Geen shampoo/douchegel in doucheruimte zwembad

06-11-2019 15:18 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje een andijvietopic, maar ik vraag me toch wat af.


Ik zwem al jaren een paar keer per week in een zwembad in de buurt, inclusief hier en daar wat lesjes aquasport. Helemaal prima. De tijden zijn niet heel handig en vaak moet ik meteen daarna door naar werkafspraken buiten de deur.

MAAR: nu hebben ze opeens bedacht dat je er, 'om hygiënische redenen' opeens geen douchegel en shampoo mag gebruiken in de doucheruimte. Dat mocht altijd wel, en lijkt mij ook volkomen logisch. Zonder dat meur je de rest van de dag een uur in de wind naar chloor, het brandt ook op je huid, het bad is ook niet altijd even fris en of je nu wel of geen badmuts draagt, je haar is een bos stro met klitten als je het niet even kunt uitwassen met shampoo.

Ik vind het echt heel raar en ben ook not amused. Hoe zit dit bij andere zwembaden? En is dit een logische maatregel of is het eerder een geval van de verantwoordelijkheden/lasten van het schoonhouden afschuiven op de (dik) betalende bezoeker?

Ik heb nu dus totaal geen zin meer om te gaan zwemmen, omdat ik echt niet de tijd heb om eerst naar huis te gaan om daar wéér te douchen/ haar wassen om vervolgens mijn werkafspraken te doen. Of om dus met chloorlucht en piekhaar de rest van de dag te werken.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
06-11-2019 15:35
En ik word misselijk van al te sterkte douchegellucht en met een beetje pech is het spekglad omdat de badgasten conditioner in hun haar smeren.
Ik snap het besluit van het zwembad dus wel. Die douches zijn bedoeld om af te spoelen. Met zwemmen voor de kinderen staat er soms een flinke rij omdat ouders gelijk maar even van de gelegenheid gebruik maken om haartjes te wassen, dat scheelt thuis weer water en tijd.
Maar wel vervelend als je zo'n last hebt van de chloorlucht. Er komen wel steeds meer zwembaden zonder chloor, bij mij in de regio sowieso al twee.

Ja, dat lijkt me wel een uitkomst. Ik voel het ook met mijn lenzen, zoveel chloor (te veel sterkte om zonder te zwemmen)
Huh? Ik weet niet beter of het mag gewoon. Ben al een paar jaar niet meer in het zwembad geweest maar ik zal het de volgende keer eens navragen. Ik waste ook altijd m'n haar enzo na het zwemmen en hier had je dan douches bij het zwembad.. was wel een aparte hoek zo'n 5 meter van het bad dus geen gespetter van shampoo ofzo in het bad en volgens mij zijn er ook aparte douches bij de kleedhokjes.

Ik was echt niet de enige die dat deed (haren wassen en douchegel gebruiken), de meesten deden dat zelfs. Ik vond het ook handig want dan was het zwemmen, douchen en door met je dag. Meestal had ik ook nog bodylotion bij me om na het douchen mezelf ook meteen even in te smeren.
pipootje schreef:
06-11-2019 15:34
Hoezo hebben ze daar last van dan????
Ik heb jarenlang elke week meerdere keren in zwembaden gedoucht en ik kan de volgende zaken opnoemen: te gladde vloeren door conditioner, mensen die de douches een kwartier bezetten omdat ze hun hele beauty-routine doen, stank, mensen die voor het gemak ook maar hun haar gaan verven, oksels scheren of hun eelt gaan vijlen (echt waar), gillende kinderen die per se hun haar moeten wassen maar bang zijn voor water en dan zo'n schreeuwende moeder met een bekertje erbij, nou ja, van die dingen dus.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:42
Ik heb jarenlang elke week meerdere keren in zwembaden gedoucht en ik kan de volgende zaken opnoemen: te gladde vloeren door conditioner, mensen die de douches een kwartier bezetten omdat ze hun hele beauty-routine doen, stank, mensen die voor het gemak ook maar hun haar gaan verven, oksels scheren of hun eelt gaan vijlen (echt waar), gillende kinderen die per se hun haar moeten wassen maar bang zijn voor water en dan zo'n schreeuwende moeder met een bekertje erbij, nou ja, van die dingen dus.


Haar verven? Serieus????
Raar zwembad.
Hier staan alle kindjes na zwemles hun haartjes te wassen en alle baantjes zwemmers ook.

Nog nooit een verbod gezien. In geen enkel zwembad en we komen bij veel verschillende en vaak, heb 3 zwemmers thuis. Eentje nog zwemles, andere op auquasport in een ander zwembad en veel vrijzwemmen in verschillende baden.

Maar als het niet meer mag, dan mag het niet meer.
Wat ga je er tegen doen dan?

Dan was je thuis je haar.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:47
28.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
06-11-2019 15:44
Haar verven? Serieus????
Benen scheren gebeurde in het zwembad waar ik werkte ook zeker wekelijks. Soms even snel een scheermes erlangs, soms ook met uitgebreid inzepen met scheerschuim erbij (wat ook zo lekker wegspoelt door het putje heen NOT)
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik kan bijna een boek schrijven met rare dingen die mensen doen in een zwembad :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
06-11-2019 15:46
Benen scheren gebeurde in het zwembad waar ik werkte ook zeker wekelijks. Soms even snel een scheermes erlangs, soms ook met uitgebreid inzepen met scheerschuim erbij (wat ook zo lekker wegspoelt door het putje heen NOT)
O, dat heb ik echt nog nooit gezien. Hier stond iedereen toen het nog mocht met van die 2 in 1 shampoos, effe wassen, douchegel insmeren, afspoelen, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dergelijk verbod nog nooit gezien en het zou me werkelijk waar ook aan m'n reet roesten. Zolang je niet ellenlang onder de douche staat te poedelen, je eelt weg loopt te bikken of je bikinilijn staat bij te werken, zie ik niet in wat het probleem is. Gewoond drupje douchegel cq. shampoo en dat is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 15:45
Raar zwembad.
Hier staan alle kindjes na zwemles hun haartjes te wassen en alle baantjes zwemmers ook.

Nog nooit een verbod gezien. In geen enkel zwembad en we komen bij veel verschillende en vaak, heb 3 zwemmers thuis. Eentje nog zwemles, andere op auquasport in een ander zwembad en veel vrijzwemmen in verschillende baden.

Maar als het niet meer mag, dan mag het niet meer.
Wat ga je er tegen doen dan?

Dan was je thuis je haar.

Of ik ga niet meer en dat kost ze zeker 70 euro per maand met wat ik aan lesjes verbruikte.
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
06-11-2019 15:46
Benen scheren gebeurde in het zwembad waar ik werkte ook zeker wekelijks. Soms even snel een scheermes erlangs, soms ook met uitgebreid inzepen met scheerschuim erbij (wat ook zo lekker wegspoelt door het putje heen NOT)
@( @(
Chamaedorea schreef:
06-11-2019 15:47
Maar goed, ik kan bijna een boek schrijven met rare dingen die mensen doen in een zwembad :facepalm:
:blob: Jaaa vertel! :blob:
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:42
Ik heb jarenlang elke week meerdere keren in zwembaden gedoucht en ik kan de volgende zaken opnoemen: te gladde vloeren door conditioner, mensen die de douches een kwartier bezetten omdat ze hun hele beauty-routine doen, stank, mensen die voor het gemak ook maar hun haar gaan verven, oksels scheren of hun eelt gaan vijlen (echt waar), gillende kinderen die per se hun haar moeten wassen maar bang zijn voor water en dan zo'n schreeuwende moeder met een bekertje erbij, nou ja, van die dingen dus.
Ik weet niet waar jij woont, maar ik zwem heel veel en in verschillende zwembaden maar heb hier echt nog nooit van gehoord hoor!
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
06-11-2019 15:47
Maar goed, ik kan bijna een boek schrijven met rare dingen die mensen doen in een zwembad :facepalm:


Ik wil het nu ook weten!
Haren verven of eelt weghalen nog nooit gezien. Ik had gewoon een fles 2 in 1 spul (voor je haar en lichaam) in m'n handdoek gerold die op een muurtje lag. Iedereen legde daar z'n handdoek neer. Als ik eruit ging even m'n fles uit de handdoek en hup. Als het druk was deed ik het wat sneller.

Wat ik wel vaak zag is dat mensen uitgebreid de make up gingen doen bij de grote centrale spiegel bij de kleedhokjes en dan lag die hele wastafel vol met tasjes enzo. Of dat mensen voor de fohn op iemand stonden te wachten zodat je er niet bij kon. Als je netjes vroeg of je er even bij mocht dan deden ze net of ze doof waren of gingen 1 centimeter opzij waardoor je er nog niet goed bij kon. Soms kwam dan personeel langs lopen en die zei dan dat de wachtende mensen buiten in de hal konden wachten zodat er geen hele opstopping stond en dan ging het: "Bep ik sta buiten in de hal!" "JA!!! IK KOM ER ZO AAN!!!".
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 06-11-2019 15:55
14.29% gewijzigd
pipootje schreef:
06-11-2019 15:49
Ik weet niet waar jij woont, maar ik zwem heel veel en in verschillende zwembaden maar heb hier echt nog nooit van gehoord hoor!
Nou, dan is het vast niet waar.
mienbillekesjeuken schreef:
06-11-2019 15:48
Of ik ga niet meer en dat kost ze zeker 70 euro per maand met wat ik aan lesjes verbruikte.
Kun je heel veel douchegel van kopen!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:52
Kun je heel veel douchegel van kopen!

Ja! En heerlijke sauna-avondjes waar je wél lekker je haar mag wassen en jezelf mag insmeren met scrub en gel.
Alle reacties Link kopieren
Hier in het zwembad zie ik het soms gebeuren maar geen regels die het verbieden. Er staan wel regels, bijvoorbeeld niet rennen en de laatste tijd beperkingen m.b.t. camera's in kleedkamers (beter!). Als de regel er was zou hij dus te zien zijn. Ik douche zelf thuis met douchegel en shampoo na zwemmen.
mienbillekesjeuken schreef:
06-11-2019 15:35
Nou, ik wilde weten of dit bij andere zwembaden ook zo is. Ik weet het oprecht niet namelijk.
Dus de vragen:
"En is dit een logische maatregel of is het eerder een geval van de verantwoordelijkheden/lasten van het schoonhouden afschuiven op de (dik) betalende bezoeker?" en "Wat vinden jullie" en de anekdotes eromheen hoefden niet.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik voor het eerst blij dat ik door oren die heftig gaan ontsteken zodra ze zwembadwater ruiken niet meer kan zwemmen.
Want dat deed ik een periode elke dag voor mijn werk.
En ik zou heel zuur zijn als ik daarna niet zou mogen douchen met shampoo/cremespoeling en douchegel. En idd, niet meer gaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
06-11-2019 15:51
Haren verven of eelt weghalen nog nooit gezien. Ik had gewoon een fles 2 in 1 spul (voor je haar en lichaam) in m'n handdoek gerold die op een muurtje lag. Iedereen legde daar z'n handdoek neer. Als ik eruit ging even m'n fles uit de handdoek en hup. Als het druk was deed ik het wat sneller.

Wat ik wel vaak zag is dat mensen uitgebreid de make up gingen doen bij de grote centrale spiegel bij de kleedhokjes en dan lag die hele wastafel vol met tasjes enzo. Of dat mensen voor de fohn op iemand stonden te wachten zodat je er niet bij kon. Als je netjes vroeg of je er even bij mocht dan deden ze net of ze doof waren of gingen 1 centimeter opzij waardoor je er nog niet goed bij kon. Soms kwam dan personeel langs lopen en die zei dan dat de wachtende mensen buiten in de hal konden wachten zodat er geen hele opstopping stond en dan ging het: "Bep ik sta buiten in de hal!" "JA!!! IK KOM ER ZO AAN!!!".

O ja, dat kan ook nog. Ik smeer mijn lipstick en mascara er gewoon zonder spiegel op, oefening baart kunst. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Douche schuim in je badkleding krijg je er toch nooit uit!!. Ga lekker thuis douchen, kun je gelijk een lap door de plekjes heen halen waar je met zwemkleding niet bij komt.....
Alle reacties Link kopieren
Haarzeep gebruiken?
Froezel schreef:
06-11-2019 16:42
Douche schuim in je badkleding krijg je er toch nooit uit!!. Ga lekker thuis douchen, kun je gelijk een lap door de plekjes heen halen waar je met zwemkleding niet bij komt.....
Welke gebruik jij dan? Heb daar nog nooit last van gehad.
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:51
Nou, dan is het vast niet waar.
Ik zeg dat het hier niet is.
Lezen...
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-11-2019 15:52
Kun je heel veel douchegel van kopen!
Hahaha!!

Komt een beetje. "lekker puh!" over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven