Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vandaag de lunges van 105 gedaan. Oeh ff wennen zeg na 104. Deze is idd ook pittig. Ik hield het wel met een 5kg schijf vol maar snap heel goed als je net weet begonnen bent met pumpen na lange tijd dan ben je blij dat je het uberhaupt volhoud (athans dat zou ik hebben)
Alle reacties Link kopieren
Vorige week was mijn vaste trainer ziek (voor de zoveelste tijd, jullie weten die 2 maanden achterloopt met de release) en we kregen een vervanger van een ander filiaal.

Die gaf zo gaaf les, dat de groep collectief vroeg of zij de andere niet permanent wilde vervangen. Zo genant.

Deze week was ze er weer en ze doet het goed hoor. Motiveert de groep etc, maar soms ook zo amateuristisch, vergeet nog steeds stapjes van BC release 74. Maar ik irriteerde mij er alweer aan. Zit er soms zelfs aan te denken om over te stappen naar een andere sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Naomir, wat frustrerend zeg. Heb je dit al eens gemeld bij de manager van de sportschool? Het zou zonde zijn als dit de reden is dat je zou veranderen, maar ook als je verandert van sportschool wel goed om de reden te geven. In mijn mening is het zowel de verantwoordelijkheid van de instructeur om te zorgen dat de lessen van goede kwaliteit en up to date zijn, maar ook de vestigingsmanager om hier toezicht op te houden. Een afnemend aantal deelnemers is natuurlijk een duidelijke indicatie, maar directe feedback ook.

Ik heb vanochtend heerlijk gecombat. Het was zweten, en heb er ook een extra nummer ingedaan. Ik doe nu een mix van 74, 71 en 73 ( met een stiekeme preview van 75). Heb zowel de normale nummer 5 als de bonus 5 gedaan, en huidige nummer 4 en nummer 6 van 73, dus de benen hadden het zwaar bij iedereen. Maar wel heerlijk. En regelmatig een nieuwkomer die ook een blijver wordt, helemaal happy! Zelfs 1 nieuwe deelnemer die afgelopen week zei, ik ben 3 weken op vakantie maar ik kom weer terug hoor, ik vind het zo leuk. dus geen zorgen!!

Samen met het lentezonnetje ben ik dus helemaal in een goeie bui. Morgen sh'bam en pump, bring it on!!
Ik ben ook zo'n blijver!
Bodypump is echt leuk. Onze nieuwe release komt volgende week!
Erg benieuwd naar de lunges. Van de huidige release kan ik het met 5 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Huidige lunges met gewicht? Van pump 104?

Doen wij niet met gewicht...hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Steffanie1802 schreef:
26-03-2018 19:38
Huidige lunges met gewicht? Van pump 104?

Doen wij niet met gewicht...hoe dan?
Met een schijf in je handen?!

Voor mij voorlopig geen body pump meer, ik heb een gekneusde rib... :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Steffanie1802 schreef:
26-03-2018 19:38
Huidige lunges met gewicht? Van pump 104?

Doen wij niet met gewicht...hoe dan?

Ja wij hebben een schijf vast inderdaad.
eckano schreef:
26-03-2018 20:53
Met een schijf in je handen?!

Voor mij voorlopig geen body pump meer, ik heb een gekneusde rib... :-?
Woow sterkte! Wat heb je gedaan?
Alle reacties Link kopieren
MissMystique schreef:
26-03-2018 21:27
Ja wij hebben een schijf vast inderdaad.
Pittig hoor. Zal eens vragen bij ons waarom wij dat niet doen.
Oei Eckano.. hoe lang ben je out?

Wij hebben de Sh’bam gelanceerd. De reacties zijn zeer positief. Ze vinden de choreografie wel veel complexer dan de vorige edities.

“Feel the love” is niet makkelijk om te coachen. “Let it Go” is geweldig. Maar bijna niemand lukte het om de armen mee te bewegen. Ik krijg kippenvel bij “Without you”. Wat een mooie bewegingen...

Zit(ten) de nieuwe release(s) er bij jullie al in?
Alle reacties Link kopieren
Balen eckano. En sterkte!

Ik zit nog helemaal niet in de nieuwe releases 😫 Maar heb gelukkig nog even om te leren.

2e paasdag doe ik een speciale mixles in de ochtend, shbam, combat en step. Even wat vrolijke nummers uitzoeken 😊
Wat voor schoenen dragen jullie tijdens bodypump?
Ik draag nu nog mijn hardloopschoenen, maar dat is niet fijn. Ik glijd vaak weg waardoor bewegingen wat krampachtig worden. Nu weet ik dat er voor elke soort sport een ander soort schoen geschikt is, maar er is zoveel keus!

Nu heb ik deze op het oog:
https://www.daka.nl/nike-free-tr-6-17831.html

Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Dank! Er ging iets mis bij het opstaan vorige week... o_o
Nu naar de fysio en wachten op herstel, vermoedelijk zeker wel een week of drie a vier... :-(

Ik heb zeker niet mijn gewone fitness schoenen aan want daar glij ik mee weg, zeker met de squat track inde huidige release.

Ik heb ook nog een paar zwarte schoenen, ik denk dat het van oorsprong boksschoenen zijn, en daar sta ik lekker stevig mee zonder weg te schuiven.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Steffanie1802 schreef:
26-03-2018 21:57
Pittig hoor. Zal eens vragen bij ons waarom wij dat niet doen.
Bij ons doen sommigen het zelfs met barbell op de nek. 8-.
Sterkte eckano

MissMistique, ik draag zelf hardloopschoenen.

Morgen weer pumpen. Ik hoop komende week vaker te kunnen dan m’n huidige 1x per week.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren voor het eerst meegedaan met Body Balance. (Ik doe normaal altijd poweryoga, maar de tijden komen mij niet uit), wat is dat gaaf zeg!! Veel leuker dan poweryoga!
Alle reacties Link kopieren
Ik draag schoenen van Reebok uit de Crossfit lijn. Speciaal uitgezocht op de stroeve zolen. Ik vind ze ideaal, vooral bij de lunges. Ik moest alleen even wennen aan de stugheid van de zolen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nieuwe schoenen nodig. Heb deze nog niet zo lang, maar 5 dagen per week gebruiken dus slijten ze snel.
Ik wil graag de Reebok Guresu, aangezien die een draaischijf heeft. Heeft iemand die al? Ik zoek voldoende demping want degene die ik nu heb dempen niet echt goed.

Net trouwens een paasmix gedaan. Sh'bam, combat en steps. Er stonden sh'bammers te combatten, combatters te sh'bammen, en aangezien er op dit moment al een tijd geen steps is bij ons moesten we allemaal (inclusief ikzelf) even uit onze comfortzone 'steppen' :-) Maar wat een lol hadden we, bijna 30 man!!

Nu nog even genieten van de chocolade eitjes :-)
Alle reacties Link kopieren
Nu vanwege de blessure alle remixes gemist en ook de nieuwe release gaat voorlopig aan mijn neus voorbij....

Ik hoop stiekem dat ik volgende week weer mee kan doen maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken.

Balen, ik doe nu alleen nog maar cardio en ik vind het maar niks, ik mis mijn wekelijkse pumples...
eckano wijzigde dit bericht op 04-04-2018 12:43
Reden: Tikfouten
2.63% gewijzigd
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Eckano! Het beste is natuurlijk echt voldoende rust nemen zodat je de blessure niet verergerd door weer te vroeg te beginnen, maar ik snap het gevoel dat je hebt helemaal.

Gisteren combat gegeven, maar ik voelde me zelf niet echt ok. Doordat de instructeur langdurig geblesseerd is val ik nu in voor die les. Maar dat betekent ook dat ik de enige combatinstructeur ben op de club. En als je dan je dag niet hebt omdat werk superdruk is of je je niet lekker voelt, is dat best lastig. Heb ook geen schaduw waarop ik kan terugvallen. Gisteren echt mega-ongesteld geworden, buikpijn, rugpijn, lamlendig, en die jumping knees gingen er dus echt niet van komen. Gelukkig was de groep ook begripvol, maar toch vole ik me schuldig als ik er niet voor kan gaan. Hoe vinden andere instructeurs dat? Meestal kan ik echt veel enthousiasme en energie oproepen, en er helemaal voor gaan, maar heel soms dus niet.

Hoe bevallen de nieuwe releases trouwens? Pas 16 april bij ons, dus nog tijd om te leren, maar kijk er erg naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nieuwe release van body combat al 3 keer gehad in de sportschool. Bevalt mij erg goed! Zoals gewoonlijk weer lekkere muziek. Ook de laatste afkoeloefeningen zijn leuk en weer wat anders dan normaal. Ik ben gewoon sporter, geen instructrice;).
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat de sportscholen(instructeurs) hier weinig aan hebben, maar zitten hier insiders die iets weten over de online lessen (on demand) en wanneer die in Nederland beschikbaar komen?
Sciencerocks schreef:
04-04-2018 14:56


Gisteren combat gegeven, maar ik voelde me zelf niet echt ok. Doordat de instructeur langdurig geblesseerd is val ik nu in voor die les. Maar dat betekent ook dat ik de enige combatinstructeur ben op de club. En als je dan je dag niet hebt omdat werk superdruk is of je je niet lekker voelt, is dat best lastig. Heb ook geen schaduw waarop ik kan terugvallen. Gisteren echt mega-ongesteld geworden, buikpijn, rugpijn, lamlendig, en die jumping knees gingen er dus echt niet van komen. Gelukkig was de groep ook begripvol, maar toch vole ik me schuldig als ik er niet voor kan gaan. Hoe vinden andere instructeurs dat? Meestal kan ik echt veel enthousiasme en energie oproepen, en er helemaal voor gaan, maar heel soms dus niet.

Hoe bevallen de nieuwe releases trouwens? Pas 16 april bij ons, dus nog tijd om te leren, maar kijk er erg naar uit.
Wanneer ik me lamlendig voel (1x per maand ;)) dan ga ik tijdens de BC iets meer cuen en in slow motion tonen hoe de beweging eruitziet. Ik doe dan bvb de eerste 8 knieën heel hard en dan stel ik me in zijaanzicht en toon ik trager hoe de beweging eruitziet en accentueer ik de heup die naar voor gaat, de hielen die tegen de billen leunen, de handen die naar de heup komen, de scherpe knie,..

Bij de tracks waar veel jab/crosses worden gegeven ga ik ook de eerste 16 hard mee doen, ophouden en energiek vragen hoe het met de achterste rij / middelste rij en voorste rij gaat.

En na elke track tegen mezelf zeggen “nog 6, nog 5, nog 4,..” :-D

Tot twee jaar geleden gaf ik op zaterdag drie uur na elkaar. Bij een baaldag was de start vreselijk. Maar gelukkig ging dat altijd over na maximum een half uur.

De nieuwe releases (BC en SB) worden in onze club echt heeeel goed onthaald. De Sh’bam vonden ze wat moeilijk (vooral de “feel the love” en “let it go”), maar net doordat hij iets moeilijker is zullen ze hem minder snel beu worden.
Janne* schreef:
11-04-2018 14:09
Ik weet dat de sportscholen(instructeurs) hier weinig aan hebben, maar zitten hier insiders die iets weten over de online lessen (on demand) en wanneer die in Nederland beschikbaar komen?
Geen idee, ik heb het me ook al afgevraagd...
Alle reacties Link kopieren
yaqui, ik probeer inderdaad hetzelfde als jij, veel cu-en en voordoen met nadruk op techniek uitleggen. Dat lukt ook als je de release al een tijdje doet en je ervaren combatters hebt vooraan die de choreo weten en dus doorgaan terwijl je coacht en voordoet.

Vorige week een 19km strong viking run gedaan, en heb 3 dagen spierpijn gehad. wow zeg. Vandaag combat gegeven en 3 nummertjes gepreviewed, 2, 5 en 7. Maandag de release en dan heb ik maar een half uur, dus ik dacht even alvast een voorproefje. Ik vind die bridge in 5 behoorlijk pittig hoor. En ook mijn deelnemers :-)

daarna nog half uurtje gezwommen als voorbereiding op triathlon eind mei. Moet nu eigenlijk mijn huisje schoonmaken maar pffffff, lekker moe nu.

Heb erg veel zin in de release, zowel shbam als combat. Ik vind ze leuk en het is tijd voor iets nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven