Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
smulrol schreef:
04-06-2020 21:50
Klinkt wel logisch :clown:

Ja, ze zijn niet gek bij Les Mills :biggrin:

Maar wat dan wel weer leuk is en het gemis van de nieuwste releases goedmaakt, is dat ze ook remixes hebben of kortere versies van de verschillende lessen, waardoor er veel meer afwisseling mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
04-06-2020 21:38
Leuk!
Ik volg graag!
Wat kost het? En welke gewichten heb je ervoor nodig?
Inderdaad zo'n 14 euro per maand en dan kun je onbeperkt alle lessen streamen (Pump, Combat, Balance, en nog veel meer).
Ik heb een barbell besteld met 2x 1.25 kg, 2x 2.5 kg en 2x 5 kg. Voor BodyPump heb je echt een barbell nodig, daar kun je niet alleen losse gewichten voor gebruiken (hoewel sommige tracks wel worden gedaan met losse plates). Een matje en een bench/step heb ik niet, ik gebruik gewoon een handdoek en de chest oefeningen doe ik op mijn rug op de grond liggend en dat gaat ook prima. Je kunt ze natuurlijk wel aanschaffen als je wilt. Er zijn trouwens voor elke les ook uitgebreide 'uitleg' filmpjes beschikbaar waarin de verschillende technieken en houdingen worden doorgenomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
04-06-2020 21:52
Ja, ze zijn niet gek bij Les Mills :biggrin:

Maar wat dan wel weer leuk is en het gemis van de nieuwste releases goedmaakt, is dat ze ook remixes hebben of kortere versies van de verschillende lessen, waardoor er veel meer afwisseling mogelijk is.


Ja precies. Ik vind die keuze zo fijn. Gisteren heb ik de pump van 55 minuten gedaan (voor het eerst in 3 jaar dus nu enorme spierpijn natuurlijk :facepalm: ) maar vandaag wil ik wel iets doen, maar niet te lang. Dus dan ga ik bijv. voor de attack of de combat van 30 minuten. Super fijn, die afwisseling en die remixes. Ik ben echt fan geworden :biggrin:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de bodypump remix 1. Heerlijke muziek... En die instructeur van de schoudertrack....

Afbeelding
Er zijn trouwens wel mensen die heel BP met losse dumbells doen hoor. Vaak zie je op de achtergrond ook iemand die laat zien hoe de oefeningen eruit zien met losse gewichten :)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:10
Er zijn trouwens wel mensen die heel BP met losse dumbells doen hoor. Vaak zie je op de achtergrond ook iemand die laat zien hoe de oefeningen eruit zien met losse gewichten :)
Oh haha! Ik dacht dat je range of motion/gewichtsverdeling dan anders was waardoor je misschien minder 'resultaat' uit je trainingen haalt. Maar op zich, als je thuis traint met alleen losse gewichten ben je natuurlijk al heel goed bezig.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:09
Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de bodypump remix 1. Heerlijke muziek... En die instructeur van de schoudertrack....

Afbeelding


Oh nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga straks meteen ff kijken! Maar morgen pas weer pumpen... Anders scheuren m'n spieren af denk ik :clown:
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 05-06-2020 10:15
Reden: typo
0.20% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
sunshineandblueskies schreef:
05-06-2020 10:13
Oh haha! Ik dacht dat je range of motion/gewichtsverdeling dan anders was waardoor je misschien minder 'resultaat' uit je trainingen haalt. Maar op zich, als je thuis traint met alleen losse gewichten ben je natuurlijk al heel goed bezig.

Ik heb zelf ook wel het idee dat het met barbell beter gaat hoor. :) Alleen zijn ze momenteel overal uitverkocht :facepalm:
sunshineandblueskies schreef:
05-06-2020 10:14
Oh nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Ik ga straks meteen ff kijken! Maar morgen pas weer pumpen... Anders scheuren m'n spieren af denk ik :clown:

haha het is ook gewoon leuk om naar te kijken :biggrin:


Voor wie geen les mills heeft: https://youtu.be/RtFh9auQa48?t=245 even een klein stukje ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
04-06-2020 21:52
Ja, ze zijn niet gek bij Les Mills :biggrin:

Maar wat dan wel weer leuk is en het gemis van de nieuwste releases goedmaakt, is dat ze ook remixes hebben of kortere versies van de verschillende lessen, waardoor er veel meer afwisseling mogelijk is.
ja ik heb laatst een 'hardloop' mix gedaan met combat, attack, wat gewicht-dingen waar ik eigenlijk een elastiek voor nodig had en balance als afsluiting. Was heel leuk
En ik heb een poging gedaan tot Barre en sh'bam, in mijn eigen huiskamer kan ik alleen mij zelf hard uitlachen. Ik kan er echt niks van :rofl:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:19
haha het is ook gewoon leuk om naar te kijken :biggrin:


Voor wie geen les mills heeft: https://youtu.be/RtFh9auQa48?t=245 even een klein stukje ;-)
ik heb een kort pump track gedaan waarbij er ook dames op podium stonden, met allemaal zo'n vreselijk glimlach op gezicht gebeiteld. Bij combat kijkt Rachel gewoon normaal gelukkig, niet zo'n miss-verkiezing
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:19
haha het is ook gewoon leuk om naar te kijken :biggrin:


Voor wie geen les mills heeft: https://youtu.be/RtFh9auQa48?t=245 even een klein stukje ;-)


Dat is zeker niet onprettig om naar te kijken! Ik vind die mannen sowieso allemaal wel prettig om naar te kijken. :biggrin:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
smulrol schreef:
05-06-2020 10:39
ik heb een kort pump track gedaan waarbij er ook dames op podium stonden, met allemaal zo'n vreselijk glimlach op gezicht gebeiteld. Bij combat kijkt Rachel gewoon normaal gelukkig, niet zo'n miss-verkiezing

haha, ja dat was mij inderdaad ook opgevallen. Ik snap het nut er ook niet helemaal van....
Sunshine en minder: bedankt voor de uitleg.
Ik vind thuis sporten echt fijn, maar ben nog niet verder gekomen dan wat gratis workouts van YouTube.
Maar gezien de reacties is less mills on demand echt een aanrader.
Ik heb alleen maar gewichten van 1 kg en ik vul ook weleens 2 x 2 liter waterflessen.
Heeft het dan wel zin om de workouts te doen?
Het heeft igg wel mijn interesse gewekt :) , gezien ik eens wat anders wilde dan alleen hardlopen en mezelf nog niet naar een sportschool zie gaan.
Maar ik las dat je ook 2 weken gratis een try out kunt doen? Zit je dan niet gelijk aan één of ander abonnement vast?
smulrol schreef:
04-06-2020 21:47
LesMills kost 14 euro nog wat per maand, maar ik doe thuis geen pump dus gewichten weet ik niet
Dankje voor je antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
05-06-2020 11:57
Sunshine en minder: bedankt voor de uitleg.
Ik vind thuis sporten echt fijn, maar ben nog niet verder gekomen dan wat gratis workouts van YouTube.
Maar gezien de reacties is less mills on demand echt een aanrader.
Ik heb alleen maar gewichten van 1 kg en ik vul ook weleens 2 x 2 liter waterflessen.
Heeft het dan wel zin om de workouts te doen?
Het heeft igg wel mijn interesse gewekt :) , gezien ik eens wat anders wilde dan alleen hardlopen en mezelf nog niet naar een sportschool zie gaan.
Maar ik las dat je ook 2 weken gratis een try out kunt doen? Zit je dan niet gelijk aan één of ander abonnement vast?
er wordt pas na 14 dagen geld geind
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
05-06-2020 11:57
Sunshine en minder: bedankt voor de uitleg.
Ik vind thuis sporten echt fijn, maar ben nog niet verder gekomen dan wat gratis workouts van YouTube.
Maar gezien de reacties is less mills on demand echt een aanrader.
Ik heb alleen maar gewichten van 1 kg en ik vul ook weleens 2 x 2 liter waterflessen.
Heeft het dan wel zin om de workouts te doen?
Het heeft igg wel mijn interesse gewekt :) , gezien ik eens wat anders wilde dan alleen hardlopen en mezelf nog niet naar een sportschool zie gaan.
Maar ik las dat je ook 2 weken gratis een try out kunt doen? Zit je dan niet gelijk aan één of ander abonnement vast?

Ja, je begint inderdaad met een proefperiode van 2 weken. Ik woon niet in Nederland, dus misschien werkt het daar iets anders. Maar je maakt een account aan, kiest een pakket (maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks) en je moet je creditcard gegevens opgeven. Er wordt pas na de proefperiode geld in rekening gebracht. Mocht je toch niet door willen gaan dan moet je uiterlijk een dag voor de afloopdatum opzeggen en dan hoef je niets te betalen.

Als je geen/weinig ervaring hebt met krachttraining (of combi van cardio en kracht) dan maakt het niet uit als je met een laag gewicht traint. Het concept is er vooral op ingesteld dat je houding belangrijker is dan het gewicht wat je gebruikt. Pas als je houding correct is en je niet meer echt moe wordt tijdens de training, is dat een teken dat je uithoudingsvermogen omhoog gaat en dan kun je zwaardere gewichten gebruiken. Bodypump is gericht op heel veel herhalingen met een lager gewicht, dus een heel ander concept dan krachttraining (weinig herhalingen en een hoog gewicht). Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:19
haha het is ook gewoon leuk om naar te kijken :biggrin:


Voor wie geen les mills heeft: https://youtu.be/RtFh9auQa48?t=245 even een klein stukje ;-)
Leuk! Gespierde mannen allemaal! :mrgreen:
Maare, geven ze dan steeds aan hoeveel kilo gewicht je per oefening moet pakken? Of is dat afhankelijk van wat je zelf wil/ kan.
Die grote schijven zien er niet uit als 2 kilo. :blond:
sunshineandblueskies schreef:
05-06-2020 13:26
Ja, je begint inderdaad met een proefperiode van 2 weken. Ik woon niet in Nederland, dus misschien werkt het daar iets anders. Maar je maakt een account aan, kiest een pakket (maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks) en je moet je creditcard gegevens opgeven. Er wordt pas na de proefperiode geld in rekening gebracht. Mocht je toch niet door willen gaan dan moet je uiterlijk een dag voor de afloopdatum opzeggen en dan hoef je niets te betalen.

Als je geen/weinig ervaring hebt met krachttraining (of combi van cardio en kracht) dan maakt het niet uit als je met een laag gewicht traint. Het concept is er vooral op ingesteld dat je houding belangrijker is dan het gewicht wat je gebruikt. Pas als je houding correct is en je niet meer echt moe wordt tijdens de training, is dat een teken dat je uithoudingsvermogen omhoog gaat en dan kun je zwaardere gewichten gebruiken. Bodypump is gericht op heel veel herhalingen met een lager gewicht, dus een heel ander concept dan krachttraining (weinig herhalingen en een hoog gewicht). Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd :)
Ik heb wel een goede conditie en sterk in benen (heb ook aan kickboksen gedaan en kan goed hard schoppen :P )
Verder ben ik wel echt een beginner qua kracht.
Bedankt voor je uitleg! Heel duidelijk zo!
Kan het alleen met creditcard?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:09
Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan de bodypump remix 1. Heerlijke muziek... En die instructeur van de schoudertrack....

Afbeelding

Ja, ik vind de remixen ook erg leuk!

Die instructeur is Jeremiah volgens mij. Vind hem niet perse heel knap ofzo, maar wel super leuke en motiverende trainer.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
05-06-2020 21:10
Leuk! Gespierde mannen allemaal! :mrgreen:
Maare, geven ze dan steeds aan hoeveel kilo gewicht je per oefening moet pakken? Of is dat afhankelijk van wat je zelf wil/ kan.
Die grote schijven zien er niet uit als 2 kilo. :blond:
Als je nog nooit BP hebt gedaan zou ik eerst starten met alle instructiefilmpjes en langzaam opbouwen of toch eens een live les te doen om een goede techniek te krijgen. Die is wel echt belangrijk, ook om blessures te voorkomen,
Chica-1983 schreef:
05-06-2020 21:18
Als je nog nooit BP hebt gedaan zou ik eerst starten met alle instructiefilmpjes en langzaam opbouwen of toch eens een live les te doen om een goede techniek te krijgen. Die is wel echt belangrijk, ook om blessures te voorkomen,
Helemaal mee eens.
Chica-1983 schreef:
05-06-2020 21:16
Ja, ik vind de remixen ook erg leuk!

Die instructeur is Jeremiah volgens mij. Vind hem niet perse heel knap ofzo, maar wel super leuke en motiverende trainer.

Ja hij is zeker leuk. Het is ook niet zozeer zijn uiterlijk maar meer zijn uitstraling wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
05-06-2020 21:12
Ik heb wel een goede conditie en sterk in benen (heb ook aan kickboksen gedaan en kan goed hard schoppen :P )
Verder ben ik wel echt een beginner qua kracht.
Bedankt voor je uitleg! Heel duidelijk zo!
Kan het alleen met creditcard?
Nee ook met paypal (kan je koppelen aan je bankrekening)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
05-06-2020 10:19
haha het is ook gewoon leuk om naar te kijken :biggrin:


Voor wie geen les mills heeft: https://youtu.be/RtFh9auQa48?t=245 even een klein stukje ;-)

Oh, even een stukje gekeken en brings back memories!
Tijd de video-lessen van Les Mills bij Basic fit Fit for free gedaan en ik zie in deze you tube een paar bekende gezichten. Gevoel komt weer helemaal terug. Leuk! Misschien ga ik toch eens even kijken of ik aan barbell/gewichten voor thuis kan komen... Iemand tips?
Lord knows dat ik het kan gebruiken. ;-D

Edit: het was niet basic fit maar fit for free.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 07-06-2020 14:29
5.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven