Nauwkeurige / betrouwbare stappenteller activity tracker gez

06-08-2019 12:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag een activity tracker gaan kopen, maar stuit op het feit dat er best wel heel veel onbetrouwbare metingen zijn qua stappentellen.

Ik wil hem gaan gebruiken voor het tellen van mijn stappen en een hartslagmeter zou ik handig vinden. Eventueel zou ik het leuk vinden als hij mijn fiets en zwemactiviteiten bij kan houden. Voor de rest hoeft hij niet zo veel te kunnen wat mij betreft. Wel wil ik dat hij er een beetje elegant/vrouwelijk/niet te grof is. Ook wil ik er max 50 - 150 aan uitgeven.

Wat voor mij het allerbelangrijkste is, is dat hij de stappen dan wel ECHT nauwkeurig telt en niet dat ik er 15 maal en hij er 20 telt zeg maar....

Ik hoop dat iemand er verstand van heeft en me kan informeren. Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-08-2019 18:45
Het hangt er vanaf wat je wil meten. Pieken, gemiddeldes?
En wat is een uitgebreide sporttest, een (inspannings-)ECG? Telemetrie?

Voor een indicatie kun je het best gebruiken, maar echt accuraat, neuh. Het horloge dat ik had deed elke 15 sec een meting en alleen bij grote verandering een continumeting. En de pieken klopten dus zoals gezegd voor geen meter.

De sportarts was ook verbaasd hoe nauwkeurig de tomtom pols hartslag meting was. Maar het klopte toch echt. Het waren verschillende testen. Op de hardloopband en op de fiets. Met alles erop en eraan zeg maar. Dus met allerlei plakkers op m'n lichaam en zo'n zuurstof kap voor m'n mond. We hebben op verschillende momenten mijn horloge vergeleken met zijn apparatuur en de hartslag kwam vrij aardig overeen.Zat heel soms een verschil van 1 of 2 slagen tussen, maar meer ook niet. Ook mijn vo2max op mijn horloge was exact hetzelfde als wat de arts uitrekende....dus ja ik vind zo'n horloge erg betrouwbaar.
Weet niet of het aantal stappen wat wordt gemeten of dat nauwkeurig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven