Creatine

23-05-2022 14:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi!

Zijn hier mensen die ervaring hebben met creatine? Welke gebruiken jullie (en waar te koop?) en zijn er ook mensen die ervaring hebben met tri creatine malate? Dit zou waterretentie voorkomen en geen laadfase hebben. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik kocht eerder de supertabs van body en fit wel eens, maar is nu vaak uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
26-05-2022 17:08
Creatine is geen rotzooi. Martin Berkhan waar ik de info van heb is geen gesponseerd persoon.

Het gebruik van creatine valt nog steeds onder naturel trainen - het is een lichaamseigen stof-, het zijn geen roids ofzo. De meeste mensen weten het verschil niet tussen het ene en het andere en schrijven maar wat. Sommige mensen zijn zelf in staat om te roepen dat druivensuiker een gevaarlijk supplement is.

Te veel druivensuiker innemen, zal zeker schadelijk zijn.

Lichaamseigen stof wil nog niet zeggen dat het allemaal oke en veilig is. Het gaat om grote concentraties. Dan zijn er verschillende soorten creatines. Gebruikers kunnen aangezet worden om meer te gaan gebruiken als zij geen effect zien of geen extra effect meer bereiken.

Anyway, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou nooit meer gebruiken dan gebruikelijk is voor je lichaamsgewicht. En bij sommige mensen heeft het geen effect, dus het heeft geen zin om meer dan te gebruiken en stoppen wanneer het niets doet. Alles waar 'te ' voor staat is slecht, maar dat maakt het hele middel nog niet slecht. Je bant ook geen peper, omdat te veel peper slecht is.

Of water, je stopt ook niet met water drinken omdat je bij te veel water een watervergiftiging kunt krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
26-05-2022 17:16
Te veel druivensuiker innemen, zal zeker schadelijk zijn.

Lichaamseigen stof wil nog niet zeggen dat het allemaal oke en veilig is. Het gaat om grote concentraties. Dan zijn er verschillende soorten creatines. Gebruikers kunnen aangezet worden om meer te gaan gebruiken als zij geen effect zien of geen extra effect meer bereiken.

Anyway, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten.
Dit is nog je meest verstandige opmerking.

Nog steeds weinig bronnen gezien die de gevaren aantonen. Neem je bijv. het voedingscentrum serieus als bron?
En verwijzen naar innames van grote hoeveelheden lijkt me een zwak argument, dan kunnen ze de supermarkten wel sluiten.

Wat amateurs trouwens met deze supplementen moeten is heel simpel; beter presteren.
Dat er voor amateurs geen mooie bekers te winnen zijn is trouwens al de zoveelste misvatting in je betoog (op de eerste pagina).
Alle reacties Link kopieren Quote
kmh schreef:
26-05-2022 22:23
Dit is nog je meest verstandige opmerking.

Nog steeds weinig bronnen gezien die de gevaren aantonen. Neem je bijv. het voedingscentrum serieus als bron?
En verwijzen naar innames van grote hoeveelheden lijkt me een zwak argument, dan kunnen ze de supermarkten wel sluiten.

Wat amateurs trouwens met deze supplementen moeten is heel simpel; beter presteren.
Dat er voor amateurs geen mooie bekers te winnen zijn is trouwens al de zoveelste misvatting in je betoog (op de eerste pagina).

Natuurlijk is het voedingscentrum een serieuze bron. Zie https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... atine.aspx

Het voedingscentrum geeft aan bij 30 % geen effect op prestaties plus advies om een sportdietist te raadplegen voor gebruik en dat is veelzeggend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
27-05-2022 10:21
Natuurlijk is het voedingscentrum een serieuze bron. Zie https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... atine.aspx

Het voedingscentrum geeft aan bij 30 % geen effect op prestaties plus advies om een sportdietist te raadplegen voor gebruik en dat is veelzeggend.
De alinea gezondheidseffecten lijkt mij gezien je eerdere beweringen relevant. Daar staat naast maag- en darmklachten niks vermeld, en die mogelijkheden had ik ook al benoemd.
Dus houdt me aanbevolen voor objectief onderzoek waarin de schadelijke effecten van creatine concreet worden benoemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
kmh schreef:
27-05-2022 10:53
De alinea gezondheidseffecten lijkt mij gezien je eerdere beweringen relevant. Daar staat naast maag- en darmklachten niks vermeld, en die mogelijkheden had ik ook al benoemd.
Dus houdt me aanbevolen voor objectief onderzoek waarin de schadelijke effecten van creatine concreet worden benoemd.

Ben hier geen scriptie of wetenschappelijk artikel aan het schrijven. De meeste artikelen op internet verwijzen naar elkaar. Voedingscentrum - onafhankelijk - raadt om aan dit middel alleen in overleg met sportarts te gebruiken. Dat geeft al aan dat het een serieus middel is.

Wie eenmaal met creatine begint, zal het ook eindeloos volhouden. Als je stopt, 'smelten je spieren'. Dat veelvuldige gebruik geeft meer risico's dan eenmalig gebruik.

Mocht het zo zijn dat de schadelijke effecten niet wetenschappelijk zijn bewezen, wil je daarop wachten dan? Als ooit uitkomt dat je op de lange termijn verhoogde kans op bijv. kanker of aandoeningen geeft dan ben je te laat. Als dat het je waard is .... tja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die scriptie zou ook een hele slechte zijn, iets van een wetenschappelijke bron zou goed voor je verhaal zijn.
Verder mijn laatste post in dit topic omdat je toch niet met wetenschappelijk bewijs komt en de onwaarheden opstapelt.

Wie eenmaal met creatine begint, zal het ook eindeloos volhouden.

Zeker, de eerste persoon die stopt met creatine moet nog geboren worden...

Voedingscentrum - onafhankelijk - raadt om aan dit middel alleen in overleg met sportarts te gebruiken.

De dietist is nu al een arts geworden.

Dat veelvuldige gebruik geeft meer risico's dan eenmalig gebruik.

Goed verhaal, mis alleen de onderbouwing.

Als je stopt, 'smelten je spieren'.


Ik raad je te verdiepen in de opbouw van een spier en de invloed van creatine hierop.

Mocht het zo zijn dat de schadelijke effecten niet wetenschappelijk zijn bewezen, wil je daarop wachten dan?

Ja natuurlijk, anders wordt het leven wel erg zwaar als ik bij alles wat ik nuttig me af moet vragen of het mogelijk schadelijk is om de lange termijn. De wetenschappers hebben er meer verstand van dan ik als econoom.

Als dat het je waard is .... tja.


Zeker, we knallen lekker door in de gym. Pas trouwens op met zoetjes na de training, kan potentieel gevaarlijk zijn en is zeker slecht voor je gebit
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
27-05-2022 13:27
Ben hier geen scriptie of wetenschappelijk artikel aan het schrijven. De meeste artikelen op internet verwijzen naar elkaar. Voedingscentrum - onafhankelijk - raadt om aan dit middel alleen in overleg met sportarts te gebruiken. Dat geeft al aan dat het een serieus middel is.

Wie eenmaal met creatine begint, zal het ook eindeloos volhouden. Als je stopt, 'smelten je spieren'. Dat veelvuldige gebruik geeft meer risico's dan eenmalig gebruik.

Mocht het zo zijn dat de schadelijke effecten niet wetenschappelijk zijn bewezen, wil je daarop wachten dan? Als ooit uitkomt dat je op de lange termijn verhoogde kans op bijv. kanker of aandoeningen geeft dan ben je te laat. Als dat het je waard is .... tja.
Nou nee, dat is vrij drastisch. Ik ben gestopt en ik merkte geen verschil, maar ik ben denk ik ook een van de non-responders omdat ik van het gebruik niets merkte behalve heel veel extra plassen. Mijn broer gebruikte het wel toen hij trainde en hij vond het top. Hij is dus ook tussentijds gestopt. Inmiddels wel weer gestart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
27-05-2022 13:27
Ben hier geen scriptie of wetenschappelijk artikel aan het schrijven. De meeste artikelen op internet verwijzen naar elkaar. Voedingscentrum - onafhankelijk - raadt om aan dit middel alleen in overleg met sportarts te gebruiken. Dat geeft al aan dat het een serieus middel is.

Wie eenmaal met creatine begint, zal het ook eindeloos volhouden. Als je stopt, 'smelten je spieren'. Dat veelvuldige gebruik geeft meer risico's dan eenmalig gebruik.

Mocht het zo zijn dat de schadelijke effecten niet wetenschappelijk zijn bewezen, wil je daarop wachten dan? Als ooit uitkomt dat je op de lange termijn verhoogde kans op bijv. kanker of aandoeningen geeft dan ben je te laat. Als dat het je waard is .... tja.
Laat die scriptie ook maar zitten, is beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onderzoeken (tientallen) naar de lange termijn effecten van creatine bestaan al. Er bestaan vele onderzoeken waaruit blijkt dat het geen schadelijke effecten heeft, tenzij je langdurig veel te veel gebruikt dan is het slecht voor de nieren. Google en je vindt het.

Staat zelfs op pub med: Long-term creatine supplementation does not significantly affect clinical markers of health in athletes plus een hele rits aan onderzoeken.

De onnodige bangmakerij voor een middeltje dat gewoon bij de tuinen ligt, door mensen die er geen verstand van hebben, kan dus nu wel stoppen.

Volgens pub-med: Creatine has been reported to be an effective ergogenic aid for athletes. Positive effecten wel bewezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
kmh schreef:
27-05-2022 15:55
Die scriptie zou ook een hele slechte zijn, iets van een wetenschappelijke bron zou goed voor je verhaal zijn.
Verder mijn laatste post in dit topic omdat je toch niet met wetenschappelijk bewijs komt en de onwaarheden opstapelt.

Wie eenmaal met creatine begint, zal het ook eindeloos volhouden.

Zeker, de eerste persoon die stopt met creatine moet nog geboren worden...

Voedingscentrum - onafhankelijk - raadt om aan dit middel alleen in overleg met sportarts te gebruiken.

De dietist is nu al een arts geworden.

Dat veelvuldige gebruik geeft meer risico's dan eenmalig gebruik.

Goed verhaal, mis alleen de onderbouwing.

Als je stopt, 'smelten je spieren'.


Ik raad je te verdiepen in de opbouw van een spier en de invloed van creatine hierop.

Mocht het zo zijn dat de schadelijke effecten niet wetenschappelijk zijn bewezen, wil je daarop wachten dan?

Ja natuurlijk, anders wordt het leven wel erg zwaar als ik bij alles wat ik nuttig me af moet vragen of het mogelijk schadelijk is om de lange termijn. De wetenschappers hebben er meer verstand van dan ik als econoom.

Als dat het je waard is .... tja.


Zeker, we knallen lekker door in de gym. Pas trouwens op met zoetjes na de training, kan potentieel gevaarlijk zijn en is zeker slecht voor je gebit

Vooral blijven slikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-amber schreef:
27-05-2022 20:34
Onderzoeken (tientallen) naar de lange termijn effecten van creatine bestaan al. Er bestaan vele onderzoeken waaruit blijkt dat het geen schadelijke effecten heeft, tenzij je langdurig veel te veel gebruikt dan is het slecht voor de nieren. Google en je vindt het.

Staat zelfs op pub med: Long-term creatine supplementation does not significantly affect clinical markers of health in athletes plus een hele rits aan onderzoeken.

De onnodige bangmakerij voor een middeltje dat gewoon bij de tuinen ligt, door mensen die er geen verstand van hebben, kan dus nu wel stoppen.

Volgens pub-med: Creatine has been reported to be an effective ergogenic aid for athletes. Positive effecten wel bewezen.

Tuurlijk allemaal flauwekul. Kan helemaal geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
28-05-2022 00:08
Tuurlijk allemaal flauwekul. Kan helemaal geen kwaad.
Inderdaad!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt iedereen voor de uiteenlopende en uitgebreide reacties. Ik heb er veel aan, vooral de wetenschappelijk onderbouwde reacties! Dankjullie daarvoor:). Heeft iemand nog een tip waar je betaalbare en niet onnodig dure creatine monohydraat kan kopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Online bij Biosuperdeal 300g voor een tientje van QNT
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven