaat zitten op het randje van een kruk. Dus steek je billen achteruit, maar zorg dat je je buikspieren wel aanspant. Bij de kicks, probeer dat gewicht op je achterste been te houden zodat je niet steeds je gewicht verplaatsen moet. En het is de bedoeling dat je het natuurlijk voelt in die benen :-) Zelf vin dik die track geweldig omdat ik echt terug naar mijn roots kan (heb 12,5 jaar karate gedaan).
Ja! Voor het eerst dat ik de hele release geweldig vind, normaal heb ik altijd wel 1 of 2 nummers, waar ik "even doorheen moet". Bedankt voor de tips over de Cat Stance! Uiteraard moet je de oefening voelen, maar het is bij mij aan ene kant dat ik heb heel heftig in mijn benen voel (alsof mijn spieren tekort zijn) en anderzijds mijn evenwicht die ik ook nog in de gaten moet houden!
Hello,

Een vraagje voor de Sh’bam lesgevers.

Ik ben de MU aan het instuderen en het lukt me niet om op hetzelfde ritme als Rach etc te dansen tijdens het tweede stuk (dus net na de drop en roll).

Hebben jullie hetzelfde probleem of ligt het aan mij of de video of...?

Merciekes!
Alle reacties Link kopieren
Hey yaqui, ik heb hem net doorgelopen. Inderdaad even een lastige start na de body roll. Hij begint bijna gelijk nadat de tekst begint zeg maar. Maar echt duidelijk is het niet. Voor het eerste deel is de muziek nog niet meeslepend genoeg vind ik.

Anyway, waarschijnlijk wordt dit een gevalletje van 'oh shit, nu!!! Ren ren ren!!' 🤣🤣
Bedankt SR, ik ga enorm moeten oefenen om te kunnen vertrekken op de goede beat.. :-[
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, hoe gaat het sporten bij iedereen?

Yaqui: hoe gaat het met de mash up? Ik heb hem nu een paar keer gedaan maar nog steeds kan niet goed aangeven wanneer te beginnen bij de 2e set. Het is echten gevalletje 'nu!!'

Vandaag ook eindelijk de nieuwe pump gedaan. Zo hee die lunges, whoehaaaa. Wel lekker.

En de combat gaat ook gewoon zo lekker. Gisteren zowel de normale nummer 5 als de alternate 5 gedaan. De groep wilde allebei. Dus lekker doorgeknald. Ging echt super.

Nu even bijkomen. Gisteren combat, vandaag shbam en pump, morgen de shbam geven en dinsdag combat. Dus vanmiddag bankhangen 😝
Sciencerocks schreef:
11-02-2018 12:51


Yaqui: hoe gaat het met de mash up? Ik heb hem nu een paar keer gedaan maar nog steeds kan niet goed aangeven wanneer te beginnen bij de 2e set. Het is echten gevalletje 'nu!!'

Pfff, ik geef het op. Soms lukt het, soms niet. Vanmorgen lukte het alweer niet. Ik startte met een step touch ipv een run. Geen idee waarom. Mijn lichaam protesteert bij dat nummer. Maar ik was dus de maat volledig kwijt. Ik zoek morgen een nieuw nummer om 's avonds te geven. Oh, track vijf had ik gewisseld voor 'Pound the alarm' van Sh'bam 11. Die werd ook niet erg goed onthaald. Dus twee nieuwe nummers morgen. :D

Wanneer hebben jullie kwartaal? Ik sta ingeschreven op 25/2. Om 8u30 BC. Daarna doe ik de Barre. Ik ben zo benieuwd naar dat programma.

Hebben jullie de app reeds geïnstalleerd op jullie smartphone? Keihandig!
Ik zou graag een Sh'bam mix jaren '80 maken. Heeft iemand dit al gedaan? Welke tracks hebben jullie toen gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey. Gaat iemand vanmiddag nog kwartaal in Uithoorn voor shbam? Ik ga volgende week naar Zwolle voor combat, maar ga vanmiddag voor iemand die laatste moment niet kan om de nieuwe shbam te doen. Er is nog steeds geen sizzler dus ik ben echt benieuwd 😊
Sciencerocks schreef:
17-02-2018 12:02
Hey Hey. Gaat iemand vanmiddag nog kwartaal in Uithoorn voor shbam? Ik ga volgende week naar Zwolle voor combat, maar ga vanmiddag voor iemand die laatste moment niet kan om de nieuwe shbam te doen. Er is nog steeds geen sizzler dus ik ben echt benieuwd 😊
Hoe was de Sh’bam 31?
Sciencerocks schreef:
17-02-2018 12:02
Hey Hey. Gaat iemand vanmiddag nog kwartaal in Uithoorn voor shbam? Ik ga volgende week naar Zwolle voor combat, maar ga vanmiddag voor iemand die laatste moment niet kan om de nieuwe shbam te doen. Er is nog steeds geen sizzler dus ik ben echt benieuwd 😊
Hoe was de Sh’bam 31?
Alle reacties Link kopieren
Leuker dan 30. Paar interessante dingetjes. Ook vel richtingen op dus dat wordt interessant voor de deelnemers. Soms staat onze les compleet vol. Dat wordt botsen 🤣
Sciencerocks schreef:
18-02-2018 09:08
Leuker dan 30. Paar interessante dingetjes. Ook vel richtingen op dus dat wordt interessant voor de deelnemers. Soms staat onze les compleet vol. Dat wordt botsen 🤣
Ik ben blij dat hij leuker is dan de 30. Momenteel ben ik aan het mixen met de 13. Volgende week zondag kwartaal, eindelijk! :)
Hee.goed topic dit..ik heb namelijk geen idee welke lessen er leuk zijn tegenwoordig..

Ik deed in het verleden Aerobic en steps en iets recenter Body step en dat vond ik echt heel leuk, bij gebrek aan beter 2 jaar terug ofzo ergens nog Body Shape gedaan, was wel ok maar niet superleuk maar dat lijkt inmiddels ook al weer verdwenen..

Erg suf om steeds die namen te veranderen en dan namen te geven dat geen hond nog snapt wat het is... ik heb geen ide of er nog lessen zijn die ik leuk vind en hoe die dan heten..

wat ik leuk vind is vaste choreo (voor een tijdje dan) lekkere muziek, high impact, lekker springen en stampen met hoge hartslag, wel zonder gewichten, en dan nog wat verplichte kost aan core buik, billen, benen op het einde.. dat is dan minder leuk maar traint wel lekker weg als je dat 2 keer per week doet :)

Welke les moet ik volgens jullie hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hi uomo,

Wat betreft les Mills lessen: Wat je beschrijft klinkt als body attack.
Vaste choreo, focus op cardio met hoog tempo en hoge hartslag.
https://m.youtube.com/watch?t=379s&v=wWr_doj2D4U

Dan is er ook nog body combat, choreo met bewegingen gebaseerd op vechtsporten (maar alles non contact). Ook met focus op cardio.
https://m.youtube.com/watch?v=YiVdKz0vjSc

Voor beide workouts kun je voor verschillende opties gaan in de les en dus zo zwaar maken als je zelf wilt.
Body attack..ok..nu alleen nog een sportschool vinden die dat geeft op tijden dat ik kan..:)
Alle reacties Link kopieren
Omdat hier veel pumpers zijn, is er vast iemand die antwoord kan geven op m'n vragen! Ik doe sinds begin januari twee keer per week mee met de les en dat gaat lekker, op twee dingen na:

- het laatste nr. met barbell is voor de schouders. Dat red ik niet met m'n warming-up-gewichten (3,5 kg aan beide kanten). Bij alle andere nummers red ik dat prima (en vaak meer ook). Moet ik m'n schouderspieren gewoon meer trainen? Moet ik alle gewichten wat naar beneden schroeven? (Met name de beweging boven m'n hoofd, zowel 'half' als 'heel' trek ik op een gegeven moment niet meer).

- Bij het triceps-nr. lukken de dips (met step) echt niet. Lijkt alsof m'n polsen m'n gewicht niet kunnen dragen. Weet iemand een goed alternatief? Of kan ik die dips op een of andere manier thuis trainen (en is dat wenselijk)?

Dank alvast! (De les is bij ons altijd nogal druk, dus is er nog niet van gekomen om aan de instructrice te vragen..)
ok..echt niemand eeft dus iets anders dan bodypump en spinnen op het moment..en dan ook nog eens weinig avondlessen..wat is er gebeurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven