Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Spannend inderdaad! Geef je de nieuwe of een mix?

Ik ga helaas niet naar de filming, want geef borstvoeding aan mijn baby en kan haar niet zo lang alleen laten. Ga jij?
Alle reacties Link kopieren
We doen nu shbam 28 en combat 72 sinds week of 2,5 bij ons inde sportschool.

De combat is echt wel wat technischer, en onderdelen zoals bear crawls, squats, lunges. Ik vind het heerlijk om dit erbij te doen maar niet iedereen is er blij mee.

Ik heb me nog niet ingeschreven voor het evenement want vond het wel duur. Ik denk dat het zo'n beetje vol zit nu.
Het evenement laat ik aan mij voorbij gaan. Ik vind het vrij prijzig maar zelfs als het goedkoper zou zijn dan zou ik niet durven gaan.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe Combat! Klinkt pittig. Straks even zoeken wat bear crawls zijn.
Vorige week 4x gepumpt en verder niks.
Alle reacties Link kopieren
Kapow: de bear crawl is de uitgangspositie, op handen en knieën en dan knieën van de grond af, en dan naar een hip escape.
Ook is er een nummer met plyometrics: mountain climbers afgewisseld met push ups.

En een heerlijk nummer met een lunge/squat combi. Maar voor alle nummers zijn er alternatieven.
Alle reacties Link kopieren
Hier een fanatieke combatter en balancer. Ik ben uiteindelijk van meedoen overgegaan naar lesgeven. Leuk om de reacties op de combat te lezen! :-) :-) Lunge/squat is inderdaad heerlijk, zwaaaar! Maar nummer 7 is echt helemaal gaaf! Eindelijk weer een nummer om echt op los te gaan. Nummer 8 is ook eindelijk weer echt een knalnummer. Vind de afgelopen 3 releases echt zo niet leuk. Zelfs overwogen om te stoppen met lesgeven (hield me vast aan de mixperiode). Nu blij dat ik niet gestopt ben!
Alleen de buik vind ik niet leuk. Snelle variant is bijna niet goed uit te voeren!

Balance, love it! Echt helemaal vloeiende les geworden. Vaker spierpijn van balance dan van combat :-D
Hello Alfagirl! Leuk, nog een lesgever! Sinds welke release geef je les?
Alle reacties Link kopieren
Hi alfa,

Leuk een combatter. Ik ben het met je eens met de buik hoor. Hij loopt gewoon niet vloeiend. En alhoewel ik de gedachte achter 1c snap en de oefeningen ondersteunend en spierversterkend zijn, vind ik de tijdsduur gewoon te kort om
Echt effectief te zijn. Een paar van dit, een paar van dat en hoppa weer door. Te weinig tijd om het principe achter de beweging uit te leggen en onder de knie te krijgen.

En nummer 7 is super. De jumping knees zijn een leuke uitdaging en lekker heftig. Coachen, aanmoedigen en tegelijkertijd zelf springen, Pfew pittig hoor.

Wat vinden jullie trouwens van de reebok kleding voor les mills? Ik heb dus nog niet mijn officiële certificaat en dus nog geen korting Haha. Ik heb een paar combatbroeken van reebok en lekker schoenen. Voor de rest is mijn sportkleding echt overal vandaan. Ik heb trouwens wel meer sportkleding dat normale kleding volgens mij 😂😂
Alle reacties Link kopieren
@Yaqui, ik draai al ff mee. Combat sinds release 33, Balance sinds 44 ofzo. Balance wel met een onderbreking. Combat non stop met een zwangerschapsonderbreking (65-66).

@Science, ik koop ook geloof ik vaker sportkleding dan andere dingen. De combatbroeken zijn nu weer "uit" volgens LM. Het moet toegankelijker en dan zijn combatbroeken, bandage voor de handen etc niet meer "hip". Blabla. No way dat ik voor die korte broekjes ga. Ik wissel af met de combat broekjes en capri leggings. Maar voor een combat les eigenlijk altijd wel een combat shirt. Ik heb nu schoenen van brooks. Eigenlijk hardloopschoenen maar ze zijn zo heerlijk licht dat ik er heel blij mee ben met de combat!
Btw, eens met jouw argumenten "tegen" 1c. Ik heb er nu voor gekozen de buik alleen in de langzame variant te geven. Minder bewegingen maar volgens mij wel effectiever. Dat zou je met 1c ook kunnen doen. Het bruggetje langer volhouden (in de push up tijd) en daarna de push ups tot het einde? Beetje creatief mag best :-)
Alle reacties Link kopieren
Wow alfagirl, echt een ervaren combatter. Leuk 😊

Ik heb soms best moeite met sommige officiële combatonderdelen door mijn kararteachtergrond. 13 jaar karate en voluit sparren leert je wel dat je altijd met minsten 1 hand je hoofd beschermd. Dus de ('coole' zoals wel eens aangegeven door 1 van de vorige instructeurs bij mijn sportschool) handpositie bij de sidekick, 1 hand bij de heup en 1 hand als balans/helpen met richten, tja, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Net als de wraps voor de polsen. Die heb je echt alleen nodig als je contactsparren doet of bag work. Maar misschien ben ik een beetje te star in mijn houding daarin. 😊.
Alle reacties Link kopieren
Juist goed als je zo'n achtergrond hebt! Maar kan idd wel beperken in de andere veschtsporttechnieken die ze bij de combat gebruiken. De wraps had ik altijd wel, ik voel me bijna bloot als ik ze niet om heb.... Vond het wel een coole look en vond het praktisch, na zweethandjes push up was niet echt lekker. De wraps gaven dan iets meer houvast :-)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik snap de houvast. Ik zweet ook erg snel en we hebben niet de beste airco. Dus ik heb met al het grondwerk echt een matje nodig anders glibber ik het hele podium over 🤣
Alfagirl: cool, ik ben ook opgeleid met de BC33. Misschien zaten we samen in de opleiding? September 2007 met Daniel S.?
Alle reacties Link kopieren
Yaqui, ook een doorgewinterde combatter. Leuk!! Ik kom jullie hier vast af en tie advies vragen 👍🏻💪🏻
Tien jaar lesgeven al.. dat is zo snel gegaan!

Ik ben begonnen met BC24, (The Power of Love bleef in mijn hoofd steken en ik was onmiddellijk verkocht aan dat programma) en pas negen releases later de opleiding gevolgd. De Sh'bam geef ik sinds het prille begin. Sh'bam 1. Ik ben een grote fan van Rachael, maar dat zal wel al duidelijk geweest zijn door mijn avatar. ;-)

Ik heb ook een vechtsportachtergrond (Karate, judo, Tai Jitsu en Engels boksen)

De bewegingen in BC zijn geïnspireerd op allerlei soorten vechtsporten, maar wel toegankelijker gemaakt voor groepslessen. Men moet hetgeen geleerd werd in vechtsport vaak wat loslaten om de beweging veiliger te maken voor de mensen in de les. Maar het is idd altijd een voordeel om deze achtergrond te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yaqui, ik heb de opleiding in juni gevolgd volgens mij, in Roosendal. Daniel was er in ieder geval niet bij. Moet heel eerlijk bekennen dat ik niet meer weet wie wel. Twee dames als ik het me goed herinner, maar niet Claudia. Iedereen van de "oude" garde nationaal trainers is inmiddels gestopt (behalve Claudia).
De nieuwe lichting is idd ondertussen al een tijdje bezig. Zo jammer dat Daniel geen trainer meer is. Zijn side-kicks waren de beste. Ik zag wel op instagram dat hij weer volop bezig is met karate.
Alle reacties Link kopieren
@yaqui. Rachael is inderdaad supercool 😁

Ik ben benieuwd naar de cursus. De manager van mijn sportschool is nu op vakantie mar als zij terug is gaan we om de tafel en plannen hoe wat waar. Ik heb er nu al zin in!
Het is ook een spannende periode! Hopelijk kun je snel op opleiding.

Ik heb daarnet een BodyVive gedaan, voor de allereerste keer. Wat een leuke les. Het was zwaar voor me, omdat ik sinds een tijdje out ben door de zwangerschap/bevalling, maar voor doorwinterde sporters is dat programma wellicht veel te licht. Om opnieuw in conditie te komen lijkt me dat een ideale les, dus ik ga volgende week opnieuw!
Alle reacties Link kopieren
Gaat er iemand naar het kwartaal (is pas over een paar weken I know...)?
Ja, ik ga naar kwartaal in Merchtem. Jullie gaan wss naar Nederland?

Gezien dat Nuno en Remi de Sh'bam mee presenteren op Les Mills Live? Dat wordt een erg fijne sfeer in Amsterdam!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga idd naar Uithoorn. Maar filming is pas in oktober en dat is geen echt kwartaal volgens mij. Gewoon een extraatje :-)
Niet voor mij helaas, ik moet voor werk naar buitenland :-(
Alle reacties Link kopieren
Officieel kan ik niet naar de kwartaal omdat ik nog geen instructeur ben maar ben al een keertje voor iemand in de plaats geweest. Echt superleuk om te doen

Vandaag overleg op de sportschool gehad. Vanaf september ga ik vast lesgeven en zsm op de opleiding voor combat

Ze vroegen ook of ik interesse had om step te gaan geven. Dit was vroeger op het programma maar is eraf gegaan omdat ze geen instructeurs meer hadden. Dus nu is het plan: eerst opleiding. Daarna een tijdje try-outs doen voor step om te kijken of er animo is. Dus wie weet 😁 Spannend allemaal.

Maar eerst zaterdag lekker een weekje surfen in Spanje 🏄‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Oeh een les Mills topic, leuk! Ik ben sinds een paar maanden echt hooked on de balance en bodyjam. kan er echt naar uitkijken en ben megasip als de lesjes voorbij zijn.

Vraagje voor de balancers: ik ben net terug van vakantie en heb vorige week de nieuwe release voor het eerst meegedaan. Is er iemand die de oefening met het bruggetje in 1 beweging kan? er is zo'n interbellum van 5 centimeter waar je je eigenlijk moet laten vallen en hopen dat je jezelf opvangt maar ik durf niet goed hahaha
Aint nobody got time for that!
Hallo Rosabaya, ik ben geen balancer maar ik heb mijn vriendin (Instructor Balance) gevraagd of ze weet welke beweging dat was.

Ze denkt dat je doelt op de Wild Thing en dat is blijkbaar erg pittig. Balance doet meer en meer van poweryoga.

Heel veel succes alvast en hopelijk lukt het je snel om die beweging onder de knie te krijgen.

Ik begin vanaf 16/8 opnieuw met lesgeven. Spannend! Ondertussen doe ik vlot mee aan BC, BA en BP. Vanavond BC 66 (track 3, titanium... beste track ooit).

Veel sportplezier allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Even een complete egopost van mij. Heb de afgelopen weken regelmatig de Sh'bam en combat les mogen geven als invaller, en iedereen is Superenthusiast. Echt hele leuke feedback en krijg regelmatig de vraag of ik nu voor vast les ga geven 😁 Ben dus helemaal blij.
Volgende week de release voor Sh'bam en combat bijwonen. Dus ben benieuwd. Want ik noet toegeven dat 3x per week shbam afgelopen 2 maanden ik het nu wel een beetje gezien heb. Zelf heb ik niet voldoende releases om te gaan mixen.
Hoe doen jullie het mixen trouwens? Wanneer beginnen jullie ermee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven