Mouwloos shirt in de sportschool

18-08-2020 12:05 64 berichten
Ik meen me van vroeger te herinneren dat blote benen en blote oksels niet toegestaan waren in de sportschool.
Tegenwoordig zie ik wel mensen in korte broek of in tanktop sporten.

Wat is jullie mening? Oksels bedekt houden of moet een tanktop, zeker als het wat warmer is zoals nu, wel kunnen?
Alle reacties Link kopieren
eeka schreef:
18-08-2020 12:34
In mijn crossfitbox moeten mannen een shirt aan, hemd en zonder shirt mag niet. Vrouwen wel in hemd maar niet alleen in beha.
YESSSSS!!!!! Nu mag ik het als white privileged male ook eens roepen... nou, daar komt 'ie hoor: DISCRIMINATIE! :yes:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-08-2020 14:12
zweet van je oksel komt in je tshirt als je mouwen aanhebt en in je broek als je langere broek aanhebt.
Bij een mouwloos shirt drupt het echt niet op de grond of zo. Als het al druppels zijn, lopen ze je bh in. Maar de meeste mensen zweten toch helemaal niet zo erg dat het gaat lopen....
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
18-08-2020 14:59
Bij een mouwloos shirt drupt het echt niet op de grond of zo. Als het al druppels zijn, lopen ze je bh in. Maar de meeste mensen zweten toch helemaal niet zo erg dat het gaat lopen....
Sommige mensen laten onder hun spinning fiets echt een hele plas achter. Als je goed je best doet, ga je echt wel zweten.
Net gesport in tanktop en geen opmerkingen of rare blikken gekregen dus ik denk dat ik dit maar vaker doe zolang het nog warm is.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
18-08-2020 15:01
Sommige mensen laten onder hun spinning fiets echt een hele plas achter. Als je goed je best doet, ga je echt wel zweten.
Gatver. Ik heb het een keer bij iemand gezien, maar dat kwam van zijn hoofd af. Hoe lang zijn mouwen waren maakte niet uit.
Alle reacties Link kopieren
In mijn Box verliest iedereen liters zweet
Gisteren een kleine finisher met 7 minuten Burpees en pushups. Dan moet je daarna echt de vloer even schoonmaken
En vorige week, toen het echt heet was, was echt alles en iedereen doorgezweet.
Spullen & vloeren maken we schoon. Kleren gaan in de was, en ik duik thuis direct onder de douche
lekker joh!
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
18-08-2020 14:59
Bij een mouwloos shirt drupt het echt niet op de grond of zo. Als het al druppels zijn, lopen ze je bh in. Maar de meeste mensen zweten toch helemaal niet zo erg dat het gaat lopen....
mannen dragen geen bh, sommige vrouwen misschien ook niet. En in sportscholen hebben ze ook apparaten met banken waar je op kan/moet liggen.
Anyways, ik ben klant en maak niet de regels. Er is airco, dus een tshirt is prima
KamilleT schreef:
18-08-2020 15:01
Sommige mensen laten onder hun spinning fiets echt een hele plas achter. Als je goed je best doet, ga je echt wel zweten.
Dat heb ik altijd. Na een spinles maak ik de fiets en de vloer schoon. Ik verbrand daar 800-900 kcal in een uurtje, dat gaat nou eenmaal gepaard met zweet. Maar mouwen en een lange broek zouden dat echt niet tegenhouden hoor; dan zijn die ook gewoon doorweekt.
Kortom: voor hygiene maakt het niets uit. Ik zou geen lid worden van een sportschool met zulke rare regels.

Laatst ook al een sportschool die petjes verbood: waarom bemoeien sportscholen zich met je kleding? Schone sportschoenen, handdoek gebruiken en achter je schoonmaken en klaar toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de sportschool zijn ze heel tolerant. Sommige jonge vrouwen dragen een sportbh en dan verder geen tanktop of T-shirt erover. Qua figuur kunnen ze het prima hebben. Ze zijn superslank en hebben geen buik, maar toch vind ik het té bloot.

Vorige week echter zag ik een vrouw van ik schat 25-30 jaar, met een gewone bh, in de groepsles. Verder niks. Het zag eruit als ze vergeten was er iets overheen aan te trekken. Dat vond ik echt niet kunnen. Omdat haar houding en figuur ook niet mooi waren viel ze waarschijnlijk extra op. Iedereen keek naar haar.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-08-2020 17:06
Dat heb ik altijd. Na een spinles maak ik de fiets en de vloer schoon. Ik verbrand daar 800-900 kcal in een uurtje, dat gaat nou eenmaal gepaard met zweet. Maar mouwen en een lange broek zouden dat echt niet tegenhouden hoor; dan zijn die ook gewoon doorweekt.
Kortom: voor hygiene maakt het niets uit. Ik zou geen lid worden van een sportschool met zulke rare regels.

Laatst ook al een sportschool die petjes verbood: waarom bemoeien sportscholen zich met je kleding? Schone sportschoenen, handdoek gebruiken en achter je schoonmaken en klaar toch?
Je hoeft geen lange mouwen en een wintertrui aan he, bij airco kan je toch ook prima sporten in shirt met korte mouwen?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-08-2020 18:05
Je hoeft geen lange mouwen en een wintertrui aan he, bij airco kan je toch ook prima sporten in shirt met korte mouwen?
Niet alle sportscholen hebben airco
In mijn box kunnen enorme schuifdeuren open. Fijn voor zuurstof en tegen Corona maar Heet vorige week
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-08-2020 18:09
Niet alle sportscholen hebben airco
In mijn box kunnen enorme schuifdeuren open. Fijn voor zuurstof en tegen Corona maar Heet vorige week
Zijn daar kledingvoorschriften dan?
Alle reacties Link kopieren
Madeleine66 schreef:
18-08-2020 17:54
Bij mij in de sportschool zijn ze heel tolerant. Sommige jonge vrouwen dragen een sportbh en dan verder geen tanktop of T-shirt erover. Qua figuur kunnen ze het prima hebben. Ze zijn superslank en hebben geen buik, maar toch vind ik het té bloot.

Vorige week echter zag ik een vrouw van ik schat 25-30 jaar, met een gewone bh, in de groepsles. Verder niks. Het zag eruit als ze vergeten was er iets overheen aan te trekken. Dat vond ik echt niet kunnen. Omdat haar houding en figuur ook niet mooi waren viel ze waarschijnlijk extra op. Iedereen keek naar haar.
Gezellig... Alleen in je sportbh is dus prima als het lekker is om naar te kijken, maar oh wee als de dame in kwestie niet mooi is. Dan kan het opeens niet. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Het ging m.n. om het verschil tussen een sport bh, wat vaak een soort topje is en een "gewone" bh, die alleen het hoognodige bedekt.

Ik gaf in het eerste geval ook aan dat ik het té bloot vond, maar het misstaat niet. In het andere geval was het een slecht zittende gewone bh en zo ga je niet sporten, of je nu mooi bent of niet.
Ik kan me niet voorstellen dat je in je beha gaat sporten. Ik heb een goed figuur, maar ik denk dat ik aan mijn haren de sportzaal uitgetrokken zou worden. En terecht ook.
Alle reacties Link kopieren
in een gewone bh kun je toch niet lekker sporten?
Ik zie ook wel eens mensen hardlopen in een spijkerbroek (nee, niet om de trein te halen), vind ik net zo absurd
lilalinda schreef:
19-08-2020 09:15
in een gewone bh kun je toch niet lekker sporten?
Ik zie ook wel eens mensen hardlopen in een spijkerbroek (nee, niet om de trein te halen), vind ik net zo absurd
Ik doe medical fitness en daar sporten ook mensen gewoon in hun eigen kleding. Ik begrijp niet dat het überhaupt toegestaan is, maar goed.

Ik sport dan wel in gewone beha, maar wat ik doe kun je nauwelijks sporten noemen :P
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-08-2020 09:15
in een gewone bh kun je toch niet lekker sporten?
Met weinig boezem kan dat prima :-)
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
18-08-2020 17:06


Laatst ook al een sportschool die petjes verbood: waarom bemoeien sportscholen zich met je kleding? Schone sportschoenen, handdoek gebruiken en achter je schoonmaken en klaar toch?
En TO werd nog net niet voor een stampende kleuter uitgemaakt omdat ze duidelijk aan gaf graag met een petje te sporten...

Ik vind dat iedereen vooral moet dragen in de sportschool waar hij of zij zich fijn in voelt en lekker in kan bewegen, zolang het niet onsmakelijk is. Met dit weer ga ik ook buiten hardlopen in enkel een sport BH, maar in een sportschool zou ik dat niet zo snel doen. Maar als iemand anders dat wel zou willen heb ik daar geen probleem mee. En hetzelfde geldt voor tanktops, korte broeken, petjes en hoofddoekjes. Het is net als in het echte leven: soms draag je een lange broek, en soms draag je een korte broek.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
19-08-2020 12:36
En TO werd nog net niet voor een stampende kleuter uitgemaakt omdat ze duidelijk aan gaf graag met een petje te sporten...

viel erg mee hoor
er werd hem (ik ging helemaal uit van een man) vooral gezegd even goed te kijken wat de afspraken van de sportschool echt waren
Het petje was niet eens echt het probleem, meer het stampvoeten an TO om zijn/haar gelijk te halen
lilalinda schreef:
19-08-2020 12:53
viel erg mee hoor
er werd hem (ik ging helemaal uit van een man) vooral gezegd even goed te kijken wat de afspraken van de sportschool echt waren
Het petje was niet eens echt het probleem, meer het stampvoeten an TO om zijn/haar gelijk te halen
Het gaat hier niet om TO volgens mij...
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-08-2020 13:19
Het gaat hier niet om TO volgens mij...
klopt
lees maar even terug, waar ik op reageer
lilalinda schreef:
19-08-2020 13:36
klopt
lees maar even terug, waar ik op reageer
Dat had ik al gelezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-08-2020 13:37
Dat had ik al gelezen ;-)
dan snap ik je opmerking niet
Ik denk dat ze gewoon willen voorkomen dat je in je bikini gaan sporten. Of dat ze willen voorkomen dat mensen aanstoot geven aan bepaalde kleding (of het gebrek er aan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven