Het Grote Sport Topic

22-03-2023 10:58 963 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: :cheer:

Welkom! Hier kunnen we van alles bespreken rondom sport! Denk aan:

- Elkaar motiveren & inspiratie opdoen
- Ervaringen/tips/tricks rondom bepaalde sporten/de sportschool


Tips om meer te sporten? Ruzie in de sportschool? Per ongeluk beland bij een proeflesje fierljeppen? Deel het hier, klets gezellig mee :-D


Misschien leuk als topic-opener: Hoe vaak sport je, wat voor sport doe je, en wat zou je nog wel eens willen proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren en vandaag heerlijk gewandeld met mijn vriend. Ik ben erg tevreden met
onze omgeving en er is zoveel groen. Vrijdag avond nog ff een beetje gedanst en
gisteren avond ook. Nu ff op de bank zitten en een serie samen kijken.

Boogschutter10,klinkt als een goede sportplan. Ik ga morgen ochtend weer naar de sportschool.

rosepudding,helemaal mee eens! Ik vind fit en gespierder stukken gezonder ogen dan jezelf helemaal dun te sporten. Okay,als het je bouw is dan is dat zo. Maar dat ziet er dan ook anders eruit. Ik heb zelf een normaal postuur en sport om fit,gezond en ook gespierd (op een normale manier dan) te zijn. Verder moet het ook leuk blijven.

LittleBlackDress,fijn dat je spieren weer geprikkeld werden! Ben je vandaag nog wezen trainen?

Kiwibes,goed bezig! En af en toe uitrusten is ook belangrijk.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo even bijgelezen, iedereen nog lekker bezig!

Mijn knie gaat gelukkig al weer wat beter. Het is nog niet over, dus met crossfitten is het hier en daar aanpassen en weightliften sla ik nog even over.
Afgelopen week naar de fysio geweest en ook paar dagen rust gehouden, het heeft geholpen gelukkig.

Ik heb nog een nieuwe weightliftriem besteld voor het cleanen, zat er al maanden naar te kijken, de riem die ik nu heb vind ik niet fijn voor Olympisch liften. Kan niet wachten tot ik weer lekker zwaar kan cleanen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je knie beter gaat Loesiepoesie.

Waar helpt zo’n riem bij?

Goed dat je schrijft over de fysio, ik vergeet al dagen m’n oefeningen te doen voor m’n schouder.
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
04-06-2023 21:01
Gisteren en vandaag heerlijk gewandeld met mijn vriend. Ik ben erg tevreden met
onze omgeving en er is zoveel groen. Vrijdag avond nog ff een beetje gedanst en
gisteren avond ook. Nu ff op de bank zitten en een serie samen kijken.

Boogschutter10,klinkt als een goede sportplan. Ik ga morgen ochtend weer naar de sportschool.

rosepudding,helemaal mee eens! Ik vind fit en gespierder stukken gezonder ogen dan jezelf helemaal dun te sporten. Okay,als het je bouw is dan is dat zo. Maar dat ziet er dan ook anders eruit. Ik heb zelf een normaal postuur en sport om fit,gezond en ook gespierd (op een normale manier dan) te zijn. Verder moet het ook leuk blijven.

LittleBlackDress,fijn dat je spieren weer geprikkeld werden! Ben je vandaag nog wezen trainen?

Kiwibes,goed bezig! En af en toe uitrusten is ook belangrijk.
Welke provincie woon je? Als je het kwijt wil hoor, anders gewoon niet melden.

Ik woon niet echt in een groene omgeving. Naar omstandigheden misschien voor een stad, maar ik moet echt de auto pakken als ik naar een echt bosrijke omgeving wil.

Dans je thuis?
Ik doe soms tijdens stofzuigen een hele act hahaha.

Ik sport voor fit, gezond en afvallen.
Toen ik nog slank was (vetpercentage 19%) oogde ik heel gespierd maar ik sportte niet.
Nu sport ik veel maar ik heb nog aardig wat overgewicht dus geen zichtbare spieren.

Gisteren niet meer gaan sporten. Wel een dutje gedaan s middags.
Vanmorgen wel gegaan en ik was ff klaar met m’n mini schijfjes op de barbell voor een RDL. Ben gelijk zwaarder gestart en ging erg soepel dankzij de lifting straps.
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
05-06-2023 13:31
Fijn dat je knie beter gaat Loesiepoesie.

Waar helpt zo’n riem bij?

Goed dat je schrijft over de fysio, ik vergeet al dagen m’n oefeningen te doen voor m’n schouder.
Zo'n riem helpt je buikspieren aanspannen en voor stevigheid op die plek. Ik kan met riem echt meer kilo's liften.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
26-05-2023 18:32
Oh ja, als 40 plusser kun je dat zéker als doel hebben!! Het is vooral een kwestie van consistentie: blijven oefenen, niet opgeven. Het is de allerzwaarste maar ook allermooiste uitdaging die er is.

Het pull-up apparaat (heet volgens mij ‘assisted pull-up machine) is wel goed, maar niet om echte pull-ups te leren, omdat die het zwaarst zijn op het onderste punt (als je in een dead hang aan de stang hangt en weer begint aan de opwaartse beweging), en op de machine is dat juist het lichtste/gemakkelijkste punt, omdat je min of meer omhoog wordt gestuwd door de machine. Als je dat stukje op eigen kracht doet, is het een heel ander verhaal. Niet een beetje zwaarder maar onvoorstelbaar veel zwaarder. Dus als je oefent met de machine, wordt het heel moeilijk om dat extreem zware stukje (helemaal onderaan) met je eigen lichaamsgewicht te volbrengen.

Oefenen met weerstandsbanden werkt iets beter, maar het beste is om negatieve pull-ups te doen: bovenaan de stang gaan hangen met je kin over de stang (gewoon met behulp van een stoel of zo) en dan heeeeeeel langzaam als een plank omlaag zakken, eerst 3-6x in 10 seconden, later in 20/30 seconden en ten slotte in 60 seconden - tegen de tijd dat dat lukt, kun je waarschijnlijk een eerste strict pull-up.

Pull-ups leer je alleen door ze eindeloos te doen. En te blijven doen. Voor mij ís deze oefening echt de heilige graal: je wordt er heel sterk van (lat pull-downs gaan met sprongen vooruit) en je traint met die ene oefening zoveel spiergroepen: rug, borst, armen en buik.

Ja helemaal mee eens. Tijdens de lockdowns toen de sportscholen gesloten waren, heb ik trainen met eigen lichaamsgewicht en vooral de pull up herontdekt. Het is inderdaad een waanzinnig goede oefening. Rugspieren, borstspieren, beetje buikspieren, schouders .... . Doe je je handgrip naar jezelf toe dan is het een zware biceps oefening. Met weerstandsbanden kun je dit opbouwen. En het enige dat je nodig hebt, is een stang waar je aan kan hangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
05-06-2023 13:38
Welke provincie woon je? Als je het kwijt wil hoor, anders gewoon niet melden.

Ik woon niet echt in een groene omgeving. Naar omstandigheden misschien voor een stad, maar ik moet echt de auto pakken als ik naar een echt bosrijke omgeving wil.

Dans je thuis?
Ik doe soms tijdens stofzuigen een hele act hahaha.

Ik sport voor fit, gezond en afvallen.
Toen ik nog slank was (vetpercentage 19%) oogde ik heel gespierd maar ik sportte niet.
Nu sport ik veel maar ik heb nog aardig wat overgewicht dus geen zichtbare spieren.

Gisteren niet meer gaan sporten. Wel een dutje gedaan s middags.
Vanmorgen wel gegaan en ik was ff klaar met m’n mini schijfjes op de barbell voor een RDL. Ben gelijk zwaarder gestart en ging erg soepel dankzij de lifting straps.
Ik woon in de provincie Zuid-Holland. Als je de plaatsnaam wilt dan kan ik je een pb sturen. In welke provincie woon jij? Ja,ik dans thuis. Vaak met
oortjes in of met een afspeellijst van Youtube en dan doe ik tegelijkertijd wat oefeningen of waan me in de discotheek. :-D Ik sport zelf voor gezond,fit en ook gespierd (maar op een normale manier dan en realistisch blijvend). Ik ben uiteraard geen gespierde supervrouw en dat hoef ik ook niet te zijn. Zo heb ik forse bovenbenen en aan de binnenkant ook vet wat ik niet weg getraind krijg. Maar ach,dat is gewoon mijn bouw en zolang ik in broekmaat 42 pas dan ben ik tevreden. :) Ik snap dat je liever een andere keer bent gaan sporten. Gisteren heb ik het sporten in gekort. Ik heb geen cardio gedaan maar enkel krachttraining en ben lopend naar de sportschool en terug gegaan.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren wezen sporten maar aangezien andere dingen prioriteiten hadden heb ik alleen krachttraining gedaan. Wel naar de sportschool heen en weer terug gelopen.

Op dit moment heb ik het thuissporten van 2,5 uur weer terug ingekort naar 2 uur. Meer kan ik niet opbrengen omdat ik daarnaast met en hoop andere dingen bezig ben. Maar 2 uur is ook gewoon heel goed.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een :hello: voor de sportievelingen! Ben druk op t moment, maar doe wel 3 keer week cardio 45 min en kracht 45 min. Voel me er lekker bij :sun:

Geniet van de zon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Komend weekend loop ik een halve marathon. Zin in! Zowel om te lopen als om niet meer zo hard te hoeven trainen. :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
07-06-2023 15:21
Komend weekend loop ik een halve marathon. Zin in! Zowel om te lopen als om niet meer zo hard te hoeven trainen. :hihi:
Wauw heel veel sukes
Zoals altijd loopt mijn spot planning weer anders. 🤣 Wilde dus dinsdag donderdag en zaterdag deze week
Maar gisteren had ik barstende koppijn dus niet geweest .donderdag wil manlief voor tattoo aangezien ik de zelfde krijg en donderdag ook moet werken .
Dan vandaag maar twee lessen achter elkaar gedaan body steps en zumba.
Zijn vandaag met alle sw bedrijven door heel Nederland gaan staken. Voor een betere coa
Dus best veel prikkels
Maar.wel trots op mijzelf dat ik toch nog erna twee sport lessen. Heb gedaan.
:cheer:
Nu even chillen nog en dan lekker slapen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
06-06-2023 18:07
Ik woon in de provincie Zuid-Holland. Als je de plaatsnaam wilt dan kan ik je een pb sturen. In welke provincie woon jij? Ja,ik dans thuis. Vaak met
oortjes in of met een afspeellijst van Youtube en dan doe ik tegelijkertijd wat oefeningen of waan me in de discotheek. :-D Ik sport zelf voor gezond,fit en ook gespierd (maar op een normale manier dan en realistisch blijvend). Ik ben uiteraard geen gespierde supervrouw en dat hoef ik ook niet te zijn. Zo heb ik forse bovenbenen en aan de binnenkant ook vet wat ik niet weg getraind krijg. Maar ach,dat is gewoon mijn bouw en zolang ik in broekmaat 42 pas dan ben ik tevreden. :) Ik snap dat je liever een andere keer bent gaan sporten. Gisteren heb ik het sporten in gekort. Ik heb geen cardio gedaan maar enkel krachttraining en ben lopend naar de sportschool en terug gegaan.
Noord-Holland. De hoofdstad.
Dus geen enorm groene omgeving.

Ik was vanavond met m’n vriend naar de sportschool. Geen succes haha. Hij was eerder klaar en omdat ik samen boodschappen wilde doen heb m’n eigen training ingekort.
Morgen ga ik weer en dan doe ik de overgeslagen oefeningen alsnog. En ook een yogales. Yoga schiet er de laatste weken een beetje erbij in terwijl het juist goed voor me is.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
07-06-2023 15:21
Komend weekend loop ik een halve marathon. Zin in! Zowel om te lopen als om niet meer zo hard te hoeven trainen. :hihi:
Wow wat gaaf!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
DatDus schreef:
07-06-2023 15:13
Even een :hello: voor de sportievelingen! Ben druk op t moment, maar doe wel 3 keer week cardio 45 min en kracht 45 min. Voel me er lekker bij :sun:

Geniet van de zon!
:cheer: goed bezig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
07-06-2023 20:44
Zoals altijd loopt mijn spot planning weer anders. 🤣 Wilde dus dinsdag donderdag en zaterdag deze week
Maar gisteren had ik barstende koppijn dus niet geweest .donderdag wil manlief voor tattoo aangezien ik de zelfde krijg en donderdag ook moet werken .
Dan vandaag maar twee lessen achter elkaar gedaan body steps en zumba.
Zijn vandaag met alle sw bedrijven door heel Nederland gaan staken. Voor een betere coa
Dus best veel prikkels
Maar.wel trots op mijzelf dat ik toch nog erna twee sport lessen. Heb gedaan.
:cheer:
Nu even chillen nog en dan lekker slapen :-D
Ik loop ook altijd te schuiven met m’n planning. Gewoon doen als dat beter voor je is.
Knap hoor steps en Zumba. Ik heb vaak steps gedaan vroeger en daarna kon ik altijd niks meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb mijn training gister iets omgegooid en mein got, dat merk ik meteen vandaag.
Spierpijn in m'n reet!
Ik deed altijd een one legged leg press (weet niet of dit een goede benaming is??) op de seated leg press.
Dus dat je op zo'n stoeltje zit en jezelf met stoeltje en al omhoog drukt (met gewicht uiteraard) en dit deed ik dan per 1 been.
Als een soort van variatie op de bulgarian split squat, want die lukt me niet fijn.

Maar afgelopen zaterdag was de seated leg press bezet en ik had niet zoveel tijd meer voor de boksles begon en wilde mijn training toch wel even afmaken dus heb ik dezelfde oefening op de hack squat gedaan.
En jeetje, dat was toch ff tandje heftiger, waarschijnlijk door net iets andere houding.
Dus die heb ik gisteren weer gepakt en heb de squat weer eens opgepakt (tijdje last van mijn rug gehad)
Eerst met licht gewicht begonnen in de smith (30 kg) maar ik weet niet of ik die elke keer kan doen omdat de smith bijna altijd gekaapt wordt door jeugdige fitgirls die hun hele workout op dat ding doen.

Maar ik loop vandaag met zware benen en spierpijn.
Neem het maar voor lief, dan heb ik tenminste het idee dat ik iets gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag weer 2 uur thuis gesport met leuke muziek in de achtergrond. Dat motiveert enorm. Iedere keer wissel ik van muziek. Inmiddels ook zelf weer wat
oefeningen verzonnen en op papier gezet. Leuk voor de afwisseling ook! :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
DatDus schreef:
07-06-2023 15:13
Even een :hello: voor de sportievelingen! Ben druk op t moment, maar doe wel 3 keer week cardio 45 min en kracht 45 min. Voel me er lekker bij :sun:

Geniet van de zon!
Dankjewel en ook voor jou! :cheer2: 3 keer cardio per week + krachttraining is hartstikke goed.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
07-06-2023 15:21
Komend weekend loop ik een halve marathon. Zin in! Zowel om te lopen als om niet meer zo hard te hoeven trainen. :hihi:
Wow gaaf! Waar ga je lopen? In ieder geval veel succes! Je kunt het. :cheer2: :shout:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
07-06-2023 20:44
Zoals altijd loopt mijn spot planning weer anders. 🤣 Wilde dus dinsdag donderdag en zaterdag deze week
Maar gisteren had ik barstende koppijn dus niet geweest .donderdag wil manlief voor tattoo aangezien ik de zelfde krijg en donderdag ook moet werken .
Dan vandaag maar twee lessen achter elkaar gedaan body steps en zumba.
Zijn vandaag met alle sw bedrijven door heel Nederland gaan staken. Voor een betere coa
Dus best veel prikkels
Maar.wel trots op mijzelf dat ik toch nog erna twee sport lessen. Heb gedaan.
:cheer:
Nu even chillen nog en dan lekker slapen :-D
Goed bezig! Wat voor tattoo laten jullie zetten?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
07-06-2023 20:49
Noord-Holland. De hoofdstad.
Dus geen enorm groene omgeving.

Ik was vanavond met m’n vriend naar de sportschool. Geen succes haha. Hij was eerder klaar en omdat ik samen boodschappen wilde doen heb m’n eigen training ingekort.
Morgen ga ik weer en dan doe ik de overgeslagen oefeningen alsnog. En ook een yogales. Yoga schiet er de laatste weken een beetje erbij in terwijl het juist goed voor me is.
Net zoals ik. Maandag heb ik mijn training ook ingekort. Morgen weer gewoon anderhalf uur + 50 minuten wandelen. Wat voor oefeningen doe je
precies als je Yoga doet?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
rosepudding schreef:
08-06-2023 12:01
Ik heb mijn training gister iets omgegooid en mein got, dat merk ik meteen vandaag.
Spierpijn in m'n reet!
Ik deed altijd een one legged leg press (weet niet of dit een goede benaming is??) op de seated leg press.
Dus dat je op zo'n stoeltje zit en jezelf met stoeltje en al omhoog drukt (met gewicht uiteraard) en dit deed ik dan per 1 been.
Als een soort van variatie op de bulgarian split squat, want die lukt me niet fijn.

Maar afgelopen zaterdag was de seated leg press bezet en ik had niet zoveel tijd meer voor de boksles begon en wilde mijn training toch wel even afmaken dus heb ik dezelfde oefening op de hack squat gedaan.
En jeetje, dat was toch ff tandje heftiger, waarschijnlijk door net iets andere houding.
Dus die heb ik gisteren weer gepakt en heb de squat weer eens opgepakt (tijdje last van mijn rug gehad)
Eerst met licht gewicht begonnen in de smith (30 kg) maar ik weet niet of ik die elke keer kan doen omdat de smith bijna altijd gekaapt wordt door jeugdige fitgirls die hun hele workout op dat ding doen.

Maar ik loop vandaag met zware benen en spierpijn.
Neem het maar voor lief, dan heb ik tenminste het idee dat ik iets gedaan heb.
Ik ken alleen de two-leg-press. Je ligt op een soort stoeltje of zoiets en zet je benen tegen een soort muur en duwt het gewicht van je weg en weer naar je toe. Ik doe dan altijd 4 X 20 met 70 kilo of 3 X 20 met 80 kilo. En uiteraard voel je dat ook als je opeens meer gewicht pakt of een andere
oefening doet.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
08-06-2023 17:29
Goed bezig! Wat voor tattoo laten jullie zetten?
Handjes in gebarentaal i love You mijn man is doof en we hebben vorig jaar gebarentaal geleerd
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
08-06-2023 17:36
Ik ken alleen de two-leg-press. Je ligt op een soort stoeltje of zoiets en zet je benen tegen een soort muur en duwt het gewicht van je weg en weer naar je toe. Ik doe dan altijd 4 X 20 met 70 kilo of 3 X 20 met 80 kilo. En uiteraard voel je dat ook als je opeens meer gewicht pakt of een andere
oefening doet.
Ja, die ja. Maar dan laat ik 1 been eronder hangen zeg maar.
Dus dat ik mezelf met 1 been omhoog druk. (De leggpress op onze sportschool is het muurtje zeg maar vast en druk je jezelf met stoeltje en gewicht omhoog)
45 kilo per been, 4 sets van 24 (2x 12 links 2x12 rechts)
Dan 4 sets met 2 benen met 100 kg.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven