Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb ze zelf destijds via marktplaats gekocht, vlak voor de corona uitbrak. Dus ik heb 2 barbells, 1 set gewichten en 1 verzwaarde stang gekocht voor 25 euro o_o Ik denk niet dat zoiets op dit moment gaat lukken. :-$
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
05-06-2020 21:10
Leuk! Gespierde mannen allemaal! :mrgreen:
Maare, geven ze dan steeds aan hoeveel kilo gewicht je per oefening moet pakken? Of is dat afhankelijk van wat je zelf wil/ kan.
Die grote schijven zien er niet uit als 2 kilo. :blond:

Je begint je warming up met 'light weights'. Als beginner betekent dat of alleen de barbell, of de barbell + 1.25 kg aan elke kant. Als je twijfelt, pak dan alleen de barbell. Verder geven ze voor elke spiergroep aan wat je moet doen; warming up gewicht gebruiken, warming up gewicht verdubbelen, lichte losse platen (1.25 kg als beginner), zware losse platen (als beginner 2.5 kg). Als je ook maar een moment twijfelt, ga dan lichter of doe je barbell/gewichten weg en train zonder, dat is ook prima. Wat hierboven al werd aangegeven; je houding is echt belangrijk. Onderschat het niet, het is echt zwaar, zeker de eerste paar keer zul je flink spierpijn hebben. Maar je zult echt zien dat je snel sterker wordt en meer gewicht kunt gebruiken :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
06-06-2020 00:00
Oh, even een stukje gekeken en brings back memories!
Tijd de video-lessen van Les Mills bij Basic fit gedaan en ik zie in deze you tube een paar bekende gezichten. Gevoel komt weer helemaal terug. Leuk! Misschien ga ik toch eens even kijken of ik aan barbell/gewichten voor thuis kan komen... Iemand tips?
Lord knows dat ik het kan gebruiken. ;-D

Ja zoals mindervanmij ook al aangaf ben ik bang dat dat moeilijk wordt inderdaad. Iedereen gaat nu maximaal thuis sporten ivm Corona, dus de grote (bekende) zaken zijn bijna allemaal uitverkocht. Ik zou idd toch eens marktplaats proberen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem trouwens een (verplichte) rustdag vandaag. Ik heb maandag Attack (45 min) gedaan, dinsdag 5 km gewandeld, woensdag weer Attack (55 min), donderdag Pump (55 min) en gisteren 30 minuten Combat. Was denk ik iets te veel van het goede want mijn spieren voelen nogal beurs. Straks even een korte wandeling voor de bloedsomloop en dan zien we morgen wel weer verder. :biggrin:
sunshineandblueskies wijzigde dit bericht op 06-06-2020 09:50
Reden: typo
0.26% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-06-2020 09:47
Ja zoals mindervanmij ook al aangaf ben ik bang dat dat moeilijk wordt inderdaad. Iedereen gaat nu maximaal thuis sporten ivm Corona, dus de grote (bekende) zaken zijn bijna allemaal uitverkocht. Ik zou idd toch eens marktplaats proberen.

Ik heb iets gevonden denk ik. Maar zelfs de politie waarschuwt nu voor oplichtingspraktijken op gebied van sportmaterialen en electronica. Op de site staat dat je ook kan afhalen, dus dat ga ik doen. Als het legitiem blijkt te zijn, meld ik dat hier nog wel weer.
Ik denk dat straks, als over een maandje de sportscholen weer opengaan, iedereen zijn spullen langzaamaan weer op MP gaat zetten, dus ik wacht geduldig even af. Mwuhaha ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 10:43
Ik denk dat straks, als over een maandje de sportscholen weer opengaan, iedereen zijn spullen langzaamaan weer op MP gaat zetten, dus ik wacht geduldig even af. Mwuhaha ;-)
Ja goed punt. Zo’n step of barbell neemt best plaats in (tenzij je een groot huis met lege kamers hebt)
Er is ook iets met 1 gewicht en een elastiek, dat is meer voor suffe oudjes als ik denk ik
smulrol schreef:
06-06-2020 10:48
Ja goed punt. Zo’n step of barbell neemt best plaats in (tenzij je een groot huis met lege kamers hebt)
Er is ook iets met 1 gewicht en een elastiek, dat is meer voor suffe oudjes als ik denk ik

Ik denk dat je dan CXwork bedoelt? Ik ga dat morgen proberen... Gister toevallig mijn elastiek binnen gekregen :yes: Het schijnt heel goed te zijn voor je core.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 10:54
Ik denk dat je dan CXwork bedoelt? Ik ga dat morgen proberen... Gister toevallig mijn elastiek binnen gekregen :yes: Het schijnt heel goed te zijn voor je core.
Waar heb je dat elastiek gekocht? Ik vond een beetje vage webshop
smulrol schreef:
06-06-2020 10:55
Waar heb je dat elastiek gekocht? Ik vond een beetje vage webshop

Ik heb het bij Coolblue besteld... https://www.coolblue.nl/product/719587/ ... zwart.html
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
06-06-2020 10:36
Ik heb iets gevonden denk ik. Maar zelfs de politie waarschuwt nu voor oplichtingspraktijken op gebied van sportmaterialen en electronica. Op de site staat dat je ook kan afhalen, dus dat ga ik doen. Als het legitiem blijkt te zijn, meld ik dat hier nog wel weer.


Oh dus het is nog spannend ook, haha. Succes, ik hoop voor je dat het legitiem is!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-06-2020 10:48
Ja goed punt. Zo’n step of barbell neemt best plaats in (tenzij je een groot huis met lege kamers hebt)
Er is ook iets met 1 gewicht en een elastiek, dat is meer voor suffe oudjes als ik denk ik

Ik woon in een appartement en mijn barbell ligt achter de bank met de gewichten ernaast op een stapeltje, dat neemt echt maar heel weinig ruimte in. Een step daarentegen is natuurlijk wel wat groter. Maar ik lever graag wat ruimte in als dat betekent dat ik thuis kan sporten :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 10:43
Ik denk dat straks, als over een maandje de sportscholen weer opengaan, iedereen zijn spullen langzaamaan weer op MP gaat zetten, dus ik wacht geduldig even af. Mwuhaha ;-)

Ik moet altijd met dit soort dingen starten als ik de juiste motivatie heb. Uitstellen is heel riskant. ;-D
Dus ik ga er toch liever nu achterheen. :P
c⨀urage wijzigde dit bericht op 06-06-2020 12:40
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-06-2020 10:48
Ja goed punt. Zo’n step of barbell neemt best plaats in (tenzij je een groot huis met lege kamers hebt)
Er is ook iets met 1 gewicht en een elastiek, dat is meer voor suffe oudjes als ik denk ik
CXWorkx is zeker niet voor suffe oudjes! Ik heb die vanmorgen gedaan en dat was behoorlijk pittig! Een half uur was best voldoende, zeg maar ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
06-06-2020 12:26
CXWorkx is zeker niet voor suffe oudjes! Ik heb die vanmorgen gedaan en dat was behoorlijk pittig! Een half uur was best voldoende, zeg maar ;-D
Ah ok :-D
Heb jij een officiele LM elastiek en gewichtplaat of iets willekeurigs uit de winkel.
Wil het ook wel aan mijn assortiment lessen toevoegen
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-06-2020 12:29
Ah ok :-D
Heb jij een officiele LM elastiek en gewichtplaat of iets willekeurigs uit de winkel.
Wil het ook wel aan mijn assortiment lessen toevoegen
Nee, ik heb een stretch band. Zo'n goedkope. Ik heb ook niet alle oefeningen met de stiek kunnen doen. (Ik ken de oefeningen wel uit de live lessen, waar we uiteraard wel de goede elastiek gebruiken.) Wat voor gewicht je gebruikt is niet zo relevant. Ik heb 2kg dumbells van de SoLow. Die gebruik ik ook voor de Pump.
Je gebruikt bij CX ook veel je eigen lichaamsgewicht; planken, crunches, push-ups en dat soort leuks.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Push UPS zijn niet leuk! :mrgreen:

Bedankt voor alle uitleg. XD
Ben nog beetje aan twijfelen of ik een PayPal wil aanmaken (is dat gedoe?, Heb geen creditcard) en ook lid ga worden van less mills. Of het gewoon hou bij gratis workouts via app of YouTube (al vrees ik dat ze op den duur gaan vervelen).
Fijn te horen dat pumpen met relatief laag gewicht ook effectief is.
Ik ga voorlopig geen barbell aanschaffen, dus wil het bij Max 2 kilo dumbells houden.
Uiteraard wil ik geen blessures en zal ik rustig beginnen.
Maar denk dat ik ook geen complete beginner ben wat heb al jaren sportervaring. (Hardlopen, kickboksen etc) , maar wil graag wat meer getonend worden en dan is cardio niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
06-06-2020 12:46
Nee, ik heb een stretch band. Zo'n goedkope. Ik heb ook niet alle oefeningen met de stiek kunnen doen. (Ik ken de oefeningen wel uit de live lessen, waar we uiteraard wel de goede elastiek gebruiken.) Wat voor gewicht je gebruikt is niet zo relevant. Ik heb 2kg dumbells van de SoLow. Die gebruik ik ook voor de Pump.
Je gebruikt bij CX ook veel je eigen lichaamsgewicht; planken, crunches, push-ups en dat soort leuks.
Oooooh, is dat leuk :cry:
Hou ik ook niet van hoor, Smulrol. Maarja, het is wel heel effectief, mijn buik begint eindelijk weer in model te komen, 6,5 jaar na de bevalling :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik HAAT push ups. Maar hoe vaker ik ze doe, hoe sterker ik word... Diezelfde haat/liefde verhouding heb ik overigens ook met de tricep extensions.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja, echt he? Dat verbaast me wel hoe snel dat gaat eigenlijk. Met sommige dingen kan ik nu gaan verzwaren, maar ik vind de stap van 2,5 naar 5 kilo best een grote
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 17:17
Ja, echt he? Dat verbaast me wel hoe snel dat gaat eigenlijk. Met sommige dingen kan ik nu gaan verzwaren, maar ik vind de stap van 2,5 naar 5 kilo best een grote
Ja precies. Ik kon destijds (lees 6 jaar geleden) die extensions met 10 kg doen. Dat zie ik mezelf nu niet meer zo 1, 2, 3 even doen. Ik ben van de week begonnen met 1.25 kg en ga aankomende week 2.5 proberen :D
Nee heb je, ja kun je krijgen.
O wow, met 10 kilo zie ik mezelf nog niet zo snel doen eigenlijk. Knap zeg! :woa:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
06-06-2020 17:17
Ja, echt he? Dat verbaast me wel hoe snel dat gaat eigenlijk. Met sommige dingen kan ik nu gaan verzwaren, maar ik vind de stap van 2,5 naar 5 kilo best een grote

Kan je niet 1,25 + 2,5 = 3,75 doen?
Of gaat het hier niet over body pump?
C⨀urage schreef:
06-06-2020 17:27
Kan je niet 1,25 + 2,5 = 3,75 doen?
Of gaat het hier niet over body pump?

Jawel, maar die specifieke oefening doe je met 1 losse schijf. 2 zou misschien wel kunnen, maar zelf krijg ik daar altijd kramp van in mijn handen

Edit: al begin ik nu te twijfelen of ik de goede oefening voor me heb....

Edit 2: even gegoogled. Deze dus:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven