Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, hier ook een fanatiek lessmillser. Ik heb een vraag, want ik voel me een megaklungel. Die smartbar, die zoveel tijd zou moeten besparen, ik kan er NIET mee overweg :@@: . Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik krijg mijn gewichten er maar met heel veel moeite vanaf. Ik trek gewoon de greep omlaag maar om dan met 1 hand die stroeve gewichten eraf te pulken... Ik vind het echt een gedoe. Heeft iemand DE tip? Wat doe ik verkeerd :O . Vandaag echt een minuut van een nummer gemist omdat ik mijn schijven er weer niet af kreeg :facepalm: ...
Ik leg de bar altijd neer. Meestal lukt het dan met een hand de greep naar achteren te trekken als je begrijpt wat ik bedoel. En dan de schijven eraf schuiven door heen en weer te bewegen.
Ik heb er ook moeite mee gehad in het begin. Vraag anders eens of je voordat de les begint even droog mag oefenen?

Ik had de mogelijkheid tot het wekelijks volgen van een 2e Bodypump les, maar de instructeur die die les geeft doet het niet zo goed. Geen snelle korte stretch na de oefeningen, veel te veel tijd tussen de wisseling van spiergroepen en dan op het eind oefeningen laten vervallen omdat er geen tijd meer voor is. Ik heb die les een paar keer geprobeerd maar ik vind er niks aan zo.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is jammer dat je dan om die reden afhaakt...

Op de sportschool waar ik zit kun je geloof ik zes dagen in de week pumpen, maar de ene les is inderdaad leuker dan de andere.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Inderaad jammer Kapow. Het hele idee achter Les Mills is dat iedereen hetzelfde doet zodat je bij elke instructeur kunt instappen en weet wat je kunt verwachten. Natuurlijk geeft elke instructeur zijn eigen draai/persoonlijkheid aan de les, maar alle programma's zijn zo ontwikkeld dat je alle nummers moet kunnen doen in een uur.

Gisteren voor het eerst de hele release van BC75 gedaan. Superleuk, maar toch ook weer uitdagend en vermoeiend. De nummer 5, bridge is echt een uitdaging, pfff. 1 kant kan ik prima, maar de andere kant heb ik moeite met evenwicht zeg maar.

Ook de buikspieren vind ikzelf lastig om echt goed uit te voeren (de ladder), en deelnemers helemaal. Maar wel leuk. Donderdag sh'bam 31 helemaal. Vanavond nog eens doorkijken. Ik schaduw, maar wil wel weten wat ik moet doen ;-)

Hoe is het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Kom ook weer even langs als fanatiek bodypumper. Deze week voor het eerst de nieuwe release gedaan. Pittig! Vooral de lunges zijn zowel zwaar als technisch lastig. Rest vond ik ook wel zwaar maar wel lekker. Twee dagen spierpijn gehad.

Ik merk hier trouwens ook grote verschillen tussen de docenten. We hebben er een die erg slecht is in de choreografie en vaak fouten maakt. Ik kan daar heel slecht tegen merk ik, ik hou van voorspelbaarheid. Hij is ook slecht in het instuderen en begint ook altijd heel laat, waardoor ik dus nu pas de hele nieuwe release heb gedaan. Is op zich geen drama natuurlijk, maar je bent de oude release dan zo zat en je weet dat de rest van de docenten al wel over zijn naar de nieuwe. Hopelijk komt onze vaste docente gauw terug van zwangerschapsverlof, heb vernomen dat ze alweer is begonnen met sporten en het over een paar weken weer overpakt. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de nieuwe pump nog niet gedaan. Over 5 weken een triatlon dus ik moet echt even gericht trainen daarvoor. Ik doe 2x pw combat en 3x per week shbam. Op de dagen dat ik shbam doe kan ik ook andere training doen, bv zwemmen of fietsen. Ook op de zaterdag doe ik na combat een zwemsessie. Maar ik moet echt wat meer hardlopen en dan kan ikgewoon niet ook nog pumpen. Te weinig dagen in de week, haha.

Dignity, hebben jullie op de sportschool geen release datum dan? Dat iedere les vanaf de de meest huidige release doet?

Ik heb nu 2x de nieuwe combat geheel gedraaid. Deelnemers vinden hem leuk, maar ook even wennen. Dus halen ze nog niet het optimale uit de les omdat ze veel moeten kijken. De muziek wordt gewaardeerd, en de choreo is niet ingewikkeld, gewoon een paar bewegingen die eerst even vreemd zijn voor de deelnemers. Ik merk zelf ook bij nummer 5, de bridge, dat ik veel sterker ben aan een kant, en de eerste keren gewoon omviel bij de andere kant als ik mijn hand erbij gebruikte. En de urban ladder gaat ook steeds beter.

Sh'bam 31 is ook goed ontvangen, maar deelnemers vinden er wel veel draaien in vinden. zelf ben ik niet echt een fan van nummer 10, met de sprong en draai. het voelt een beetje alsof ze er snel nog een contemporary nummer in hebben gepropt. maar 11 is geweldig, met die armen!! Morgenavond weer sh'bam. Ik geef eerste deel les en daarna schaduw.

sportse allemaal komende week.
Sciencerocks schreef:
22-04-2018 22:06


Sh'bam 31 is ook goed ontvangen, maar deelnemers vinden er wel veel draaien in vinden. zelf ben ik niet echt een fan van nummer 10, met de sprong en draai. het voelt een beetje alsof ze er snel nog een contemporary nummer in hebben gepropt. maar 11 is geweldig, met die armen!! Morgenavond weer sh'bam. Ik geef eerste deel les en daarna schaduw.

Grappig, ik vind nr 10 juist weer heel lekker en nr 11 mwah.
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel ongeveer een vaste release datum, maar de ene docent interpreteert dat als: dan doe ik vanaf die datum volledig de nieuwe, en de ander ziet het als startdatum om de nieuwe langzaam in te faseren. Dus dan duurt het nog een week of 2 a 3 voordat je echt helemaal over bent. Die minder leuke docent doet dat laatste. Met als officiële reden dat het beter is langzaam over te stappen, maar volgens mij officieus omdat ie moeite heeft alles goed en snel in te studeren.
Alle reacties Link kopieren
grappig dat iedereen zo z'n voorkeuren heeft. Soms denk ik ook dat een track helemaal geweldig is maar niet aan slaat bij de deelnemers, of andersom.

Dignity, jammer dat er geen eenduidige lijn is op jullie sportschool. Bij ons oe je gewoon de hele nieuwe release vanaf de gezamenlijke datum. Soms doe ik een preview van een nummer om de sfeer en anticipatie voor de nieuwe release een beetje te creeeren.

Vanavond bij een andere sportschool de combat gedaan. Laatste moment inval. Was pas de 3e keer dat ik hem deed, maar zij doen hem al een paar weken, dus best wel druk. gelukkig ging het goed en positieve feedback.

Morgen weer, voel nu me benen al ;-)
Vanavond voor het eerst een les bodyshape. Wat is het verschil met bodypump?
Gisteren heb ik ook een lesje cxworkx gedaan, maar dat is niks voor mij.
Grondoefeningen zoals planking en buikspier vind ik 1 nummer prima. Maar niet een half uur lang.
Alle reacties Link kopieren
MissMystique schreef:
24-04-2018 14:15
Vanavond voor het eerst een les bodyshape. Wat is het verschil met bodypump?
Gisteren heb ik ook een lesje cxworkx gedaan, maar dat is niks voor mij.
Grondoefeningen zoals planking en buikspier vind ik 1 nummer prima. Maar niet een half uur lang.

Bodypump is met gewichten, bodyshape niet dacht ik, en bij bodypump wordt ook niet gesprongen - beetje lastig als je die gewichten in je nek liggen! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
MissMystique schreef:
24-04-2018 14:15
Vanavond voor het eerst een les bodyshape. Wat is het verschil met bodypump?
Gisteren heb ik ook een lesje cxworkx gedaan, maar dat is niks voor mij.
Grondoefeningen zoals planking en buikspier vind ik 1 nummer prima. Maar niet een half uur lang.
Hoe vond je bodyshape? Ik vind het af en toe wel fijn om te doen voor de afwisseling. Bij mijn sportschool is Bodyshape niet van Les Mills. Elke les is anders opgebouwd.

Ik ben helemaal blij met de lungetrack van Bodypump! Een jaar geleden kon ik amper 2 lunges voordat ik over moest gaan tot squats. En nu doe ik die hele lungetrack! Nooit gedacht dat ik het nog leuk zou gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
kapow schreef:
28-04-2018 10:02
Hoe vond je bodyshape? Ik vind het af en toe wel fijn om te doen voor de afwisseling. Bij mijn sportschool is Bodyshape niet van Les Mills. Elke les is anders opgebouwd.

Ik ben helemaal blij met de lungetrack van Bodypump! Een jaar geleden kon ik amper 2 lunges voordat ik over moest gaan tot squats. En nu doe ik die hele lungetrack! Nooit gedacht dat ik het nog leuk zou gaan vinden.
Ik hou het wel vol maar niet echt overtuigend en ik speel wel een beetje vals; ik wissel iets vaker van been dan eigenlijk de bedoeling is...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de lunges ook superleuk!! Maar ook enorm pittig. Gister deed een van de pump docenten mee als gewoon deelnemer en ik zag hem met moeite de track afmaken zonder gewichten. Ik was helemaal trots dat ik het de hele track heb volgehouden met een schijf van 5 kilo!!

Maar daar betaal ik nu ook wel de prijs voor hoor. ;-D . Heb enorme spierpijn.
dignity schreef:
29-04-2018 15:38
Ik vind de lunges ook superleuk!! Maar ook enorm pittig. Gister deed een van de pump docenten mee als gewoon deelnemer en ik zag hem met moeite de track afmaken zonder gewichten. Ik was helemaal trots dat ik het de hele track heb volgehouden met een schijf van 5 kilo!!

Maar daar betaal ik nu ook wel de prijs voor hoor. ;-D . Heb enorme spierpijn.

5 kilo O_O goed zeg!
2,5 blijft mijn max bij de lunges. Ik heb het idee dat ik stabieler sta tijdens het uitvoeren van de lunges als ik een schijf(je) vast heb.
Alle reacties Link kopieren
kapow schreef:
01-05-2018 15:20
5 kilo O_O goed zeg!
2,5 blijft mijn max bij de lunges. Ik heb het idee dat ik stabieler sta tijdens het uitvoeren van de lunges als ik een schijf(je) vast heb.
Ik moet eigenlijk wel wat in mijn handen hebben tijdens die track dus nu sta ik vaak met mijn waterfles in mijn handen... :-P
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu een paar weken de body combat 75, en ik merk dat ik deze release niet zo leuk vindt. Ik merk ook aan mijn fitbit dat ik niet zoveel calorieen verbrand.

Ik zweet mij bij BC altijd kapot maar bij deze release betrap ik mijzelf erop dat ik niet eens zo heftig zweet.

Hier meer ervaringen over 75?
Alle reacties Link kopieren
Naomir,dat kan best. Er zitten best wat nummers in waar er veel pieken en dalen inzitten, zoals nummer 3 en 7. Dus lange opbouw, dan een kort heftig stuk en dan weer herstel. Dat betekent dat je ook echt helemaal los moet gaan in de pieken zeg maar, zodat je hartslag piekt, en je deze weer naar beneden brengt in actieve herstelmomenten. Ben je nog erg bezig met bedenken wat de combinatie is? Of misschien erg op je techniek aan het letten tijdens deze pieken? Dan zou het kunnen zijn dat je niet maximaal gaat. En dan is de track snel gedaan en heb je inderdaad misschien het gevoel dat je niet alles hebt gegeven.
Doen jullie d reguliere nummer 5? Met het grondwerk en het cardio-gedeelte? het cardio-gedeelte is echt wel een goed piekmoment, zorg dat je je knieen hoog optilt, en tijdens de sprint je armen goed meeneemt.

verder is het lastig om vanaf de bank advies te geven. Vraag aan je instructeur om goed aan te geven wanneer hartslag hoog zou moeten zitten etc, om zo effectief mogelijk te sporten. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks sommige nummers vind ik de combinaties supersnel en ook best verwarrend, veel wisselen tussen combinaties. Voor mij gevoel zijn er ook nummers korter.

Volgens mij doen wij niet de reguliere nummer 5, grondwerk komt mij in ieder geval niet bekend voor.

Maar ik vind dat rocknummer echt heel verwarrend (kan lastig meetellen) en die met de esquiva's.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt is mij ook opgevallen, voor het gevoel korte nummers, soms erg snelle wissels en maar kort de tijd om er echt helemaal voor te gaan.

Nummer 5 heeft grondwerk, push ups en een bridge met hip trusters, en dan de sprint. Er zijn mensen die er voor kiezen deze niet te doen omdat deelnemers dit minder fijn vinden. Vandaar dat er een alternatief nummer is.

Nummer 6 (met esquiva's) is inderdaad lastig omdat de beat een beetje verwarrend kan zijn. ikzelf heb er veel tijd aan besteed, en ook in de les, en hij gaat bij de deelnemers steeds beter.

Maar soms gebeurd dit gewoon hoor. Dat de ene release je beter ligt dan de andere. Dan is het voordeel dat er waarschijnlijk snel weer gemixt kan worden aangezien midden mei de kwartaalworkshops zijn waarin wij de nieuwe release krijgen. En dan over maan, anderhalve maand nieuwe release.

Hou vol, en zie deze release als echt werken aan techniek zodat je volgende release weer helemaal los kan gaan
Alle reacties Link kopieren
Haha, je weet mij weer goed te motiveren! Ben net ook geweest en toen heb ik wel alles gegeven op het moment dat het kon. Ik betrapte mijzelf dat ik ging tellen wanneer we weer gingen mixen.

Die nummer 5 heb ik nog nooit gedaan. Ik denk dat mijn trainster hem eruit heeft gehaald.
Het is stil hier. Hoe was de kwartaal? Ik ben niet geweest.....
Het is hier idd erg kalm.

Ik heb het kwartaal van BC en Sh’bam gedaan. De BC vind ik erg erg erg goed. De sh’bam was wat verwarrend. Nuno gaf de masterclass en hij maakt er altijd een feestje van waardoor het soms wat chaotisch is (naar mijn gevoel). Ik zal dus de Sh’bam moeten zien vooraleer ik een mening zal kunnen hebben.

Die app werkt helemaal niet goed. Ik ben als ambassadeur aangeduid voor de Sh’bam waardoor ik de release niet via de app zie (ik snap er niets van).. De BC staat er ook nog niet op, terwijl LM me wel zegt dat ik ze via het portaal kan downloaden. Ik heb even geprobeerd, maar het ging niet snel genoeg dus heb ik het links laten liggen.

Zijn jullie tevreden over app? Ik vind het jammer dat men via de app geen mix kan maken.

Sportivia; hoe krijg jij de releases indien je een kwartaal mist?
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik ben naar et kwartaal geweest en heb sh'bam en combat gedaan. Helaas voelde ik me niet echt top die dag dus kon niet voluit meedoen. Zit zelf een beetje aan te hikken tegen alles, weinig energie, en soms echt gewoon geen zin. Gelukkig kan ik dat verhullen/gaat het weg als ik eenmaal lesgeef, maar heb even een dipje. Veel bezig met andere dingen.

Dus ik kan m de releases eigenlijk niet zo herinneren, stom he. Ik moet van de week wel aan de bak om ze te leren.
SR; ben je al eens naar de huisarts geweest om check up uit te voeren? Je had toch ook een marathon gelopen, niet?

Hopelijk krijg je snel weer energie. Ik had een maand geleden een vreselijke dip en bleek dat ik een tekort aan ijzer en vitamine D had. Sinds ik supplementen neem voel ik me echt weer top.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven