Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Geen vlees en wel sporten

12-09-2017 13:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Sinds kort eet ik geen vlees meer, maar ik sport wel graag. Kom ik nu stoffen tekort die alleen in vlees zitten? Ik eet wel gevarieerd wat betreft groenten, fruit en peulvruchten. Toch heb het idee dat ik het minder lang volhoud en sneller duizelig wordt. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Ik zou het zonde vinden als ik moet stoppen met vlees eten of minder zou moeten sporten dus ik zou hier graag een oplossing voor vinden :)

Extra vraag: gebruiken jullie nog andere supplementen naast eiwitpoeders?
liesje21 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 15:23
Reden: extra vraag
20.00% gewijzigd
Hoe zorg je ervoor dat je de voedingsstoffen die je nu mist vanuit vlees compenseert? Waar heb je aandacht voor, wat voor eetpatroon heb je... Zoals je het nu omschrijft is er geen zinnig woord op te zeggen.
Je hoeft geen vlees te eten in te sporten, wel zou ik me goed verdiepen in een gezonde en gebalanceerde vegetarische levensstijl. Er komt wel meer bij kijken dan alleen vlees weglaten als je alles binnen wil krijgen. Dus ga onderzoek doen. Wat heeft het lichaam nodig en hoe geef je het dat.
Hoe ziet je voedingspatroon er nu uit? Compenseer je of laat je gewoon vlees weg zonder verder aan te vullen?

Ben je niet gewoon wat gedehydrateerd of heb je een suikerdipje? Ga je te hard over je eigen grenzen?
Vul je eiwitten aan met eieren, kwark of shakes
Ohja joh?
Denk je er wel om dat je genoeg eiwitten en vitamine B12 binnenkrijgt?
Met name op je eiwitten letten, zeker als je aan krachttraining doet. Vlees is en blijft gewoon een hele makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen. Ik was vegetariër, maar ben sinds ik krachttraining doe weer begonnen met vis eten.

Als je niet aan krachttraining doet zou ik me er niet zo heel druk om maken, gewoon zorgen voor gevarieerde voeding en je eiwitten halen uit zuivel (kwark en skyr!), soja, eieren, vleesvervangers en peulvruchten.
Je moet er wel op letten dat je genoeg ijzer binnenkrijgt.

Ik zelf eet elke dag 2 boterhammen met appelstroop, en ik kies in de winkel altijd de appelstroop uit met het hoogste ijzergehalte, dat scheelt echt. Ik hou eigenlijk niet echt van appelstroop maarja.
Soms eet ik vleesvervangers met ijzer ter aanvulling.

Ik gebruik geen supplementen.
Ik eet steeds meer veganistisch en doe veel krachttraining (soort crossfit 4x per week). Aangezien ik ongeveer 100gr eiwit per dag binnen wil krijgen eet ik naast gewoon gezonde en gevarieerde voeding (en ook allerlei ongezonde dingen) vegan eiwitshakes. Ideaal, vind ik. Ik bestel vegan eiwitpoeder bij Orangefit (webshop, en geen aandelen). Er zijn genoeg topsporters die helemaal plantaardig eten, dus het idee dat je vlees nodig zou hebben voor sportprestaties is echt onzin.
Ik eet al sinds m'n 14e geen vlees meer (en bijna 2 jaar 80% vegan intussen) en zeker in mijn puberteit heb ik aan topsport gedaan (2 wedstrijden, 3-4x per week trainen). Nooit ergens last van gehad :)
"If you don't know what to do, eat chocolate." - Amy Roloff
Wat voor sport doe je en hoe intensief? Je klachten klinken eerder als te weinig koolhydraten en/of laag hb (dat laatste kan komen door tekort aan B12).

Behalve eiwitshakes gebruik ik magnesium met vitamine D en slik ik een multivitamine. Vitamine D is bij mij anders heel laag (nu precies binnen de marge terwijl ik 300% vd ADH slik iedere dag en veel buiten sport). Magnesium tegen spierpijn en multivitamine omdat mijn lichaam wel wat extra dingen kan gebruiken na ziekte/operaties/chemotherapie.

Eiwitshakes en magnesium zou ik overigens alleen gebruiken als je sportactiviteiten dat vragen. Voor een uurtje volleybal is het niet nodig :P
Je hoeft niet te stoppen met sporten omdat je geen vlees eet. Er zijn ook veganistische topsporters. Maar je moet je misschien wel wat meer verdiepen in voeding en zorgen dat je gevarieerd genoeg eet. Slik je supplementen erbij of eet je producten met toegevoegde B12?

Dat je nu al het idee hebt dat je het minder lang volhoudt en sneller duizelig bent vind ik wel apart. Wellicht neem je niet genoeg calorieën?

Ik gebruik geen eiwitpoeders (er is ook geen enkele plantaardige eiwitpoeder die ik te drinken vind, maar ik vind het ook bij een beetje gewoon sporten ook niet nodig, pas als je echt heel intensief zou trainen) en eigenlijk ook geen supplementen, eet wel producten met toegevoegde B12. Suppleren van B12 wordt wel aangeraden ook vaak ook vitamine D.
Er zijn vegetarische renners van de Tour de France geweest, dan moet het jou toch zeker lukken!
Noem me maar Oslo
Ik eet al een jaar of 10 geen vlees meer en heb nergens last van hoor.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven