Les Mills on demand

27-05-2020 10:12 556 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met Les Mills on demand.
Ze bieden 800+ lessen online aan. Ik was vroeger (lees 4+ jaar geleden) een fanatieke BodyPumper (3-5 keer per week) en genoot hier ook echt van. Ik deed ook vaak een lesje BodyAttack of BodyShape mee. Nu met de lockdown kunnen we geen kant op en ik wil dat graag weer oppakken. Ik ben trouwens nog aan het rondkijken waar ik het beste een barbell kan bestellen.

Alvast bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Pffh ik ben een beetje een heen en weer bootje, maar ik heb toch besloten om dat 6 weken programma te gaan volgen. Vandaag dus body attack 106, ik ben benieuwd hoe het gaat, want ik heb nog nooit body attack gedaan.

Ik denk dat ik de strenght wel regelmatig ga vervangen voor bodypump trouwens, maar ik wil wel elk programma in elk geval 1 keer een kans geven
Alle reacties Link kopieren
Kevers de warmte is inderdaad pittig! Ik heb het geluk dat ik een tijdje terug een aantal jaar in een zeer warm klimaat heb gewoond (hele jaar door gemiddeld 28 graden), en daar sportte ik ook altijd zonder airco. Dus ik ben het gewend :)
Toch goed dat je hebt doorgezet!

mindervanmij wat goed! Ga ervoor! Ik ben heel benieuwd naar je resultaten over 6 weken. Ik ga ervan uit dat je met Strength de Balance/Flow lessen bedoelt? Mijn ding is het niet echt. Ik ga ze denk ik vervangen voor iets anders, weet alleen nog niet wat. Iemand tips?


Ik mag straks lekker attack #103 doen. Zin in! Ik denk ook dat ik gewoon 55 minuten pak in plaats van 30. Even goed de week beginnen.
Ik heb trouwens een vraag, misschien kunnen jullie helpen: ik heb tijdens het sporten mijn Apple Watch om. Voor Pump gebruik ik de setting 'krachttraining', voor attack 'gemengde cardio', voor bodybalance 'yoga' en voor combat 'gemengde cardio'. Ik heb het idee dat ik hier wat aanpassingen in moet maken, qua welk programma ik gebruik op mijn Watch. Zijn er hier toevallig meer mensen met een Apple Watch?

Ik merk ook dat ik nog zoekende ben met mijn voeding. Overdag gaat het wel goed, ik eet 's ochtends en 's middags vaak yoghurt en (volkoren of meergranen)-brood en ik weet nu ook dat ik 's middags wel wat meer 'mag' eten dan twee boterhammen omdat ik veel meer energie verbruik.
Maar ik loop toch tegen de tussendoortjes aan. Als ik een tussendoortje eet, heb ik na een halfuur weer honger. Ik ben ook snel geneigd 's avonds een ijsje of een koek te pakken en dat helpt dan weer niet met het in vorm krijgen van mijn lichaam... Maar aan de andere kant wil ik mezelf ook niet alles ontzeggen.
Iemand tips voor gezonde, vullende tussendoortjes, liefst met veel eiwitten? Noten lust ik echt niet trouwens. Alle soorten fruit heb ik in huis en eet ik regelmatig, maar ook hier het hongergevoel bij.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Je mag ook gewoon een boterham als tussendoortje nemen, bijvoorbeeld met huttekase of kipfilet.

Of wat ik ook lekker vind: van die snoep paprikaatjes, gevuld met roomkaas light.



Ik heb net de 30 minuten body-attack 106 erop zitten. O. My. God. :steam: Denk alleen dat boze gezichtje even weg, maar er komt echt stoom uit mijn oren van de warmte. Ik vond het wel heel erg leuk overigens, lekker uitdagend en ook fijn dat ze verschillende opties gaven, daar maakte ik me van tevoren wel een beetje zorgen over toen ik zag dat er burpees in zaten :rofl:


Hebben jullie trouwens ook die beginnerstest gedaan? Bij elk programma zit een beginnerstest om je fitness te meten en dan na 3 weken doe je dat nog een keer en aan het eind ook, om te kijken hoeveel effect het had. :) Bij de fast burner moest je een plank doen zo lang je kunt en je middelomtrek meten.
Alle reacties Link kopieren
Haha! De burpees sla ik zelf ook bijna altijd over. Ben ik zo slecht in... Wel super goed dat je 'm hebt gedaan! En die opties zijn zeker fijn.
Bedankt voor de eet-tips, ik ga gewoon vaker brood eten tussendoor denk ik dan.

De begintest heb ik ook gedaan. De plank ben ik altijd al mega slecht in geweest, dus het resultaat was bedroevend :"-(
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Mij viel het eigenlijk nog wel mee.... 1:12 had ik, dat schijnt vrij gemiddeld te zijn. Daar stond ik wel van te kijken.

Ik heb nu aan mijn vader gevraagd om het schema uit te printen, vond ik toch wel leuk om te hebben en af te kunnen kruisen wat is gelukt. Ik ben ook aan het nadenken over de 3 doelen op gezondheidsgebied. Ik zat zelf te denken aan:
- Meer focus op elke dag fruit eten want dat schiet er nog wel eens bij in
- Elke dag om 10 uur naar bed voor voldoende slaap
- Maximaal 30% van mijn kcal van producten buiten de schijf van 5

Morgen staat BP 111 op het programma, een van mijn favorieten dus dat komt wel goed :) Aangezien daarna alweer een rustdag gepland staat doe ik gewoon de 55 minuten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@Sunshine: Ik kan je niet helpen met je Apple Watch. Ik heb een Fitbit en die zet ik gewoon op work-out of krachttraining.

Als tussendoortje zou je wellicht een vijg of een dadel kunnen eten? Dat vind ik zelf erg lekker. Of ik maak bananenbrood. Maar dat is niet super gezond te noemen :-D

Als je meer eiwitten zou willen eten, dan kun je wellicht overwegen een smoothie te maken met eiwitsupplement? Bijvoorbeeld havermelk, spinazie, lijnzaad o.i.d, handje rood fruit en een schep supplement.

@mindervanmij: de GameChanger had push-ups en one legged wall sits op het menu als test staan. De push-ups gingen nog wel redelijk (22), maar dat muur zitten was echt een drama. Ben dus benieuwd of dat beter gaat over een paar weken. Mijn andere doelen zijn: strakker worden, doorzetten (dus programma ook echt afmaken) en fitter voelen.

Ik vind burpees overigens ook echt de hel op aarde. Ik moet ze wel doen van mezelf, maar doe meestal de simpele versie.

Hier staat vandaag CxWorx op het programma. Duurt maar een halfuurtje en vind ik altijd wel een leuke work-out. Niet zo erg, want ik voel de krachttraining van zaterdag en de attack van gisteren echt nog wel!
En, is de CXwork goed gegaan kevers?

Ik zit te wachten tot mijn man eindelijk klaar is met voorlezen zodat we kunnen gaan sporten vanavond. Ik merk dat ik het wel irritant begin te vinden om samen te sporten, mijn man wil eigenlijk het liefst pas om 9 uur terwijl ik toch echt een voorkeur heb om uiterlijk 8 uur te beginnen.

Maar ik hoor dat hij eindelijk klaar is met voorlezen, dus misschien gaat het vandaag toch nog lukken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor het eerst CXWORX gedaan. Mijn 'core' is dus niet-bestaand :"(
Ik heb nu al spierpijn en voor mijn gevoel heb ik niet eens echt mijn best gedaan. Ik vind de bewegingen best lastig, en krijg snel kramp doordat ik de beweging uit mijn 'nek trek' in plaats van uit mijn buik. Altijd al moeite mee gehad trouwens... Iemand toevallig tips? :)

Succes zometeen, Mindervanmij!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik vind dat zelf ook lastig, sunshine. Volgens mij kun je het wel een beetje voorkomen door je armen niet in je nek of achter je hoofd te houden, maar meer net achter je oren, waardoor je niet aan je nek kunt trekken.

Ik heb er net een uurtje BP op zitten, ik vond het lekker maar mijn man liep constant te mopperen, want hij vond de release te donker waardoor hij niet goed kon zien wat de oefeningen waren. Na afloop hebben we nog een heel klein stukje body attack gedaan, daar werd ie dan gek genoeg wel wat enthousiaster van...

Als het aan mijn man ligt doen we jarenlang alleen BP 101. :rofl:

Maargoed, het zit er weer op. Morgen alweer de eerste rustdag, bij jullie ook? :yes:
Alle reacties Link kopieren
@mindervanmij: Ja, ging goed. Ik vind CxWorx en Pump de leukste programma's van Les Mills :-D Buikspier- en bilspieroefeningen liggen mij het best haha.

Fijn dat het jullie nog gelukt is een uurtje te sporten. Wel knap dat je na BP ook nog BA ging doen. Ik ben er dan meestal wel klaar mee haha.

@Sunshine: Wat tips die zouden kunnen helpen tegen de nekpijn:
- Maak de beweging kleiner. Dus probeer niet meteen vanuit niets de hele beweging te maken. Je spieren moeten eerst sterker worden. Als je meteen de hele set voor de hele beweging gaat, dan heb je daar op een gegeven moment geen kracht meer voor en nemen je nekspieren het over.
- Probeer (schuin) weg te kijken. Dus ga niet naar je knieën kijken bijvoorbeeld, maar naar een punt op de vloer / muur.
- Span je buikspieren ook daadwerkelijk aan. Als je op je rug ligt, span dan je buikspieren zo aan dat je onderrug de vloer ook blijft raken bijvoorbeeld. Daar kan je eventueel ook los mee oefenen.
- Leg je handen inderdaad niet achter je hoofd, want dan ga je trekken aan je oren / hoofd.


Ik moest gisteren BodyCombat doen, maar daar had ik echt geen zin in. Ik dacht dan vervang ik het door BodyPump, maar halverwege had ik al zoveel spierpijn dat ik er helemaal geen zin meer in had. Gisteren is dus een soort van mislukt. Kan ook een keer gebeuren.

Vanavond staat Flow / Balance op het programma, maar die lessen vind ik niet leuk / kan ik niet volgen. Dan doe ik een yogales van het programma van Adriene (YT-kanaal). Wellicht dat ik daarvoor nog een halfuurtje combat plan om het goed te maken.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij en kevers, bedankt voor de tips! Zeker die beweging kleiner houden, ga ik proberen. Ik wil mezelf vaak al teveel pushen en neem daardoor te veel hooi op m'n vork. Ik heb wel buikspierpijn van gisteren, dus heb ik ieder geval iets goed gedaan!

mindervanmij, ik heb morgen mijn rustdag. Ik mag straks #75 combat doen.

Kevers Die 'off' dagen herken ik hoor. Zeker als ik niet zo lekker in mijn vel zit, dan lukt het sporten vaak ook niet meer zo goed. En zoals je zegt, kan gebeuren!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
01-07-2020 10:21

Ik mag straks #75 combat doen.

Een van mijn favorieten :hyper:
Zo, hier zit bodycombat er alweer op, bij fastburner was het nummer 81. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt verschrikkelijk vond :-$ De laatste release die ik in de sportschool heb gedaan was nummer 70, voor mijn gevoel is er sindsdien toch wel een en ander aan het concept veranderd... :roll:

Volgende week nummer 75 van combat, als dat me ook weer tegenvalt dan ga ik kijken of ik combat kan vervangen door andere cardio, misschien gewoon een half uurtje rennen ofzo.

Maargoed, het zit er weer op voor vandaag. Voel me wel een beetje onbevredigd eerlijk gezegd. Maargoed, niet elke workout kan de beste zijn natuurlijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
wat vond je er verschrikkelijk aan?
sinds nummer 70 zijn voornamelijk burpees als extra toegevoegd, die vind ik ook vreselijk, maar verder blijft het concept redelijk stabiel
smulrol schreef:
02-07-2020 13:24
wat vond je er verschrikkelijk aan?
sinds nummer 70 zijn voornamelijk burpees als extra toegevoegd, die vind ik ook vreselijk, maar verder blijft het concept redelijk stabiel

Laten we beginnen met dat ik sowieso al met een ochtendhumeurtje opstond, dus dat zal vast ook meespelen met hoe ik het heb ervaren ;-)

Het ergste vond ik die track waarbij je met 2 "teams" tegenover elkaar moest gaan staan, met burpees, bearwalk etc. Dat gaat gewoon allemaal niet lekker, omdat ik daarbij teveel druk op mijn tenen zet.
Die track daarvoor was gebaseerd op capoeira. Niks voor mij, daar ben ik veel te lomp voor.
De rest ging opzich wel, maar ik moet overal de lichtste optie van nemen, zonder springen. Dan voel ik me gewoon een beetje een zwakkeling en daar baal ik dan van. Maar een knie-blessure zit ik ook niet op te wachten.

Desondanks heb ik wel lopen zweten dus ik zal toch wel een goede work out hebben gehad ondanks dat het niet zo voelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn rustdag en voel me ook totaal niet gemotiveerd om iets te doen, qua wandelen of andere (rustige) beweging. Dus dat doe ik dan ook gewoon een keer lekker niet :clown:

Normaal gesproken 'moet' ik van mezelf op mijn rustdag toch ièts doen. Maar kan de motivatie gewoon niet vinden vandaag.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-07-2020 13:44
Laten we beginnen met dat ik sowieso al met een ochtendhumeurtje opstond, dus dat zal vast ook meespelen met hoe ik het heb ervaren ;-)

Het ergste vond ik die track waarbij je met 2 "teams" tegenover elkaar moest gaan staan, met burpees, bearwalk etc. Dat gaat gewoon allemaal niet lekker, omdat ik daarbij teveel druk op mijn tenen zet.
Die track daarvoor was gebaseerd op capoeira. Niks voor mij, daar ben ik veel te lomp voor.
De rest ging opzich wel, maar ik moet overal de lichtste optie van nemen, zonder springen. Dan voel ik me gewoon een beetje een zwakkeling en daar baal ik dan van. Maar een knie-blessure zit ik ook niet op te wachten.

Desondanks heb ik wel lopen zweten dus ik zal toch wel een goede work out hebben gehad ondanks dat het niet zo voelde.
oh hadden ze burpees in release 70 ook al?
Twee team tegen elkaar is een standaard onderdeel van Attack en dat vind ik ook vreselijk. Het boeit mij niet dat iemand anders sneller kan bewegen dan ik, ik kom voor mezelf. Combat doet eigenlijk nooit 2 teams
O, wat trouwens ook meespeelt: de moeite om dingen aan te passen naar mijn eigen "niveau", bij body attack gaven ze heel duidelijk aan: als je niet wilt of kunt springen, dan kun je het zo en zo doen. Bij BC vond ik dat onduidelijk, dus wist af en toe niet wat ik kon doen.

Klopt het dat de oefeningen steeds iets lastiger worden en als het te lasrtig wordt dat je dan gewoon kan blijven steken op de eerdere oefening? Want dan doe ik dat de volgende keer...
smulrol schreef:
02-07-2020 13:49
oh hadden ze burpees in release 70 ook al?
Twee team tegen elkaar is een standaard onderdeel van Attack en dat vind ik ook vreselijk. Het boeit mij niet dat iemand anders sneller kan bewegen dan ik, ik kom voor mezelf. Combat doet eigenlijk nooit 2 teams
Dat dikgedrukte ging over de release die ik vandaag heb gedaan, nummer 81.

Weet ik eigenlijk niet zeker, volgens mij niet nu je het zegt. Wel een track met mountain climbers en dergelijke, maar dat ging allemaal een stuk rustiger aan bij release 70.

En ja, je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook geen behoefte aan competitie met anderen.
sunshineandblueskies schreef:
02-07-2020 13:48
Ik heb vandaag mijn rustdag en voel me ook totaal niet gemotiveerd om iets te doen, qua wandelen of andere (rustige) beweging. Dus dat doe ik dan ook gewoon een keer lekker niet :clown:

Normaal gesproken 'moet' ik van mezelf op mijn rustdag toch ièts doen. Maar kan de motivatie gewoon niet vinden vandaag.

Even een dagje rust nemen is alleen maar goed joh. Nu ben je nog redelijk fris, maar over 6 weken zul je blij zijn dat je aan het begin af en toe je krachten hebt gespaard, denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
bij burpees doe ik meestal jumping jacks voor in de plaats, of beetje op de plek rennen. Voor de rest doe ik al zolang combat dat ik het wel makkelijk kan bijhouden, maar er zit altijd wel een soort opbouw in. eerst drie keer iet met je linker arm en dan komt been erbij.
Zolang je niet stil gaat staan maakt het niet zo uit denk ik dan
smulrol schreef:
02-07-2020 13:55
bij burpees doe ik meestal jumping jacks voor in de plaats, of beetje op de plek rennen. Voor de rest doe ik al zolang combat dat ik het wel makkelijk kan bijhouden, maar er zit altijd wel een soort opbouw in. eerst drie keer iet met je linker arm en dan komt been erbij.
Zolang je niet stil gaat staan maakt het niet zo uit denk ik dan

Daar heb je ook weer gelijk in.

Opzich het gedeelte met de armen hou ik wel goed bij, alleen al die schoppen, en dan zeker als ze ook nog eens erbij gaan springen, dat is echt lastig. En de capoeira track... tsja... daar zal ik maar niks over zeggen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@sunshine: soms is het ook gewoon lekker om niets te doen! Hopelijk heb je er van genoten 😊?

@mindervanmij: soms ligt een workout je ook gewoon niet. Goed dat je je er toch doorheen geslagen hebt! Ik vind die sprongen ook ingewikkeld. Daarom doe ik een release liever vaker achter elkaar ipv maar een keer. Begrijp de bewegingen dan steeds een beetje beter.

Ik heb vandaag combat #82 gedaan en die vond ik echt heel erg leuk (en zwaar). Muziek was goed vond ik. Volgens mijn horloge zo'n 500 kcal verbrand, dus dat is mooi meegenomen.

In deze release gaven ze overigens aan dat, als je de sprongen niet kon maken, je dan squats kon doen. En er werden een aantal keer aangepaste voorbeelden gegeven, die een van de instructeurs dus dan bleef voordoen. Wellicht was #81 gewoon niet zo goed gemaakt?

Dit weekend ben ik een weekendje weg met vrienden, en ben eigenlijk niet van plan van alles mee te sjouwen. Moet nog even bedenken wat ik ga doen, maar zat te denken mijn yoga van deze week dan in het weekend te doen en ipv attack te gaan hardlopen. Geen idee alleen of dat gaat lukken / past in de bedachte plannen.
Alle reacties Link kopieren
kevers ik heb zeker genoten van mijn rustdag! :) En wauw, wat super goed dat je 500 kcal hebt verbrand! Mijn record is geloof ik 360 kcal met Attack. Ik wil zo graag meer kcal verbranden, maar krijg het nog niet voor elkaar. Ik blijf mezelf maar gewoon pushen.


Voor vandaag staat bij mij Attack #102 op het programma. Ik vind Attack wel altijd echt een fijne les waarin ik mezelf lekker kan pushen. Morgen mag ik Combat #79 doen, zondag rust en maandag eindelijk weer een keer pumpen. Dan pak ik ook lekker 55 min in plaats van 30 :cheer2:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb vandaag pump gedaan, de upper body focus van nummer 99. Het was zó lekker :yes: Ik had alle gewichten naar de tuin gesleept, echt lekker om te sporten met een briesje, alleen het heen en weer slepen is wat minder

Heb de rugtrack iets verzwaard. Maar de chest was dusdanig zwaar (geen pauzes of push ups tussendoor) dat ik die halverwege maar lichter ben gaan doen. o_o

Schouders gingen ook lekker, ik denk dat ik die volgende keer net iets zwaarder ga pakken, kijken of dat ook lukt :)

Ik denk dat 99 wel een van mijn favorieten is. :heart:

@Sunshine: veel plezier met attack, die staat hier zondag weer op het schema en ik heb mijn man overgehaald dat ie ook mee gaat doen, en zoonlief (6 jaar) wilde het ook wel proberen, dus ik ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven