Loopband kopen

09-11-2023 13:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man is veel weg in de avonden en het weer wordt er niet beter op dus ik wil graag een loopband kopen om als de kinderen slapen en ik toch tv kijk nog wat stappen te zetten.

Heeft iemand zo’n loopband gekocht? Welke? Wat zijn de voors en tegens? Gebruik je het zo vaak als je van plan was?

Ik wil hem gebruiken naast buiten wandelen uiteraard, niet als vervanging.

Makkelijk op te bergen is wel een pre.
......
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 10:52
97.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook op zoek naar een loopband. En dan wel een die ook een helling heeft, want door problemen met mijn kuitspieren wil ik dit extra trainen (in samenspraak met de fysio).
Nu hoeft hij van mij niet perse heel compact opgeborgen te worden, maar hij moet wel goed stevig zijn.
Ik vind het maar lastig kiezen, er is zoveel te vinden.
Taartje34 schreef:
09-11-2023 13:39
Ik ben ook op zoek naar een loopband. En dan wel een die ook een helling heeft, want door problemen met mijn kuitspieren wil ik dit extra trainen (in samenspraak met de fysio).
Nu hoeft hij van mij niet perse heel compact opgeborgen te worden, maar hij moet wel goed stevig zijn.
Ik vind het maar lastig kiezen, er is zoveel te vinden.

Een loopband die stevig is is vaak ook al een stuk duurder. De beste zijn de loopbanden die in sportscholen staan. Maar ja dan moet je ook aardig in je portemonnee duiken.
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 10:53
21.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit een crosstrainer gekocht maar stond een paar jaar later echt wel weer op marktplaats. Het was vooral een enorme sta in de weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
09-11-2023 13:52
Ooit een crosstrainer gekocht maar stond een paar jaar later echt wel weer op marktplaats. Het was vooral een enorme sta in de weg.
Dat lijkt mij dus ook met dit soort apparaten. Je kan beter een leuk muziekje opzetten en dan trappen lopen in je huis of lekker gaan dansen in de woonkamer :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is inderdaad wel waar ik een beetje bang voor ben.
Al heb ik met een loopband een toilet in de buurt, die ik als ik buiten ga hardlopen oid niet heb.
En helaas willen mijn darmen door de PDS nog weleens vervelend doen.

Maar de vraag of je het echt voldoende gaat gebruiken maakt het inderdaad wel lastig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik moest revalideren heb ik eentje gehuurd om te kijken of het wat voor mij was. Niet dus, en dan is het fijn dat het ding gewoon weer wordt opgehaald :-D.
Ik heb er eentje. Puur om te wandelen, hij is niet geschikt voor rennen. Max 6km per uur, geen helling. Hij is opklapbaar en staat nu onder het bed weg te stoffen, met een baby heb ik weinig gelegenheid meer om erop te staan.

Ik kon bellen terwijl ik erop stond maar het maakt wel wat geluid, dus tv kijken deed ik met koptelefoon. Best wel wat km's erop gemaakt!

Ik ben steeds te lui om het ding op marktplaats te hebben dus wie er interesse heeft mag m voor 100 euro komen ophalen ;) west-Brabant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarm loopband? Kijk ook eens naar een roeiapparaat of nog beter een crosstrainer.

Op marktplaats of tweedehands fitness/fysio equipment sites kan je soms een goede deal krijgen.
.....
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 10:53
97.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
hij is wel duurder,maar we vinden hem meer dan geweldig.

https://www.gymcompany.nl/nordictrack-x ... ainer.html

met een ifit abonnement heb je bibliotheek met wandel, ren en hike trajecten over de hele wereld. De loopband past zelf aan als de video omhoog of omlaag gaat of als hij versnelt of juist langzamer loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
09-11-2023 14:44
hij is wel duurder,maar we vinden hem meer dan geweldig.

https://www.gymcompany.nl/nordictrack-x ... ainer.html

met een ifit abonnement heb je bibliotheek met wandel, ren en hike trajecten over de hele wereld. De loopband past zelf aan als de video omhoog of omlaag gaat of als hij versnelt of juist langzamer loopt.
Oh wauw, die heeft nog eens een hellingshoek zeg. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Maar de prijs is idd ook behoorlijk.
Dat ifit klinkt wel leuk.
Interessant, ik lees even mee.

Op Instagram volg ik veel fitness-influencers en daar komt vaak een 'Walking pad' voorbij, ik heb net opgezocht wat het precies is, maar heel zeker weet ik het niet: een loopband die je 'ook gemakkelijk onder je bureau kunt plaatsen', vermoedelijk met het oog op 'Zitten is erger dan roken', maar ik heb het idee dat die pads vooral gebruikt worden om te wandelen, en dus niet om te rennen. Ze hebben geen armsteunen, zoals loopbanden. Ze zijn nieuw te koop voor rond de 200 euro en zijn vaak opvouwbaar.

Het klinkt wel goed. Ik loop dagelijks 12000 stappen maar de afgelopen maand heb ik me vanwege de permanente regen in duizend bochten moeten wringen om even naar buiten te kunnen. Eén keer heb ik in huis een podcast geluisterd en intussen een paar duizend stappen gezet, maar dat was uiteindelijk geen succes. Dan is zo'n Walking pad wel een uitkomst, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan koop je er toch eentje 2ehands? (MP staat vol met apparaten van mensen die goede voornemens hadden)als het niet bevalt, gaat hij weer weg
In covid tijd werden die dingen populair voor tijdens het thuiswerken. Als je veel vergaderingen hebt dan wil het wel denk ik. Maar als je veel moet typen (zoals ik) dan vond ik het geen fijne beweging. Heb die van mij weer weggedaan.

TV kijken lijkt me dus geen belemmering. Vraag me alleen af of je het dan echt gaat doen. Die kan je alleen zelf beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
09-11-2023 13:52
Ooit een crosstrainer gekocht maar stond een paar jaar later echt wel weer op marktplaats. Het was vooral een enorme sta in de weg.

Loopband en hometrainer fungeren als kledingrek.

Beter gratis workouts van YouTube doen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik er nog eens een zou kopen dan zou ik voor zoiets gaan:
https://www.amazon.nl/Gemotoriseerde-In ... s_li_ss_tl

Deze kun je ook onder een stabureau gebruiken tijdens werk. En je ruimt hem makkelijk op.

Ik heb een gewone loopband, maar gebruik hem te weinig. Hij heeft al eens op marktplaats gestaan. :)
drHunt schreef:
09-11-2023 17:06
In covid tijd werden die dingen populair voor tijdens het thuiswerken. Als je veel vergaderingen hebt dan wil het wel denk ik. Maar als je veel moet typen (zoals ik) dan vond ik het geen fijne beweging. Heb die van mij weer weggedaan.

TV kijken lijkt me dus geen belemmering. Vraag me alleen af of je het dan echt gaat doen. Die kan je alleen zelf beantwoorden.
Heb je het dan over een goedkopere walking pad? Geen echte loopband toch?
ja klopt, zo'n wandelband voor bij een sta-bureau. Omdat TO het over stappen tellen heeft ging ik er vanuit dat ze zo een wil en er niet op wil hardlopen.
drHunt schreef:
09-11-2023 18:44
ja klopt, zo'n wandelband voor bij een sta-bureau. Omdat TO het over stappen tellen heeft ging ik er vanuit dat ze zo een wil en er niet op wil hardlopen.
O ja, dat zal inderdaad wel. Ik ben ook wel benieuwd naar zo’n ding. Volgens mij moet je er wel (zoals anderen ook zeggen) discipline voor hebben en zorgen dat je de wandelband op vaste tijden gebruikt. Zo doen veel sportieve mensen het direct na het opstaan: 20-30 minuten wandelen (en een podcast of muziek luisteren). Ik loop zelf liever buiten maar aangezien ik een vast stappen-doel heb, kan het fijn zijn om met slecht weer of ‘s avonds laat het rondje vol te maken op zo’n band.
Samarinde schreef:
09-11-2023 15:27
Interessant, ik lees even mee.

Op Instagram volg ik veel fitness-influencers en daar komt vaak een 'Walking pad' voorbij, ik heb net opgezocht wat het precies is, maar heel zeker weet ik het niet: een loopband die je 'ook gemakkelijk onder je bureau kunt plaatsen', vermoedelijk met het oog op 'Zitten is erger dan roken', maar ik heb het idee dat die pads vooral gebruikt worden om te wandelen, en dus niet om te rennen. Ze hebben geen armsteunen, zoals loopbanden. Ze zijn nieuw te koop voor rond de 200 euro en zijn vaak opvouwbaar.

Het klinkt wel goed. Ik loop dagelijks 12000 stappen maar de afgelopen maand heb ik me vanwege de permanente regen in duizend bochten moeten wringen om even naar buiten te kunnen. Eén keer heb ik in huis een podcast geluisterd en intussen een paar duizend stappen gezet, maar dat was uiteindelijk geen succes. Dan is zo'n Walking pad wel een uitkomst, lijkt me.
Ja ik heb dus zon Walking pad. Heb hem vrij veel gebruikt terwijl ik series keek als ik niet naar buiten kon. Of podcasts geluisterd inderdaad, dat kan ik niet terwijl ik stil zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
09-11-2023 18:15
Loopband en hometrainer fungeren als kledingrek.

Beter gratis workouts van YouTube doen.
Hier ook :high5: ook handig om er een hoeslaken overheen te leggen om te drogen :idee:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de tips. Ik bedoel inderdaad een walking pad. Sorry als ik de verkeerde term heb gebruikt. Een echte loopband lijkt me ook wel wat maar vind ik voor nu een te grote investering.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven