Mogelijke fusie jumbo/visma en soudal/quickstep

03-10-2023 18:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allen,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze mogelijke fusie. Zijn er mensen op dit forum die wielrennen een warm hart toedragen en hier over mee willen praten. Ik ben benieuwd.

Zelf was ik echt stomverbaasd over het nieuws en zie ik het helemaal niet zitten.
Ik zie weinig renners die een meerwaarde kunnen zijn. Bovendien vind ik evenepoel maar niks..
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gaat geen last hebben van Evenepoel, want als dit effectief doorgaat is hij zelf weg naar elders. Ineos is onder andere kandidaat om hem instant over te nemen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Er kunnen niet 3 kopmannen zijn. Roglic kiest daarom voor een ander team (vinegard en kuss).
Ik kan me ook voorstellen dat andere ploegen Kuss ook wel willen hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het nieuws is toch al eventjes bekend? Maar ik vind het ook vreemd, heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept over het waarom, behalve dan dat Jumbo toch helemaal gaat stoppen met sponsoring?
Evenepoel haat Jumbo zo heb ik begrepen, ik denk ook dat hij naar Ineos gaat. Roglic is al onderweg naar Bora en van Fabio Jakobsen was al bekend dat hij naar DSM gaat omdat er voor hem sowieso geen plaats meer was bij Soudal.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
03-10-2023 19:04
Het nieuws is toch al eventjes bekend? Maar ik vind het ook vreemd, heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept over het waarom, behalve dan dat Jumbo toch helemaal gaat stoppen met sponsoring?
Evenepoel haat Jumbo zo heb ik begrepen, ik denk ook dat hij naar Ineos gaat. Roglic is al onderweg naar Bora en van Fabio Jakobsen was al bekend dat hij naar DSM gaat omdat er voor hem sowieso geen plaats meer was bij Soudal.
Wat we hier in België vooral horen is dat Lefevre (baas Soudal-Quickstep) de 70 nadert en het beu is zijn tent alleen te runnen.
En ooit een keer op pensioen wil.

En er is hier in België blijkbaar niet echt opvolging te vinden om zijn keet over te nemen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde het ook begin vorige week. Ik zou het bijzonder vinden als het doorgaat. Wat willen ze ermee bereiken? Komt dit de sport ten goede?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
03-10-2023 19:08
Ik hoorde het ook begin vorige week. Ik zou het bijzonder vinden als het doorgaat. Wat willen ze ermee bereiken? Komt dit de sport ten goede?
Er zal ook wel wat financieel meespelen zeker?

Over meer landen verspreid, meer sponsors aantrekken, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
03-10-2023 19:07
Wat we hier in België vooral horen is dat Lefevre (baas Soudal-Quickstep) de 70 nadert en het beu is zijn tent alleen te runnen.
En ooit een keer op pensioen wil.

En er is hier in België blijkbaar niet echt opvolging te vinden om zijn keet over te nemen.
Oh interessant, die versie had ik hier in Nederland nog niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
03-10-2023 19:07
Wat we hier in België vooral horen is dat Lefevre (baas Soudal-Quickstep) de 70 nadert en het beu is zijn tent alleen te runnen.
En ooit een keer op pensioen wil.

En er is hier in België blijkbaar niet echt opvolging te vinden om zijn keet over te nemen.
Dat zou plausibel kunnen zijn, maar twee ploegen fuseren is wel een grote stap. Jumbo Visma heeft immers ook veel internationale renners onder contract staan. Bij een eventuele fusie zullen veel renners op straat komen te staan verwacht ik. Genoeg ploegen die ze op zullen pikken, maar toch. Of ze door de fusie interessanter worden voor een sponsor weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een aantal Soudal-renners is trouwens zacht gezegd ook "niet happy" met de situatie. Ze hebben de boel dan maar gewoon gewonnen vandaag :-).

https://www.hln.be/wielrennen/ik-word-e ... ~a9cf3521/
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is met de gedachte van sponsoring ingegeven lijkt me ook. Aangezien jumbo stopt. Maar ze hebben nu ook Amazon aangetrokken. Mooie Amerikaanse markt met kuss natuurlijk.
Toch denk ik dat kuss geen leider is. Hij heeft de Vuelta nu ook alleen gewoon door een ontsnapping en het feit dat Jonas het hem gunde. Anders was ie eraf gereden.

Maar ik snap niet dat je denkt dat mensen hier op zitten te wachten. Je identificeert je toch met een ploeg, net als bij het voetbal. Ik heb soms zelfs dat ik liever een Deen van jumbo zie winnen, dan een Nederlander van dsm bijvoorbeeld.

Roglic is trouwens niet weg vanwege de fusie, maar omdat hij de tour wil winnen. Jammer wel, want het is een beste vent..
Alle reacties Link kopieren Quote
En kennelijk wordt die hele fusie dus toch niets.

https://www.hln.be/wielrennen/live-fusi ... ~a2083e88/
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Las het ook. Dikke prima dus!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven