Hoe beleven jullie (en je buurt) het EK?

21-06-2021 19:48 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf kom ik uit een buurt waar alles en iedereen oranje versierd was. Als er gescoord werd dan kwam men al joelend naar buiten, had je van die klappertjes, werd er vuurwerk afgestoken, etc. Voor mij is dit normaal maar nu ik ‘groot’ ben en in een ‘beschaafde’ buurt woon, blijkt het toch wat minder normaal. Niemand die hier samen voetbal kijkt, naar buiten rent, schreeuwt of juicht. Ik ben echt verbaasd en vind het tamelijk saai maar vooralsnog blijk ik degene met afwijkende ideeen.

Hoe is dat bij jullie? Is alles oranje? Kijkt men samen op straat? Wordt er geschreeuwd? Of is het net zo rustig, kalm (en saai) als bij mij?
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 10:43
Godzijdank hier niet. Ik ervaar dit namelijk als overlast. Ik heb niks met voetbal en voor de mensen die zeggen dat dat 'saai' is, sorry ik vind jullie saai. Voetbal is hersenloos en infantiel. 'Voetbalfans' zijn in het algemeen niet mensen met wie ik op niveau kan communiceren en hebben mij niets te bieden. Dat vind ik pas saai.

En waarom moet ik overlast ervaren van andermans hobby? Steek die vuvuzela lekker waar de zon niet schijnt.
Niet van voetbal houden is niet saai maar gewoon iets waar wel/niet je interesse ligt.
Maar wat wel saai is zijn mensen die werkelijk alles bestempelen als “stom”, “tokkie”, “overlast”, “hersenloos”, “infantiel”, “dom”.

Je klinkt wel een beetje bekrompen trouwens, hoe wil je daarmee “op niveau” communiceren? Retorische vraag.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
22-06-2021 11:02
Niet van voetbal houden is niet saai maar gewoon iets waar wel/niet je interesse ligt.
Maar wat wel saai is zijn mensen die werkelijk alles bestempelen als “stom”, “tokkie”, “overlast”, “hersenloos”, “infantiel”, “dom”.

Je klinkt wel een beetje bekrompen trouwens, hoe wil je daarmee “op niveau” communiceren? Retorische vraag.
Mijn interesse ligt er ook niet echt, maar ik vind het wel een leuk sfeertje hebben.
Bij mijn zus is heel de straat versierd en het is verre van een 'tokkiebuurt,' om even in die termen te blijven.
Ik volg de wedstrijden van Nederland wel allemaal. Buiten het EK/WK om heb ik niks met voetbal, maar dit vind ik wel leuk om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een buurt die heerlijk oranje kleurt, I :heart: it. De sfeer is onovertroffen. Moet stiekem wel een beetje lachen bij mensen die 'gelukkig niet, ik woon in een nette buurt' schrijven. Zie dan echt saaaaie mensen voor me die er niet van houden als er eens iets anders dan anders gebeurt (even los van of je van voetbal houdt). Stel je voor dat je eens gek doet ;-)

Ook grappig dat het aan niveau gekoppeld wordt. Wij kijken nog steeds (40-ers inmiddels) het liefst met onze studenten vriendengroep van vroeger (nu incl. kinderen). Een feest!
Alle reacties Link kopieren
Ik word lichtelijk jaloers op maar ook blij van de verhalen waarbij het wel groot feest is in de buurt. Heerlijk lijkt me dat! Voor nu ben ik vooral blij dat mijn ideeën niet helemaal bizar zijn haha, zo werd ik wel aangekeken toen ik mijn ervaringen vertelde aan de buren.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
22-06-2021 11:07
Ik woon in een buurt die heerlijk oranje kleurt, I :heart: it. De sfeer is onovertroffen. Moet stiekem wel een beetje lachen bij mensen die 'gelukkig niet, ik woon in een nette buurt' schrijven. Zie dan echt saaaaie mensen voor me die er niet van houden als er eens iets anders dan anders gebeurt (even los van of je van voetbal houdt). Stel je voor dat je eens gek doet ;-)

Ook grappig dat het aan niveau gekoppeld wordt. Wij kijken nog steeds (40-ers inmiddels) het liefst met onze studenten vriendengroep van vroeger (nu incl. kinderen). Een feest!


Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 10:43
Godzijdank hier niet. Ik ervaar dit namelijk als overlast. Ik heb niks met voetbal en voor de mensen die zeggen dat dat 'saai' is, sorry ik vind jullie saai. Voetbal is hersenloos en infantiel. 'Voetbalfans' zijn in het algemeen niet mensen met wie ik op niveau kan communiceren en hebben mij niets te bieden. Dat vind ik pas saai.

En waarom moet ik overlast ervaren van andermans hobby? Steek die vuvuzela lekker waar de zon niet schijnt.
Hahaha ben je een stukje omhoog gevallen ofzo? Of zit je vuvuzela niet goed?
Ik heb echt helemaal niets met voetbal. Ik volg het niet, mijn man ook niet, dus heerlijk rustig.
In onze straat hangen hier en daar wat vlaggetjes, maar minimaal eigenlijk.
Maar wat dom en veroordelend om alle voetbal-fans over een kam te scheren en wat een eigendunk heb jij over/met je 'niveau' :lol:
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Hhahah sorry hoor, maar heb je zelf niet door hoe belachelijk je klinkt en hoe je op anderen neerkijkt?
Bij mij kun je ook niet aankomen met je metafysische vraagstukken, gezien ik daar de ballen verstand van heb.
Maar ja, ik ben dan ook maar een simpel HBO' ertje die een socio-studie heeft gedaan. Excuzes-moi madame
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
22-06-2021 11:53
Hhahah sorry hoor, maar heb je zelf niet door hoe belachelijk je klinkt en hoe je op anderen neerkijkt?
Bij mij kun je ook niet aankomen met je metafysische vraagstukken, gezien ik daar de ballen verstand van heb.
Maar ja, ik ben dan ook maar een simpel HBO' ertje die een socio-studie heeft gedaan. Excuzes-moi madame
Ze is vast heel gezellig op feestjes :proud:
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Misschien moet je dat niet tijdens een voetbalwedstrijd proberen te doen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
22-06-2021 11:53
Hhahah sorry hoor, maar heb je zelf niet door hoe belachelijk je klinkt en hoe je op anderen neerkijkt?
Bij mij kun je ook niet aankomen met je metafysische vraagstukken, gezien ik daar de ballen verstand van heb.
Maar ja, ik ben dan ook maar een simpel HBO' ertje die een socio-studie heeft gedaan. Excuzes-moi madame

Weet je hoe raar het voor mij is dat jij dat belachelijk vindt klinken? Ik heb het over onderwerpen die oneindig veel belangrijk zijn en meer impact hebben dan alle voetbalwedstrijden bij elkaar opgeteld. Wat kan mij het nou schelen dat iemand een bal een in net schiet als de wereld smelt, mensen worden onderdrukt, pandemieen worden gebagatelliseerd en institutionele religie een van de grootste problemen is die we kennen. Maar ho, voor voetbal moet alles wijken. Enig idee hoe bizar ik dat vind?
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Ik ken letterlijk hordes mensen die actief zijn in de wetenschap/ kunst/ literatuur en toch die ook die hard voetbalfan zijn. Blijkbaar toch iets meer homines universales dan jij.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 15:17
Weet je hoe raar het voor mij is dat jij dat belachelijk vindt klinken? Ik heb het over onderwerpen die oneindig veel belangrijk zijn en meer impact hebben dan alle voetbalwedstrijden bij elkaar opgeteld. Wat kan mij het nou schelen dat iemand een bal een in net schiet als de wereld smelt, mensen worden onderdrukt, pandemieen worden gebagatelliseerd en institutionele religie een van de grootste problemen is die we kennen. Maar ho, voor voetbal moet alles wijken. Enig idee hoe bizar ik dat vind?
Je mist het hele punt. Zoals je kan lezen heb ik geen enkele interesse in voetbal, maar ging het over jouw hooghartige post.
Er zijn 100.000 dingen die belangrijker zijn inderdaad, maar dat is bij bijna alle hobby's of vermaak zo.
Maar dat wil niet zeggen dat dat vermaak 'dom' is, of de mensen die ernaar kijken of het leuk vinden.
Het gaat mij om hoe jij mensen schoffeert en je arrogant opstelt door wat je schrijft, en wat je over mensen zegt, en alsnog mis je dat hele punt. Bijzonder.
Betekent dat trouwens dat jij altijd en alleen maar praat over 'belangrijke' thema's en wereldproblematiek? Echt altijd?
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
:facepalm:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
22-06-2021 15:23
Ik ken letterlijk hordes mensen die actief zijn in de wetenschap/ kunst/ literatuur en toch die ook die hard voetbalfan zijn. Blijkbaar toch iets meer homines universales dan jij.
Wat nog erger is; Ik kijk totaal belachelijke programma's, zoals Real Housewives, 90 days fiance en dat soort rommel.
Juist omdat ik werk heb waarbij ik elke dag levensverhalen en psychische problemen te horen krijg, en dan houd ik van lekker 'dom' ontspannen.
Maar zo te lezen moet ik dan 'savonds nog eens bezig zijn met wereldproblematiek etc. Vermoeiend en blijkbaar onbegrijpelijk dat je als iemand met 'normaal' verstand dat verstand niet af en toe op 0 mag zetten.. :roll: :-D
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Misschien vinden die mensen jou wel beperkt, omdat je het alleen maar over moeilijke dingen wil hebben. En niet gewoon eens lekker slap kletsen over de dagelijkse dingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Plus dat je zelf nou ook niet echt een fijne bijdrage levert aan de directe leefwereld om je heen; namelijk de mensen met wie je samenleeft in een stad/dorp land zo te veroordelen en zo minachtend te doen.
Op kleine schaal een positieve bijdrage leveren is ook belangrijk. Hoe ging 'ie ook alweer? Verbeter de wereld, begin bij jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Maar hier aan de overkant 2 versierde huizen. Geen last van , ook niet echt plezier.
En het praatje met de kapster van de week was ook gauw klaar: Ja maar kijk je de spannende wedstrijden ook niet? EEh nee, ik denk niet dat ik een spannende wedstrijd van een saaie kan onderscheiden. Voor mij blijven het 22 mannen en 1 bal.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
RoamingZombie schreef:
22-06-2021 11:46
Meestal als ik dat soort mensen spreek kan ik niet aankomen met filosofische of metafysische vraagstukken want dat zijn dingen waar ze letterlijk nooit over hebben nagedacht. Net zoals een beperkte kennis van de natuurkunde cq hoe onze realiteit werkt, politiek en maatschappelijk belang. Niet per se dat ze oerdom zijn maar ze leven wat dat betreft in een kleinere en beperktere wereld dan ik en ik kan daar niet zo veel mee en vindt dat een hele saaie levenshouding.
Oef juist deze onderwerpen vind ik dan weer echt doodsaai..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind voetbal leuk!! Hier in de buurt zijn wel huizen versierd, en ook auto's met oranje vlaggen. Ik vind het wel leuk :) Mijn ouders hebben hun huis ook versierd!

Ook wij hebben een vlag hangen :) alleen geen Nederlandse (ik ben eigenlijk nooit voor NL ;-D ) Vlag die hangt is van het land waar mijn vriend vandaan komt. Ik vind het allemaal best :) en het ziet er vanuit de straat ook heel leuk uit! :D

Vuurwerk had ik verwacht, maar tot mijn grote verbazing niet gehoord.
Hier Groene Hart Zuid Holland. Helemaal niks. Heel af en toe een toeter of een rotje bij een doelpunt.

En dat is maar gelukkig. Want ik houd pas van Oranje om zijn daden en zijn doen als ze verliezen.
:P

Binnenkort gaan we verhuizen naar de andere kant van het land. En heel eerlijk? Ik weet dus nog niet hoe het daar is. Ga volgende week donderdag weer naar het huis. Zal eens kijken hoe de wijk is. Ik denk redelijk beschaafd gewoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven