Naam van een stretchbeweging

11-10-2017 23:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Wellicht is mijn vraag heel onnozel maar ik heb gewoon geen idee hoe ik op Google moet vinden wat ik zoek, dus ik probeer het gewoon hier! Ik volg in de sportschool al een tijdje lessen waarvan je wat leniger wordt. Ik ben van nature een hark, maar merk dat hoe langer ik de lessen volg, des te meer resultaat ik boek en lenigheid in zekere zin trainbaar is.

nou heb ik mijn hele leven al een nooit uitgevoerde ambitie gehad waarmee ik zeker geen levens ga redden of nobelprijzen mee win, maar wat ik gewoon graag wil kunnen omdat het me tof lijkt. dat is het volgende: ik zou graag willen kunnen om vanuit een staande positie mijn hak vast te pakken en mijn been dan helemaal recht omhoog te strekken. (snappen jullie wat ik bedoel?)

daar zijn ongetwijfeld filmpjes voor die uitleggen hoe je dat stapsgewijs kunt aanpakken, maar nou komt ie: hoe heet die beweging/oefening waarop ik moet zoeken?! liefst in het Engels want dan zijn er op YouTube waarschijnlijk meer hits beschikbaar.

wie kan mij helpen?

Groetjes!
Aint nobody got time for that!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het vinden onder Google leg hold pose in ieder geval https://www.google.nl/search?client=ms- ... szMVPMEt-0
Alle reacties Link kopieren
Ah, het heet leg side hold. Google maar, dan zie je ook wat tutorials

https://www.google.nl/search?client=ms- ... kwjOaQ_1:0
Alle reacties Link kopieren
Wow, dank jullie wel voor je snelle reactie. Het antwoord is verrassend simpel haha. Net al even gezocht op YouTube en inderdaad heel veel filmpjes. wel allemaal van super lenige mensen dus ik ben benieuwd hoe lang ik erover ga doen. ontzettend bedankt!
Aint nobody got time for that!
Alle reacties Link kopieren
Misschien dan maa met de
Utthita Hasta Padangusthasana (Sorry zo het echt) beginnen?

Afbeelding

Dat kan leiden tot dit:
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, dat moest ik vroeger op ballet ook doen, maar ze noemde het toch echt ander danwat hier gezegd wordt. Ik weet het alleen niet meer. Haha sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het in ieder sport het weer anders heet. :D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn, dat ziet er een stuk behapbaarder uit die eerste foto! zou je dat iedere dag moeten oefenen of is een paar keer per week na het sporten (dus als je spieren warm zijn), afdoende?
Aint nobody got time for that!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
De danser.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-10-2017 23:48
Misschien dan maa met de
Utthita Hasta Padangusthasana (Sorry zo het echt) beginnen?

Afbeelding

Dat kan leiden tot dit:
Afbeelding
O dit bedoel je!

Als dit nog niet lekker gaat zou je kunnen beginnen met
Afbeelding
om soepeler te worden.
Succes
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
En denk aan sthiram, sukham en asanam!

Namaste :D
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
12-10-2017 01:45
En denk aan sthiram, sukham en asanam!

Namaste :D
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
11-10-2017 23:50
Ja, dat moest ik vroeger op ballet ook doen, maar ze noemde het toch echt ander danwat hier gezegd wordt. Ik weet het alleen niet meer. Haha sorry
Verticale spagaat en split.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
12-10-2017 07:28
Afbeelding
Afbeelding
:)
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Yoga voor gevorderden hoor dames ;-)

Utthita Hasta Padangusthasana kun je opbouwen door te beginnen je knie omhoog te brengen en je grote teen vast te pakken (buitenlangs). Dan vooruit proberen te strekken en uiteindelijk kun je dan steeds gestrekter. Let op dat je je rug recht houdt en niet inzakt. Het uitdraaien komt vanuit je heupgewricht en is een goede balansoefening.

Oh, en iedere dag kan prima. Wel opwarmen! Of na het sporten dus.
Alle reacties Link kopieren
Mocht bij dit alles toch nog te veel weerstand in je hamstrings optreden, wat er in het begin wel bij hoort, maar je mag niet forceren, dan zou je dit ook liggend kunnen oefenen. Zoek maar op "anantasana".
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Mezcal schreef:
12-10-2017 12:54
Yoga voor gevorderden hoor dames ;-)

Utthita Hasta Padangusthasana kun je opbouwen door te beginnen je knie omhoog te brengen en je grote teen vast te pakken (buitenlangs). Dan vooruit proberen te strekken en uiteindelijk kun je dan steeds gestrekter. Let op dat je je rug recht houdt en niet inzakt. Het uitdraaien komt vanuit je heupgewricht en is een goede balansoefening.

Oh, en iedere dag kan prima. Wel opwarmen! Of na het sporten dus.
Dit, en als je merkt dat je rug toch inzakt, dan je werkbeen iets te buigen in plaats van helemaal te strekken. Je standbeen wel gestrekt houden, maar zorg ervoor dat je niet overstrekt. Ontspannen gestrekt.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 04:29
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Papaver69 schreef:
12-10-2017 14:42
Ik ook!
Ik hoor het mijn balletdocente nog zeggen:
"Développé à la seconde... en hou vast... hou VAST... HOU VAST!"

TO: Zorg dat je goed opgewarmd bent voor je begint te stretchen.
Voor deze positie is het het prettigst om je standbeen eerst gebogen te houden, daarna de voet van je gebogen speelbeen in je hand te nemen en vervolgens eerst je speelbeen en daarna pas je standbeen voorzichtig te strekken.

Succes!
Betekent letterlijk de tweede fase van de ontvouwing. Hierbij hou je nooit je voet vast. Het is ook geen strekoefening.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
À la seconde betekent in de balletwereld: (naar) opzij.
Je houdt bij een développé nooit je voet vast.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
12-10-2017 15:01
À la seconde betekent in de balletwereld: (naar) opzij.
Je houdt bij een développé nooit je voet vast.
Opzij is de tweede fase.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:53
1.67% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 04:29
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De volledige oefening die uit vier fases bestaat :) heet grand battement développé.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijk om naar toe te werken. Maar een oefening welke als basis gebruikt kan worden is de paardrijstand ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Paardrijstand ) Helpt bij het terugwinnen van heup flexibiliteit.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Siofra schreef:
12-10-2017 15:08
Opzij is de tweede fase.
Ik bedoel het algemener, dus bijv grand battement, tendu, etc. a la seconde die je opzij doet. Daar wordt geen been uitgevouwen, daar is geen tweede fase. Daar betekent het gewoon 'opzij' of langs zij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven